Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut


Dan027

http://www.economica.net/guvernul-vrea-investitii-de-27-miliarde-de-euro-la-autostrazi-pana-in-2030--ii-mai-trebuie-16-miliarde-de-euro-pe-care-nu-i-are_148832.html

QuoteGuvernul vrea investiţii de 27 miliarde de euro la Autostrăzi până în 2030. Îi mai trebuie 16 miliarde de euro pe care nu-i are

Asa e cand avem un masterplan prea optimist  ;)


Ionut


icristian

Nu ma asteptam sa preia tabelul, sper sa nu fie greseli ca am completat datele pe fuga. Daca observa cineva ceva gresit sau aveti sugestii de imbunatarire, puteti sa-mi trimiteti un mesaj

Ionut

159 de ani de la Mica Unire, dar nici acum nu ne leagă un drum rapid.
Ce se întâmplă cu autostrada care ar trebui să unească Moldova de Muntenia


Economica.net cu resurse/informatii/harti de la API :)

FRS

...si Iasi - Targu Mures, tot prin Braila s-o duca.
Ma rog acum nu mai e cazul, probabil o vor face via Videle.

Drive_140

#4957
^^

Jumatatea de drum poate fi construita fara SF in termen de contestatii pentru SF :-)



Ionut

API pe Facebook

Ieri, în Parlament, noul prim-ministru Viorica Dăncilă a spus că "până în 2020 se vor inaugura 350 de km de autostradă, 250 de km de cale ferată modernizată, iar numărul drumurilor modernizate va crește cu 50%". Evident, este încă o declarație vagă, menită să dezinformeze, total iresponsabilă, o altă minciună și o nouă promisiune fantezistă.

Să ignorăm cifrele scoase din joben și să trecem cu vederea elementele neclare precum "drum modernizat" (drum național sau drum județean, modernizare de la nivel de fundație sau doar nou strat de asfalt?) și "cale ferată modernizată" (reconstrucție, RK, reabilitare sau cârpeală ieftină făcută pe genunchi?) și să explicăm doar situația curentă a autostrăzilor.

Sunt 15 proiecte de autostradă care au contracte semnate, aflate în diverse stadii de execuție, cu o lungime totală de 187 km (cifră rotunjită, vezi primul tabel de mai jos). Aceste tronsoane pot fi gata până la finalul anului 2020 (în 3 ani de zile) DACĂ nu se va rezilia niciunul (există acest risc) și DACĂ se vor rezolva la timp blocajele birocratice și tehnice. Deci este fezabil, DACĂ autoritățile și constructorii își fac treaba, ca la final de 2020 să vedem finalizate și deschise toate aceste segmente de autostradă.

Însă de la 187 și până la 350 km este cale lungă! În celălalt tabel atașat, vedeți loturile de autostradă care acum sunt în faza de licitație lucrări, în total 175 km (cifră rotunjită). Cu alte cuvinte, Viorica Dăncilă încearcă să ne convingă că TOATE aceste loturi vor fi INAUGURATE în următorii 3 ani. Ele nici măcar nu au câștigători desemnați, ce să mai vorbim de contracte semnate, avize și autorizații emise și constructori în teren, unele licitații abia fiind lansate, altele având serioase probleme birocratice, procedurale și/sau tehnice.

În mod evident, mai ales dacă luăm în considerare felul în care autoritățile s-au achitat de obligații în ultimul an (contracte reziliate și blocate, incapacitatea de a trece la timp peste etapele birocratice și chiar tergiversarea deschiderii unui lot de autostradă finalizat 100%), este IMPOSIBIL, realist vorbind, să se inaugureze 350 km de autostradă în următorii 3 ani.

Cerem noului prim-ministru să se abțină de la asemenea minciuni și promisiuni fără niciun fel de acoperire în realitate și să nu vorbească despre lucruri la care nu se pricepe!

CC: Guvernul României

#FărăResponsabilitate #Autostrăzi #MinciuniCâtCuprinde

Vice33

Pro Infrastructura: 350 km de autostrăzi, o promisiune fantezistă

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură afirmă că declaraţia premierului referitoare la inaungurarea a 350 de kilometri de autostradă până în 2020 şi modernizarea unor sectoare de drum şi cale ferată este "total iresponsabilă, o altă minciună şi o nouă promisiune fantezistă".


Postarea API preluata de News.ro si de Digi24.

Ionut

Pe aceeasi tema cu cei 350 km, am dat ieri sincron si pentru Pro TV. A aparut in prime time la stirile de la 7. :)

Ionut

#4961
:lol: Ce tare e asta. Uitati-va la video, foarte misto facut.




România are mai puţin de 750 de kilometri de autostradă din cei 8.000 promişi

Opt mii de kilometri de autostradă. Atât ar fi avut România acum dacă toate promisiunile făcute de şefii de la Transporturi de-a lungul ultimilor cinci ani ar fi devenit şi realitate. An de an, politicienii au folosit aceeaşi reţetă: au promis sute de kilometri de drumuri sau autostrăzi care să brăzdeze ţara, iar la final de mandat au căutat vinovaţii.



Digi24

Ionut

Cat a durat, o zi? :lol:
Traiasca, traiasca!!! Uraaaaaa!!!




Şova a fost întrebat ce probabilitate există ca, până în 2020, să fie terminaţi 350 km de autostradă, aşa cum a afirmat recent premierul Viorica Dăncilă, în condiţiile în care ritmul lucrărilor este foarte lent.

"Pentru a compensa acest aspect, adică lentoarea ritmului, nu am decât şansa de a organiza mai bine. Sigur că doamna prim-ministru a făcut o afirmaţie corectă, care vine în concordanţă însă cu programele pe care ministerul le are, care au fost setate în ultimul an care a trecut şi care este în concordanţă cu proiecte care sunt aproape de a fi mature, unele dintre ele aflate în construcţie, unele dintre ele aflate în stadii avansate de finalizare, unele dintre ele la nivel de finanţare sau proiectare. Deci fără a spune dacă este vorba de 350, de 320, de 370 de km de autostradă, aceasta este o cifră care constituie un obiectiv, pe care noi îl considerăm ca realist. Însă pentru a-l atinge, eu conştientizez că trebuie să apropii de ceea ce înseamnă perfecţiune mecanismele de funcţionare ale companiei de drumuri, cât şi în interiorul ministerului", a spus Şova.

News.ro

TibiV

Iar perfecțiunea în CNAIR și MT este la un singur pas... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Raspund aici acestui mesaj din topicul A8.

Quote from: dumbravaandrei on January 31, 2018, 12:08:14 PM
Vezi cat a costat la noi de exemplu un lot din Timisoara-Arad sau Sebes-Deva. Eu m-as feri de anumite comparatii la cost/km bazate pe preturile ultimelor licitatii (care la noi sunt design and build - inclusiv exproprieri, la altii sunt de obicei doar de build). Asta presupune sa intri pe Sinteza si sa urmaresti un proiect/lot cap-coada, atat cat a putut si NGC sa urmareasca (destul de extrem de mult dupa parerea mea - pare a fi un singur om, nu o "agentura"  :lol:)

Bineinteles ca avem si date mai vechi, dar am inceput sa monitorizam situatia abia la sfarsitul lui 2014.

Pentru autostrazi sunt trecute toate ordinele de plata (daca nu mi-a scapat vreo unul) chiar daca au fost din 2012 si 2013, dar pentru drumuri nationale si variante de ocolire sunt trecute in general doar ordinele de plata emise din 2014 incoace.

Daca e vreun proiect pentru care aveti nevoie de date, dati de stire.