Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Tot respectul pentru bulgari...
Ei nu doar muncesc (repede si bine), ci si gandesc. In perspectiva.

Ai nostri gandesc azi pentru maine ceva care era depasit de ieri...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

north

#2236
Quote from: cezar-mario2012 on August 08, 2016, 09:34:37 PM
În general bulgarii privesc spre viitor și fac noduri complexe acolo unde moment nu este nevoie, dar la momentul potrivit va fi mai ușor de construit

Quote from: TibiV on August 08, 2016, 10:25:32 PM
Tot respectul pentru bulgari... Ei nu doar muncesc (repede si bine), ci si gandesc. In perspectiva.

Nu doar bulgarii. Rătăceam nu de mult (via Google SV) prin fundurile Belgradului, și am găsit niște exemple de magistrale urbane realizate parțial dar gândite în perspectivă (dau link-uri la street view, rog utilizați funcția de rotire / mișcare / zoom-in):

1. Marka Čelebonovića (intersecție viitor inel urban excentric cu viitoare radială; cea mai tare aș zice că este faza cu semafoarele)

2. Jurija Gagarina (viitoare radială)

3. Grčka, viitoare radială și viitoare intersecție cu inelul urban excentric (I just made up that phrase) menționat mai sus.

4. Racord urban la trei benzi pe sens planificat pentru prelungire.

Quote from: TibiV on August 08, 2016, 10:25:32 PM
Ai nostri gandesc azi pentru maine ceva care era depasit de ieri...  >:(

Centura Bacău. Centura Brașov. Centura București...
Totuși pot să mă gândesc la un exemplu unde nu se întâmplă așa lucrurile - la metrou (acolo însă poate lucrurile au luat-o înspre cealaltă extremă, de exemplu cu depoul de la capătul nordic al lui M4...)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

TibiV

Quote from: north on August 09, 2016, 12:51:12 AM
Totuși pot să mă gândesc la un exemplu unde nu se întâmplă așa lucrurile - la metrou (acolo însă poate lucrurile au luat-o înspre cealaltă extremă, de exemplu cu depoul de la capătul nordic al lui M4...)

Clar cealalta extrema...
Avem un mega-depou pentru 6 statii.
Depou perfect pentru M4 pana in Giurgiului.
Cand naiba facem noi M4 ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

north

#2238
Păi... nu. Nu este depou doar pentru M4. Au făcut depoul complet pentru M4 + M6.



Și nu suprateran (deși s-ar fi putut), ci subteran.
Pentru că pot :troll:
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

dr4qul4

Si la noi se gandeste in perspectiva. Doar ca pana se pune in practica dureaza 10-15 ani si solutia devine invechita.

Cel mai bun exemplu este centura Bucuresti. Cine isi mai aduce aminte cand au facut planul pentru largirea la 2 benzi? Ca se tot lucreaza la ea de vreo 10.

Legat de Belgrad. In urma bombardamentelor NATO au refacut infrastructura de la 0. Nu au avut nevoie de exproprieri, acorduri de mediu, sau alte avize consumatoare de timp.
Pur si simplu au facut tot planul odata acum 15 ani, si in fiecare an mai finalizeaza ceva din el. Putem spune ca au un Master Plan pt Belgrad.

La noi, planul s-a schimbat la fel de repede ca ministrii transporturilor. Adica undeva la 1-2 ani. Fiecare cu filozofia, dar mai ales cu interesul sau.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

slartibartfast

La bulgari există o cultură a nodurilor mai complexe și a intersecțiilor denivelate între drumuri naționale (categoria I), adesea și la cele între drumuri categoria I și categoria II. Excepția remarcabilă este intersecția de la Beala, regiunea Ruse, între drumul care vine de la Plevna și cel care vine de la Veliko Tărnovo, ambele ducând spre Ruse. Dar regula generală în Bulgaria este intersecția denivelată între drumuri naționale. Noi, în schimb, iubim giratoriul. Nu că n-ar funcționa în multe cazuri, dar e clar altceva.

cezar-mario2012

  Tot la viziune referire, cei care au mers anul acesta prin Bulgaria au văzut aceste camere montate pe majoritatea drumurilor:

 

Camerele acestea nu sunt radare, am văzut români care încetineau la vederea lor, sunt contoare de trafic. Începând din toamna anului trecut acest sistem a început să fie implementat pe drumurile principale: autostrăzi, drumuri de categoria I și II, rolul lor fiind de a da în timp real informații despre valorile de trafic, ambuteiaje și accidente. Unele stați au și aparate e meteorologie (vânt, temperatură). Sistemele sunt conectate la un centru de informații din Sofia. Datorită informațiilor primite de la aceste monitoare vor să prioriteze investițiile in infrastructură acolo unde este mai necesar.

cezar.ionescu

#2242
^^
Conform normativelor de proiectare [ ultima versiune din 2015]  din Romania o intersectie dintre doua drumuri de clasa A(A, DN, Dx) nu se poate realiza printr-un giratoriu. Stau si ma intreb daca solutiile noi [ de dupa 2015] cu giratoriu de la noi nu incalca normativul. Valabil si pentru modernizari. Ori avem standarde proaste ori le incalcam pe cele in vigoare.

TibiV

#2243
Postare-raspuns mutata pe "Siguranta circulatiei rutiere"...
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=57.msg125254#msg125254
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

patruroti

Salutare,
mai siti ceva de autostrada M85 din Ungaria? reusesc sa o termine pana in iarna?
au austriecii vreun plan sa o lipeasca de A2?
care e la ora asta cel mai scurt drum de la Mako la Graz?

multumesc frumos!

Ciprianul

În octombrie e gata. E vb de M86. M85 e gata deja. Am trecut eu duminica pe acolo. Sunt într-un stadiu foarte avansat. În Octombrie sigur ii da drumul.

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

patruroti

super veste!
sa inteleg ca M86 va lega M85 de Szombathely, astfel ca de la Gyor se va circula pe autostrada pana la granita austriaca?

Ciprianul

Pana la Szombathely doar pe DX

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

hadrian

Quote from: cezar-mario2012 on August 08, 2016, 09:34:37 PM
  În general bulgarii privesc spre viitor și fac noduri complexe acolo unde moment nu este nevoie, dar la momentul potrivit va fi mai ușor de construit viitoarea infrastructură.
https://www.google.ro/maps/@41.8000945,26.1764212,1599m/data=!3m1!1e3

Beowulf

^...si mai spunea cineva pe aici ca nu se mai construiesc intersectii tip trefla (trifoi cu 4 foi)...
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.