News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tonică

Fili si Bogdan, toti stim asta, nimic nou sub soare!
Graficul despre care vorbeam trebuie facut pentru a evidentia anumite etape de lucru pe plan local si nu pentru a ne compara cu polonezii.

Ionut, munca degeaba nu-i, cel mult hobby... :) O sa incerc sa culeg saptamana viitoare date de pe online daca nu se iveste ceva 'la botul calului'...

Ionut

Poti cauta si in arhiva aici pentru 2011. Pentru 2012 este simplu. E mai greu pentru anii din trecut... Daca ai timp, cred ca ar fi un grafic interesant de vazut. Nu prin comparatie cu altii, pur si simplu sa vedem ce putem face noi.

cricric

Stie cineva ce construiesc acuma ungurii si ca de ce urmeaza sa se apuce?

BoGDaN

#63

no comment. Hai si noi......

cricric

#64
Da, asta am vazut-o. Da' corespunde cu situatia din teren? Cel putin spre partea cu Ucraina? Mako-granita are teoretic termen 2014.
Rest cu rosu ce inseamna? Ca google nu traduce aiurea.  Tronsoane in plan care urmeaza sa aiba si finantare?
Oare de ce se construieste atata spre Bekescsaba si nu se concentreaza pe M4 sau eventual spre Miskolc-Kosice?

tonică

cricric, tocmai ce postasem azi imagini si amintisem despre M3. Nu ai citit?
Este tocmai acel segment cu mov care se duce inspre granita ucraineana. In rest se lucreaza in continuare la M0 si cred ca si la M4 pe langa Szolnok.
La m43 insa nu se lucreaza din ce stiu eu, inca sunt la stadiul de licitatie. Cel putin asa era acum vreo luna jumate, nu stiu daca au inaintat.
Dupa cum se stie, nu o duc deloc roz economic asa ca lucrarile au incetinit ritmul. Ce este cu rosu pe harta este pe moment vis, doar ca ei stiu sa-si puna ordine in vise si sa se si tina de ele intr-u indeplinire.
La noi, guvernu' si planu', depinzand strict de pe unde-i satu' lui natal... :) Dar nu-i de condamnat, ei sunt doar o oglinda a noastra. Si dupa cum am vazut de-a lungul timpului si pe ssc si pe aici, cand e vorba despre planuri fiecare isi doreste autostrada pornind fix de pe ulita lui...

Pe de alta parte ionut, am reusit sa fac grafia aceea pe autostrazi construite, mai am partea cu 'in lucru'. Sunt ceva contradictii in stiri, anii inaugurarii, kilometri reali dar na, n-o sa fiu tocmai eu ala care sa le descifreze pe toate... :)

cricric

#66
Nu am vazut ce ai postat.
Am citit la "Hungarian motorways" pe SSC si am gasit. Lucreaza la  M3 pe sectorul Nyíregyháza-Vásárosnamény spre Ucraina. Am vazut si poze si sunt destul de inaintati. Asta inseamna asa ochiometric, ca atunci cand va fi gata, autostrada va fi mai aproape cu vreo 30 de km fata de Satu Mare si Baia Mare  8) , aproximativ la o distanta de 65 57de km de Satu Mare, cam o ora de mers in mare.

Important pentru noi e sa faca cat mai mult din M4 si legatura Oradea-Debrecen, sunt curios dupa ce termina ce au acuma in constructie, de ce proiect se vor apuca. Inafara de Mako-granita.

tonică

Quote from: tonică on August 04, 2012, 05:48:36 PM
ceva vesti noi din ungaria care ar folosi si unora dintre romani, mai ales a celor de prin baia mare / satu mare...
Se pare, din ce pot eu intelege din maghiara ( adica nu prea mult  :D ) ca segmentul de pe M3 dintre Nyíregyháza-Vásárosnamény este intr-o stare destul de inaintata, din imagini parand a putea fi terminata anul acesta. Aici cateva dintre imagini:
http://www.nif.hu/hu/multimedia/M3_Nyiregyhaza-Vasarosnameny_kozotti_szakasz_epitese_-_2012._jul

pentru cei care nu stiu acesta este M3: http://en.wikipedia.org/wiki/File:M3_aut%C3%B3p%C3%A1lya_-_t%C3%A9rk%C3%A9p.png

E bine ca ai gasit ceea ce cautai pe forumul ssc insa nu prea inteleg de ce nu facusei acelasi lucru si pe acest forum inainte sa postezi...
Acum daca tot ai intrat acolo ii poti intreba pe ei despre nelamuririle tale si sa ne spui si noua ce ai aflat  ;)

Ionut

Quote from: tonică on August 05, 2012, 12:35:40 AM
Pe de alta parte ionut, am reusit sa fac grafia aceea pe autostrazi construite, mai am partea cu 'in lucru'. Sunt ceva contradictii in stiri, anii inaugurarii, kilometri reali dar na, n-o sa fiu tocmai eu ala care sa le descifreze pe toate... :)

Super! Cand este gata sau cat de cat gata pune-o pe threadul principal de autostrazi si vedem daca avem ceva obiectii sa o imbunatatesti/corectezi. Multumim de efort!

tonică

#69
Am facut un grafic care sa reflecte cati kilometri de autostrada din Romania s-au construit in fiece an din 2000 incoace. Il voi si posta dar maiintai voi posta o lista cu datele obtinute pe net pentru a verifica daca datele sunt cat de cat corecte:

A1
Bucuresti – Pitesti –  finalizat 1970 -  98km
By pass Pitesti – inceput 2004 / finalizat 2008 – 15km
By pass Sibiu – inceput 2004 / finalizat 2010 – 17km
Arad ( inclusiv bypass) – Timisoara (giarmata) – inceput 2010 / finalizat 2012 – 45km
----------
Deva – Orastie – inceput 2011 / in lucru – 32km
Orastie – Sibiu – inceput 2012 / in lucru – 82km
Timisoara – Izvin – inceput 2011 / in lucru – 9km
Lugoj – Deva (lot1) – inceput 2011 / in lucru – 28km
Nadlac – Arad – inceput 2011 / in lucru – 39km
-----------

A2
Fetesti – Cernavoda – finalizat 1987 – 18km
Bucuresti – Fundulea – inceput  2001 / finalizat 2004 – 24km
Fundulea – Drajna – inceput  2002 / finalizat 2004 – 73km
Drajna – Fetesti  - inceput  2003 / finalizat 2007 – 37km
Cernavoda – Medgidia – inceput 2011 / finalizat 2012 – 20km + 17km
Medgidia – Constanta – inceput 2008 – finalizat 2011 – 21km
------------


A3

Cheile Turzii – Gilau – inceput 2005 / finalizat 2009 – 42km
Turda – Cheile Turzii – inceput 2009 / finalizat 2010 – 12km
Bucuresti – Ploiesti – inceput 2008 / finalizat 2012 – 56km
Bucuresti – Bucuresti centura – inceput 2012 / in lucru – 6km

------------
Suplacu de Barcau – Bors – inceput 2005 / in lucru – 64km

A4
Ovidiu – Agigea pod
Inceput 2009
Finalizat 2011 – 11km
Finalizat 2012 – 11km
In lucru – 2km


*nota - In legatura cu Cernavoda - Constanta e un mic haos in media, fiecare de-a lungul timpului punand nr de kilometri din burta. De aceea sumele date de mine, in total dau 210 km si nu 202 cat sunt pe borne...
*nota2 - nu m-am incurcat in virgule asa ca de ex. acolo unde au fost 17,2km la bypass sibiu am rotunjit in minus. Acolo unde a fost cu virgula mai mare am rotunjit cu plus. nu cred insa ca e nevoie sa ne focusam pe aceste virgule, nu modifica pana la urma cu nimic datele...
*nota3 - La bechtel am pus anii in care au inceput lucrarile efectiv, date luate din presa vremurilor si nu de cand au incheiat contractul. Ca dupa aceea si-au intrerupt lucrarile de n-spe ori asta e alta poveste. Suplacu de barcau nu l-am rupt in asa zise doua bucati caci nu mai e cazul...

BoGDaN

Ungaria are 1350 km de autostrada, iar noi mult sub jumate, la un teritoriu triplu. Avem de tras, dar cu cine?! Cum Romstrade? Give me a break man  :lol:
Sa ramanem optimisti...e doar tipic romanesc sa visam la nesfarsire!

Ionut

@tonica: multumesc pentru cercetare! :) Trebuia sa pui pe threadul de autostrazi, nu aici. :) Numerele par in regula la o prima vedere, ar fi fain sa faci si un grafic in Excel. :D

@BoGDaN: nu stiu daca e gresit sa visezi, ba chiar as paria ca este foarte bine sa visezi, sa speri si sa muncesti pentru a-ti atinge obiectivele. Eu unul m-as bucura sa visam chiar mai mult, nu doar in privinta autostrazilor.

Parca era vorba ca maghiarii sa termine in 2013 Mako-Nagylak, eu asa stiam. S-ar putea sa ne sincronizam destul de bine. :)

BoGDaN

#72
sa nu fiu OFFTOPIC, visezi la ceea ce poti realiza si la ceea ce stii si crezi ca se poate realiza. Dar de 22 de ani vedem prea multe exemple negative. Unii pot prea bine:Alpine. Altii nu ca nu pot, pentru ca daca nu ar putea nu ar avea ca cauta la licitatii....ci nu vor, asta fiind grav. Iar cei care administreaza banul public nu numai ca tac ci sunt si complici, pentru ca sa nu mi se spuna ca la Bucuresti nu se stie de lipsa de performanta a unora. Asta ii face complici.
ONTOPIC.
Ungaria are un plan, un proiect extrem de bine pus la punct iar relieful o ajuta. Este o Germanie in miniatura.

tonică

Ionut Imi dadusei link, facusem click dar pana sa postez....m-or luat apele... :D Acus postez si-acolo...
Am graficul facut deja, asemanator celui cu polonia, jpeg, svg, corel, nu conteaza formatul doar ca mai intarzii nitel sa-l postez tocmai ca sa modific daca e ceva de modificat...

Fili

Quote from: BoGDaN on August 05, 2012, 01:28:00 PM
sa nu fiu OFFTOPIC, visezi la ceea ce poti realiza si la ceea ce stii si crezi ca se poate realiza. Dar de 22 de ani vedem prea multe exemple negative. Unii pot prea bine:Alpine. Altii nu ca nu pot, pentru ca daca nu ar putea nu ar avea ca cauta la licitatii....ci nu vor, asta fiind grav. Iar cei care administreaza banul public nu numai ca tac ci sunt si complici, pentru ca sa nu mi se spuna ca la Bucuresti nu se stie de lipsa de performanta a unora. Asta ii face complici.
ONTOPIC.
Ungaria are un plan, un proiect extrem de bine pus la punct iar relieful o ajuta. Este o Germanie in miniatura.

Un exemplu si mai bun decat Alpine, caci austriecii nici nu suporta comparatie cu samasarul iordache: romanii de la UMB Spedition.

PaCo, Euroconstruct 98, Romstrade, triada jmecherilor pe banii publici, in complicitate DIRECTA cu detinatorul banului public, Guvernul Romaniei.

Silaghi, te vedem vreodata in 4 ani pe la Nadlac-Arad?

:)