News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Multi habar nu au ce inseamna UE. Nu sunt doar bani dati si primiti contra unor reguli ce trebuie respectate.

Unul din principiile UE este "libera circulatie a marfurilor si persoanelor".
Asta inseamna ca un tir pe ruta Grecia-Ungaria stie ca face 2 zile prin Romania. Prin Macedonia si Serbia poate face 1 zi. Sau poate face 3. Iar de cand cu imigrantii....poate face si 7.

Anul trecut am stat  peste 4 ore la dus la vama Serbia-Croatia si vreo 2 la vama Croatia -Serbia. Cu autoturism. Tirurile erau "cazate" Cat am stat eu acolo, nici macar 1 nu a trecut. erau parcate in vama si pe banda de urgenta (vreo 7 km coada).

Un alt exemplu: zilele astea am trimis un tir in Belarus. pregatirea a durat 2 saptamani. o gramada de cerinte (marfa cantarita la kg, contract , vama etc). Iar transportul 3. Aceeasi marfa, dar adusa de noua din Germania in Romania vine in 2 zile (cat dureaza transportul) si nu trebuie sa fac nimic decat sa fw dimensiunea paletilor.

Si asta e doar o mica parte din avantajele de a fi in UE.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

yetiman

^ Din pacate unii au memoria prea scurta. Iar altii poate cunosc trecutul doar din povesti.
Si eu stiu foarte bine cum am fost si noi inainte de a intra in UE. Chiar daca erau si tratate bilaterale de liber schimb (practic taxe vamale zero), asta nu insemna ca nu trebuiau toate formalitatile vamale (declaratii vamale, sigiliu pe camion, etc...). Poate ca nu durau pregatirile asa de mult ca si in exemplul tau, dar tot cam aceleasi probleme. Camionul incarcat, pregatit, cu toate documentele facute, trebuia sa fie la biroul vamal pana la o anumita ora (de obicei cam ora 14, ca sa mai prinda vamesi disponibili in ziua respectiva), si doar de luni pana vineri.
Acum astea sunt istorie. Camionul pleaca cand e gata incarcat, indiferent de ora sau de zi (evident respectand regulile de transport). Se poate sti aproape exact cand va ajunge un transport (noi inca mai avem un hop de trecut - Schengen).
Ca sa nu mai vorbim de libertatea de circulatie a persoanelor. Adio pasapoarte - putem circula in toata Europa fara ele, doar cu C.I. E adevarat ca si in unele tari non-UE este la fel, dar asta tot existentei UE se datoreaza.
Sau moneda (aproape) unica. Cei care au mai calatorit inainte de EURO, stiu ce insemna sa faci nenumarate schimburi valutare (sa pierzi comisioane la fiecare schimb, sa ramai cu cate un pumn de monede din fiecare tara, sau chiar sa te trezesti ca nu ai unde sa faci schimbul valutar caci e week-end si totul e inchis.

Vremuri "bune", nu?  :oops:

In concluzie, chiar si in conditiile mai bune ale drumurilor din vecini, inca o vreme cel putin, vor fi de preferat traseele de transport pe la noi.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

stefanudrea

#2147
Nu inteleg de ce in raspunsurile voastre trebuie sa "strecurati" si cate un calificativ pt "habarnistul cu memorie scurta" care intreaba! Oricum, cunosteam tot ce ati spus, dar ma rog, daca vreti sa intram si mai mult in discutii UE: Serbia se afla in acord de preaderare, Macedonia urmeaza. Eu ma refer strict la traseul Ungaria Serbia Macedonia Grecia Turcia, iar pt Bulgaria direct din Serbia.
Si nu am strecurat nici ironie nici calificativ!

Trimis de pe al meu Philips I908 folosind Tapatalk

dr4qul4

Degeaba se afla in acordul de preaderare. Dupa cum ti-am spus, vara trecuta erau cozi infernale la granita Serbia-Croatia. Si era si atunci in acordul de preaderare.

Macedonia urmeaza, dar peste cati ani?

Momentan se prefera varianta prin Serbia doar de catre cei care merg spre Italia/Franta. 
Un camion va merge cu maxim 90 si pe autostrada si pe DN. iar pe DN6 pot scoate o viteza medie apropiata de cea de pe autostrada. La asta adaugi si faptul ca nu trebuie sa astepte ore la vama Calafat.

Probabil se va schimba situatia cand vom avea gata si autostrada Nis-Sofia.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

#2149
Am facut alaltaieri Rostock-Budapesta via Berlin-Dresda-Praga-Bratislava. Cateva impresii:

- in Germania, nimic de comentat, cateva lucrari de intretinere de scurta durata, cu inchidere de benzi. Efectul asupra traficului se vedea din timp pe Google

- am cautat cu lumanarea o benzinarie la granita Germania-Cehia. Pe autostrada nu sunt (parca am vazut un avertisment in Dresda), pana la urma am iesit la Pirna si cu ajutorul lui Google s-a rezolvat

- Numarul schimbarilor de autostrada la Praga (prin vest) spre Brno mi s-a parut exagerat. La polul opus, tranzitul prin Bratislava a fost foarte usor

- in zona Teplice nu e gata autostrada Dresda-Praga. Probabil vreun tunel lipsa... Se ocoleste pe un DX decent pana aproape de Teplice, apoi 10 km pe un DN pe care am vazut o depasire :)

- Praga-Brno a fost poate cea mai grea portiune. Placi de beton, pe alocuri in curs de modernizare = 2+2 benzi inghesuite pe un singur fir al autostrazii, ceea ce inseamna ca tirul depasit (limita 80) era la doar cativa centimetri

- vigneta pt SK a avut darul de a rupe ritmul pt ca peste doar cativa km a trebuit oprit iar pt vigneta HU. Ar trebui o vigneta EU, sau macar un sistem standard EU de achizitionat vignete

- M15 in Ungaria mi s-a parut sub standardul meritat de legarea Bratislavei de M1, noroc ca are doar vreo 10 km. 1,5 + 1,5 cu trafic mare, practic un tir incetineste totul. Din nou am vazut o singura depasire...

- M1 e plina de gropi intre Gyor si Budapesta. Exista ceva avertizare generica dar nu e limitare de viteza in zonele cu gropi asa ca se iau in plin, mai ales pe intuneric. Cred ca fiind aprox singura cale de comunicatie est-vest in zona (inteacomunitar cel putin) are de suferit...

alecu26

si ca tot veni vorba de Bratislava...luati de aici: concesiune pentru centura Bratislava la nivel de autostrada. Tocmai ce s-a realizat închiderea financiara. Au reusit sa atraga chiar jumătate din finantare de la BEI.

Financial close to Bratislava road D4-R7
   
The consortium "Obchvat Nula" of Cintra, Macquarie Capital and PORR AG is realising one of Central Europe's largest PPP infrastructure projects


Bratislava, 23 June 2016 – The financial close marks the official start of realising the project D4-R7, involving almost 60km of road in the Bratislava area. This is one of Central Europe's largest PPP projects, with a total project volume approaching EUR 1bn. "Obchvat Nula" (ring road zero), a consortium formed of Cintra, Macquarie Capital and PORR AG, reached commercial close at the end of May.

"This tender shows that we are an internationally respected partner, acclaimed for our infrastructure expertise and our team. At the same time, this fits in with our strategy of intelligent growth that involves expanding in selected project markets with our top products", said Karl-Heinz Strauss, CEO of PORR AG, commenting on his team.

A consortium striving for success together

Under a 30-year concession model, the Spanish-Australian-Austrian trio, consisting of Cintra, Macquarie Capital and PORR AG, is responsible for the design, complete construction, financing, operations and maintenance of the project. The tender was awarded by the concession-holder to a joint venture consisting of Ferrovial Agroman and PORR Bau GmbH. The tender is worth around EUR 860m.

Construction work is expected to finish at the end of 2020, after which the 30-year concession for operations and maintenance will come into effect. Macquarie Capital is financial advisor to the consortium. The European Investment Bank (EIB) has provided around EUR 426m in financing for the project.

Project D4-R7 – the details

The project D4-R7 involves the new construction of a 27km-long section of motorway (D4) between Jarovce and Raca and an approximately 32km-long section of expressway (R7) between Prievoz and Holice. The newly built section of road will provide significant relief for the traffic in Bratislava. What's more, it will provide a faster – and above all safer – route for the thousands of commuters who drive to work from the north-east to the south of the city every day.

Facts and figures at a glance

Project type: Road
Length: 27 km section of motorway and 32 km section of expressway
Estimated total investment: Around EUR 1bn
Concession-holder: Cintra, Macquarie Capital and PORR AG
Construction consortium: Ferrovial Agroman and PORR Bau GmbH
Construction end: 4Q 2020
Scope: Design, construction, financing, operations and maintenance (30 years)
Drumurile noastre POATE;

aditd

#2151
@cristi5 - ce propui tu "vigneta EU" exista intr-o anumita forma si se numste "www".
Pentru Ungaria ai aici: https://ematrica.nemzetiutdij.hu/.
Probabil la fel sunt pentru toate statele sau https://www.tolltickets.com/country/europe/europe.aspx?lang=en-GB&mnu=c

Este decizia fiecaruia cat plaste pe aceeasi vigneta, pe aceeasi perioada:
Exemplu Ungaria: poti plati 42 ron pe site-ul oficial de mai sus, poti plati 47 ron in benzinariile MOL din Ro (nu la toate) sau poti plati la granita ... probabil mai mult.

Atentie mare in Ungaria: "Autorizația de utilizare a drumurilor trebuie achiziționată înainte de a intra pe un tronson taxabil. "
sursa: http://toll-charge.hu/files/document/document/166/hd_brosura_RUM.pdf

Deci la vama Nadlac, ai trecut cu masina de camera de pe ghereta vamesului esti pasibil de amenda daca nu ai vigneta.
NU exista "prima benzinariei" conform documentatiei lor!

iuli

Quote from: aditd on June 30, 2016, 11:02:35 AM
Atentie mare in Ungaria: "Autorizația de utilizare a drumurilor trebuie achiziționată înainte de a intra pe un tronson taxabil. "
sursa: http://toll-charge.hu/files/document/document/166/hd_brosura_RUM.pdf

Deci la vama Nadlac, ai trecut cu masina de camera de pe ghereta vamesului esti pasibil de amenda daca nu ai vigneta.
NU exista "prima benzinariei" conform documentatiei lor!

Conform legii e ca si la noi, practic insa e tot ca la noi. Se poate cumpara ulterior pana la sfarsitul zilei. Testat!!!

In plus, nu e taxabil drumul pana la prima iesire de la Mako. Deci daca ai intrat in tara fara sa stii, ai timp sa te dai jos de pa autostrada si sa cumperi sau sa mergi pe drumul national.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

bogdymol

Quote from: iuli on June 30, 2016, 01:01:10 PM
Conform legii e ca si la noi, practic insa e tot ca la noi. Se poate cumpara ulterior pana la sfarsitul zilei. Testat!!!

Mai fac cateodata controale la iesirea din parcarile de pe autostrada. Te opreste si trebuie sa stai cateva secunde pana te cauta in baza de date. Daca esti ok treci mai departe, daca nu ai vigneta primesti premiul pe loc. Testat (faza cu plecat mai departe ca aveam vigneta).

Quote from: iuli on June 30, 2016, 01:01:10 PM
In plus, nu e taxabil drumul pana la prima iesire de la Mako. Deci daca ai intrat in tara fara sa stii, ai timp sa te dai jos de pa autostrada si sa cumperi sau sa mergi pe drumul national.

A fost asa in primele luni dupa deschidere. Acum cer vigneta de la vama sau de la prima iesire (nu stiu exact).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

aditd

#2154
@iuli - este cu plata de la intare in HU: http://toll-charge.hu/articles/article/road-network - aici e toata lista cu drumuri taxabile si netaxabile.
A fost pana pe 31 dec 2015 gratuit pana la Mako.

@bogdymol confirm controlul de care ai spus. Partea buna: era control benzinarie, deci puteai sa achizitionezi rovinieta inainte.

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

alecu26

degeaba ziceti ca Eurovigneta este de fapt sa intri pe net sa cumperi vignete. La cat de europeni si uniti ne vrem, acum realizez ca nu exista o masura atat de mica sa fluidizeze traficul, mai ales pe cel cu autoturisme. Culmea ca exista bilete CF sa calatoresti oriunde intr-un anumit interval de timp, dar vignete nu exista.

Eu as vedea 2 vignete disponibile pt 10 zile si 30 de zile (pentru termene mai lungi e evident alt tip de afacere daca esti interesat sa circuli des timp de un an prin mai multe tari europene, si foarte des). Acestea ar acoperi majoritatea tipurilor de concedii si de citybrake-uri.

Ar trebui sa fie disponibile cat mai usor, in benzinarii cat mai multe, clar pe internet, poate si in anumite retele de hoteluri de masa (gen Ibis). Modul de impartire a banilor...sunt sigur ca se poate gasi un algoritm....bazat pe populatie, retea rutiera (nu neaparat autostrazi) sau marime tara, sau PIB, whatever.

Adica oamenii au reusit sa elimine sau macar sa uniformizeze roamingul, dar nu pot face o taxa unica rutiera? Come on!!!
Drumurile noastre POATE;

dumbravaandrei

Hint: Eu imi platesc vigneta ungara prin sms. Merge struna, platesc exact cat e.
Mai exista si o aplicatie (TPark) prin care mai puteti plati vignete fara mari batai de cap. Eu folosesc aplicatia asta si pentru a plati parcarea prin orasele din Romania. merge super.
Desigur, functioneaza pe abonamente si pe pre-paid daca ai credit.
Din punctul asta de vedere, Austria si Slovenia mi se par cele mai... speciale... ca tre sa opresti sa iei sticker-ele alea. Pentru Austria prefer sa iau sticker-ul din OMV-ul dupa Budapesta. Nu e coada si te taxeaza direct in EUR daca platesti cu cardul.
Cea mai crancena coada pentru vignete am prins-o la intrarea in Slovenia (Graz-Maribor). Am stat o ora la coada.

Sistem unic de vigneta nu cred ca vrea nimeni. Pana la urma urmei fiecare stat are propria lui companie de drumuri (sau mai multe, cum e in Franta).

aditd

Si numarul de sms pentru rovigneta ungara este ...?
Este si pentru numere de Romania?

dumbravaandrei

+36587510
Eu am trmiteam de pe numarul din Romania, sms din TPark. si din tara mai puteti lua de la teminalele pay-point.
In ianuarie mi-am luat pe un an pentru HU si AT (merg des in germania, daca faci mai mult de 10 treceri se renteaza sa iei pe un an). Atentie in AT la ce inseamna valabilitate de un an la ei (care defapt este valabila pana la 10. ian urmatorul an, indiferent cand iti cumperi vigneta in anul curent)