Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MNU

Vezi ca sunt doua chestii distincte. Ca sa simplific:

1. E-vignette. Se refera la mai multe categorii de masini printre care si autoturismele si se aplica numai pe autostrazi cu cateva portiuni gratis (vezi hartile de mai sus).
2. E-toll e alta poveste. Se refera la masinile de marfa de diverse categorii si se aplica si pe "main roads" (echivalentul DN).

Morosanu

#1636
Citez din ghidul de utilizare a vignetei de mai sus: "Pe lângă drumurile de mai sus, restul drumului expres M0, tronsoanele de intrare și ieșire ale drumurilor expres făcând parte din șoseaua de centură, drumurile ocolitoare ale unor orașe și drumurile expres
care până acum se utilizau gratuit devin taxabile.
Odată cu intrarea în vigoare al regulamentului nou
aceste drumuri se vor putea utiliza în mod legal numai după achiziționarea e-vinietei." Intelegeti fiecare ce vreti.
Daca cineva a intrat in Ungaria pe la Petea (de exemplu) , inainte de Mateszalka cred ca a observat ca sunt camere video cu inscriptia "matrica control". Acuma sa-mi spuneti ce rost au pe un drum national daca este gratis???
Politica distruge tot ce atinge.

horatiu.cosma

Mersi mult pentru informatii. Am intrebat si eu la vama, si domnul ofiter mi-a spus ca pe DN-urile lor nu am nevoie de vigneta. Am mers pana la aeroportul din Budapesta pe la Szolnok, deci doar DN(E60). Infrastructura lor e senzationala pe DN. La intoarcere, am trecut de intersectia dintre E60 si E573 de aici si m-am dus spre Debrecen, nu spre Bors. Asa ca am luat-o pe varianta asta pentru a reveni spre Bors. Infrastructura e ireprosabila la unguri. Fiecare intersectie bine semnalizata, cu benzi de iesire/intrare, sau intersectii denivelate la intersectiile mai importante. Indicatoare foarte clare si usor de citit, posibilitatea de a rula constant cu 100 pe aproape toata distanta Bors-aeroport. Cum ziceam, daca s-ar adauga 2-3 centuri la putinele sate prin care am trecut si 1+2 alternativ sau 2+2 pe toata distanta, si nu ar mai fi nevoie de autostrada. Soferii sunt civilizati, majoritatea conduc in limitele legale. Politia la datorie in cateva puncte, dar nu ascunsi dupa tufisuri ca la noi(DN 1H,Alesd, 3 dimineata, 6 puncte si 315 in 48 de ore. Le-am spus ca in timp ce ei isi fac norma de amenzi lunara pe drumuri in linie unde sansa de accident e minima, altii mor in zone mult mai periculoase...).

MNU

Quote from: Morosanu on October 03, 2015, 12:44:23 PM
Citez din ghidul de utilizare a vignetei de mai sus: "Pe lângă drumurile de mai sus, restul drumului expres M0, tronsoanele de intrare și ieșire ale drumurilor expres făcând parte din șoseaua de centură, drumurile ocolitoare ale unor orașe și drumurile expres
care până acum se utilizau gratuit devin taxabile.
Odată cu intrarea în vigoare al regulamentului nou
aceste drumuri se vor putea utiliza în mod legal numai după achiziționarea e-vinietei."

Corect! Se refera la cele cateva portiuni de autostrada sau drum expres care inainte erau gratuite (vezi exemplele date de mine mai sus).

QuoteIntelegeti fiecare ce vreti.
Daca cineva a intrat in Ungaria pe la Petea (de exemplu) , inainte de Mateszalka cred ca a observat ca sunt camere video cu inscriptia "matrica control". Acuma sa-mi spuneti ce rost au pe un drum national daca este gratis???

Pentru camioane sunt mai multe drumuri (in afara de autoztrazi sau drumuri expres) supuse taxarii. Erau si inainte de introducerea "e-toll".

Danny550394

Harta cu drumurile taxabile pentru autoturisme in Ungaria:

http://www.toll-charge.hu/Road-network/HD_orszagos_20150707_ENG.jpg

Harta cu drumuri taxabile pentru transportul de marfuri (peste 3.7 tone) incepand  cu 15 Noiembrie:

http://www.toll-charge.hu/Road-network/UD_szakaszok20150630_A3_mod151101_ENG.jpg

Nu este nevoie de vigneta daca nu folosesti drumurile expres sau autostrazile.

http://www.toll-charge.hu/Road-network/

TibiV

Deci dupa noul PTF de la Nadlac de pe A1 pana la Mako este "free of charge speedway section"...
Draguti ungurii astia. Parca este special pentru pasionatii care vor doar sa experimenteze iesirea din tara pe autostrada si fac doar o tura pana la Mako... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

laszlo.robert

#1641
Ungaria a adoptat noi norme de constructie a drumurilor de mare viteza:
Autostrada .Platforma minim 26,60 m.V-130 km/h.banda 3,75 m.
.               M.z.a. 20000-60000, dupa care se impune a 3-a banda
.               spatii de odihna si serv.,intersectii denivelate
Drum Expres:platforma 24,60 m.V-110 km/h.banda 3,50 m.
.                M.z.a. 200000-40000,banda de oprire neasfaltata
.                spatii de odihna si serv.,intersectii denivelate
Si acum noutatile:
Drum rapid cat. A:platforma 22,50m .110 km/h. Benzi 3,50 m
.               M.z.a.10000-20000.acostament 3 m din care 1 m asfaltat
.              spatii odihna si serv. ,intersectii la nivel doar la inceput si capat de drum in rest denivelat
Drum rapid cat.B:Platforma 20,50. 110 km/h.banda 1 :3,50m .banda 2:3,25m.
.               M.z.a. Max 10000.acostament 2,25 m neasfaltat
.                nu dispune de spatii de odihna si serv.
.               poate avea intersectii la nivel si denivelate.cele la nivel vor fii:tip "T",sens giratoriu sau intersectie semaforizata cu benzi canalizate pe fiecare directie
Drum national principal:platforma 19,50 m.V-90 km/h.benda 1:3,50m.banda 2:3,25m
               fara spatiiodihna si serv.,toate intersectiile la nivel
.Autostrazi,Dx,Dr rapid cat .A vor avea sigla "M"
Drum rapid cat.B ,sigla "R" pe fundal verde.Dn principal vor avea numere ca si restul Dn -lor.
Toate vor dispune de separator median si minim 2 benzi pe sens si vor fii proiectate in asa fel ca in viitor sa se poata dezvolta la o categorie superioara..

Autostrazile se vor face pe Ten - core,Dx si Dr cat A pe retaua euroeana secundara,Dr cat B e retaua nationala inlocuind in multe cazuri Dn-le actuale ,Dn principal vor avea caracter local
Exista posibilitatea implementarii de mixuri.: M 4:Budapesta-Szolnok Dx,Szolnok-Berettyoujfalu Dr cat "A",Berettyoujfalu-Frontiera RO Autostrada
Sau M44 : Dr cat.B Kecskemet-Bekescsaba si Dn principal Bekescsaba-frontiera RO

cezar-mario2012

 Ieri accident foarte grav in Bulgaria pe A2 Hemus in tunelul Vitinya, directia catre Varna, trei morti si 14 raniti, din care 10 foarte grav.









http://www.novinite.com/articles/171226/Probe+Launched+into+Pile-Up+on+Bulgaria%27s+Hemus+Motorway

cezar-mario2012

#1643
 Pentru @alecu26 Bulgaria are în exploatare 689 km de autostrada și în execuție 86.5 km care ar trebuii finalizați pana la sfârșitul anului, dar este imposibil pentru cel putin 16.5 km (Centura de Nord a Sofiei), cu toate ca și acolo pe anumite secțiuni s-a început asfaltarea. Deci este posibil ca pana la sfârșitul anului Bulgaria sa aibă în exploatare circa 759 km plus încă câțiva, 5-6 km finalizați anii trecuți, dar nefolosiți, fiind capete de loturi în afara nodurilor.

  A0 Centura de Nord a Sofiei 16.5 km în contrucție.



A3 Struma lot 2 Dupnitsa-Blagoevgrad 38 km în construcție.

Filmare între Dzherman și Boboshevo

https://youtube.com/v/fjhKSTD7hcU

A4 Maritsa lot 1 Orizovo-Dumitrovgrad 32 km în contruțtie.



Și încă ceva interesant NCSIP (autoritatea ce se ocupă de proiectele pentru autostrăzi) va scoate la licitație (probabil concesiune) amenajare spații de servicii pentru autostrăzi ce vor trebui să arate așa:


StefanD

Lungimea autostrăzilor în exploatare este doar o cifră. Practic, Bulgaria este de ani buni peste noi cu autostrăzile și mă refer aici la densitatea de autostrăzi.

alecu26

stiu ca sunt peste la km autostrada/kmp sau km autostrada/milion locuitor.

Dar e clar ca anul asta vor fi peste noi. Posibil si la anul.
Drumurile noastre POATE;

cezar-mario2012

 La bulgari situația stă cam asa: autostrăzi A0 CNS (în construcție), A1 Trakia (finalizată), A2 Hemus (construită parțial la capete), A3 Struma (construită parțial la capete), A4 Maritsa (construită parțial, finalizare acest an?), A5 Cherno More (doar 10 km construiți), A6 Lyulin (finalizată), A7 Kalotina (în așteptare), A8 (în aștetare). Cam astea sunt autostrăzile bulgarilor, în rest nu au nevoie, cam aproximativ  1340 km, pe care conform declarațiilor actuale vor fi finalizați pana în 2022. Deci trebuie să se apuce să mai construiască circa 565 km de autostradă. Anul viitor vor finaliza doar ce se construiește acum și nu este finalizat pana la sfârșitul anului. În 2017-2018 nu vor finaliza nimic, abia din 2019 vor începe să termine ce vor semna anul acesta și anul viitor. În rest o sa mai facă ceva DX precum Vidin-Botevgrd și se mai discuta DX pentru a lega orașele mai mari de autostrăzi. Exemplu Plevna și Lovech de viitoare A2, Ruse-Razgrad-Shumen, Bansko de A3, Borovets de A3 și A1, Veliko Tarnovo-Gabrovo-Kazanluk-Stara Zagora.. și posibil Silistra-Shumen, dacă se va construi podul Calarași-Silistra. Toate DX se vor construi relativ ușor fiind de fapt un up-grade la DN-urile actuale, plus centuri ocolitoare acolo unde trebuie.

Dani

#1647
cezar-mario2012, mi-am facut cont pe acest forum special ca sa te felicit pentru reportajele exceptionale despre drumurile din Bulgaria. Si multumiri in acelasi timp  :)

marinul

Ca tot se aproprie sezonul de schi :) o veste buna  pt cei care merg la schi in Slovacia si nu numai, s-a deschis un tronson din autostrada D1 intre Presov - Poprad, mai exact  Janovce - Levoca. Deci de la intrare in Slovacia pana la iesirile spre Poprad si Liptovsky Mikulas (unde sunt majoritatea statiunilor de schi),  ramane o portiune de aproximativ 10 km fara autostrada si orasul Presov care nu are centura. D1 este autostrada care face legatura intre capitala Bratislava si al doilea oras ca marime Kosice si  bate Slovacia de la West la Est. Mai sunt vreo 40 km de finalizat si e continua, sa nu mai zic ca aproape toata tara are relieful care il gasim intre PI-SI.

Niste poze in lunkul de mai jos

http://spisskanovaves.korzar.sme.sk/c/8043397/v-obrazoch-otvorenie-noveho-useku-dialnice-d1-na-spisi.html

cezar-mario2012

#1649
Ultimile noutăți din Bulgaria: www.novinite.com

  ,,Bulgaria's Road Infrastructure Agency (RIA) received the green light from the government on Tuesday to hire contractors for the construction of a section of a motorway that will link Sofia with Kalotina crossing on the border with Serbia.
  The government's consent will enable RIA to launch the construction of Lot 2 of the western curve of Sofia Ring Road prior to a final decision for the approval of project financing by the European Commission.
The project is eligible to apply for financing under  Operational Programme Transport and Transport Infrastructure 2014-2020, the cabinet said in a statement. Bulgaria needs a EU grant of BGN 133.5 M (EUR 68.2 M), VAT included, to build Lot 2, of which BGN 7.4 M is funding under Operational programme Transport 2007-2013 and BGN 126 M under Operational Programme Transport and Transport Infrastructure 2014-2020. Lot 2 involves the construction of 5.53 km of new road with three junctions and two railroad crossings.

- See more at: http://www.novinite.com/articles/171419/Bulgaria%E2%80%99s+Road+Building+Agency+Gets+Nod+to+Sign+Deals+for+5.5+Km+of+Kalotina+Motorway#sthash.bbfMqBBy.dpu

Este vorba de secțiunea dintre râul Kakach si nodul A0/A7, lot 2 din Centura de Vest a Sofiei, primul lot dintre A6 Lyulin si râul Kakach se afla în faza finala și este așteptata finalizarea pe 31 octombrie 2015.

Lot 2 a fost suspendat de la semnarea contractului de execuție anul trecut din lipsa finanțări de la UE, acum au primit acordul de finanțare, se va face  fazarea proiectului. Proiectul este acesta:









Lot 1 Centura e vest, aproape de final


m
  Ieri a fost furtună în ședința de guvern (Bulgaria), protagoniști: Primul Ministru Boyko Borisov și Ministrul Dezvoltării Regionale Lyliana Pavlova. O să redau succint discuția:

,,PM - Am peimit OK pentru finanțarea lot 2 CVS de la UE, API să ducă proiectul la implementare cât mai rapid... (către Pavlova) Care este situația pe lot 1?
MDP: - Sunt la finisaje.
PM - Ce se întâmpla cu A0, termină până la sfârșitul anului ?
MDP - Aici am întâmpinat o serie de probleme.. arheologi au limitat spațiul de lucru... vine iarna și dacă dă zăpada nu putem termina...
PM - Aveți nevoie de bani ? Vreau proiectul terminat până la sfârșitul anului... nu vreau să-l finanțez la anul de la buget, iar apoi sa iau bani de la A3... mai multi oameni pe șantier...
MDR - Dacă dă zăpada nu se poate asfalta, oameni am reușit să angajăm, mulțumesc ministrului muncii... pentru ajutorul acordat...
PM - Vrei alt loc de munca? Acum cu finalizarea A4 și a doua secțiuni din A3 nu vreau trafic în Sofia și pe centura de sud, A0 este imperativa... Ce au făcut în Iulie-August, nu mă interesează, la ora actuala există tehnologie, luăm bitum din 10 țări, găsiți soluții... vreau terminat până la sfârșitul anului, ne-am înțeles?
MDP: - Da. "

Textul este preluat de pe SSC Bularia si am extras ce era mai de interes. Textul integral îl găsiți aici:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=127969631&postcount=18525