2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

#210
Scenarita, scenarita, dar ... daca tot folosim vopsea si sarma, nu putem face si altceva decat 2+1? Cum ar fi 2+2 prin localitati si pus limita 70 sau trasat 2+1/2+2 in punctele negre - ca acolo putem merge cu banda de 3m? Ca alea exista deja. Sau singura solutie este doar parapetele? Ca poate sa rezolva numai cu marcaj median rezonator. Dezbatem si cautam solutii. In mare parte chiar eram curios daca mai exista alternative altele decat NJ sau bidoane (alta solutie - foarte ieftina). De exemplu in Seoul am vazut pe multe bretele ceva asemanator cu asta, dar din metal, nu plastic. Ce e drept am vazut din asta numai pe bulevarde si bretele de autostrazi urbane. In tunele acest separator are un postament de beton de minim 50cm, in afara sunt si direct infipti. Mai aveau si o varianta cu role de tensionare a cablurilor.
Cat despre scenarita... tura asta nu de la mine :)

@cristi5 dau eu o idee de tronson de test: de la giratia de la Sabaoani (Castelul cu apa) pana la giratoriu la Dedeman (intrare in Roman). Sunt multe accidente in zona si e un sector suficient de aglomerat, suficient de lung, cu 2 giratii de "calmare" la capete. Ar fi tronsonul ideal (are si o localitate destul de lunga pe traseu - Traian). Daca trece acolo, se poate folosi lejer de la Iasi pana la Focsani (cu exceptia zonelor unde avem deja 2+2). Sau Iasi-Tg.Frumos. Desi am in continuare propriile dubii ca va functiona la noi (tocmai din cauza frecventei si a lungimii localitatilor de la noi)

Eu totusi raman la ideea ca un 2+2 / 2x2 e o solutie mai buna pentru ca:
1) 15 ani de acum inainte tot numai DN2 o sa avem. Pentru A7 licitatiile pentru SF+DTAC sunt amanate de mai bine de un an. In cel mai fericit caz de o eventuala constructie ne vom putea apuca in 2021-2022. Plus niste ani de executie, practica ne spune ca la distanta lui A7 dureaza un minim 10 ani de constructie
2) Traficul, ca si volum o sa fie in continua crestere
3) Bani sunt. Sa nu uitam CNAIR incaseaza "big style" + acciza + taxe de drum. Daca e ceva ce as schimba, as schimba tocmai modul de transparentizare si folosire a acestor bani din diverse taxe de drum. Cand incasezi 150+ milioane EUR pe an si apoi iti ia statul niste zeci(multe) de milioane de eur ca ii considera profit - nu poti sa zici ca nu ai bani...

ghrt

Quote from: dumbravaandrei on December 11, 2017, 07:34:09 PM
Eu totusi raman la ideea ca un 2+2 / 2x2 e o solutie mai buna pentru ca:
1) 15 ani de acum inainte tot numai DN2 o sa avem.

Depinde şi câţi ani durează să lărgească la 2x2. Ceva îmi spune că nu se pricep nici la asta. Plus că pe perioada reconstrucţiei drumului, din ce înţeleg trebuind refăcută toată fundaţia, va fi demolat drumul existent - pe unde se va circula?!
Cont (aproape) inactiv.

frunzaverde

Quote from: ghrt on December 11, 2017, 11:11:40 PM
Depinde şi câţi ani durează să lărgească la 2x2. Ceva îmi spune că nu se pricep nici la asta. Plus că pe perioada reconstrucţiei drumului, din ce înţeleg trebuind refăcută toată fundaţia, va fi demolat drumul existent - pe unde se va circula?!

Aparent e posibil, dupa o investigatie a starii fundatiei, ca drumul sa poata fi extins cu inca 3-4 metri pe latime (cat e necesar pentru 2+2) dupa ranforsare partiala a aproximativ 2-4 metri din platforma curenta. Nu este insa o solutie pe termen lung, si in timpul extinderii drumul va trebui restrictionat, probabil la 6-7 metri latime.

Proiecte de latire 2+2 din 1.5+1.5 sau 1+1 s-au facut pe DN5 si DN7, Centura Ploiesti etc., durata lor fiind de 2-3 ani pe fiecare lot extins. La fel si proiecte de extindere 3+3 s-au facut pe Bucuresti - Otopeni (DN1), in cam aceiasi durata. Costurile acestor lucrari au fost de acelasi ordin de marime cu cele pentru un drum expres. Intregul DN2 probabil va dura 5-7 ani; durata extinderii de la 1+1 la 1.5+1.5 fiind de peste 10 ani pe Bucuresti - Sabaoani - Iasi. Chiar si un lot de test va dura minimum 2 ani.

Montarea de separatori, trasarea de noi marcaje si strat nou de uzura va lua cel mult 1-2 saptamani pe lot. Montarea de parapeti de cabluri se masoara in kilometri pe zi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ghrt

Interesant. Deci din start, extinderea sub trafic fiind o soluţie temporară, impune un traseu alternativ, care evident ar fi A7.

Cu titlu de speculaţie. Extinderile anterioare s-au făcut acum mulţi ani. Nu cred că oamenii respectivi mai lucrează pe acolo, la ce debandadă politică e nu m-aş baza pe memoria instituţională.
Cont (aproape) inactiv.

dumbravaandrei

Diferenta ar fi ca acum circulatia s-ar face pe 1+1 o perioada. Cand au fost lucrarile de extindere, cel putin pe partea de DN28 se circula la paleta, practic s-a folosit o banda pentru ambele directii de mers.

Dan027

Quote from: frunzaverde on December 11, 2017, 11:29:39 PM
Aparent e posibil, dupa o investigatie a starii fundatiei, ca drumul sa poata fi extins cu inca 3-4 metri pe latime (cat e necesar pentru 2+2) dupa ranforsare partiala a aproximativ 2-4 metri din platforma curenta. Nu este insa o solutie pe termen lung, si in timpul extinderii drumul va trebui restrictionat, probabil la 6-7 metri latime.

Quote from: ghrt on December 12, 2017, 02:39:20 AM
Interesant. Deci din start, extinderea sub trafic fiind o soluţie temporară, impune un traseu alternativ, care evident ar fi A7.
Cu titlu de speculaţie. Extinderile anterioare s-au făcut acum mulţi ani. Nu cred că oamenii respectivi mai lucrează pe acolo, la ce debandadă politică e nu m-aş baza pe memoria instituţională.
13 - 3|4 = 9|10m suficient pt a se circula pe 2 benzi, deci nu e nevoie de traseu alternativ
Cat despre planificarea unui astfel de upgrade: in 2-3 ani facem toate centurile (incepem cu centurile pt ca asta ne doare cel mai tare in prezent) si inca 2-3 ani efectiv extinderea pe tronsoanele ramase.

dr4qul4

 :lol:
Nu mai fumatz :)
In 2-3 ani poate reusim sa facem SF-uri pentru cateva centuri. Atat si nimic mai mult. In 2-3 ani nu terminam SF-ul pentru extinderea la 2+2.

In cazul in care ati uitat: este mai simplu sa faci un drum nou (A7) decat sa modernizezi unul sub trafic. Cand am inceput dublarea DNCB? Si nu suntem nici macar la jumatate.
Iar DN2+28 e "doar" de vreo 8 ori mai lung.

Asadar:trebuie pus safence/wrsb/orice parapet median ingust (chiar in unele zone se poate face si fara parapet) si insistat pe A7. 
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

rizzuh

Quote from: dumbravaandrei on December 11, 2017, 07:34:09 PM
Scenarita, scenarita, dar ... daca tot folosim vopsea si sarma, nu putem face si altceva decat 2+1? Cum ar fi 2+2 prin localitati si pus limita 70

Pai... pentru 2+2 trebuie exproprieri, demolat garduri, curti, case. O sa dureze 10 ani de la prima semnatura pana este gata, daca se misca totul ca la carte. Nu mai bine facem 2+1 intr-un an, la aia 10 ani mai adaugam 5 si aven autostrada? Pentru ca ambele, DN2 2x2 si A7 nu pot sa existe in acelasi timp, sub nicio forma pe fonduri europene si cu foarte putine sanse cu bani de la buget.

Daca nu credeti ca 10 ani va dura, aveti cateva exemple in postarile colegilor de mai sus. Sa amintesc si eu de DNCB? :lol:

dr4qul4

dublarea Dn2 la 2X2, cu centuri si intersectii principale denivelate va dura mai mult decat construirea de la 0 a A7. Mult mai mult. Si va provoca si deranj mare.
A7 este autostrada de campie, care se paote face extrem de repede.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

safence

Quote from: Ionut on December 11, 2017, 07:08:04 PM
^ N-am vrut sa bag in seama prostia aia, dar na, daca trebuie, o sa spun. Evident ca Safence e doar o firma, parapetele WRSB sunt fabricate si de altii. Pentru a se implementa asa ceva se face licitatie. Unii dintre voi vedeti numai interese ascunse si conspiratii pe toti peretii. Am ajuns sa fim acuzati ca impingem o solutie doar pentru ca unii dintre voi pur si simplu nu puteti gandi mai mult decat atat. Este in-cre-di-bil.


Va pot raspunde eu referitor la fabricanti de parapete metalic elastic cu cabluri:

- Sigurul producator la nivel mondial care da garantie de minim 25 ani este SAFENCE si care are toate crash testele pana la H2 cat si NHCRP.
- Ceilalti producatori ori sunt afiliati SAFENCE ori au furat patentul dar niciunul nu ofera mai mult de 7-10 garantie ca viata.
- Acum singuri puteti intelege de ce toti ceilalti ofera asa de putina garantie.

Pentru orice alte intrebari va stau la dispozitie.

TibiV

#220
Aici "m-ai pierdut".

Noi discutam despre principiu, nu despre faptul ca cablurile voastre sunt mai "smechere decat ale altora".
Analizele "fine" propuse de tine sunt pentru CNAIR, in cazul in care va incerca vreodata (macar) sa testeze 2+1.

Dar daca tu ne explici din start ca "singurul 2+1 bun si economic este cel Safence", atunci "m-ai pierdut de client"....

Noi aici incercam (unii dintre noi...) sa promovam o idee ("2+1 alternativ").
Care se bazeaza pe WRSB "generic", ca doar nu l-ati inventat voi...

Daca vii si imi spui ca "2+1 alternativ nu se poate face decat cu SAFENCE", atunci stricam prietenia.

Sper ca nu vrei sa ma impingi spre tabara "DN2 actual este perfect, lasati-l cum este, ca asigura un trafic ridicat, este minunat si foarte sigur"...

Noi discutam despre "2+1 alternativ cu WRSB".
Daca ajuti ideea in sine, cu date si teste despre principiul WRSB, este foarte OK.

Dar nu porni de la ideea "noi va dam dam cel mai bun WRSB"
Este treaba voastra sa aratati (la licitatie) ca WRSB-ul Safence este cel mai bun, nu este treaba noastra pe forum.
(Evident, daca cei care sunt platiti sa aleaga cel mai bun sistem WRSB vor alege prost, atunci vor afla de pe forum cam cat de dobitoci au fost...)

Dar nu cred ca accepta nimeni de pe forum formulari de genul "va spunem noi ca suntem cei mai buni".
Asa ziceau si aia care in urma cu 10 ani dadeau "credit doar cu buletinul".

LE
Mai simplu...
Sunt de acord sa promovezi blenderul, caci "va usureaza viata".
Dar daca imi spui ca "Rowenta este singurul blender bun", atunci presupun automat ca esti un mincinos angajat al departamentului "marketing/publicitate"... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#221
2+1 alternativ se poate implementa cu orice WRSB. Si cu beton, dar nu prea e loc pt ca se reduce latimea benzilor cu inca 1-1,5m in total (plus spatiul de siguranta), asa ca WRSB e de preferat. Se poate implementa si cu linie dubla continua...

Analizele "fine" de comparat WRSB-uri sunt pentru licitatie. Care ar specifica probabil criterii de pret combinat cu perioada de garantie, latime maxima, clasa de siguranta... Licitatia ar fi publica pe SEAP, daca consideram ca e cu dedicatie, putem trage un semnal de alarma, se poate contesta, etc.

Dar avem aici un om care chiar lucreaza pe piata aia. Nu cred ca poti sa-i ceri sa nu-si apere produsul. Poti sa citesti ceea ce spune ca parerea lui subiectiva, nu e greu (parerea despre parapete, ca daca te uiti in mesajele lui, @safence personal nici macar nu pare fan 2+1, poate ne da inca o parere din Suedia).

In plus, a fost deschis si a admis de la bun inceput la ce firma lucreaza, ceea ce nu e cazul lui @subway de exemplu. Sunt si alti profesionisti pe forum, dar sa argumentezi anonim pe forum exact pe piata/proiectul pe care esti direct interesat, nu mi se pare cinstit. In loc sa apreciem deschiderea, dam cu pietre si vedem peste tot conspiratii de Dambovita.

Am vrut capitalism, produse de calitate, ele sunt rezultatul concurentei pe o piata. Poate facem pentru piata asta un topic separat, de parapeti/separatori .  Ca WRSB merge bine si pe autostrada in alte parti, nu e deloc limitat la 2+1.

Ionut

^ Done. Va rog sa mutam discutiile despre parapete pe thread-ul nou, dedicat. Ca deja aici s-a deviat de la discutia 2+1 la discutia despre parapete (care parapete nu tin de 2+1, pot fi puse, sau nu, pe orice tip de drum). Deci revenim strict la 2+1 aici.

safence

#223
@TibiV
Deci dragul meu scuzele de rigoare daca ai inteles gresit ca imping discutia numai catre produsul SAFENCE.

Eu nu fac asta o fac ceilalti din toata lumea care aleg acest produs.

Licitatia care a avut loc referitor la acest tip de parapete Cable Barrier a fost publica pe SEAP.

In ceea ce priveste povestea cu blenderul nu cred ca se potriveste aici, eu am raspuns serios la producatori de Cable Barrier, iti pot raspunde si la lisa daca vrei in schimp pentru New Jersey cred ca se fabrica in Romania.

Acum alegi tu daca vrei sa mai fi prieten cu mine sau nu, eu nu pot decat sa sustin implementarea produselor si a tipurilor de cai de rulare etc. pentru siguranta circulatiei. in cazul acesta intradevar pe DN 2 se preteaza 2+1 iar parapetul sa fi foarte sigur ca experti in siguranta circulatiei de la CNAIR vor alege ce se potriveste cel mai bine.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)