News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

Petru traversarea munților au făcut ceva? De la blagleovrgea la sandasnski?
Drumurile noastre POATE;

cezar-mario2012

  Dacă nu ai urmărit ce am scris până acum să reiau.  Cred că te referi la secțiunea de autostradă dintre Blagoevgrad și Sandarsky, adică lot 3. Acest lot este împărțit în trei subloturi, lot 3.1 Blagoevgrad - Krupnik  care este contractat din noiembrie 2015, dar lucrările efective vor începe abia în primăvara viitoare. Acest lot conține și un tunel de 2km care este licitat separat, la ora actuală se afla in evaluări, licitația fiind reluată după 8 luni, după ce a fost suspendată datorită unor contestații. Lot 3.3 Kresna - Sandarsky este singurul în execuție, ordinul de începere fiind dat la începutul acestei luni, iar acesta are 24 km. Lucrările de până acum sunt la nivel de drum tehnologic și decopertare. Lot 3.2 Krupnik - Kresna este lotul cu cele mai mari probleme și nu a dificultății de execuție. Defileul Kresna este sit Natura 2000, iar ecologiști au o mare influenta în impunerea sau nu a traseului propus. Ultima varianta, a treia, este din nou contestată de ecologiști, aceștia dorind scoaterea cu totul a autostrăzi din defileul Kresna. Acest lucru este absurd, variantele ocolitoare ar fi prin Macedonia sau prin Bansko, aceste variante fac ca autostradă să nu mai aivă continuitate, iar Bulgaria va pierde finanțarea europeană pentru tot ce sa finanțat de UE din A 3, adică si loturile 1,2 și 4 ce sunt în trafic. Se dorește ca pana la sfârșitul acestui an să se ia o decizie în privința traseului pentru lot 3.2. Lotul 3.2 blochează finanțările europene pentru alte proiecte de autostrăzi sau DX.

voicul

"Cea mai mare problemă pentru constucţia unei autostrăzi în România o reprezintă relocarea utilităţilor. În Ungaria şi alte ţări, înainte de a licita o lucrare, autorităţile se ocupă de arheologie şi relocarea utilităţilor. Constructorii primesc terenul liber." a declarat Bechreu.

O explicatie de ce ungurii (si altii) se tin de termene. Practic ei cand intra la munca, doar asta fac - munca. Nu gasesc lilieci, cimitire, cabluri electrice si conducte de cine stie cand.

cezar-mario2012

  Astăzi a avut loc la Sofia o conferință cu privire la construcția lotului 3,2 din A3 Struma (Krupnik - Kresna). La sfârșitul acestei reuniuni, la care au participat API ca organizator și ca invitați mai multe organizații guvernamentale și neguvernamentale din domeniul transporturilor, asigurărilor, mediului, medii academice, siguranța circulației..., s-a semnat un acord cu toate părțile participante asupra traseului propus ce va străbate Defileul Kresna.
  Varianta propusă este cel puțin ciudă, dar s-a dorit împăcarea tuturor parților. Varianta de traseu abordată nu este unică mai poate fi văzută și prin alte părți, exemplu A40 Le Fayet -Les Houches din Franța.

 

  Propunerea este următoarea: drumul actual I-1/E79 va fi modernizat și va fi folosit ca varianta cale de autostradă pe direcția Kresna - Simitli, însă acesta va fi transformat doar după construirea căi Simitli - Kresna ce va fi făcută pe un nou amplasament, mult mai departe de actualul drum. Calea va avea în mare parte două benzi, iar pe zonele de urcare va avea trei benzi. Traseul va include 5 tuneluri și 11 viaducte.
Unul dintre avantajele actualului proiect este o economie considerabilă de fonduri ce vor putea fi folosite la alte proiecte. După semnarea acordului Lotul 3,2 intră în linie dreaptă și se dorește ca anul viitor să înceapă costrucția efectivă, dacă lucrurile merg bine și nu vor fi contestații. Termenul de finalizare a proiectului este de 4 ani.

  Mai multe informații găsiți aici:

http://www.api.bg/bg/prescentar/novini/kamarata-na-stroitelite-podkrepya-proekta-na-api-za-razdelyane-na-dvizhenieto-prez-kresnenskoto-defile-pri-izgrazhdaneto-na-lot/

pasadia

In sfarsit unii destepti, neobsedati numai de autostrada, autostra, autostrada, obligatoriu cu caile la acelasi nivel.

davyl

Multumim cezar-mario2012 pentru informatia ta prompta!

Sincer, eu unul sunt bucuros ca au ajuns la compromisul cu construirea unei autostrazi acolo pe un amplasament diferit de al DN-ului. Daca va mai aduceti aminte, se vorbea si de varianta unui segment comun al viitoarei autostrazi cu actualul DN, fapt ce implica inchiderea actualului DN o mare perioada de timp. Lucru ce ar fi amputat deplasarea prin Kresna Gorge. Si ar fi trebuit o ocolire destul de mare, in drumul spre Grecia.

Eu ca unul care am trecut pe acolo nu numai o data, nu prea imi imaginam cum reuseau sa strecoare o autostrada pe locatia vechiului DN, care si asa este teribil de ingust.

Acum inteleg ca un nou amplasament al autostrazii, nu va afecta deloc actualul DN, ba din contra, dupa construirea noului segment de autostrada, acesta va putea fi inchis o mica perioada pentru modernizare. Va fi o reala placere atunci sa conduci pe acolo, pe un drum modernizat. Eu unul am fost impresionat de ce am vazut si conducand si pe actualul DN nemodernizat :).


iuli

O vizita prin Belgrad, o capitala cu jumatate din populatia Bucurestiului, construita pe un teren extrem de dificil (munti, confluenta dintre Dunare si Sava) dar care are un trafic la jumatate fata de Timisoara si o infrastructura (construita pe vremea comunismului liberal a lui Tito) cum poate nici alte orase din vest nu au. Chiar sunt curios cum aratau drumurile din Romania daca Ceausescu nu ura autostrazile si nu dorea extinderea oraselor la opere megalomanice.

Traseul e aici: https://goo.gl/maps/2SvAqWoeyWv

Obiective pe traseu:
Ada Bridge (https://youtu.be/SJjXditDbSU?t=40m41s)
Kombank Arena, pe dreapta, a doua sala polivalenta ca marime din Europa (https://youtu.be/SJjXditDbSU?t=45m47s)
Western City Gate (https://youtu.be/SJjXditDbSU?t=46m45s)
Pupin Bridge (https://youtu.be/SJjXditDbSU?t=56m32s)

https://www.youtube.com/v/SJjXditDbSU

Cine nu are rabdare se poate uita la versiunea fara descrieri si la viteza dubla.

https://www.youtube.com/v/jlAgucsE12g
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

cezar-mario2012

  ATENȚIE DN-ul I-1/E79 va devenii calea de autostradă către Sofia. Calea către Kulata  a autostrăzii va fi cocoțată pe munte prin culoarul Stara Kresna.

alexbb

Quote from: cezar-mario2012 on September 27, 2016, 08:23:33 PM
  ATENȚIE DN-ul I-1/E79 va devenii calea de autostradă către Sofia. Calea către Kulata  a autostrăzii va fi cocoțată pe munte prin culoarul Stara Kresna.

Interesanta solutia aleasa, chiar sunt curios ce va iesi. In plus, inca odata, API-ul bulgaresc ne da o lectie de cum se fac lucrurile sa miste, indiferent de obstacole.

PS: Multumim cezar-mario pentru updateurile din Bulgaria!  :cheers:

medicul de garda

Ciudata solutia aleasa pentru defileul Kresna. Stiu ca s-a mai folosit si in alta parti, inclusiv la vecinii lor macedoneni, dar nu pricep cum va fi convertit DNul in cale de autostrada spre sud, atata timp cat pe harta pare sa se mentina traseul prin localitatea Kresna. Ma astept ca macar sa fie facuta o ocolitoare pentru ca drumul sa fie cu adevarat autostrada. De asemenea, sunt curios cum au primit vestea locuitorii din Kresna si din localitatile invecinate, care vor fi rupti de lume prin faptul ca accesul se va putea face doar dintr-un sens, celalalt fiind posibil cu un mare ocol (cum naiba intri in Kresna dinspre sud?  :o )

Inteleg ca urmeaza sa fie lansata in curand licitatia pentru SF si apoi publicat traseul exact, cu toate modificarile necesare? Sper sa nu ramana lucrurile ca in schema de mai sus...
Trust me, I'm an east-european doctor!

AdrianB1

E evident ca dupa ce fac calea noua de autostrada se apuca si modifica DN-ul actual ca sa indeplineasca conditiile de autostrada. Ori fac un ocol la Kresna si lasa drumul actual ca acces in localitate, ori fac nod si drum de acces, au o gramada de timp la dispozitie sa planifice asta.

stent76

Un exemplu asemanator ar fi autostrada A7 IT, Milano-Genova, pe portiunea transapeninica (Serravalle-Genova). Acolo, sensul spre Genova a fost construit pe vechiul DN, iar Genova-Milano pe un drum de noua constructie. Iti dai seama si de la numarul de curbe al primului sens. Bine-nteles, autostrada e dublata de un DN (construit probabil prin modernizarea unor portiuni precedente) pentru traficul lent (tractoare, motocicli sub 250 cmc etc), sau traficul local, sau pur si simplu ca sa ai o alternativa gratis.

cezar-mario2012

  Să explic puțin:
1. Da într-adevăr  exemplul dat ce va fi folosit ca model a fost autostrada A7 Milano-Genova.
2. La ora actuală se scoate la licitație SF-ul pentru calea către Kulata a autostrăzii, adică calea nouă. Documentele de licitație sunt în stare avansată, iar în perioada următoare se vor publica și vor ca până la sfârșitul anului să fie deja desenat câștigătorul , dacă nu sunt contestații. Acesta ar trebui să se apuce imediat de studii, urmând să predea date până la mijlocul anului viitor. Apoi până la sfârșitul lui 2017 sa fie deja desemnat constructorul pentru acest drum.
3. Modernizare drumului actual va începe doar după terminarea drumului nou ce va trece prin Stara Kresna. Studiile despre optimizarea traseului vor fi lansate abia după ce se va începe construcția căi Krupnik - Kresna . Modernizarea va conține și optimizări de traseu ce vor include tuneluri, viaducte... Localitatea Kresna este totuși la capătul secțiuni, cred că nu-i va deranja pe localnici să ocolească puțin. Din câtă am văzut pe traseu sunt propuse și cinci noduri de descărcare, din păcate schița cu nodurile a dispărut și nu o mai pot posta.

iuli

A1 la sarbi de la Smederevo pana la granita cu Macedonia. Am impartit filmarea in doua parti. In a doua parte se pot vedea pe alocuri si portiunile in constructie.

https://www.youtube.com/v/0FfqPNToqGg

https://www.youtube.com/v/xywi8e2GVlQ
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

bbk

#2309
Quote from: stent76 on October 01, 2016, 01:23:31 PM
Un exemplu asemanator ar fi autostrada A7 IT, Milano-Genova, pe portiunea transapeninica (Serravalle-Genova).
Sper ca doar idea  e a7 italian. Pentru ca porțiunea Serravale-Bolzanetto     e un veșnic șantier.  Nu știu în ce condiții s-a construit autostrada aia(e și foarte veche, și normative diferite) și nici nu vreau sa îmi imaginez ce trafic era dacă nu era dublata de a26. O parcurg de 3-4 ori săptămânal. Doar noaptea media de viteza trece de 50 pe ambele sensuri. Pe sensul spre Milano chiar înainte de Serravalle are 2 curbe la 90° spre stânga, ambele precedate de o linie dreapta.  Acolo săptămanal se înfig camioanele în zidul de sprijin.