Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Sigur ajung ca ei tb sa faca vama :)))
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

  Evoluția lucrărilor la CVS 2, filmat pe 29 mai 2016:

https://youtube.com/v/74Zl5RArGzY

  Și pentru comparație filmul de acum o săptămână:

https://www.youtube.com/v/BDvvgMqw6Co


Filme preluate de pe YouTube.com via SSC Bulgaria.

AndyM09

Ma gandesc ca acele radare super-inteligente vor fi oricum notate pe Waze, sau ma insel?  O:-)

cezar-mario2012

 De obicei radarele sunt presemnalizate pe afară, în Spania erau, dar parcă și în Ungaria. Scopul lor nu este de a da amendă așa cu este la noi, ci de prevenție. 

laszlo.robert

#2044
Azi a fost lansata licitatia de construire a trei loturi din M4 Ungaria.
Prima de 30 km de la M0-Cegled ,cu limita de 110 km/h Dx,2x2 si banda de urgenta si latimea benzilor de 3,75.
Celelalte doua loturi pe tronsonul Berettyoujfalu-Nagykereki (granita Romania):
Lot 1-km 0-km5,500 ce cuprinde si CIC,comandament caserma politie de frontiera si punct control vamal.
Lot2 km5,500-32,030 ce cuprinde nod autostradal cu M35.
Ambele loturi sunt autostrazi full profile.
Deschidere oferte 11/07/2016 ora 11.Cistigatorii vor fii declarati in aceasi data la ora 12.
Contractele au o durata de 18 luni.Loturile dispun de proiectare si au toate autorizatiile necesare aprobate.

adiarc

" Castigatorii vor fii declarați in aceasi zi "...f.tare...care o fii secretul ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Morosanu

O ora mai tarziu. Pai daca regulile sunt clare nu trebuie nici atat. Dar degeaba, de la granita de vest incolo e o alta lume, si n-o vor ajunge din urma nici urmasii urmasilor nostri...
Politica distruge tot ce atinge.

pasadia

Probabil secretul sta in precalificare. Ofertantii sunt verificati inainte in ceea ce priveste capacitatea tehnica de a derula proiectul iar ora respectiva e strict destinata compararii ofertei financiare. Mi se pare o metoda mult mai potrivita decat cea de la noi, cea cu comisii de evaluare a ofertelor ce isi intind activitatea pe luni sau chiar ani...

ciprebbe

Ce poti sa intalnesti pe drumurile vecinilor :)

http://www.youtube.com/v/5XEdk3NUdtI

in rest jos palaria pentru ce fac cu procedurile pt licitatii.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

frunzaverde

Quote from: adiarc on May 31, 2016, 02:17:46 PM
" Castigatorii vor fii declarați in aceasi zi "...f.tare...care o fii secretul ?

Cam astea:

- licitatie in multiple etape, cu:

1. o prima etapa validand capacitatea de executie (si probabil situatia financiara) a consortiilor licitatoare.
2. optional (in unele tari e practica curenta; in altele este strict interzis), o a doua etapa (eventual comasata in prima) in care se reduc numarul de ofertanti (in functie de o oferta financiara preliminara / partiala) la un numar prestabilit de potentiali furnizori.
3. o etapa finala in care participa doar cei care au trecut de etapele anterioare si tot ce conteaza este pretul cel mai scazut.

In principiu, daca totul e facut corespunzator, o licitatie pe un contract traditional (tip FIDIC rosu, cu proiectarea la beneficiar) ar trebui sa fie mai rapida (nu neaparat mai simpla) decat una pe un contract design and build (FIDIC Galben); ambele vor fi mult mai simple si mai rapide decat un contract de concesiune sau turn-key.

(stiu ca intrebarea a fost retorica).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

adiarc

Multumesc de precizări....si da întrebarea a fost retorica ....
din păcate știm cu toții răspunsurile,chiar soluțiile,dar actualul CNADNR nu le va pune in aplicare veci,pururi.....poate unul nou,nouț,făcut de la zero,insa observ cu surprindere ,cum chiar useri vechi de pe forum,cred ca n-are rost sa-L desființăm ,ca oricum celălalt va fii la fel...."cine stinge ultimul lumina ?"
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

laszlo.robert

#2051
Cer scuze dar mai este un  lot din M 4 licitat de 14,4 km tot pe tronsonul M0-Cegled,cu aceasi parametrii ca si celalalt lot.
Citeva precizari interesante:
Loturile de autostrada (linga granita)sunt pe fidic rosu 18 luni,si incep numaratoarea de km cu 0,dar de la granita cu Ro inspre Budapesta.
Loturile de Dx (se intreaba colegii de pe forumul maghiar de ce este licitat Dx cind are parametrii de autostrada cu V/max de 110 km/h ,multe DN uri 2x2 in  Ungaria au limita 120km/h) sunt pe fidic galben cu 27 luni contractul.Tot acesta pe anumite distante va ingloba anumite sectiuni din actualul Dn 4.Pe Dx numaratoare de km in incepe de la 0 din Budapesta catre Ro.
Probabil se va renunta deocamdata la largirea Dn 405 la 2x2.

ciprebbe

Si ca sa inteleaga toata lumea cei 14.4 km din M4 sunt in continuarea celor 30 de langa Budapesta. 
Mai ramane sa rezolve si portiunea oprita din M4 de langa Szolnok.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Bulwyn

Pe SSC de Ungaria se zvoneste ca la sfarsitul anului se va relua licitatia la M4 Abony-Fegyvernek (portiunea oprita anul trecut), dar la nivel de DX. Finalizarea este preconizata pe 2019. Portiunea lipsa din M4, Fegyvernek-Puspokladany-Berettyoujfalu probabil va ramane pe urmatorul exercitiu financiar.

Bulwyn

Ca si fapt divers in Ungaria este planificata constructia pana in 2020 a urmatoarelor sectoare de autostrada si DX:
M25 - 20 km
M35 - 25 km
M30 - 65 km
M4 - 71km + 32 km (fara Szolnok)
M44 - 120 km
M6 - 20 km
M8 - 10 km + 30 km
M85 - 5 + 60 km
R67 - 50 km
R83 - 38 km
R102 - 40 km

Toate ar totaliza 586 km de drumuri de mare viteza. Intre 2010-2016 guvernul Orban a dat in folosinta 35 km/an de autostrada (fara M0 sud). Chiar daca ar creste productivitatea la 60 km/an (realist) tot sunt departe de cei 146 km/an de care ar avea nevoie pt realizarea a ceeace si-au propus.
Momentan Ungaria are 1447 de km de drumuri de mare viteza. Daca se realizeaza toate proiectele ar ajunge in 2020 la 1938 km (fara drumurile R).
Si mai sunt planificate finalizarea portiunilor de autostrada la 2x2 cum ar fi M15 si M70.

Costurile aproximative in infrastructura rutiera din Ungaria sunt:
Extinderea DN la 2x2: 1,8 Mrd Ft/km
Drum rapid (categorie noua de drumuri, inca neclar, introdus anul trecut, "drumuri de categorie superioara cu timp de executie si costuri reduse): 2,3 Mrd Ft/km
DX: 2,5 Mrd Ft/km
Autostrada: 3 Mrd Ft/km

Sursa SSC Ungaria