News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Santiere navale in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by kitsune, May 22, 2019, 06:01:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

În altă ordine de idei, de la 1 ianuarie 2020 se trece la noile norme de poluare pe tot globul. Nu se va mai putea folosi combustibil cu mai mult de 0,5% sulf în afara zonelor speciale (până acum s-a tot scăzut gradual la 3,5% sulf). Pentru cei ce nu vor să folosească acest combustibil (mai scump) există varianta instalării de SCR adBlue (ca la auto, doar că noi le spunem "Scrubber"). Din motivul ăsta, cam tot ce e șantier naval în lume e full ocupat cu conversia asta, mă miră că la noi nu e (poate SNC să fie, nu știu).
Tot așa, noile convenții referitoare la prevenirea răspândirii speciilor invazive prin apa de balast prevăd instalarea de sisteme de tratare a apei de balast, o altă conversie care bagă navele în șantier zilele astea.
Ei bine, pentru un armator cheltuielile astea sunt semnificative, nu prea mai sunt bani de nave noi, piața e jos, nu prea e profit nici pe vrachiere (aici contribuie și accidentul din Brazilia al BHP Billiton dar și faptul că a scăzut dezvoltarea și producția în China) , nici pe containere (disputa comercială China - USA "ajută" mult aici), pe petrol e greu, Venezuela e cum e, Libia la fel, golful Persic e... risky  :o, industria off-shore e jos de câțiva ani, din multe motive și pe partea de drilling sau platforme dar și pe partea de ferme eoliene, ce mai merge e leisure/cruise, găzarele și chimicalele. Și navele militare.
Deci, cam aici ai profit acum, nu pe volume mari de vapoare vândute cum fac coreenii, chinezii, japonezii chiar, ci pe nave specializate, mici dar scumpe.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

@yk17fox

Nu vreau sa par nostalgic, dar cindva am avut ceva si pentru nave nu doar santierele navale

http://www.ucmr.ro/comments2e6c.html?id=P199_0_1_0_C

kitsune

 :lol: :lol: :lol:
Nu vreau să par nici eu nostalgic, dar eu chiar am fost pe nave cu motoare făcute la Reșița. Și pe MAN 6L 52/55, "semirapid", 4 timpi, dar și pe MAN KSZ, 2 timpi, lent.
Poate are cineva o statistică cu câți arbori cotiți s-au rupt la motoarele de Reșița? Eu știu de vreo 3. Din câți construiți? Vreo 50 poate? Un arbore cotit rupt însemna ani de zile de stat pe bară până se făcea unul nou. Grivița, Reghin, au stat cu anii în dană dublă.
Nu știu cifrele exacte, dar din toată flota aia faimoasă, nu prea multe nave aveau motoare românești. Erau la greu Sulzer Ciegelski, faimoasele 5RD68, apoi erau alea rusești, ceva japoneze la mineraliere, etc. De MAN KSZ fugeau mecanicii ca de dracu' iar dacă aveai ghinionul să pici pe semirapide... păi nu era zi să nu fie vreo belea.
Pompe de la Aversa, compresoarele de pe la București, ECN57 și multe alte echipamente produse la noi.
Ar trebui să fim serioși și să lăsăm sentimentalismele și nostalgia asta și să spunem răspicat adevărul: Flota noastră cea faimoasă, aia "vândută pe un dolar", era spre sfârșitul anilor 80 o colecție de epave. Din varii motive, pe care le pot enumera dacă vreți.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Într-o zi @TibiV, dar nu aici, ci pe topicul cu flota. Dar lasă-mi și mie ceva timp să mă documentez și să îmi împrospătez amintirile (lecitina...) și să-mi pun gândurile în ordine. Nu de alta, dar am dat 3 ore jumate înainte săptămâna asta și-s cam buimac  :captain:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

hai boss nu te supara, doar tu ai adus sentimentalimul in discutie.

Am precizat ca nu vreau sa fiu nostalgic dar ideea era ca acuma degeaba avem santiere navale ca nu avem industrie orizontala si in santierele navale doar asamblam ceva din import.

Pai inainte aveam industrie orizontala.Care dadea piese proaste.

Asta inseamna ca degeaba aveam atunci industrie orizontala pentru domeniul naval.
Adica si atunci tot ca azi in santierele navale doar asamblam componente din import, ca cele din orizonturile romanesti dadeau rateuri.

cum ar veni,  ar trebui in prezent sa lasam sentimentalismele de genu

la feroviar este un topic pentru discutiile astea,, ca in gara" nu stiu cum ar trebui sa sune la vapoare? ,,ca pe cheuri"? :)

kitsune

A deschis Ionuț "parcarea" de vapoare, hai să continuăm acolo cu nostalgia  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Am fost harnic si am reorganizat si santierele navale. Au primit fiecare cate un thread dedicat. Pe acesta vom discuta chestiunile generale si cele care implica mai multe santiere navale impreuna.

Harry

Surse: Damen ar putea anunța o posibilă plecare din România. Vineri, conferință de presă ,,de o importanță deosebită și strategică cu privire la viitorul șantierului"

https://www.europafm.ro/surse-damen-ar-putea-anunta-o-posibila-plecare-din-romania/https://www.europafm.ro/surse-damen-ar-putea-anunta-o-posibila-plecare-din-romania/

________________

^^ Eu stiam ca era vorba sa treaca la productia de vehicule militare pt Uncle Sam...