Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Ionut

Comunicat oficial API cu privire la autostrazile deschise/finalizate in 2018.

API pe Facebook - distribuiti!

Aho, aho, copii și frați / Stați puțin și nu mânați / Lângă boi v-alăturați / Kilometrii de autostradă să-i numărați! Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a declarat pe 14 decembrie că "vor fi minim 156,7 kilometri" de autostradă dați în folosinţă în 2018. Este o altă declarație complet iresponsabilă, o minciună gogonată și o dezinformare grosolană!

În tabelul atașat aveți toate cele 15 proiecte de autostradă care sunt în execuție. Ministrul minte cu nerușinare, încercând să ne convingă că anul viitor vom da în folosință "minim 156,7 km" din totalul de 186,867 km contractați (adică 84%)!

În 2018 pot fi FINALIZAȚI 83,587 km (21,15 km sunt de fapt gata din acest an) din care, realist vorbind, PUTEM FOLOSI DOAR 63 km (aproximativ), restul fiind "muzee". Și asta cu mare efort, DACĂ vor fi depășite obstacolele birocratice și tehnice majore, DACĂ va fi asigurată finanțarea și DACĂ va fi voință și muncă susținută atât din partea constructorilor, cât mai ales din partea autorităților.

Lotul 3 din Autostrada A10 Sebeş-Turda (12,45 km) este gata din 27.11.2017, însă CNAIR a căutat nod în papură constructorului și, invocând noul Regulament de Recepție, nu a deschis în 2017 acest tronson, urmând să fie dat în circulație după 9 ianuarie, atunci fiind stabilită data recepției. La 01.11.2017 s-a finalizat și lotul Gilău-Nădășelu (8,7 km) și chiar a fost recepționat de CNAIR, însă nu poate fi folosit pentru că nu avem construit viaductul Gilău (un ciot lung de 0,766 km) care să îl lege de restul Autostrăzii Transilvania (A3). Acest segment va fi deschis, sperăm noi, în perioada august-septembrie 2018.

La finalul iernii sau cel mai târziu în primăvară, sperăm să fie deschis lotul 4 din A10 Sebeş-Turda (16,3 km), acolo unde au apărut probleme tehnice (alunecarea masivă), iar CNAIR nu și-a asumat deschiderea în 2017, chiar dacă aliniamentul autostrăzii ar fi putut să fie gata. Între timp, ar trebui modificat și clarificat cadrul legal, astfel încât acest segment să fie deschis circulației chiar dacă nu este 100% finalizat.

Vara viitoare este fezabil să putem circula și pe cei 6,5 km din Autostrada A3 între Șos. Petricani și DNCB (Centura București) dacă va fi asigurată finanțarea.

Cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018 este lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (21,141 km). Însă este blocat total de incompetență și fugă de răspundere, CNAIR nerecunoscând lucrările suplimentare (semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct) pentru care s-au emis autorizații de construire. În decembrie s-a redus dramatic mobilizarea în teren până la clarificarea situației contractuale.

În 2018 vor fi gata alte două loturi din Autostrada A3 între Câmpia Turzii și Târgu Mureș, mai precis Ungheni-Ogra (10,1 km) și Ogra-Iernut (3,6 km), ambele în perioada august-septembrie. Însă ele vor fi, cel puțin într-o primă fază, doar muzee pentru că nu vor putea fi folosite de șoferi fără nodul Iernut, cel care face parte din alt contract (Iernut-Chețani). Este extrem de dificil, birocratic și tehnic, ca nodul Iernut să fie construit până la finalul lui 2018.

În prima parte a anului pot fi terminați 4,030 km din lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, însă acest tronson va fi doar un alt muzeu pentru că nu poate fi deschis circulației (nu are un nod în est).

Cerem tuturor celor responsabili să oprească minciunile, dezinformările și promisiunile fanteziste!

ovidar

 :Dsalut si la multi ani! si la mai mare, adica sa se construiasca in Romania in ritmul in care a-ti construit voi o comunitate.  Deocamdata doresc doar sa va felicit si sa va asigur ca dupa toate stirile proaste pe care le citesc zilnic vizavi de troaca politica in care inotam personaje ca cipprebe, ionut , ng au devenit pentru mine deseori, singurii aducatori zilnici de vesti bune. Nu sunt din domeniu, habar nu am cum se construieste un drum sau o autostrada dar fiecare accesare a paginii dvs imi arata ca Romania a mers cu un metru inainte. Sunt sigur ca jumatate din el vi se datoreaza. Va multumesc pentru asta, nu doar eu ci si copiii mei.

Ionut

Bine ai venit, multumim de laude! :cheers: Acum ca ai cont, poti urmari mult mai usor toate thread-urile forumului, nu doar cele dedicate autostrazilor. Legat strict de autostrazi, iti recomand (si recomand chiar si celor mai vechi useri) sa te uiti pe thread-ul Autostrazi in Romania: sinteza si pe PRIMUL mesaj din thread-ul generic de autostrazi. In primul mesaj din acest thread vei gasi tabelele-sinteza cu stadiul proiectelor de autostrada pe care le intretin la zi.

Ionut

^^ Cateva ecouri in presa dupa comunicatul API:

ONG-ul Pro Infrastructura contrazice Ministerul Transporturilor:
In 2018 ar putea fi terminati doar 83,6 kilometri de autostrada, nu "minim 156,7 kilometri"


Hotnews, News.ro si Alba24.ro

Ionut

Inca o runda de publicatii care preiau:

Cele 15 proiecte de infrastructură aflate în execuție – analizate de Pro Infrastructura.
Lungul drum până la promisiunile ministrului

Aparut pe CursDeGuvernare.ro si preluat in revista presei de Hotnews dar aparitia este si pe Digi24, Drula included (cu dedicatie de la Cireasa, probabil). Plus o aparitie pe Alba24.ro

Ionut

Si avem si in engleza. :)

Pro Infrastructura Association: Transport Minister lying when he claims 156 km of highway will be open in 2018
The Pro Infrastructura Association draws attention to the fact that the Transport Minister Felix Stroe's estimation of opening "at least 156.7 km of highway" over the next year is "completely irresponsible, a bald-faced lie and a gross misinformation", as they believe only 83.6 km could be completed, out of which only 63 km would actually be open for use, according to news.ro citing a social media post by the Association.

Business-Review.eu

Ionut

Apropo, tocmai ce am dat interviu telefonic la Digi24 pentru predictiile pe 2018. :) Probabil intra azi reportaj.

dr4qul4

@Ionut, o mica sugestie, incearca sa apari si la Antena3. Asa informatia va ajunge la toata lumea.
Si te rog sa incerci sa te delimitezi politic. Digi se pare ca incearca sa eticheteze API ca fiind userista. Ceea ce nu face deloc bine.
Poate ar fi timpul sa remintesti si de promisiunile lui Costescu, Buse si Homor. Sau de ale predecesorilor lor. Desi ministrii si sefii CNADNR se tot schimba, practica a ramas aceeasi.
In ritmul asta putem schimba cati ministrii si directori CNADNR vreti, ca tot cu promisiuni ramanem.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

^
Să nu punem egal între DIGI24 și Doru Cireașă. Individul ăla ținut în brațe de ceva interese în DIGI24 are o fixație pe USR&Drulă&API pe care nu cred că o poate schimba API, oricum va scrie.

pasadia

Mno, dar poate renunta Digi la el daca cineva le spune ca nu e prea potrivit. ;)

Ionut

Vai dar cum le stii tu dle pasadia pe toate. Ce simplu e sa vorbesti fara sa ai habar despre ce, de fapt, vorbesti. Daca vrei sa iti explic, suna-ma, ai numarul meu pe site-ul API. Sau pot spune si public, daca trebuie. Insa nu aici pe thread. Acest cireasa nu merita atentia. Si nici gasca aia care il tine acolo.

pasadia

Ma rog... Sincer sa fiu nu inteleg de ce te-ai atacat, chiar nu ma refeream la tine sau la API in general. Dar e ok, poti vorbi in continuare, nu-i problema.

Ionut

Veste buna! Am inceput sa fim solicitati cu pozitii/comentarii si in presa internationala. :cheers:




Romanian Transport Infrastructure Failures Pile Up

Romania ended 2017 without seeing any major new infrastructure projects completed. Despite the various promises of Razvan Cuc, Minister of Transport from January to October, who back in June claimed that at least 90 kilometres of new motorway will open this year, not a single metre of new highway has in fact been completed. Stefan Ionita, boss of CNAIR – the national roads company – also claimed (in March) that 90 kilometres of motorway would be completed last year.

Nor are the prospects for 2018 particularly good. The budget has not allocated anywhere near enough funds to cover those projects currently under construction. As such, even the most optimistic estimates of Pro Infrastructura, an NGO which promotes the development of Romanian transport infrastructure, do not foresee more than 83.5 kilometres of motorway opening in 2018. The most important sector which may be completed is the 21 kilometre stretch from Deva to Lugoj, which would create an uninterrupted motorway from Sibiu in the heart of Transylvania to Budapest and beyond.

"The vast majority of the issues and problems in the infrastructure sector stem from the authorities, from political involvement in the various agencies and beneficiaries all the way to gross incompetence, poor administrative capacity and project management, heavy bureaucracy, poor leadership and, sometimes, a complete lack of responsibility in taking decisions and following through with those decisions," said Ionuț Ciurea, vice-president and executive director at Pro Infrastructura.

Emerging-Europe.com

rizzuh

Quote from: Ionut on January 03, 2018, 05:53:09 PMThe most important sector which may be completed is the 21 kilometre stretch from Deva to Lugoj, which would create an uninterrupted motorway from Sibiu in the heart of Transylvania to Budapest and beyond.

Aici au dat-o in bara cand au scris articolul. Cum ramane cu Margina - Holdea? :D

Ionut

Nu stiu toate detaliile, o sa ii mai educ eu. :lol:
Este bine ca avem si interes din partea publicatiilor internationale.