News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[BV] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 11:17:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

Discutand cu un Consilier Local zilele astea se pare ca pasaje peste DN VO 1k e treaba incurcata ca la bezmetici si culmea nu tin de bani ...
Beneficiarii (Primariile Brasov, Sanpetru si Tarlungeni) nu pot efectua investitii fara aprobarea CNAIR iar momentan nu exista interes din partea companiei pentru transfer de patrimoniu si implementarea unui astfel de proiect.
Proiecte sunt la sertar (inclusiv la nivel de municipiu), practica implementarii le cam omoara din fasa....
O investitie mega-utila la nivel de oras este conectarea tractoru/rulmentul prin cai rutiere noi... Nici nu vreau sa ma gandesc ce o sa fie cand se vor umple blocurile de la Isaran sau Coresi Avantgarden...

Dan027

#121
^^ Eu personal nu vreau tramvaie. Un amalgam de tipuri diferite de trafic cu regimuri de deplasare diferite care interactioneaza nu ar face decat sa cauzeze probleme. Abia de ne descurcam sa gestionam "interactiunea" dintre traficul auto si cel pietonal si noi vrem sa mai introducem o "necunoscuta in ecuatie". Daca la asta mai adaugam si costurile o sa zic pas reintroducerii tramvaielor.

Putem insa sa implementam un sistem transport feroviar metropolitan, facem "statii" noi, centre park and ride, cumparam "trenulete".
Punctele verzi sunt propuneri de statii, iar linia albastra e o CF propusa de vreo 6 km pt ai "conecta" si pe cei din Sacele.


Nici intersectile denivelate si pasarelele pietonale nu ar fi o idee rea.

Pentru dezvoltarile imobiliare din tractoru o posibila solutie de decongestionare a traficului ar fi construirea unui pod peste CF astfel incat sa le ofere celor din tractoru' o ruta alternativa de a ajunge in oras pe DN13/Grivitei.

pasadia

QuoteCOMUNICAT DE PRESA

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (fostă CNADNR) prin DRDP Brasov informează participanții la trafic că, începând de astăzi, a fost restrictionată circulația rutieră la maxim 3.5 tone pe podul situat pe strada Timisul Sec din Municipiul Brasov de la km 6+300, zona CET, tronson aflat în administrarea DRDP Brasov.
Aceasta restricție este ca urmare a prăbușirii trotuarului de pe partea dreaptă, din direcția de mers DN 11 (str. Hărmanului) spre DJ 103 (str. Zizinului) pe o lungime de aproximativ 25,00 m.
Pentru punerea în siguranța a participanților la trafic, pentru desfășurarea în condiții de siguranță a traficului ferioviar pe sub pasaj și pentru a evita extinderea degradărilor, DRDP Brasov a decis împreună cu reprezentanții Serviciu Voluntar pentru Situații de Urgență din cadrul Primăriei Municipiului Brașov, semnalizarea și restricționarea circulației pe pod la maximum 3.5 tone.
Ruta ocolitoare recomandată este:
DN 11 - Varianta de ocolire a Municipiului Brasov tronson I - sens giratoriu DJ 103A Strada Zizinului.





SURSA

Comentariu meu: a tinut exact cat a trebuit. :(

dumbravaandrei

Podul ala trebuie RECONSTRUIT... cumva ne asteptam cam toti sa pice... eu as fi inchis circulatia de tot pe acolo...

pasadia

Da, dar aia era centura Brasov-ului pana acum 3 luni. Adica deh, stii cum se spune - orice se produce acum e facut sa tina exact cat dureaza garantia. La fel si podul asta. ;)

pasadia

Pentru ca sectiunea Brasov de pe SSC e mai activa decat cea de aici (fapt firesc de altfel), imi permit sa atrag atentia spre aceasta postare celor care activeaza exclusiv pe PUM.

myid

Excelenta ideea lui MelcToxic.
Una din cele mai bune postari ever din threadul brasovean de SSC.

dumbravaandrei

Super fain si super documentat. Toata stima si respectul pentru om, daca vor si autoritatile locale se poate face in 10 ani fara probleme. Iar la excedent de 40 de mil de iepuroi pe an, se poate face si pe cont propriu (cred ca nici cu imprumut berd/bei nu ar fi rau).
Insa:
Nodul de la gara trebuie facut subteran indiferent de costuri (se vor intersecta 5 moduri de transport - feroviar, auto interjudetean, ratb, taxi si auto). Trebuie separate ca altfel halaciuga o sa fie mare iar securitatea pietonilor 0 intrucat spatiul lasuprafata este foarte mic pentru ditai nodul de transport.
T5 cu siguranta nu va intoarce in Bartolomeu unde e pe harta (din primavara se incepe constructia unui street mall fix pe terenul din harta). Maurer or sa mai aiba faza iv si v pana in 2019 si vor ajunge langa cf si institut. Asa ca mai degraba as face T5 sa intoarca la institut si sa iasa cumva pe Molnar Janos-Gh Doja-Abatorului-Stadion. Aici o sa pun si eu niste idei cu putina sistematizare dar mai pe dimineata. Iar ca dezvoltare ulterioara de acolo se poafe face linie foarte usor pana la aeroport.
Si sper ca lumea sa ajunga sa foloseasca sistemul incat sa devina profitabil. Am dubiile mele pentru ca Brasovul nu este un oras dens iar beneficiile se vor rezuma la timp (de ex daca fac o ora cu tramvaiul din Avantgarden pana la Saturn, cu siguranta voi folosi in continuare masina pe DN VO 1k unde fac maxim 20 de minute)

dumbravaandrei

Si o propunere de sistematizare in Bartolomeu avand in vedere viteza de crestere in imobiliare din zona (in august vom avea un numar de 14 blocuri noi date in folosinta intr-un an, cam 1000 de apartamente in total). Scuzati calitatea "operei" dar a fost facuta acum aproape doua saptamani in 20 de minute cand m-a rugat un nene sa-i trimit niste idei. Nu stiu daca si cand va ajunge si pe masa CL-ului.
Ideea a fost sa se faca o sistematizare fara prea multe costuri si care sa rezolve multe din problemele de acces din cartier.

Vedere generala:



si pentru AV3:


Si detalii per intersectii

Strada Spicului x Strada Lanurilor


Strada Lanurilor x Strada Agricultorilor.


Intersectie Strada Agricultorilor cu Strada Molnar Janos si Strada Gheorghe Doja


Intersectie Strada Egretei cu Strada Spicului si Strada Molnar Janos


Intersectie Strada Pelicanului cu Strada Lebedei. Include acces pentru faza IV ce se construieste deja si AV4 (va fi si asta scos prin 2019 din ce am inteles)


Intersectie Strada Lebedei cu Strada Egretei


Si cireasa de pe tort, iesire in VO Brasov (vrabia malai viseaza si dumbrava autostrazi...)


Daca o sa am timp in saptamanile ce urmeaza le voi face si CAD.



JohannDB

Quote from: Dan027 on November 24, 2016, 08:31:52 PM
Asteptam o noua conexiune cu actuala centura a Brasovului ...

      Pun și eu aceeași întrebare........Este prevăzută, cândva, o nouă conexiune peste Timiș, cu tronsonul UNU-noua bucată, a centurii Săcele cu VO 1K Brașov ?????   
       Ar fi imperios necesară, deoarece legătura la intrarea în Săcele cu DN1/DN1A este oricum problematică. Și mai ales cei vreo 200-300 metrii de centură când ieși din Săcele spre Centura Bv cu direcția DN11/Dn13, este foarte îngustă, fiind un carosabil fără trotuare, cu gardul  la drum... Aici era terasamentul tramvaiului Satulung-Bartolomeu, la ieșirea din Baciu la vechiul pod CF al tramvaiului peste Timiș....
       Era aici un proiect de "giratoriu" la ieșirea din Baciu la podul Dârste/DN1... a rămas totul ca la.....Arad ? :hm:

pasadia

#130
Nu, nu exista. Visez eu la ea de ceva timp, am si desenat-o pur amatoricesc sub forma asta acum un an:



Cu rosu in poza de mai jos e propunerea Primariei, cu albastru e a mea:



Intersectia aia in 5 am gandit-o astfel incat sa nu existe conflicte de trafic, sa permita raze si trasee directe in orice directie (Sacele, Streagu', Triaj, Darste sau Centura) si sa fie nevoie doar de 3 pasaje:



Ar trebui sa refac toate acele desene, poate gasesc pe cineva sa le faca sa arate mai profesionist.


Dan027

Apropo de solutia aleasa pentru "intersectia" de pe centura, deja suntem experti in giratorii ce rost mai are sa ne reprofilam...  :lol:


JohannDB

#132
Nu știu ce rost mai are , varianta cu roșu a "gândirii" Primăriei ( cu expropieri poate mai mari), care să dea din km3 lotul I/vechi la cantonul de care ferată și apoi să se lege cu capătul cartierului pe Minerva.....
     S-ar putea foarte bine utliza ideea emisă de "pasadia", completată cu ideea lui Dan027, cu o girație comună, la actuala conexiune Lotul I/vechi cu Lotul I/nou (cu actuala trecere peste Timiș-cele două poduri noi), la care s-ar putea adăuga (conform ideei primăriei) "podul propus la cantonul CFR de pe Minerva, care să fie făcut la "Stația de betoane/Selgros-Cassino Vezuius....... Și bine-nțeles, de aici o arteră paralelă cu calea ferată, care să ajungă la actualul capăt de pe Minerva și care să meargă mai apoi pe ceea ce este azi, prin spatele str. Neptun......
      Girația dintre LOTUL I (nou) și LOTUL I (vechi) ar putea readuce în utilizare portiunea din LOTUL I (vechi) care acum pentru mersul DIRECT către Uzina II, nu mai este posibil, fiind impus un ocol de cca. doi kilometri, pentru a ajunge la Uzina II......Dar, actuala configurare a conexiunii, la o viitoare încercare de reconfigurare pentru o "dezvoltare" a acestei conexiuni și cu Centura Săcele, are nevoie de-un pod nou pentru ramura Săcele, iar actuala bandă pe sensul Drumul Tărlungeniului (DJ 103A)-conexiunea acuală (L1/nou-L1/vechi)-Dârste, va fi în situația de-a nu mai fi folosită/inutilă; Girația de aici ar puta avea o formă ovală sau aceea a unei piste de atletism din jurul unui stadion similară cu aceea de la Caransebeș, de la intersecția spre Aeroport.....
 



coco.serban

Parcarea din Poiana Mică, punct suplimentar în cadrul şedinţei de Consiliu Local



Pe ordinea de zi suplimentară a Consiliului Local Braşov s-a aflat, ieri, un proiect referitor la prelungirea contractului de finanţare pentru amenajarea parcării multietajate şi a terminalului de transport public din Poiana Mică (sau Poiana de Jos), investiţie care ar urma să fie finalizată în mai puţin de o lună.
,,Acest punct a fost pus pe ordinea de zi pentru a putea face plăţile necesare. A fost o echipă de la Primăria Braşov, din care a făcut parte şi viceprimarul Laszlo Barabas, la Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, pentru a discuta despre prelungirea contractului cu o lună, pentru a se putea face plăţile", a explicat primarul George Scripcaru în cadrul şedinţei ordinare CL.
El a menţionat că proiectul de hotărâre a fost adăugat pe ordinea de zi ca o măsură preventivă, pentru a nu se bloca proiectul în ultimă fază, prin imposibilitatea de a efectua plăţile.
Lucrările la parcare ar fi fost terminate, dacă două dintre ele - respectiv aplicarea răşinii speciale la pardoseli şi asfaltarea exterioară - nu ar necesitat o temperatură constantă de minim 10 de grade Celsius.
Lucrările la parcare au început acum mai bine de trei ani şi au fost abandonate pe ultima sută de metri de către asocierea de firme Conforest SA și Tong SRL, după expirarea contractului, în noiembrie 2015. La aproape un an de la acel moment, respectiv în octombrie 2016, Primăria Braşov a semnat un contract pentru continuarea lucrărilor cu SC Romfit SRL, valoarea contractului fiind de 8.032.254 lei cu TVA. Dată fiind întârzirea cu care se încheie proiectul, cheltuielile cu lucrările rămase sunt suportate din bugetul local, pentru că termenul final pentru decontarea din fonduri europene a fost 31 decembrie 2015.
Potrivit proiectului, parcarea multietajată (S+D+parter+terasă) va avea 434 de locuri (dintre care 16 pentru persoane cu dizabilităţi), dar ansamblul cuprinde şi spaţii verzi, spaţii pietonale, piste pentru biciclete, parcare pentru biciclete (de 51,76 mp) şi terminalul pentru transportul public (linia 20 din Livada Poştei). De asemenea, vor fi şase locuri de parcare pentru autocare şi şapte locuri pentru microbuze.


http://www.mytex.ro/stiri/177-politic/546405-brasov-parcarea-din-poiana-mica-punct-suplimentar-in-cadrul-sedintei-de-consiliu-local.html

coco.serban

Investiţii pentru îmbunătăţirea accesului spre zona Tractorul



Primăria Braşov are în vedere, în primul rînd, lărgirea străzii 13 Decembrie, care în acest moment este principala cale de acces spre noul cartier
Municipalitatea va studia, în acest an, modul în care poate îmbunătăţi accesibilitatea către cartierul Tractorul, în zonele care sînt acum în plină dezvoltare. În acest sens, pentru 2017 au fost deja bugetate două studii de fezabilitate care vor arăta cum poate fi îmbunătăţit accesul spre zona Tractorul-Coresi, pe de o parte, dinspre Făget, pe strada 13 Decembrie, iar pe de altă parte, dinspre strada Hărmanului, pe lîngă Sala Sporturilor şi apoi peste calea ferată.

Studii pentru lărgirea străzii 13 Decembrie

Primăria Braşov are în vedere, în primul rînd, lărgirea străzii 13 Decembrie, care în acest moment este principala cale de acces spre zona Tractorul-Coresi, astfel că, la ore de vîrf, se aglomerează şi se umple de ambuteiaje. Pentru 2017, în buget a fost deja prevăzută suma de 137.000 de lei, pentru contractarea serviciilor de realizare a studiului de fezabilitate în vederea lărgirii străzii 13 Decembrie, de la pasajul peste CFR, pînă la intersecţia cu strada Henri Coandă.
O altă investiţie care să asigure un acces mai bun spre cartierul Tractorul vizează construirea de la zero a unui pasaj peste calea ferată, în zona Sălii Sporturilor, care să descarce traficul în zona străzii Turnului. Pentru această investiţie, în acest an va fi făcut studiul de fezabilitate care va arăta ce lucrări trebuie făcute şi cît ar costa ele. Studiul de fezabilitate planificat pentru acest an este estimat la 250.000 de lei, sumă care a fost prinsă deja în bugetul municipiului.

Primăria a pus bani deoparte pentru analiza unei parcări sub parcul Titulescu

Pe de altă parte, Municipalitatea nu renunţă nici la ideea de a mai face unele parcări chiar în inima oraşului. Şi nu oriunde, ci sub parcul Nicolae Titulescu. În acest an, pentru studiul de fezabilitate aferent unei investiţii de acest gen, în buget a fost trecută suma de 170.000 de lei. Totuşi, reprezentanţii Municipalităţii nu sînt ferm convinşi că se va ajunge prea curînd la punerea efectivă în aplicare a proiectului respectiv. ,,Avînd în vedere că în PMUD (Planul de Mobilitate Urbană, n. red.) este prevăzută amenajarea unei parcări subterane în zona parcului Titulescu, am prevăzut în buget sumele pentru studiul de fezabilitate al acestei investiţii. Însă va trebui să ţinem cont şi de situaţia parcărilor de la Spitalul Militar Regina Maria", a declarat purtătorul de cuvînt al Primăriei Braşov. De precizat este faptul că parcarea multietajată de la Spitalul Militar oferă în prezent peste 300 de locuri de parcare însă de foarte puţine ori a ajuns să fie folosită de şoferi la capacitatea maximă.

Sursa : http://www.monitorulexpres.ro