News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#330
Quote from: tom_sawyer on September 23, 2018, 10:23:48 AM
Face API un comunicat cu solutia 2+1 cu gard WRSB pentru DN2? Poate mai preiau canalele de stiri si se face ceva pana la urma. Numai pe topicul asta s-au adunat mai multe accidente mortale pe DN2, care puteau fi evitate daca era 2+1.

Si aici e dovada ca ministrul Sova stie de sistem si chiar a lucrat la un proiect pentru introducerea 2+1 pe DN2.

Strategia API pentru 2+1 este asa
- intai vom promova 2+1 cu acest FAQ pentru publicul larg. Pe Contributors si pe Facebook.
- apoi incercam sa aranjam o intalnire cu Politia si eventual CNAIR si sa facem o prezentare + discutie.

Sper sa pot veni sa prezint, are o anume legatura cu job-ul (nu se mai numeste asa, dar domeniul este Human Factors)

Spuneti daca sunt alte sugestii.

(Ionut, am raspuns aici, poate muti mesajul pe topicul 2+1)

TibiV

Foarte bun FAQ...
Dar ar trebui precizat "foarte sus" in prezentare situatia/experienta suedeza si lamurit mai bine cine este "Institutul de cercetări rutiere VTI"...

:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#332
Cred ca trebuie venit chiar maine cu o pozitie, macar oamenii astia sa nu fi murit degeaba si acum cat mai repede cand impactul emotional poate fi de folos:

A avut loc inca un accident pe DN2, tot impact frontal, cu 4 morti :( Am pus pe topicul cu siguranta circulatiei.

Astazi DN2 a luat 7 vieti: 5 in 2 accidente cu impact frontal (1+4) si inca 2 in urma iesirii in afara carosabilului si ciocnirii cu un copac (sursa)

Asta e pe DN2: poate e o oarecare fluenta in modul haotic in care se circula acum, dar cand e vorba de accidente, consecintele sunt grave.

TibiV

Contra-argumentul cu "2+1 alternativ cu WRSB scade capacitatea si mareste durata de parscurs" mi s-a parut mereu un fel promovare a "ruletei rusesti"...

Da, poate ajung mai repede (cu cat oare?....), insa doar cei care nu ajung la spital/cimitir... :(

Nu ar fi mai bine ca durata calatoriei sa creasca cu 10-20 de minute (daca creste...) dar sa ajunga toata lumea la destinatie ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

rizzuh

Cristi, sunt cateva portiuni de 2+1 alternant pe DN7 (Valea Oltului) unde au pus in final parapete New Jersey. Mai sunt cateva pe DN65, unde la fel au pus NJ, insa acolo doar unde portiunea de 2 benzi este in urcare. ;)

thinker

Valea Oltului e cea mai lunga parcare din tara. In ultima perioada e inchisa zilnic, ocazie cu care se creeaza cozi de + 10km pe sens. La accidente grave acestea ajung si la 25-30 km pe sens.
Da pe Valea Oltului sunt cam 3.5 km de 2+1 si inca 1.5 km de 2+2. New Jersey pe 200 m. Viteza e limitata in aceasta zona la 50 km/h si local 70 km/h. :bash:  Modernizarea a fost facuta pentru radarul de la rutiera.

Modernizare nu gluma pentru 30 de ani si probabil cea mai aglomerata sosea din Romania 365 de zile pe an. Local poate e intrecuta de DNCB, dar doar local.

Pe Valea Oltului nici nu e loc de 2+1, sau altceva, sunt locuri unde 1+1 e la limita.Aici daca o sa se faca o largire ca sa nu devina cea mai mare parcare pe termen lung, at trebui sa se faca direct 2+2 in asteptarea autostrazii, care o sa fie cam lunga. Daca autostrada o sa fie gata peste 20 de ani nu va mai folosi economiei.
Un drum Sibiu -Rm. Valcea -3 ore 100km, in medie. Sunt firme care deja refuza transporturi pe aceasta sectiune.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

TibiV

@ Ionut & Cristi5,

adaugati cumva asta la prezentarea solutiei 2+1...
O imagine face cat 1000 de cuvinte.
O filmare face cat 1000 de poze....
Iar filmarea asta spune ca 4 morminte nu ar fi trebuit sa fie sapate daca ar fi existat WRSB....

Quote from: Cristi N on September 24, 2018, 11:05:07 AM
A aparut filmarea cu accidentul din Haret. Pare ca soferul vinovat (Focus alb hatchback) a intrat pe contrasens din neatentie sau a adormit la volan. Nu vad nici un motiv pentru care sa fi facut intentionat manevra respectiva.


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Dati un share, este important! :cheers:

API pe Facebook

Ieri a fost o zi neagră pe DN2/E85: sunt confirmați șase oameni decedați în coliziuni frontale și în urma ieșirilor în decor. În fiecare an, 70 de persoane pier pe acest veritabil drum al morții. România este campioană negativă în Europa: 1951 persoane și-au pierdut viața pe șosele din țară în 2017 (detalii despre cifrele exacte: http://bit.ly/2MYym2V).

Soluția pentru DN2 este simplă, relativ ieftină și ușor de pus în aplicare: transformarea în profil 2+1 alternativ, așa cum a demonstrat cu succes liderul european în siguranță rutieră, Suedia. În această țară scandinavă există aproximativ 3000 de km de drumuri 2+1 alternativ, cu lățimea de 13 metri (platforma DN2/E85 între București și Roman este la fel de lată).

VTI, institutul suedez de cercetări rutiere, a evaluat mai mult de 2000 km de tronsoane 2+1 alternativ timp de 10 ani și concluzia este remarcabilă: acest standard oferă siguranță la nivel de autostradă deoarece numărul de victime raportat la numărul de vehicule este aproximativ același ca pe autostradă. Comparativ cu o șosea de aceeași lățime, care însă permite intrarea pe contrasens (fără parapet), s-au constatat de cinci ori mai puține victime!

Un drum 2+1 alternativ are în total 3 benzi de circulație, iar banda din mijloc este folosită pentru depășire, alternativ, la fiecare 1,2-3 km în funcție de situația din teren.

Foarte important, în Suedia sensurile de mers sunt separate prin parapet care, pe cele mai multe sectoare, este din cabluri elastice subțiri dar surprinzător de rezistente: tehnologia Wire Rope Safety Barrier (link: http://bit.ly/2xLZJaX). În caz de impact, parapetul nu permite ca vehiculul să intre pe contrasens. Soluția și-a dovedit eficiența deosebită și în România, chiar pe DN2, în localitatea Afumați (în apropiere de București).

Există multe mituri și aspecte înțelese greșit de publicul larg când vine vorba de drumurile 2+1 alternativ. Tocmai de aceea, v-am pregătit un articol unde răspundem la cele mai frecvente întrebări.

În material vă descriem cele mai importante amănunte despre standardul 2+1 alternativ, cum ar fi: ce se întâmplă în caz de accident sau pană (vehicul oprit) pe sensul cu o singură bandă, dacă se micșorează sau nu viteza de deplasare și capacitatea drumului, de ce este această variantă mult mai sigură față de DN-ul obișnuit, care sunt tronsoanele 2+1 alternativ deja existente în România și care pot fi amenajate pe acest profil cu investiții minime de timp și bani.

Citiți articolul pe Contributors.ro și HotNews.ro: http://bit.ly/2zqExtb.

#DN2 #SiguranțăRutieră #2plus1Alternativ

Telvanni

Incredibil!
Eu acum citesc pentru prima oara de acest tip de drum (2+1) si mi se pare foarte tare. Sistemul acela de parapeti cu cabluri este genial.
Eu am mers o singura data pe DN2 si am zis ca daca se poate nu mai merg in viata mea. Horror!

Mi se pare solutia ideala pentru ce avem noi acum.


voicul



Ionut

#343
Am trimis la toata presa, sper sa preia cat mai multi.

^ Articolul e publicat si pe HotNews.

Ionut

Astazi am avut sustinatori ai solutiei propuse de API in Comisia de Transporturi din C.Dep. Ghiciti cine ne-a sustinut. :)




Efecte:

Acum, (aproape) live din Comisia de Transporturi din Camera Deputatilor.
Declaratii Sova si Neaga.

Sova. El spune ca este pro-2+1, crede in solutia 2+1. Nu stiu daca a zis-o la deruta, doar asa ca e o chestie populara acum sa se dea bine pe langa societatea civila sau chiar crede in ea.

Exista sustinere in CNAIR pentru 2+1. Se pare ca se doreste sa se inceapa cu 2+1 pe DN2 in afara localitatilor. Se gandesc cum sa faca legat de parapet - WRSB sau beton/New Jersey (ar trebui super slim). Nu se stie tronsonul 100%, posibil sa fie Bucuresti-Urziceni, sector experimental.