News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cezar-mario2012

  În Bulgaria sunt mai multe secțiuni de drum ce se încadrează la DX. Centura Urbană Ruse (3x2), Secțiunea de drum de la podul Calafat-Vidin cu ocolitoarea Vidin (2x2), centura Montana, Vratsa-Mezdra...

  Pentru cei ce merg la mare în sudul Bulgariei (Burgas, Sozopol, Duni) drumul din București până acolo:

- București - graniță:

https://youtube.com/v/Rsk5QV8G9gI

- Ruse - Shumen:

https://youtube.com/v/V8UesxGRnAo

- Shumen - Karnobat:

https://youtube.com/v/2cW6cAw5Krs

- Karnobat - Burgas:

https://youtube.com/v/FfKL0HqU7I0

- Burgas - Duni Resort:

https://youtube.com/v/_pvghHIj7Gk

  Concluzii: Drumul prin Bulgaria este bun și foarte bun, mai puțin secțiunea de DX dintre Burgas și Sozopol care s-a cam deteriorat, nu are gropi, dar este cam denivelată.
  Recomandare: la ieșirea din II-73 Shumen-Karnobat, faceți dreapta pentru a intra pe autostradă la Karnobat. Traversați tot orașul și apoi la intersecția I-6 cu III-795 faceți stânga, urmați III-795 până la nodul cu A1. GPS-ul vă dă traseu printre străzile din orașului Karnobat, drumul prost și plin de gropi, nu o luați pe acolo.

P.S. La întoarcere am luat-o pe un alt traseu și am oprit în Tryavna.

pasadia

Quote from: radupe on July 06, 2016, 09:34:00 AM
ma poate ajuta cineva care a mers recent pe ruta Vidin-Montana-Berkovitsa-Sofia care e starea drumului? Situ ca e prin munte, cu multe serpentine si multi recomanda varianta prin Vratsa-Botevgrad, dar mi-as dori sa vad si zona de munte daca drumul nu este intr-adevar foarte rau.

Am parcurs drumul intr-o duminica de septembrie 2013. Bine, de fapt ruta mea a fost cam asta: Sofia - DN81 - Montana - DN(?)112 - Dobri Dol - DN11 - DN1 - Vidin - podul Calafat - Vidin.

Am intrat la Montana pe acel drum secundar si nu pe DN1 spre Vidin pentru ca pe atunci nu era terminata centura Montana si am cam ratacit. Zona montana, care te intereseaza pe tine, nu e deloc spectaculoasa: drumul e preponderent prin vai sau prin padure, fara cine stie ce privelisti. Asfaltul as zice ca e ok, insa drumul e ingust (platforma parea cam de 5 metri prin unele locuri) si cu foarte multe curbe. Efectiv mergi kilometri intregi cu 30-50km/h, cred ca doar in viteza a treia am parcurs o mare distanta. Si nu pentru ca ar fi fost cine stie ce pante, acestea cam lipseau.

In singura zona cu pante mai mari, pe partea dinspre Montana, se asfalta si pareau ca terminau ceva lucrari de largire. In rest asfaltul, dupa cum am spus, era destul de ok: peticit si ingust. DN-urile noastre de munte sunt insa mai atragatoare pentru condus caci sunt mai largi si au parte de panorame mai frumoase.

north

Quote from: north on July 09, 2016, 03:55:20 AM
...o hartă a autostrăzilor + a drumurilor cu caracteristici similare din vecinătatea țării. Reguli:
1. Sunt reprezentate doar autostrăzi 2x2 (sau cu mai mult de două benzi pe sens) + drumuri expres în sensul de "autostrăzi - în sensul definiției anterioare - fără bandă de urgență" (așadar au separator median / nu trec prin localități / fără intersecții la nivel sau SG etc.).
2. Nu sunt reprezentate:
- autostrăzi 2x1 ("half profile"), gen M70 sau M15 din HU;
- eventuale scurte tronsoane izolate cu profil corespunzând descrierii (eventual urbane).
3. Culoare centrală: galben = în exploatare; albastru = în construcție (fără culoare dedicată pentru situații gen OS3, cred că este unică în aria de studiu).
- Sunt reprezentate ca în construcție dublările de la 2x1 la 2x2 sau upgrade-uri de la DN la A.
4. Am încercat să reprezint chiar și mici întreruperi ale profilului de autostradă (spre exemplu pe A9 în Croația).

Deocamdată în câteva nopți am reușit să acopăr doar H / SLO / HR / BIH / SRB / MNE / RKS / AL / MK / GR / BG / TR și desigur RO.

Având în vedere aprecierile pozitive privind harta, am finalizat și partea nordvestică (trebuie să vă spun că m-a cuprins depresia - privindu-ne pe noi - văzând ce se întâmplă în CZ/PL... noroc că nu a trebuit să fac întreaga Polonie, altfel probabil terminam în August). Încă câteva precizări:

5. Nu sunt incluse tronsoane care deși îndeplinesc toate celelalte condiții nu au separator median, spre exemplu S4 Mattersburger Schnellstraße sau parțial S31 Burgenland Schnellstraße din A, R48 la est de Olomouc din CZ etc.

6. Limitele hărții le-am stabilit astfel:
- vest: extremitatea vestică a Croației; est: Constanța.
- nord: la nord de Wrocław; sud: la sud de Salonic.

7. Privind secțiuni în construcție - sunt incluse tronsoane efectiv tronsoane aflate în construcție, pe care par a se desfășura la ora actuală lucrări. Astfel, nu sunt incluse:
- tronsoane cu contracte semnate sau în curs de proiectare;
- tronsoane cu construcția suspendată / abandonată - gen M4 lângă Szolnok, în ciuda faptului că arată așa:



8. @cezar-mario2012. Am adăugat centurile Vidin, Montana, bucata Vratsa - Mezdra. Nu am adăugat centura Ruse de exemplu de asta. Dar, dacă tot ai zis, am adăugat centura Adunații Copăceni. Și DN 1 între Băneasa și Otopeni. Sunt convins că multe alte asemenea tronsoane lipsesc, dar nu cred că ăsta este scopul hărții.

În fine - harta... la nivel iulie 2016:

Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

pasadia

Ai pus Adunatii Copaceni dar nu ai pus Brasov? Bine, stiu, 3 sensuri giratorii complet aiurea, dar totusi...

As zice ca trebuie sa pui legenda (stiu, pentru noi e evidenta, dar altii s-ar putea sa nu inteleaga diferenta de culoare) si as pune OS3 cu acel mov. Si am un dubiu legat de Grecia: tronsonul ala mic de langa Serres nu ar trebui sa fie mai lung?

north

M-am gândit la Brașov și Ploiești Vest... dar mi s-a părut că nu pare OK treaba cu sensuri giratorii; mai mult, dacă ne uităm la Plugarilor, sunt aproape sigur că pe acolo mai trec și pietoni (și la fel spre Strejnic dincoace) - pentru că efectiv nu au pe unde altundeva.
Bună idea cu legenda, am să o implementez, și mulțumesc pentru corecția OS3.
La Serres au deschis încă două bucăți din A25 la sfârșitul anului trecut, cf SSC:
A25: Provatas – Strymoniko ~10km (? to Late November 2015)
A25: Neo Petritsi – Kamaroto ~10km (? to ~23rd December 2015).
Ca atare a rămas numai o bucată de 11 km, Kato Christos – Provatas (hartă aici, neactualizată), care ar trebui să se deschidă în 11/2016.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

luc

#2195
Quote from: radupe on July 06, 2016, 09:34:00 AM
Salut,
ma poate ajuta cineva care a mers recent pe ruta Vidin-Montana-Berkovitsa-Sofia care e starea drumului? Situ ca e prin munte, cu multe serpentine si multi recomanda varianta prin Vratsa-Botevgrad, dar mi-as dori sa vad si zona de munte daca drumul nu este intr-adevar foarte rau.
Multumesc.
Am traversat Bulgaria de la Nord la Sud, iar ca nota generala pot sa spun ca a fost peste așteptări. Traseul urmat: Vidin-Montana-Sofia-Kulata. Ca observatie desi era sambata dupa masa se asfalta atat in Romania cat si in Bulgaria, o fi un semn ca autoritatile au inteles ca podul Calafat-Vidin are nevoie și de infrastructura adiacenta? Singura porțiune cu probleme a fost de la Dunavtsi la Montana prin Lom. Traficul greu era deviat pe aici iar carosabilul nu era deloc pregătit sa facă fata. Oricum zona Dunavtsi - Montana (E79) este in modernizare, deci in curand nu vor mai fi probleme nici aici. La intorcere am urmat acest traseu: sunt destul de avansati cu modernizarea. Lucrul neplacut: trecerile la nivel cu calea ferata sunt cu bariera, nu au fost prevazute pasaje. De la Montana am mers prin munti spre Sofia (nu prin Vratsa): calitatea drumului este buna, cu mici excepții spre Sofia, lipsa traficului greu (sa fiu sincer: un singur TIR de care am scăpat în juma de minut). Pe de alta parte drumul este mai scurt, nu am întâlnit politie deloc, plus intersecția cu centura Sofiei se face mult mai spre vest (ideal pentru traseul ales). Bulgarii își pregătesc în zona de intersecție cu DN81 continuarea autostrăzii A3. La intoarcere am prins blocaj (1/2h) la cele 2 viaducte in lucru. Autostrada Struma este pana la Blagoevgrad (91km). Drumul prin zona montana (au si tuneluri rutiere!) este asemanator cu cel de la noi de pe Valea Oltului, si ei avand "missing link" pentru A3. In zona de granita cu Grecia au autostrada.

cezar-mario2012

  Ieri am revenit dintr-un City Break (plecat duminică 10 iulie) și pe la bulgari s-au întâmplat ceva lucruri importante.

1. S-a reluat licitația pentru A3 Struma, lot 3.1 Tunel Zheleznitsa. Acest lot face parte din lot 3.1 Blagoevgrad - Krupnik, dar secțiunea de 4,46 km  între km 366 și km 370 +000 + 460, care include tunel Zheleznitsa de 2 km este licitată separat. Pe această secțiune vor mai fi construite un viaduct de 700 m și un pod peste I-1 Smitili - Blagoevgrad.  Licitație a fost întreruptă pe 22 februarie 2016 în urma unei contestați depuse la Comisia pentru Protecția Concuranței. Termenul de depunere a ofertelor este de 15 august 2016.



Mai multe informați aici: http://www.api.bg/bg/prescentar/novini/do-15-avgust-se-udlzhava-srokt-za-podavane-na-ofertite-v-procedurata-za-proektirane-i-stroitelstvo-na-tunel-zheleznica-na-am-str/

2. S-a lansat licitația pentru  o secțiune de 9.3 km dintre Yablanitsa și Boaza(de la km 78+500 la km 87+800) parte a autostrăzi A2 Hemus. Contractul este de tip ,,Proiectare și Execuție", valoarea indicativă a contractului este de 80 de milioane de leva fără TVA.  Profilul autostrăzii va fi de două benzi pe sens plus bandă de urgență cu lățimi de 4 m și respectiv 3 m., iar partea mediană va avea o lățime de 2 m., viteza de proiectare va fi de 140 km/h.           
  Lotul va cuprinde cinci pasaje subterane agricole, doau pasaje supraterae agricole și un pasaj subteran cu trumul comunal Brestnitsa - Peștera Sueva Dupka. De la kilometrul 87+600 se va construi un drum de  conexiune cu drumul I-4 Koritna - Belokopitovo, viteză de proiectare fiind de 60 km/h. 
Termenul de depunere a ofertelor este 22 august 2016, iar ofertele vor fi deschise pe 23 august 2016, durata contractului va fi de 910 de zile.



  Mai multe informații la acest link: http://www.api.bg/bg/prescentar/novini/api-startira-obshestvenata-porchka-za-izgrazhdaneto-na-blizo-10-km-ot-am-hemus-mezhdu-yablanica-i-boaza/
 
Planșe cu proiectul:





















3. După o pauză de peste 20 de ani s-au reluat lucrările de construcție a pasajului CF de pa Centura de Est a Sofiei, moment existând doar partea estică a acestuia. Secțiune de est a centurii este la nivel de autostradă cu trei benzi între A1 și A2, doar acest pasaj lipsește pentru a fi întreagă, plus o reabilitare generală.





  Poze și informații preluate de pe www.api.bg și SSC Bulgaria.

laszlo.robert

#2197
Chiar daca nu este vecin direct scriu aici pentru ca fata de noi Polonia stie ce sa faca cu banii europeni.A fost finalizat integral A 4 (669 km),astfel este autostrada continua intre Germania si Ucraina .Acum ma intreb ,cind vom avea noi autostrada sau macar Dx si chiar cu bucati de half-profile intre Nadlac si Constanta sau intre Bors si Ungheni ?!?!

dumbravaandrei

2035-2040 daca nu se schimba intre timp treaba (cam fierbe regiunea....)

Allex

Pe OSM a aparut bucata in constructie din M35 Debrecen - Berettyóújfalu
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

stent76

As avea doua intrebari pentru cunoscatori: vin de pe M7 (Hu) si trebuie sa ajung in Hajdùszoboszlò. Ce strada e mai convenabila? In Slovenia se poate plati vinieta online? Multumesc.

Hercule

#2201
Venind de pe M7 trebuie sa urci pe centura Budapesta (M0) de unde ai doua variante:

- fie o iei pe M5 si dupa aprox 25 km iesi catre Szolnok (Albertirsa). Continui pe E60 (drumul national 4) pana la Puspokladany de unde o tii spre Debrecen. Drumul trece prin Hajduszoboslo.
- sau iesi pe M3 si mergi pana la Debrecen. De la iesire de pe autostrada tii directia Budapesta (Puspokladany). Esti pe acelasi drum de mai sus, doar ca ajungi in Hajduszoboslo din cealalta directie.

Personal folosesc intotdeauna a prima varianta, pe care se merge chiar bine. Pe M3 mi se pare foarte lung si plictisitor chiar daca mergi cu viteza mai mare.

Vigneta de Slovenia o iau de fiecare data din benzinarie, pe principiul "ce-in mana nu-i minciuna". La fel si cu matrica de Ungaria. Sigur exista posibilitatea de achizitie online, s-a mai discutat pe forum, dar nu retin adresa.

Drum bun!
Deșteaptă-te române!

Morosanu

#2202
Pentru Slovenia vigneta trebuie lipita pe parbriz, nu este electronica ca in Ungaria, deci trebuie sa o cumperi de la prima benzinarie dupa intrarea in Slo (e la 50 - 100 m dupa granita cu Ungaria) sau ultimele benzinarii din tarile invecinate inainte de a intra in Slo, varianta cea mai buna. Costa 15 euro 7 zile sau 30 euro 1 luna (pentru autoturisme). Pentru info http://www.dars.si/. Pentru Ungaria vigneta fiind electronica o iau de fiecare data online de pe site-ul lor oficial http://www.motorway.hu/. (trebuie insa sa-ti faci cont) fara nici un fel de comision. Existe si alte site-uri de unde o poti cumpara dar platesti comision ( ex. www.virpay.hu ).
Politica distruge tot ce atinge.

stent76

Multumesc pentru raspunsuri. Varianta M3 o cunosteam si este intradevar plictisitoare. Voi incerca cealalta varianta. Credeam ca slovenii s-au mai modernizat de la ultimul meu tranzit pe acolo, vad ca ma inselasem.

dcr965

Imagini noi (24.07.0216) cu evolutia lucrarilor la tangenta de nord Sofia. Mai au putin si termina, parca in August au termenul de finalizare.

https://youtube.com/v/GJSPcWDxFMc