Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cezar-mario2012

#1065
Quote from: alecu26 on October 30, 2014, 10:41:25 AM
si cam pustie...ca aproape orice autostrada din Spania.

putem parafraza dictonul cu referire la intreaga EUROPA: Acolo sunt bani dumneavoastra.

Nu este chiar așa,  filmarea este facuta dimineața devreme. Am mers pe A7 si AP7 intre Nerja si Malaga,  Malaga si Marbella în octombrie anul trecut si erau destule mașini,  aveam pe masina cruse control si nu am putut să-l folosesc datorita traficului. AP7 in Catalania este pe trei benzi si tot aglomerata era si este cu taxa, Barcelona-Salou  8.30 €, Barcelona-Figueres 11.80 €. Am mai mers autostrăzile: Cadiz-Sevilia, Sevilia-Cordoba, Cordoba-Grenada, Granada-Montril, Madrid-Segovia, Madrid-Toledo si toate aveu trafic,  unele cu taxe,  altele fără.  Intradevar pe autostrăzile cu taxe traficul se mai rărește.

AFC

Grea lucrare. Ma apuca amaraciunea la gandul ca n-o sa avem in urmatorii 30 de ani in toata tara atatea viaducte si tuneluri cate au ei pe bucata asta.
Ceva similar, ar trebui sa vem pe VO,VP sau TgM-iasi.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

cezar-mario2012

#1067
  Cele mai recente stiri din Bulgaria, conform NCSIP( Comisia Nationala de Proiecte Strategice in Infrastructura), cei ce se ocupa cu licitatiile de proiecte, in data de 4 noiembrie s-a deschis ofertele pentru Lot 3.3 din A3 Struma cu un numar de opt firme si consortii, iar in data de 11 noiembrie s-a deschis si ofertele pentru Lot 3.1 din A3 Struma cu un numar de 13 firme si consortii. Preturile de start sunt de 150 mil. leva fara TVA (aproximativ 80 mil. euro) pentru Lot 3.1 si 200 mil. leva fara TVA(aproximativ 100 mil. euro)  pentru Lot 3.3, contract proiectare si executie, durata proiectului inclusiv garantie este de 1280 zile, pentru calificare 75% este pretul iar 25% tehnicul. Semnarea contractelor este estimata pentru inceputul lui 2015, iar fondurile sunt din partea UE pe exercitiul financiar 2014-2020.



Lot 3.1 incepe de la Blagoevgrad pana la Krupnik si are 17 km, iar Lot 3.3 incepe de la Kresna si se termina la Sandarsky, avand 23 km.

alecu26

Ofertele primite:


Lot 3.1. Pacat ca nu stim valorile financiare. Poate le aflam de pe SSC-ul bulgar.

1. ,,GLF-MONOLIT" JV comprising the following entities:

    ,,GRANDI LAVORI FINKOSIT" S.p.A., Italy

    ,,MONOLIT SOFIA" AD

2. Obrascon Huarte Lain S.A., Spain

3. SOCIETA ITALIANA PER CONDOTTE D'ACQUA S.p.A., Italy

4. Consortium ,,CCCC-SK-13" JV comprising the following entities:

    ,,SK-13 PATSTROY" AD

    ,,China Communication Construction Company" LTD, China

5. ,,PST STRUMA 1" ТЭ comprising the following entities:

    ,,PST Grup" EAD

    ,,VIA PLAN" EOOD

    ,,PONSSTROYENGINERING" EAD

    ,,G P GRUP" OOD

6. ,,IKS GRANDI LAVORI" S.p.A., Italy

7. CONSORTIUM ,,STRUMA – LOT 3.1" comprising the following entities:

    ,,GBS INFRASTRUCTURNO STROITELSTVO" AD

    ,,PATSTROY-92" AD

    ,,GEOSTROY" AD

8. AKTOR A.S.D., Greece

9. ,,SERENISSIMA COSTRUZIONI" S.P.A, Italy

10. ,,MAGISTRALA Struma 3.1"JV comprising the following entities:

     ,,TRACE GRUP HOLD" AD

     ,,PATISHTA I MOSTOVE" EOOD

11. ,,STRABAG" AG, Austria;

12. ,,SAN HOSE-ATM" JV comprising the following entities:

     ,,CONSTRUCTORA SAN HOSE" S.A., Spain

     ,,AVTOMAGISTRALI CHERNO MORE" AD

13. ,,AM Struma 3.1" JV comprising the following entities:

     ,,AGROMAH" EOOD

     ,,AB" AD

     ,,HIDROSTROY" AD

     ,,PATISHTA PLOVDIV GRUP" EOOD

     ,,PATISHTA PLOVDIV" AD

     ,,Alve Consult" EOOD


Lot 3.3:

1. Obrascon Huarte Lain S.A., Spain;

2. Consortium ,,STRUMA-LOT 3.3" comprising the following entities:

    ,,GBS INFRASTRUCTURNO STROITELSTVO" AD

    ,,PATSTROY-92" AD

    ,,GLAVBOLGARSTROY" AD

    ,,GEOSTROY" AD

3. SOCIETA ITALIANA PER CONDOTTE D'ACQUA S.p.A., Italy;

4. JV ,,PST Struma 3" comprising the following entities:

    ,,PST GRUP" EAD

    ,,RUTEX" OOD

    ,,PONSSTROYENGINERING" EAD

5. Consortium ,,AM Struma-2014" comprising the following entities:

    ,,LENA ENGENHARIA E CONSTRUÇÔES" S.A., Portugal;

    ,,H.S.S." EOOD

6. ,,Terna" S.A., Greece

7. JV ,,AM Struma" comprising the following entities:

    ,,TRACE GRUP HOLD" AD

    ,,NGEContracting", France

    ,,PATISHTA I MOSTOVE" EOOD

8. ,,STRABAG" AG, Austria;
Drumurile noastre POATE;

cezar-mario2012

#1069
 Sumele nu erau trecute nici pe site-ul Comisiei. Eu nu am trecut filmele pentru ca nu stim ca interesează pe cineva.

alecu26

Drumurile noastre POATE;

cezar-mario2012

#1071
 Cea ce se publica pe SSC-ul Bulgaria sunt știri preluate de pe site-ul ziarelor locale,  oficialități si agenții de știri. In mod normal publicarea licitație era făcută pe site-ul www.api.bg, CNADR-ul lor, dar de aceasta data nu a apărut nimic pe site si stirea a fost preluată de pe site-ul consiliului care se ocupă cu licitația. Comunicatiul era destul de simplu: obiectul licitației,  participanții, forma de evaluarea, suma de pornire si durata contractului,  nimic despre detaliile tehnice sau oferta valorica a participantilor. Firma cea mai bine vazuta in Bulgaria este pe locul 10 respectiv 7 si este vorba de Trace Grup Hold AD (participarea intr-un consorțiu) si cel ma dezavuat paticipant este fima Aktor A.S.D. Greece. Trace are mai mute proiecte terminate cu mult înainte de termen, cel mai cunoscut fiind ultimul tronson de metrou din Sofia, finalizat cu trei luni mai devreme,  dar mai important cu un preț mai mic decât cel licitat.
Daca te interesează aceasta este adresa site-ului care se ocupa de licitații,  dar este doar in bulgară: www.ncsip.bg
Acum am văzut are varianta și in engleza in partea de jos, dar nu este actualizat,  nu vei găsi informații despre deschiderea ofertelor,  doar in varianta bulgărească apare. In varianta englezească apare descrierea detaliata a proiectului.

alecu26

oricum...mult mai actualizat si mai prezentabil decat site-ul nostru corespondent...cvasidisparutul in anonimatul de unde a venit...Departament De investii Straine, strategice.

TRACE a lor...e ca un UMB al nostru.

Da...pe piata Bulgara competitia preturilor e mai acerba decat in Romania.
Drumurile noastre POATE;

neaguionutu

#1073
De la utilizatorul @lapusna2008 de pe YouTube :

A25 (under construction part, November 2014) - Greece

http://www.youtube.com/v/sjSwj3HE3I4

Porțiunea în construcție filmată este pe porțiunea Strymoniko - Kato Christos  și face parte din Autostrada A 25 Thessaloniki - Serres - Promachonas .

Vizionare placută !

cezar-mario2012

 La sfarsitul saptamini trecute ministrul de resort Doamna Pavlova (Ministrul Dezvoltari Regionale din Bulgaria), a inspectat lucrarile lotului 2 din A3 Struma. In mod normal acest lot ar fi trebuit finalizat pana la inceputul verii viitoare, dar datorita unor importante descoperiri arheologice (asezare neolitica), se spera a fi finalizat pana la inceputul luni octombrie 2015. Lucrarile sunt foarte avansate in mai multe locuri, pasaje, viaducte, asfaltari finalizate pe unele portiuni, iar cele doua tuneluri sunt in stadiu foarte inaintat. Imagini din vizita ministrului aparute pe SSC-ul Bulgaresc.

"Lot 2 of Bulgaria's Struma Motorway to Be Ready by end-October 2015

The deadline for the completion of construction works at Lot 2 of the Struma motorway is October 2015, according to Bulgarian Regional Development Minister Lilyana Pavlova. On Sunday, Pavlova conducted a sudden inspection of the progress of the 38km motorway section connecting Dupnitsa and Blagoevgrad. Pavlova, as cited by the Focus agency, declared that she had been told by workers of the contractor that the construction works were to be wrapped up by end-October 2015. She noted that the planned two tunnels at Lot 2 of the Struma motorway were being built. Bulgaria's Regional Development Minister made clear that she had been assured by the archaeologists working at the site that they would complete their exploration activities by June 30. Construction works have been suspended until the summer of 2015 in an area where traces of Neolithic settlements have been found. Several days ago, Pavlova vowed that Lot 2 of the Struma motorway would be ready by November 2015, according to investor.bg. As regards Lot 3 of the Struma motorway (Blagoevgrad – Sandanski), she said that options were being sought to reduce the price tag from the current rate of EUR 0.5 B."  www.novinite.com

Viaductul inainte de primul tunel:




Zona de dupa primul tunel:


  Lucrari la primul tunel:










Asezarea neolitica:






Zona dintre cele doua tuneluri:




Lucrarile la al doilea tunel:



Sectiune de tunel finalizat:


Pasaj peste autostrada finalizat si afaltat:


Mentiune: lucrarile arheologice au o foarte mare insemnatate in Bulgaria, este chiar politica de stat. Ca o curiozitate, pe cand se lucra la A1 Trakya, in apropiere de Yambol, a fost decoperit pe traseul autostrazi un car cu patru cai din bronz in marime naturala, acesta apartinand unui rege Trac. Va recomand sa vizitati Muzeul National de Istorie si Muzeul de Arheologie din Sofia, o sa fiti uimiti.

alecu26

in ciuda tunelurilor, bulgarii sunt destul de in urma ca si tehnologii. Cam cum eram noi acum 10-15 ani. Doar structuri din beton, cu deschideri relativ mici, astfel ca te trezesti cu o padure de pile si grinzi.

A doua poza e super relevanta: daca se facea design&build si lump sum, primele 4-5 deschideri dispareau si se facea terasament. Nu stiu cat de mare e dealul prin care se fac tunelul...dar...poate si acolo venea Impregilo si rezolva ceva. Asta ca replica ca incearca sa coboare pretul de 500 milioane euro pe tronsonul 3.2 banuiesc...(cel cu tunel pe sub parcul national). In rest pe lotul 3.1.si 3.3 ofertele sunt rezonabile zic eu.
Drumurile noastre POATE;

pasadia

Noi ne cam invatam cu binele si din cauza standardului. Priveste la inregistrarea de mai sus, cea cu A25 din Grecia (pe care am strabatut-o si eu anul trecut, si cam la acelasi stadiu ca in filmare era) - ti se pare ca asa ceva ar fi privit ca fiind autostrada de noi, cei invatati deja cu noile tronsoane din A2, A3 si A1?

yetiman

Dupa cum arata, seamana cu standardul de drum expres de la noi.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

north

Am studiat înregistrarea cu A25.gr, iar apoi și din Google Maps mai departe spre Serres - aceasta este austostrada care vine spre Kulata, și, în ultimă instanță, spre noi.
Studiind imaginile din satelit la vest de Serres se vede cum pentru realizarea autostrăzii / DX efectiv folosesc bucăți din actualul drum național 12.

... Abordarea aceasta (de dublare a unui drum național combinată cu ocolirea localităților + îndulciri de curbe și denivelări de intersecții) s-a utilizat și în Anglia, v. ,,motorways by stealth".

Cred că și la noi s-ar potrivi pentru construcția unor drumuri "mixte" DX din drumuri existente... Îmi vine-n minte DN 13 între Brașov și Târgu Mureș, unde drumul existent trece prin (relativ) puține localități (în special pe porțiunea Brașov - Sighișoara) însă are elemente geometrice relativ decente. O dublare a sa la patru benzi (cu parapet pe mijloc) plus scoaterea din localități ar însemna un mare upgrade, și s-ar putea face la un 2-3 MEUR/km, adică întreaga porțiune Târgu Mureș - Brașov pe la 500 MEUR.

... asta dacă tot nu mai par a fi speranțe pentru acest tronson de A3 în următorii ?? ani.

Dar, deh, abordarea necesită un pic de thinking outside the box și probabil CNADNR / proiectanții s-ar stresa că "n-au standarde de proiectare pentru așa ceva".

Dacă interesează pe cineva revin cu o descriere mai detaliată... poate în alt thread, poate ar trebui un thread de standarde de proiectare și construcție... așa am putea împreună produce și ceva mai concret, în plus față de scrisori la administrația publică. Știu că sunt oameni de valoare care ar putea contribui...
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

North, prima data am vrut sa scriu ca acea portiune a fost facuta half profile de la inceput...dar acum imi dau seama ca ma gândeam la A1 (DN 1) care pana la Thessaloniki a fost half profile si de cativa ani se tot upgradeaza pe portiuni spre granita Macedoneana.

Greci stiu sa-si incalce normele când o cere situatia si pentru a face economii: pe centura Kavala au inclusiv limitari la 70km/h.
Drumurile noastre POATE;