News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Santierul Naval Damen Galati

Started by isotech_ro, May 11, 2012, 07:38:48 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Canadienii au mai comandat inca 4 ferry-boat-uri ca cele 2 construite recent la Galati, vedeti mai sus. Probabil vor fi construite tot la Galati.

BC Ferries orders four more hybrid ferries from Damen Shipyards



Canadian operator BC Ferries has ordered four diesel-electric hybrid Island Class ferries from Damen Shipyards Group as part of its Clean Futures Plan.

Damen, which has already built two Island Class ferries that will arrive in Canada by January 2020, will deliver all four additional vessels by 2022. Like the first two Island Class vessels, the four additional ferries will have hybrid power systems that use batteries and low-sulphur diesel fuel to improve operational efficiency and reduce emissions. The ferries will also be equipped with power and propulsion systems to enable them to operate as fully electric vessels in the future when electric charging technology can provide enough power.

cruiseandferry.net

tom_sawyer

Damen va construi in Romania inca o nava militara de suport logistic

La Galați, în România, Damen va construi nava soră a celei mai mari nave militare construite până acum la noi în țară.



Guvernul Olandei a anunțat decizia de a porni construcția navei militare de sprijin logistic (Combat Support Ship – CSS) HNLMS Den Helder, navă care aparține clasei Karel Doorman.

HNLMS Karel Doorman, prima navă a clasei cu același nume, a costat aproximativ 400 de milioane de Euro și în urma unei înțelegeri semnate în primăvara anului 2016 de către ministrul german al Apărării, Ursula von der Leyen, și omologul olandez Jeanine Hennis-Plasschaert, aceasta va fi exploatată de Olanda în cooperare cu Germania.

Dar, cu HNLMS Den Helder, Olanda va dispune din nou de două nave de sprijin logistic. Den Helder va fi livrată cel mai probabil în anul 2024.

Den Helder va avea lungimea de aproximativ 200 de metri și va fi operată de către un echipaj format din 75 de membri, putând lua la bord încă pe atăția oameni.

Nava va dispune de spații pentru operarea a două elicoptere CH-47 în același timp, precum și de un hangar cu capacitatea de până la șase elicoptere medii (Puma, NH-90, AH-64D sau CH-47D).

După construirea în România, la Damen Galați, nava va fi echipată complet în Olanda.

resboiu.ro

voicul

Premieră în România! A fost construită prima navă de patrulare
Prima navă de patrulare construită de muncitori români, în țara noastră, a fost livrată Forțelor Navale din Pakistan, joi, în cadrul unei ceremonii organizate în Terminalul de Pasageri din Portul Constanța.

Corveta Offshore Patrol Vessel 1900 – ʺPNS YARMOOKʺ, cu o lungime de 91 de metri, a fost construită de societatea olandeză Damen, în Șantierul Naval din Galați. Reprezentanții Forțelor Navale din Pakistan au participat la evenimentul de joi alături de reprezentanți ai Forțelor Navale Române și ai societății Damen.


Festivitatea a început la ora 11:00 și a durat aproximativ o oră, timp în care reprezentanții celor doi parteneri au susținut mai multe discursuri de mulțumire.

Ulterior, aceștia au făcut declarații de presă în fața navei și au urcat la bordul ei într-un prim tur al "corvetei românești" aflată acum în flota pakistaneză.

,,În ultimii trei ani am lucrat la această navă după licitația inițială din Pakistan. În iunie 2016 am fost aleși ca ofertanți preferați pentru aceast proiect. Proiectul a purtat numele de OPV1900 sau Corvetă 1900. Această navă a fost construită în conformitate cu specificațiile din Pakistan. Noi doar am construit nava. Armamentul și echipamentele militare vor fi montate în Pakistan. Nava este cosntruită pentru operațiuni maritime de securitate și vamale, legate de poliție, sau antipiraterie, genul acesta de operațiuni. Diferența dintre o navă tip OPV, cum este aceasta, și o fregată din Olanda, este că nava OPV a fost realizată cu specificațiile comerciale ceea ce face ca procesul de construcție să fie relativ mai ieftin însă așa cum a cerut Marina Militară din Pakistan s-au adăugat și niște elemente specifice navelor militare. Nava are o platformă pentru aterizarea elicopterelor dar și o barcă rapidă de intervenție în pupa navei. Prețul de cosntrucție al navei este trecut în contract și este confidențial", a declarat consilierul naval al Damen și fost director al Pazei de Coastă a Olandei.

https://www.money.ro/premiera-in-romania-a-fost-construita-prima-nava-de-patrulare/

rota

#63
Prima corvetă construită în România pentru Pakistan

go go Galati!
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

elphax

Interesanta abordarea cu "constructie la standarde comerciale" . De aici presupunem ca partea metalica, "corpul" navei nu este atat de tare si puternic ca si la o nava militara gen fregata?
Sau la ce se refera ?
Oarecum , daca sunt pentru patrulare, politie, control vamal si anti piraterie nu trebuie sa reziste la atacuri cu armament greu.

Oare cele care le vor face Naval Group pt Romania sunt mai "militare" decat astea "comerciale" ?

tom_sawyer

Grupul naval Damen va disponibiliza 870 de angajați în România

,,Modificările organizaţionale vizează, ȋn cea mai mare parte, divizia de Nave Medii. Ȋn România, se va proceda la disponibilizarea unui număr de 870 de angajaţi, ȋn vreme ce ȋn Olanda, cifra disponibilizărilor este de 173. Se estimează că numărul acestora va putea fi limitat prin intermediul proiectelor de mobilitate internă din cadrul filialelor noastre din grup. S-a solicitat avizul consiliilor de lucru relevante, concomitent cu consultarea sindicatelor din România și din Olanda", a precizat Damen România, într-un comunicat de presă.

hotnews.ro

tom_sawyer

În docurile Şantierului Naval Damen Galaţi a fost marcată, la sfârşitul săptămânii trecute, lansarea a două nave - draga maritimă ,,Hanson Thames", destinată unei companii britanice, precum şi feribotul ,,Wolfe Islander IV", destinat transportului de pasageri pe Lacul Ontario, din Canada.

În cazul ,,Hanson Thames", este vorba de o dragă maritimă de ultimă generaţie, destinată companiei Hanson Aggregates Marine, din Southampton, UK, specializată în extragerea de materiale de construcţii - nisip, pietriş etc. De altfel, compania Hanson este cel mai mare producător european de nisip şi pietriş dragat marin şi deţine o flotă specială dedicată acestui tip de activităţi. Nava ,,Hanson Thames" se va alătura acestei flotei, având un design special conceput - o lungime de 103,5 metri, 6.800 tdw - pentru a putea acţiona cu cât mai multă flexibilitate în apele Canalului Mânecii sau ale Mării Nordului.

În ceea ce priveşte feribotul "Wolfe Islander IV", acesta a fost comandat de Ministerul Transporturilor din Ontario, Canada, şi va asigura legătura între insulele de pe Lacul Ontario. Unul dintre cele mai interesante aspecte constructive ale acestei nave este acela că feribotul va fi full electric, cu zero emisii de carbon! Nava are o lungime de 98 de metri şi va putea transporta până la 399 de pasageri şi 83 de maşini.

"Wolfe Islander IV" este al doilea feribot construit pentru autorităţile canadiene, alături de feribotul "Amherst Islander II", ambele nave fiind parte a unui contract în valoare totală de 61 milioane de dolari. "Amherst Islander II" este un feribot ceva mai mic - lungime 70,5 metri, poate transporta 300 de pasageri şi 42 de maşini - dar este şi el full electric şi se află în fazele finale de operaţionalizare.

Aceste nave vor marca, de altfel, o premieră în navigaţie, fiind primele feriboturi din America de Nord ce vor putea acţiona full electric! Ca urmare a acestor sisteme se aşteaptă o reducere a emisiilor de carbon cu până la 7.000 de tone pe an.

viata-libera.ro


tom_sawyer

În Şantierul Naval Damen Galaţi au demarat din această lună lucrările la o nouă navă militară pentru Forţele Navale Regale Olandeze. (RNLN) "Den Helder" va fi o navă de tip Combat Support Ship (CSS), valoarea contractului fiind estimată, pe piaţa de profil, la aproximativ 375 milioane de euro.

Cea mai mare parte a lucrărilor la nava ,,Den Helder" se vor desfăşura la SN Damen Galaţi, dar finalizarea efectivă a navei şi instalarea unor echipamente militare mai sensibile se vor face în Olanda, sub supravegherea reprezentanţilor Forţelor Navale Regale Olandeze.

,,Den Helder" va avea o lungime de 180 de metri şi un deplasament de 22.400 tone.

CSS ,,Den Helder" ar urma să fie finalizată în anul 2024, iar în 2025 va deveni operaţională în cadrul marinei militare olandeze. Nava va fi deservită de 150 de persoane – 75 de membri ai echipajului şi 75 de membri din personalul adiţional. Nava va avea capacitatea de a lua la bord inclusiv două elicoptere, dar şi 25 de containere pentru operaţiunile logistice.

viata-libera.ro

tom_sawyer

Un feribot destinat companiei canadiene BC Ferries a fost lansat la apă în Şantierul Naval Damen Galaţi. Nava, în valoare de 50 de milioane de dolari, este a cincea dintr-o serie de şase feriboturi de tip Island Class comandate de partenerul canadian.
Misiunea feribotului va fi să asigure, alături de navele-soră construite tot la Galaţi, legătura dintre insulele din provincia British Columbia, de pe coasta de vest a Canadei.
Un material realizat de Ovidiu Amălinei:


tom_sawyer

Începe construcția unei noi nave militare pentru Olanda

În Şantierul Naval Damen Galaţi va avea loc miercuri, 2 iunie, ceremonia de punere a chilei la o nouă navă militară pentru Forţele Navale Regale Olandeze. (RNLN) "Den Helder" va fi o navă de tip Combat Support Ship (CSS), valoarea contractului fiind estimată, pe piaţa de profil, la aproximativ 375 milioane de euro.

Decizia de achiziţie a unei noi nave militare de tip CSS a fost anunţată de autorităţile olandeze în cursul anului 2019, iar în februarie 2020 a fost semnat contractul cu grupul Damen.

"Den Helder" va opera alături de nava de tip Joint Support Ship "Karel Doorman", cea mai mare navă a marinei militare olandeze, care a fost construită tot la Galaţi. Pe de altă parte, când va fi finalizată, "Den Helder" va fi cea mai mare și modernă navă militară construită vreodată în România.

viata-libera.ro





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Al patrulea feribot Island Class construit în SN Damen Galați, dintr-o serie de șase, și-a început în aceste zile călătoria transatlantică spre îndepărtatele insule din Columbia Britanică, acolo unde se va integra în flota BC Ferries, cel mai mare operator de feriboturi din Canada. Înainte de a pleca în călătoria peste mări și țări, am avut ocazia să urcăm la bordul "Island 4" (numele provizoriu al navei), pentru a realiza un reportaj în exclusivitate pentru "Viața liberă":


kitsune

Sper că sonda asta e de la un tank de apă. Noi am luat odată foc de la o sondă de motorină pusă așa aproape de DG





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Nu-l vad in poza de Directorul General (DG)... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer