Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

#5775
Atunci sa vina Serbanescu cu constructorii de mana (eventual si cu o carabina) si sa ii puna public in conferinta de presa sa isi asume constructorii termenele astea. Altfel, poate sa zica Serbanescu ce vrea el si sa dea vina pe constructori, ca nu il doare gura...

Cat despre termene... nu uitati ca si cu DX12 atat s-au mai laudat de zici ca se circula pe el acum.

E clar ca e propaganda de 2 lei cuie ordonata de la partid. Multi votanti din Moldova n-au vazut in viata lor cum arata un segment de A sau DX, multi nici nu stiu ce inseamna drum national... asteapta pensia si ambulanta sa soseasca pe acelasi drum de pamant creat de armatele beligerante din cel de-al doilea razboi mondial....

adiarc

cristi ...m-am referit strict la A pt ca la populatia si densitatea de pe urmatorii 15-20 de ani sunt suficienti 3000 km de autostrada,bineanteles cu investitii in multe DN-uri sauchiar DJ-uri f.circulate( centuri cat mai multe,2 benzi la urcare,2+1 macar la cativa km,sau 2 benzi pe sens,desfiintarea tuturor trecerilor la nivel cu CF,CORECTAREA CURBELOR PERICULOASE),investitii mult mai putin costisitoare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vasile.silion

Deci să ținem minte: 118 km noi de autostradă inaugurați în 2019. Așa promite CNAIR. Fabulații pe care le-a preluat toată țara, toată presa. De ex. http://www.economica.net/inaugurari-autostrazi-romania-2018-2022_162642.html
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

dr4qul4

Anul asta nu vom avea prea multi km deschisi. Vor fi amanati pt 2020 cand avem alegeri. Ca la cele de anul asta oricum nu au nici o sansa.
In plus, nici bugetul pe 2019 nu-i ajuta. Asa ca sa speram ca vor rezolva blocajele ca tot ce e acum semnat sa fie gata in 2020 si sa nu avem alte surprize.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

Vor fi amanati ... pentru ca nici nu prea se pot face prea multi in afara de LD 3 si 4.
In rest oricum ar cam fi la limita pe 2019 si deci destul de usor de impins pentru 2020.

Eu nu prea inteleg ce se agita cu Rasnov-Cristian. Eu nu vad de nici o culoare realizabil acest lot. Nu ma deranjeaza sa ma insel.

Oricum le zice bine CNAIR: "Oficialii de la Drumuri mizează anul viitor pe deschiderea următoarelor secţiuni de autostrăzi:
Autostrada Sebeş – Turda, loturile 3 şi 4 (41,25 kilometri)"  :o

FRS

#5780
Daca ar reusi sa inaugureze integral si A2 Bucuresti - Constanta, A3 Bucuresti - Ploiesti, si poate cu putin noroc Timisoara - Arad pe A1, cred ca 2019 ar fi un an fantastic pentru infrastructura romaneasca.

Ionut

Promisiuni fanteziste si pe 2019, evident. Ce va asteptati? O sa dam o pozitie, cred ca azi sau maine.




Autorităţile promit peste 100 km noi de autostradă în 2019. Ploieşti-Braşov, cu taxă

Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere intenţionează ca în 2019 să dea în folosinţă 118 kilometri de autostradă. Însă mult aşteptata şosea de viteză Piteşti - Sibiu nu se află pe listă. Pe 15 ianuarie, CNAIR se va întâlni cu reprezentanţii constructorilor pentru a afla câţi kilometri de autostradă plănuiesc să termine în acest an. Deocamdată, oficialii Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere cred că ar putea fi bucăţile de autostrada dintre Sebeş şi Aiud, Coseviţa şi Şoimuş, o localitate de lângă Deva, dar şi tronsonul dintre Iernut şi Câmpia Turzii. Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: "Aceste loturi însumate ar da 118 km, dar repet, aşteptăm această discuţie francă şi fără ocolişuri cu constructorii pentru a şti pe ce mizam. Nu noi promitem, noi transmitem public ceea ce ne promit şi nouă constructorii"

Stirile PRO TV

perfidus

remarc o usoara nuantare a afirmatiilor domnului Serbanescu in ultima vreme (cam de cand s-a intors Neaga). Inainte era foarte vehement in afirmatii, Ionut stie cel mai bine cum s-a contrat cu el pe subiectul nodului Iernut "aproape gata" in 2018.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Quote from: Ionut on December 19, 2018, 03:50:43 PM
Hai sa verificam ce proiecte sunt in curs de avizare la ANAP. Ca nu merge asa pe promisiuni. :)



Azi am primit de la ANAP raspunsul. Observati cat de bine si cat de precis a raspuns ANAP. Fara vrajeli, fara prostii, strict la obiect, raspuns in termen si complet. Ba mai mult, ne roaga sa spunem exact despre ce proiecte vrem detalii ca sa poata sa ne dea informatii (noi am cerut sa ne spuna despre ce alte proiecte mai are CNAIR, dar e drept ca sunt multe documentatii depuse de CNAIR). O sa revenim de fiecare data cand auzim de la CNAIR ca "am trimis la ANAP". O sa-i intrebam pe cei de la ANAP daca chiar au trimis si de cate ori au respins documentatia.




horatiu.cosma

Foarte frumos. Next step e să cerem motivele respingerilor și chiar documentul efectiv de respingere ce conține respectivele motive. CNAIR are prostul obicei de a arunca cartoful fierbinte la ANAP fără să se asigure că documentația de licitație e bine făcută, doar ca să poată spune public "nu e la noi boss, e la ANAP".

Ionut

Reactia API la ineptiile cu autostrazile din 2019... ne revedem la finalul anului.




API pe Facebook - dati un share, este important

La an nou, promisiuni vechi. Într-un interviu dat ieri la Pro TV (link: http://bit.ly/2CV90RE), Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declarat cu nonșalanță că în 2019 vom inaugura 118 km de autostradă.

În continuare autoritățile afișează disprețul și sfidarea din anii trecuți, promițând cai verzi pe pereți. Avem și o nouă abordare de tipul "nu noi dăm termenele, constructorii spun că finalizează în 2019". De parcă oficialii CNAIR sunt niște mielușei inocenți care nu înțeleg ce li se întâmplă.

Dacă antreprenorii nu respectă graficele de execuție și obligațiile asumate contractual, de ce nu sunt penalizați?! Este, evident, doar o altă fumigenă creată cu scopul de a ascunde fuga de răspundere și incompetența (i)responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Realitatea este cruntă. În 2019 pot fi inaugurați cu siguranță doar 43,28 km, adică loturile 3 (mai-iunie) și 4 (august-septembrie) ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (între Holdea și Șoimuș).

În acest moment, este fezabil, dar dificil, ca la finalul lui 2019 să circulăm pe încă aproximativ 8 km din Autostrada A10 între Sebeș și nodul Alba Iulia Sud, pe bretele scurte de acces de la Lancrăm. Restul tronsonului (până la Alba Iulia Nord) nu poate fi gata în 2019, realist vorbind.

Iar sectorul de 17,9 km din Autostrada Transilvania (A3) dintre Iernut și Chețani are doar șanse teoretice să fie deschis până la sfârșitul lui 2019 din cauza problemelor financiare ale constructorului (Astaldi) și birocrației nerezolvate.

Așadar, scenariul realist ne indică 43,28 km noi de autostradă în acest an, iar cel foarte optimist 69,18 km. Restul sunt doar promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane și minciuni gogonate.

NGC

Quote from: horatiu.cosma on January 08, 2019, 03:52:45 PM
Foarte frumos. Next step e să cerem motivele respingerilor și chiar documentul efectiv de respingere ce conține respectivele motive. CNAIR are prostul obicei de a arunca cartoful fierbinte la ANAP fără să se asigure că documentația de licitație e bine făcută, doar ca să poată spune public "nu e la noi boss, e la ANAP".

Tin minte ca in 2017 sau 2018 am pus undeva pe forum un astfel de document. Poate il gaseste cineva. In cel mai rau caz se poate cere in baza Legii 544 / 2001 direct de la CNAIR sau ANAP.

CNAIR se bazeaza enorm pe faptul ca lumea nu stie cum merg lucrurile si isi permite tot felul de lucruri. Tocmai de aceea trebuie sa aratam lumii cu cine avem de a face si cum stau lucrurile cu adevarat, asa ca dati bataie cu solicitarile de informatii publice.

Le pregatim oricum niste solicitari surpriza. ;) Doar asa, ca sa se sature de a face pe desteptii si de a ignora legea. :D

pentium10

cei 5 km din Biharia nici cum nu se pot face anul acesta?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

voicul

Daca am retinut bine, 6 luni era doar durata de proiectare. Poate o fac in 4, dar totusi e un tronson care porneste de la 0 si are un nod la capat.
Deci nici o sansa.

Mai ales ca cine ar fi surpins daca partenerul serios nu ar oferi tot ce trebuie, gen amplasament si bani.

ultrasbz

^^^

Un exemplu de raspuns de la ANAP in care explica motivele respingerii documentatiilor pe Ploiesti - Bacau:

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=58.msg138946#msg138946