Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

delacroix

Poza e in dreptul unei localitati, Vado, pe vale la vreo 30km de intrarea in defileu dinspre Bologna. Problemele devin grave la altitudine si la trecerea dintr-o vale in alta. Autostrada a fost construita acum 60 de ani, la traficul, normele si tehnologia de anii 50. Declasificarea nu ajuta la nimic, oricum ai multe zone cu limitare de viteza. Aceasi soatra o va avea si un eventual DX pe valea Oltului. Va devenii "obsolete". Asta nu inseamna ca pe Sovata-Tg.-Neamt n-ar fi bun un DX. Oricum mai bun decat un HP. SF-ul e f. important, dar sa fie un studiu adevarat nu niste desene. Alea le fac si eu muuult mai ieftin.

alecu26

Ce au facut acolo italienii e inginerie ""a la cart"". Din ce vad a fost construita cam acum 50 de ani. Adica deja are o varsta apreciabila...si nu cred ca in anii 60 cineva putea aprecia dezvotlarea exponentiala a omenirii si tehnologiei si a nevoii de mobilitate. La fel, probabil de atunci s-au marit incet incet si TIR_urile asa cum s-a marit si incarcarea pe osie.

Pentru o autostrada care a facut fata cu brio 50 de ani eu zic ca a fost chiar bine proiectata. Nici un inginer si administrator cu scaun la cap nu putea sa investeasca atunci o suma poate chiar dubla sa faca ce se face acum....si 30 de ani din 50 sa fie sub folosita.

Intradevar...structurile se proiecteaza cu o durata de viata de 100 de ani, dar de exemplul asfaltul cu durata de doar 20 de ani. (acesti 20 de ani pot fi mai scurti sau mai lungi in functie de evolutia traficului). Ceva asemanator e si privitor la A8-ul german...care pe o mare distanta dupa Salzburg e practic doar drum express si care face gu greu fata traficului fiind blocat perioade foarte indelungate pana aproape de Rosenheim.

La fel...si aceasta autostrada cred a fost printre primele facute (legatura cu Austria)....dar normal ca nimeni nu s-a gandit sa o faca pentru un trafic care va fi peste 50 de ani. Acum acolo upgradarea (de fapt largirea e mult mai grea)...banuiesc din cauza expropierilor si noilor conditii de mediu.
Drumurile noastre POATE;

alecu26

Quote from: cutter on September 11, 2014, 03:26:19 PM
Pe 25,5km se adaugă a treia bandă, iar 37km e autostradă nouă realizată cu un tunel de bază mult lung (8,7km) pentru a coborî altitudinea de traversarea. Autostrada nouă este aproape toată în sistem viaduct-tunel-viaduct. Pe Wikipedia mai zice că autostrada veche nu va fi abandonată pe această zonă unde o dublează cea nouă, ci va rămîne ca alternativă.

intradevar se pare ca principala problema era de fapt siguranta traficului si continuitatea lui pe perioada iernii (altitudine mare, aglomeratie mare, doar un accident minor si autostrada deja aglomerata se blocheaza pe ore intregi...si dupa aia inca odata....). E nevoie doar de un sofer mai grabit, exasperta de trafic si incetineala lui...sa accelereze si sa derapeze.
Drumurile noastre POATE;

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

NGC

Quote from: NGC20 on September 04, 2014, 11:53:07 AM
Deschidere oferte in 23.09.2014 pentru [150674] Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Brasov-Bacau                       
Deschidere oferte in 24.09.2014 pentru [150676] Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Bacau-Pascani                       
Deschidere oferte in 24.09.2014 pentru [150677] Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Buzau-Focsani                       
Deschidere oferte in 24.09.2014 pentru [150678] Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Focsani-Bacau                       
Deschidere oferte in 23.09.2014 pentru [150682] Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Bucuresti-Alexandria               
Deschidere oferte in 23.09.2014 pentru [150683] Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Pascani-Siret                       
Deschidere oferte in 24.09.2014 pentru [150684] Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ploiesti - Buzau                   
Deschidere oferte in 24.09.2014 pentru [150685] Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Bucuresti-Giurgiu                   
Deschidere oferte in 23.09.2014 pentru [150686] Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Alexandria-Craiova                 
Deschidere oferte in 23.09.2014 pentru [150688] Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Craiova-Calafat                     

Deschidere oferte in 16.09.2014 30.09.2014 pentru [151164] Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Neamt (Pascani)-Iasi-Ungheni 
Deschidere oferte in 16.09.2014 30.09.2014 pentru [151188] Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Buzau-Braila-Galati                 
Deschidere oferte in 16.09.2014 30.09.2014 pentru [151189] Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt                 
Deschidere oferte in 16.09.2014 30.09.2014 pentru [151190] Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau                 

Deschidere oferte in 23.09.2014 pentru [151207] Revizuire/ Actualizare Studiu de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Pitesti         
Deschidere oferte in 24.09.2014 pentru [151209] Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada de Centura Bucuresti Nord       
Deschidere oferte in 16.09.2014 30.09.2014 pentru [151210] Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras                   

Deschidere oferte in 30.09.2014 pentru [151601] Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod suspendat peste Dunare in zona Braila

Deschidere oferte in 11.09.2014 17.09.2014 pentru [151022] Revizuire/ Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru "Drum de legatura DN66A km 47+600 - km 66+204, Campu lui Neag - Cerna"

Actualizare conform datelor disponibile in 14.09.2014.

cutter

Mă gîndesc (fără să am nicio informație în sensul ăsta) că motivul amînărilor ar putea fi decalarea după termenul anunțat de publicare a Masterplan-ului, 18 septembrie. Poate ulterior vor anula o parte din aceste licitații conform cu prioritizarea din Masterplan.

alecu26

nu chiar. Asa se vor afla niste preturi si posibili castigatori...si vor da posibilitatea ajustarii unor oferte....in sus sau in jos...in functie de rezultate.
Drumurile noastre POATE;

cutter

Mă refeream la motivul amînării tuturor licitațiilor pentru SF-uri, pentru că au fost amînate toate, în bloc, astfel încît niciuna nu are termen de deschidere a ofertelor înainte de publicare Masterplanului. Vom vedea dacă prezumția mea e corectă în două săptămîni, dacă vom avea licitații anulate.

NGC

#1163
Quote from: NGC20 on September 04, 2014, 11:53:07 AM
Deschidere oferte in 23.09.2014 pentru [150674] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Brasov-Bacau"
Deschidere oferte in 24.09.2014 pentru [150676] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Bacau-Pascani"
Deschidere oferte in 24.09.2014 pentru [150677] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Buzau-Focsani"
Deschidere oferte in 24.09.2014 pentru [150678] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Focsani-Bacau"
Deschidere oferte in 23.09.2014 pentru [150682] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Bucuresti-Alexandria"
Deschidere oferte in 23.09.2014 pentru [150683] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Pascani-Siret"
Deschidere oferte in 24.09.2014 pentru [150684] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ploiesti - Buzau"
Deschidere oferte in 24.09.2014 pentru [150685] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Bucuresti-Giurgiu"
Deschidere oferte in 23.09.2014 pentru [150686] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Alexandria-Craiova"
Deschidere oferte in 23.09.2014 pentru [150688] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Craiova-Calafat"

Deschidere oferte in 30.09.2014 pentru [151164] "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Neamt (Pascani)-Iasi-Ungheni"
Deschidere oferte in 30.09.2014 pentru [151188] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Buzau-Braila-Galati"
Deschidere oferte in 30.09.2014 pentru [151189] "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt"
Deschidere oferte in 30.09.2014 pentru [151190] "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau"

Deschidere oferte in 23.09.2014 pentru [151207] "Revizuire/ Actualizare Studiu de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Pitesti"
Deschidere oferte in 24.09.2014 pentru [151209] "Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada de Centura Bucuresti Nord"
Deschidere oferte in 30.09.2014 pentru [151210] "Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras"

Deschidere oferte in 30.09.2014 pentru [151601] "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod suspendat peste Dunare in zona Braila"

Deschidere oferte in 17.09.2014 pentru [151022] "Revizuire/ Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru "Drum de legatura DN66A km 47+600 - km 66+204, Campu lui Neag - Cerna"
New:
Deschidere oferte in 29.10.2014 pentru [153823] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Pod peste Prut la Ungheni"
Deschidere oferte in 17.09.2014 pentru [151452] "Revizuire/ Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod peste Tisa in zona Teplita din Sighetul Marmatiei"

alecu26

nici nu stiam ca s-a facut licitatie pentru acest pod.

Mai era in discutie si un pod la Sighetul marmatiei peste Tisa.
Drumurile noastre POATE;

NGC

^^^ Am editat mai sus si am adaugat si acel proiect.

north

Dacă tot povesteam zilele trecute într-o veselie despre drumuri expres... probabil în nu multe ore se va prezenta reţeaua rutieră rapidă derivată din masterplanul de transporturi.
Pare-se că-n afară de autostrăzile existente / în construcţie / în contractare, au mai rămas ca autostrăzi doar:
- toată ruta aferentă DN1 (în fine, aproximativ, dacă ne uităm la deturul prin Zalău) adică Borş - Turda - Sebeş - Sibiu - Braşov - Bucureşti (şi cică include autostradă Comarnic - Ploieşti pentru 2014 - 2020!);
- Braşov - Bacău;
- Piteşti - Craiova;
- Autostrada de centură Bucureşti.

În rest... drumuri expres şi iar drumuri expres (şi aici suprizele se ţin lanţ... spre exemplu tocmai Piteşti - Braşov lipsea).

Am citit normativul nou de drumuri expres (publicat în Buletin Tehnic Rutier nr. 11-12/2013). Acesta a fost mult extins faţă de cel iniţial din 2007 postat aici de user frunzaverde [normativ făcut atunci special pentru drumurile expres proiectate în 2007 - 2008... dintre care trei - în mod ironic? - au devenit autostrăzi: în construcţie (Turda - Sebeş), în contractare (Craiova - Piteşti) şi în pregătire (Sibiu - Făgăraş)], având cam 80 de pagini, însă mare parte din prevederi fiind preluate din normativele de autostrăzi.

Iată câteva comentarii:
1). DX au două căi de circulaţie unidirecţionale cu minim două benzi pe cale. Nu există deci drum expres cu o bandă pe sens sau soluţii de gen 2+1 (la fel deci ca în normativ 2007; normativ 2013 discută însă şi de DX 2x3).
2). Platforma tip este de 21,5 m (în 2007 era 22 m; în noul normativ benzile de încadrare centrale s-au inclus în mediană - vezi Centura Ploieşti Vest... - dar benzile de încadrare exterioare s-au mărit de la 0,5 m la 0,75 m... useless if you ask me).
3). Elementele geometrice ale DX sunt proiectate pentru a putea facilita transformarea în autostradă a DX (deci conform normativ PD 162) pentru cazul "drumului expres cu dezvoltare în autostradă" [Comentariu: în normativ 2007 toate DX trebuiau (deci efectiv au fost) proiectate pentru transformare în autostradă].
4). Podurile, pasajele, viaductele pe DX. Noul normativ recomandă pentru lucrările de artă cu L < 10 m o structură unică (care susţine calea de pod pentru ambele sensuri de circulaţie) cu deschidere de 18 m (compară cu platforma în profil curent de 21,5 m). Comentariu: la transformarea acestora în autostradă va fi probabil necesară înlocuirea lor cu două structuri gemene.
Pentru poduri cu deschideri > 10 m se recomandă două structuri separate, adiacente, cu deschidere de 8 m (comentariu: în normativ 2007 aveam prevăzut 9,5 m pentru continuitatea acostamentului neconsolidat... pe noul normativ dacă o maşină se strică pe pod / viaduct nu se va mai putea desfăşura traficul pe două benzi). Dar acum... câţi dintre dvs. aţi văzut probleme / accidente datorită defecţiunii unor vehicule pe CPV (Centura Ploieşti vest) sau DN Ploieşti - Comarnic, unde nu avem "bandă de urgenţă"?
5). Înălţimea liberă la pasajele peste DX este 5,5 m (ca în Normativ 2007; exagerat de mult... 4,7 - sau chiar 4,5 - m era suficient).
6). Vitezele de proiectare sunt scăzute de la 120-100-80 (şes - deal - munte) din Normativ 2007 (cf. autostradă) la 100-80-60. Desigur că la DX de transformat în autostradă (vezi punctul 3) această prevedere nu se aplică.

Comentarii finale:
- este de văzut care dintre DX din masterplan vor fi DX spre transformare în autostradă şi DX de rămas DX (dacă se va obosi cineva să specifice asta);
- puzderia de SF-uri pentru "autostrăzi" aflate în licitaţie va fi modificată în scurt timp pentru schimbarea obiectului din proiectare A în proiectare DX.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

chr

Ce zice normativul despre intersecta DX cu alt drum?

north

Idem autostrăzi, la fel ca în Normativ 2007.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

north, nu sunt de acord cu tine in vreo 2 puncte:

1. Structurile scurte (10metri) si sigur sunt atunci facute din beton e OK sa fie dintr-o singura bucata. Sunt si mai ieftine asa. Altfel te complici mult cu rosturi in fundatie, elevatie...si mai ales la suprastructura..unde trebuie sa faci acel rebord. Inplus sun si mai sigure pt trafic, nevand acel gol intre sensuri. Acest lucru a fost descoperit deja de multi proiectanti si constructori pe proiectele design&build si se aplica cu succes....exact pana in zona de 10 metri...de fapt cam pana pe unde se face trecerea de la suprastrctura tip dala monolita la diferite tipuri de grinzi. La structuri mai mari de 10 metri (sa zicem)...diferenta de comportament intre un sens incarcat maxim si unul fara trafic pe el devine semnficativa si devine neeconomica proiectarea unei structuri atat de rigida incat sa nu fie influenta de direnta de incarcare. In plus....si suprastructura devine mult mai scumpa...asa ca acel spatiu gol dintre sensuri...inseamna o economie mare.

2. Pasajele peste Autostrazi si DX trebuie sa fie 5.5 (oricum mult...ca de fapt si 5 e suficient ca nimeni nu va face reasfaltare fara frezare si sa puna si 50 cm de asfalt. Oricum ideea e ca trebuie un gabarit generos...ca pe acolo vei face transporturile agabaritice. In schimb...se poate merge mai jos...4,5 sau in anumite cazuri si la 4.0 metri la pasajele inferioare....fie ele si de DN-uri...ca, cum spuneam mai sus...transportul agabaritic se muta teoretic pe autostrazi si DX-uri. Eu in schimb as lucra un pic la curbele minime de la buclele de noduri...ca la raze pt 40 km/h....acolo sunt probleme cu trnasportul unor elemente lungi de 40-50 metri.

3. Foarte bune informatiile. Sunt...sa intelegem...ceva din interior? Pacat, as spune ca am ajuns sa-i dam dreptate lui Basescu cu drumurile express. Oricum...acest master plan nu ar trebui batut in cuie. Este imposibil ca acum sa se fi facut toate calculele de trafic pentru fiecare drum. Ar fi ridicol ca la fazele de proiectare...gen SF, PT sa se dovedeasca prin studii mai de detaliu de trafic ca e nevoie de autostrada...dar sa facem DX, ca asa e in master plan...si dupa 2-3 ani sa se upgradeze. Ridicol...dar tipic romanesc.

Intrebare: Master planul e deja aprobat? nu va trebui sa treaca pe la Comisia Europeana?
Drumurile noastre POATE;