Author Topic: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte  (Read 1061823 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.066
  • Karma: +887/-120
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5010 on: February 14, 2018, 11:25:48 AM »
^ pai infrastructura costa bani, care trebuie dati la spaga ridicata la nivel de politica de stat, pt a distrage atentia de la justitie. Ionita este foarte bun, cheltuie putin. Trebuie tinut aproape. Vezi cat s-a alocat pt infra pe 2018. Zice un nene la comisie (Aktor parca) ca li s-a transmis verbal ca se va rezolva. Si statul fiind partener serios, iti dai seama cat pret pune.

Promitem autostrazi, ne facem ca crestem salarii si pensii dar de fapt mutam contributii, si cu mana cealalta operam. Simplu ca buna ziua.

Apropo de promisiuni, de-a dreptul impertinenta Dancila la investitura, e clar ca e un pion de sacrificiu, orice politician serios, indiferent cat de rau intentionat, nu ar fi spus "km autostrada fara numar" decat in campania electorala. Ulterior au revizuit cifra pe 2018. Adica dati-ne votul de investitura acum, si maine cand ajungem la bucate, venim cu alte cifre.

Granata06

  • Senior
  • ****
  • Posts: 246
  • Karma: +232/-27
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5011 on: February 14, 2018, 11:27:08 AM »
Coruptia implusioneaza constructiile...esti de la timesnewroman sau doar te faci?

cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.066
  • Karma: +887/-120
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5012 on: February 14, 2018, 11:34:39 AM »
^ Am auzit si eu ca italienii au facut autostrazi si mai ales noduri super complicate pentru ca constructorii, care erau mana in mana cu mafia, sa scoata cat mai multi bani de la EU si sa-i bage in buzunarele mafiei. Deci da, constructia si coruptia pot merge mana in mana.

cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.066
  • Karma: +887/-120
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5013 on: February 14, 2018, 12:09:45 PM »
Sova este slab. Foarte slab. Teribil de slab. Habar nu are despre ce vorbeste. Pe lângă subiect, vede jumătăți de adevăr, deja gata l-au infectat cei din CNAIR.

M-am uitat pe inregistrare, si vreau sa fac niste nuantari.
 
Omul are ceea ce as numi un limbaj de lemn remobilat. Adica nu baga cu tovarasii si cu productia la hectar, ci cu "manifestare" si "concordanta", "responsabilitate", cuvinte pe care le abuzeaza din toate pozitiile.

Dar dincolo de acest zid comunicational se mijeste un soi de program. Daca ne uitam la predica lui finala de la 1:46 (-22), si ignoram bla-bla-ul gasim multe aspecte care nu sunt anti-constructori in stilul deputatilor de la putere.

- colective de proiect interministeriale (-22, repetat la -12)
- nu-si propune sa vorbeasca despre claim-uri deja castigate (-21 aprox)
- reevaluare a capabilitatilor tehnice si profesionale ale capacitatilor celor care administreaza AM si AC in CNAIR (-14)
- Anunta masuri (-13)
- memo, comitet interministerial activ :), (AM, AC), operationalizat in martie  are sustinere politica pt demers (-12)
- reglementari pt supracontractare, 190-200% din valoarea bugetata, mai multe proiecte lansate, fianntate in functie de viteza cu care evolueaza (-11). Proiecte care nu pot fi "scoase" din motive de bugetare initiala
- sa nu se mai deschida nicio procedura de achizitie publica fara a fi indeplinite toate conditionalitatile (?) legale (-10). Deschidem santiere pe care nu le mai putem receptiona.( Ionita, PiSi, A0, iti suna cunoscut? Proiecte pornite cu SF slab si fara AM...)
- consultanti (in ultima vreme directiile regionale) care aproba lucrari, decontate, observa la sfarsitul lucrarilor ca sunt neconformitati (-10). Tratat cu maxima responsabilitate in primul rand la adresa celor care au permis decontarea (-9)

Cu constructorii
- pretul e competitiv nu va asteptati sa fie forta de munca romaneasca mai ieftina (-19)
- autostrazi care urmeaza sa se prabuseasca, nu contati pe presiunea politica de a inaugura (-18)
- mobilizarea e excelenta la toti. Ironic. La fel de ironic cum a fost cu presa dupa aceea.
- politica de contestatii moral corecta :) (-15)
- din cele 4 parti care participa la intalnire, cel putin doua sunt usor ipocrite (care doua? constructori si CNAIR? ) (-7)

O teza foarte interesanta (-14, repetata si la -8) . Daca considerati ca pregatirea proiectelor e proasta, de ce va prezentati la licitatie?? Vrea sa vada prima licitatie la care nu se prezinta nimeni.

Pai domnu ministru, e o tara libera, oamenii au dreptul sa spere ca statul se va eficientiza si urmatorul proiect va fi gestionat cum trebuie...

In ce priveste parlamentarii puterii, nu inteleg la ce va asteptati? Ce sa spuna, ca agentiile care sunt in subordinea lor directa mustesc de incompetenta si delasare? Normal ca dau vina pe constructori, iar deputatul cunoscut ca "mitraliera" zice ca subcontractorii romani nu sunt platititi de marii rechini si se va schimba legislatia pt protejarea lor.

Credeam ca seful comisiei e de la putere si inainte sa le dea cuvantul la constructori (-1:34) era sa cad de pe scaun, zici ca citea de pe forum (act aditional la Holdea etc). Dar daca ar ajunge acest demintar la putere, oare cum ar vorbi?

nicolaem

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 462
  • Karma: +163/-198
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5014 on: February 14, 2018, 12:20:08 PM »
^ Motivele reale? Incompetenta, prostie, amatorism, razbunare, lene, fuga de raspundere, incapacitate de intelegere si lipsa de viziune si, nu in ultimul rand, supunerea 100% fata de jupanul suprem si comenzile si interesele lui si cele de partid (de unde provine sub-finantarea autostrazilor in 2018 si dezastrul cu OMT 600, ca sa numesc doar doua efecte).

toate cele de mai sus au fost identice in ultimii 5 ani. in minister au fost aceasi oameni, indiferent de ministru. singurele 2 diferente sunt OMT600 si supunerea fata de jupan. Dar chiar si asa ce motiv sa ai sa nu deschizi ST 3 si 4 invocand siguranta oamenilor si dealuri prabusite, cand stim toti ca nu exista nici un risc pt siguranta. Asta nu e din incompetenta. e din rea vointa, si ca orice vointa are un motivatie, care mie imi scapa. ce are jupanu de castigat de aici? Minciunile au justificari intotdeauna, chiar daca noi nu le stim
« Last Edit: February 14, 2018, 05:03:38 PM by nicolaem »

laszlo.robert

  • Hero
  • *
  • Posts: 504
  • Karma: +221/-33
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5015 on: February 14, 2018, 01:47:36 PM »
Ce dor îmi este de alte vremuri:atunci când Cătălin era consilier !

perfidus

  • Hero
  • *
  • Posts: 575
  • Karma: +160/-70
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5016 on: February 14, 2018, 11:44:48 PM »
Reprezentant Porr, constructor ST4:
"Daca nu incetam sa discutam despre proiect real si proiect paralel, nu mergem mai departe"
"Oricine stie sa spuna ce nu facem. Nimeni nu spune cum putem merge mai departe"
+1!
« Last Edit: February 15, 2018, 12:15:29 AM by perfidus »
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12). Date limită evaluare oferte Tr.1 - 15.03.2018, Tr.2 - 21.04.2018, Tr.3 - 22.04.2018, Tr.4 - 30.03.2018.

AlexAllex

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 783
  • Karma: +277/-20
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5017 on: February 17, 2018, 09:38:04 PM »
Motivul nedeschiderii A10 loturile 3 si 4 ar tine de ordin legislativ, sustine Ministrul. Dar care sunt restul pana la 60 de km? Sau sunt scosi si astia din burta?

Circa 60 km de autostradă sunt finalizați dar nerecepționați. Explicațiile ministrului Transporturilor - Ziarul de Bacau

Quote
Autostrada A10, între nodurile Turda și Aiud, este pregătită pentru a primi traficul rutier, susține Asociația Pro Infrastructura, care acuză Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere că tergiversează recepția și deschiderea a 28,75 km.

ONG-ul susține că se poate circula în perfectă siguranță cu viteza maximă permisă pe autostradă atât pe tronsonul Decea-Turda, precum și pe Decea-Aiud, acesta din urmă fiind gata încă de la finalul lunii noiembrie 2017.

„Coincidență sau nu, zilele acestea, consultantul plătit de CNAIR a început să „găsească” diferite defecte pe tronsonul de autostradă, cum ar fi un podeț de beton neconform de pe drumul de întreținere, un gard de protecție netensionat și alte nimicuri (care, chiar dacă ar fi probleme reale, pot fi rezolvate după ce se dă drumul la trafic). Solicităm din nou oficialilor CNAIR să renunțe la orgolii, la aceste dispute neproductive cu antreprenorii și să fie responsabili pentru că oamenii își riscă viața pe drumul național paralel în loc să circule în condiții de siguranță maximă pe autostradă!”, a notat Asociația Pro Infrastructura.

Riscuri de dezangajare a unor fonduri europene
Aflat în Bacău la o reuniune PSD, Lucian Șova, ministrul Transporturilor, a prezentat punctul său de vedere, la solictarea Ziarului de Bacău. Conform demnitarului, în total sunt în România 60 de kilometri de segmente de autostradă care par finalizate.

„Legislația s-a schimbat, este severă, o recepție nu se mai poate face cu anexe. 60 de km par finalizați, dar nu pot fi recepționați legal, căutăm soluții să upgradăm reglementările”, a spus ministrul Șova. El a mai precizat că „sunt riscuri de dezangajare a unor fonduri europene, deoarece unele investiții sunt în întârziere”.

Ministrul a explicat că sunt și autostrăzi pe care se circulă, dar care nu îndeplinesc standardele impuse de firmele de audit. Din acest punct de vedere, nu există un exemplu de bună practică, în România. Potrivit lui Șova, marile companii străine nu lucrează la standardele din țările de origine, în timp ce sunt firme cu capital autohton care se apropie mai mult de respectarea standardelor.
« Last Edit: February 17, 2018, 09:45:19 PM by AlexAllex »
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare VO Bacau

voicul

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.207
  • Karma: +172/-322
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5018 on: February 17, 2018, 09:57:24 PM »
"Ministrul a explicat că sunt și autostrăzi pe care se circulă, dar care nu îndeplinesc standardele impuse de firmele de audit. Din acest punct de vedere, nu există un exemplu de bună practică, în România. Potrivit lui Șova, marile companii străine nu lucrează la standardele din țările de origine, în timp ce sunt firme cu capital autohton care se apropie mai mult de respectarea standardelor."

Dar in toate cazurile si FARA exceptie, statul roman este cel mai "serios partener posibil!"
Bucuresti - infrastructura special creata pentru statul in trafic.

yetiman

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.171
  • Karma: +917/-54
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5019 on: February 17, 2018, 10:16:20 PM »
Daca legea este prea severa atunci guvernul sa plece si sa lase pe altii care sunt capabili sa o schimbe.... ! O:-)
„Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice.” — Esop
„Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei.” — Mihai Eminescu

cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.066
  • Karma: +887/-120
Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5020 on: February 18, 2018, 01:29:02 AM »
Quote
Legislația s-a schimbat, este severă, o recepție nu se mai poate face cu anexe. 60 de km par finalizați, dar nu pot fi recepționați legal, căutăm soluții să upgradăm reglementările”, a spus ministrul Șova. El a mai precizat că „sunt riscuri de dezangajare a unor fonduri europene, deoarece unele investiții sunt în întârziere

E vorba de anexe de neconformitati la formularul de receptie.

Deci nu se schimba legea, se apgradeaza.

Pana da domnul si fac un HG termina receptia si TS si Porr.

Bine ca ministrul recunoaste ca e vina tstatului, in timp de CNAIR baga din top cu gresia din baie si alte aberatii.

vancouver

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.001
  • Karma: +2148/-1011
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5021 on: February 18, 2018, 05:19:24 PM »
O lege care nu permite exceptii este o imbecilitate. Facuta de un imbecil, care nu are legatura cu zona constructiilor. Nu exista program complex pe calculator fara un bug, nu exista lucrare in constructii fara deficiente. Si dupa 10 ani de eliminare de deficiente, daca vrei, continui sa mai gasesti. Acela care a facut legea este PARALEL CU REALITATEA. Din pacate el reflecta gandirea unei mari parti a populatiei, care, satula de incompetenta si mediocritate vrea deodata perfectiune. Ca in vest. Desi in vest nu exista receptie fara deficiente... Dar asa au unii impresia. In Germania exista receptie cu deficiente care nu pun in pericol siguranta sau functionarea. Daca o casa e gata se receptioneaza, chiar daca gardul este vopsit verde deschis si trebuia verde inchis... Adica orice deficienta optica nu poate sta in calea receptiei. La o autostrada evident ca tipul unor becuri nu poate sta in calea receptiei.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti. Prioritate zero virgula zero: A0 centura Bucuresti. Importante: A7 Ploiesti - Bacau; A13 Sibiu - Brasov; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiesti - Brasov; A12 Pitesti - Craiova. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene (mix de fonduri).

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.530
  • Karma: +2547/-1114
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5022 on: February 18, 2018, 05:47:54 PM »
Întrebare: OS3 trebuia deschisa circulației atunci când s-a deschis?
S-au trebuia închisă pana se rezolvau toate neconformitatile (adică încă 2-3 ani de acum).?
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

Granata06

  • Senior
  • ****
  • Posts: 246
  • Karma: +232/-27
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5023 on: February 18, 2018, 07:56:46 PM »
^ exact asta a spus vancouver.....frica trecutului nu ne mai lasa sa gandim rational...OS3 s-a deschis pt ca guvernul de atunci a vrut sa forteze inaugurarea inaintea alegerilor prezidentiale...faptul ca CNAIR prin DRDP Brasov au aplecat capul este trist...asta nu disculpa constructorul care stim cu totii ca a facut o treaba de mantuiala...drept urmare un cumul de factorii negativi....dar cu ST3 si ST4 treaba sta cu totul altfel. Din propria experienta iti spun, cand se cauta nod in papura, inseamna ca sunt probleme cu banii. Eu spre asta tind sa cred ca este motivul acestor decizii politice pana la urma.
« Last Edit: February 18, 2018, 07:58:50 PM by Granata06 »

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.567
  • Karma: +3124/-344
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #5024 on: February 22, 2018, 07:19:01 AM »
O mica victorie. Nu ne mai facem de cacao promitand mizerii si ineptii. Este un progres de la Stroe... cu ai sai 150 km. Batman Batman!!! Cel mai important mi se pare faptul ca precizeaza ca i se spune de 100 km, dar poate ca a auzit si de altii care ii spun ca ionita e un mafiot mincinos incompetent care ii serveste mizerii. Unde ar fi minunea sa il dea afara...



Promisiune pentru 60 de km de autostradă în 2018. Ministru: E derizoriu, dar am curajul să îi asum

În acest an ar putea fi daţi în circulaţie cel mult 60 de kilometri de autostradă. Este declaraţia ministrului Transporturilor, care recunoaşte, totuşi, că numărul kilometrilor noi de şosea rapidă ce vor fi inauguraţi este...derizoriu. Autorităţile au anunţat anterior că în acest an vom avea 100 de kilometri noi de drum de mare viteză, iar până în 2020 vor fi 350.


Digi24
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX