News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 6 Guests are viewing this topic.

rocklee

eu sunt foatre sceptic ...cu privire la lotul 4 ca se va termina la termen ...pote prin decembrie 2016

horatiu.cosma

"Un alt proiect critic a fost DN 76, tronsonul între Beiuş şi Oradea. Acolo am avut ghinion. Am avut din nefericire un constructor român pentru care se pare că pălăria aceasta contractuală a fost cam mare. Am reziliat contractul. Drumul este foarte circulat, este în zona Băilor Felix, cu vizibilitate maximă. Şi acolo vom aplica această metodă - reciclarea. Anul acesta, calea de rulare va fi finalizată." Palarie contractuala cam mare = vina CNADNR. Reciclare = facem ceva de dragul de a face. Portiunea respectiva e dezastru. Trebuie refacut de la fundatie in sus.

Ionut

Va rog nu discutati aici de DN-uri. Aveti thread pentru ele.

MNU

Nu stiu cum sa zic... dar parca nu m-as astepta ca un director de la CNADNR  sa spuna: "Odată cu aceşti 25 de kilometri, se mai folosesc încă 10 kilometri din Centura Lugoj-Deva Lot 1....". Eu sincer, sper sa fie o eroare a celor care au scris articolul.

Si e Margina, nu Marginea.

iuli

Legat de relocarile de electricitate chiar si pentru joasa tensiune sunt un pain in the ass (excuse my english!). De ce? Pentru simplu motiv ca asa cum am mai discutat pe aici stalpii trebuie relocati, ori ca sunt pe spatiul pe care se construieste ori ca se afla intr-un unghi de traversare neconform. Orice relocare a unui stalp sau mai multi inseamna o expropiere. Expropierea se face prin HG. HG care trebuie semnata de prim-ministru (aici nu sunt 100% sigur). Ia ganditi-va acum care sunt prioritatile guvernului sau ale primului minstru? Exact sa semneze sau sa redacteze niste HG pentru niste expropieri pentru niste relocari de niste stalpi de pe santeirele autostrazilor. :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

#2435
Orice expropriere se face prin HG, iar orice HG trebuie semnat de prim ministru, de ministrul Justiției şi de ministrul/ miniştrii implicat/implicaţi, în cazul ăsta cel al Transporturilor, care de fapt şi redactează textul HG.

Odată ajuns în sedinţa de Guvern aprobarea HG e o simplă formalitate, niciodată nu se respinge/amână.
Deci buba este la cei care NU vin cu actul redactat.
Este adevărat, actul trebuie să aibă o anexă beton - ce anume se expropriază, adică identificarea cadastrală exactă.

LE Şi ce sumă este necesară pentru plata despăgubirii, desigur....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iuli

#2436
^

Deci chiar si daca vii cu o cerere beton asa cum zici tu, trebuie sa treaca prin multe maini chiar daca e o simpla formalitate. Si cum in aceste momente gandurile ministrilor si ale primului minstru sunt fix in alta parte putem astepta si astepta... Si nu doar acum, pentru ei prioritatile sunt altele decat un amarat de document (din punctul lor de vedere). :(

Asta e situatia din pacate!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

pasadia

Quote from: TibiV on August 02, 2015, 03:43:16 PM

AGERPRES: Aceşti 1,3 miliarde de lei reprezintă suma tăiată din bugetul Ministerului Transporturilor la rectificare?
Narcis Neaga: Suma de 1,3 miliarde de lei nu se regăseşte în totalitate în acest minus de la bugetul Ministerului Transporturilor. O parte din aceşti 1,3 (miliarde lei - n. r.) se regăsesc şi în acel minus. Restul...noi am semnat nişte contracte pentru autostrăzi în acest an. Mă refer la Câmpia Turzii - Ogra şi Ogra - Târgu Mureş. Acolo au fost 5 loturi. Am semnat contractele pentru 4 loturi, iar al 5-lea este contestat, să vedem ce se întâmplă. După ce am semnat contractele, în mod normal, trebuie să dai avans. Contractele au fost semnate în exerciţiul financiar 2007 - 2013 Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS - T). Dacă noi dădeam avans ... Comisia Europeană a zis anul acesta, în luna iulie: 'Atenţie, avansul îl recuperaţi tot din POS-T, nu îl recuperaţi din POIM'. A schimbat regula în timpul jocului. Constructorii, când au auzit, au zis: 'Stop, nu ştim dacă vrem avans. Mai vedem'. Şi, din cauza asta, am întârziat cu acordarea avansului, pentru că ei nu ştiau cum îl recuperează. Când au auzit că îl recuperează tot din POS-T...asta înseamnă că le dăm avans 20 de milioane şi ei trebuie să îl recupereze până la finele anului. Imposibil să recuperezi 20 de milioane până la sfârşitul anului. Vom da avans, dar vom vedea cum consideră ei că îl pot recupera şi, în acelaşi timp, să respectăm şi cerinţele Uniunii Europene.
     Deci, aceasta este o altă componentă a faptului că am rămas cu nişte bani suplimentari. Nouă, practic, nu ni s-au tăiat din cauza lipsei de performanţă. Efectiv nu puteam să îi consumăm. Şi ne-am zis: 'Decât să nu îi consumăm noi, poate îi consumă alte ministere'.
     Ideea este că, prin această tăiere de la companie, de 1,3 miliarde de lei, nu sunt afectate proiecte, investiţiile continuă, licitaţiile continuă, proiectele aflate în derulare continuă. Însă, din motivaţia expusă anterior, a rezultat acel surplus. Să nu-şi imagineze cineva că, dacă ne-a luat 1,3 miliarde de lei, se stopează investiţiile. Nu se stopează nicio investiţie. Deci, cauzele sunt majore, sunt cele două: rezilierile şi neplata avansului, pentru că a existat această incertitudine.

Sau altfel spus, n-au vrut ca avansul sa fie suportat de bugetul de stat. Caci puteau foarte bine sa deconteze avansul de la bugetul de stat si restul platilor de pe POIM (ba poate chiar mai incolo, prin 2020, decontau si avansul de pe POIM daca nu aveau pe ce altceva sa-l cheltuiasca).

Dar de ce sa consumi din buget, mai bine amani proiectul cu un an... Beton logica!

NGC

#2438
Quote from: TibiV on August 02, 2015, 03:43:16 PM

AGERPRES: Aceşti 1,3 miliarde de lei reprezintă suma tăiată din bugetul Ministerului Transporturilor la rectificare?
Narcis Neaga: [...] Contractele au fost semnate în exerciţiul financiar 2007 - 2013 Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS - T). Dacă noi dădeam avans ... Comisia Europeană a zis anul acesta, în luna iulie: 'Atenţie, avansul îl recuperaţi tot din POS-T, nu îl recuperaţi din POIM'. A schimbat regula în timpul jocului. Constructorii, când au auzit, au zis: 'Stop, nu ştim dacă vrem avans. Mai vedem'. Şi, din cauza asta, am întârziat cu acordarea avansului, pentru că ei nu ştiau cum îl recuperează. Când au auzit că îl recuperează tot din POS-T...asta înseamnă că le dăm avans 20 de milioane şi ei trebuie să îl recupereze până la finele anului. Imposibil să recuperezi 20 de milioane până la sfârşitul anului. Vom da avans, dar vom vedea cum consideră ei că îl pot recupera şi, în acelaşi timp, să respectăm şi cerinţele Uniunii Europene.
Deci, aceasta este o altă componentă a faptului că am rămas cu nişte bani suplimentari. Nouă, practic, nu ni s-au tăiat din cauza lipsei de performanţă. Efectiv nu puteam să îi consumăm. Şi ne-am zis: 'Decât să nu îi consumăm noi, poate îi consumă alte ministere'.

QuoteA schimbat regula în timpul jocului.
Serios? Si pana acum cum a fost? Nu s-a platit avansul tot din POS-T?

Si ce au facut pana in Iulie de nu au dat avansul? Care sunt motivele? Au asteptat cumva sa se schimbe regula in timpul jocului, dupa cum sustine?

QuoteŞi ne-am zis: 'Decât să nu îi consumăm noi, poate îi consumă alte ministere'.
Va dati seama ce oameni generosi si ganditori, respectiv la care le pasa de altii, lucreaza la CNADNR?  :lol:

alecu26

""Plus că a avut loc o alunecare de teren acolo, care nu avea nicio legătură cu autostrada"".

Foarte periculoasa aceasta declaratie. Doar cu asta...si deja castiga cateva milioane la DAB. Plus ca deschide cutia Pandorei. O sa vrea si Imbecilo la fel...ca si la ei...la 100-200 metri distanta de autostrada tot nu avea avea legatura cu autostrada. (ba chiar mai mult...la Impregilo zona era cu alunecari...nu neaparat a venit autostrada si a declansat ceva fenomenal si nemaivazut acolo). La UMB....din cate stiu nu era nimic in zona...deci exact constructia autostrazii a declansat alunecarea.
Drumurile noastre POATE;

TibiV

V-am rugat de la început să citiți interviul cu mult calm... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Quote from: dr4qul4 on August 08, 2015, 06:13:06 PM
s-ar putea, ca pana terminam A1 sa avem nevoie deja de portiuni cu 3 benzi.
Este normal ca CNADNR, pe acest lot sa ceara 3 benzi. Imagineaza-ti ca va fi continuata si A6 si va aparea si o legatura cu Belgradul.
Segmentul actual Izvin-Paru poate deveni extrem de aglomerat.

tot pe A1, 3 benzi s-ar justifica pe centura Sebes (dupa terminarea A10), pe centura Sibiu (in cazul in care se face si bv-sibiu), si cel putin pentru ambele capete Buc-Pitesti (fara centura Pitesti) in cazul in care se va face si Pitesti-Craiova.

1. Legatura cu Belgrad oricum pe acolo se va face, indiferent daca A1 va avea 3 benzi sau daca va exista A6. Nu imi inchipui vreun viitor in care intre Bucuresti (Craiova) si Belgrad s-ar circula prin Cazane sau prin Bulgaria (via Vidin). Da, probabil s-ar circula pe acolo in scopuri recreationale, dar pentru transport marfa nu.

2. Acel viitor, in care ar fi nevoie de 3 benzi intre Lugoj si Timisoara pe A1, include si un A3 finalizat, macar intre Targu Mures si Bors? Sau Clujului  ii e destinat sa viziteze Arad-ul cand vrea sa ajunga in Budapesta? Si daca include si un A3 finalizat, iti mentii parerea ca e nevoie de 3 benzi pe acolo?

3. Aceeasi intrebare ca mai sus si in ceea ce priveste cele 3 benzi de la Sebes sau de la Sibiu. Ramanem doar cu iesirea de la Nadlac, vom obliga si Iasi-ul sa iasa pe acolo? Atat de marunt gandim incat visam la 3 benzi in loc sa cream alte culoare de transport?

4. Care e logica pentur care ai face 3 benzi in capatul dinspre Bucuresti si dinspre Potesti dar ai lasa 2 intre?

5. Inca nu m-am lamurit: Aproba sau nu aproba CNADNR proiectul tehnic depus de antreprenor?

dr4qul4

1. o parte tot va trece pe acolo. Plus ca mai avem si Craiova..poate candva in viitor va genera si acest oras un rafic crescut.
2. include. dar la fel de bine include si un DX Maramures-Cluj, si un A8 sau un Bv-Bc. Nici razboiul din Ucraina nu va dura la nesfarsit. Un culoar Rusia-Serbia-Italia poate fi interesant.
3. Obligam Iasi-ul sa mearga pe acolo spre Italia/Austria. Pt Germania....eu tot cred ca, in acest orizont de timp (20-30 ani) devine fezabil traseul prin Ucraina si Polonia.
4. In MPGT avem un DX Gaesti-Targoviste-Ploiesti-Buzau. In cazul in care se va face, segmentul Gaesti-Pitesti va deveni extrem de aglomerat.
Capatul dinspre Bucuresti..... are deja nevoie de minim 3 benzi. Chiar nu cred ca mai e nevoie sa explic aici.

Tot in favoarea "capetelor"  sunt si "observatiile" actuale. Oricine circula pe A1 des, a realizat ca traficul in zona nodului Pitesti/Slatina este mult mai aglomerat decat in portiunea de mijloc. Acest lucru se explica prin viteza redusa (in comparatie cu restul A1) din acel segment. Cand ai un nod aglomerat ai nevoie de mai mult de 1 banda de accelerare (ex A2-A4) pentru a pastra viteza. In acest caz...benzile de accelerare ar tb sa fie mult mai lungi (am observat asta in Austria, de la Viena catre Graz, in zona aeroportului...la un moment dat aveam 6 benzi pe sens).

5. Nu e ok ce a facut TS.



Si in final....parca e mai bine sa ai posibilitatea de a largi la 3 benzi pe sens decat sa fi nevoit,  intr-un viitor indepartat sa blochezi un sens de mers pentru a face upgrade-ul. Mai ales atunci cand diferenta de pret este nesemnificativa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

stefanudrea

#2443
^^
Mi se pare ca zona Craiova Pitesti este suprapopulata ca trafic si ar fi extraordinar sa se faca autostrada, chiar nu inteleg de unde vine ideea de trafic redus pe acest tronson! De cate ori am circulat pe aici a fost aglomerat fie vara, iarna, zi sau noapte.

Quest

Common sense will get you far !