Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

#4785
Quote"Bun dar de unde sa vina atata trafic? Exista opinia asta generala ca traficul va exploda cand va fi autostrada completa pe distante lungi. "

Nici vorba, traficul nu are de unde sa explodeze. Nu ai inteles esenta problemei daca pui intrebarea asta. Probabil nu m-am exprimat suficient de clar.

Ca sa incercam sa vizualizam un pic problema, imagineaza-ti un drum clasic DN 1+1, pe care se creeaza o coloana mare de masini in spatele unui grup de camioane lente. Asta se intampla chiar daca in alte momente nu trece nici o masina timp de 10 minute. Daca sunt conditii proaste de depasire, aceasta coloana va persista sau chiar se va mari, pana la un moment dat. Cam asa se poate intampla si pe autostrada, evident la valori mult mai mari de trafic. Nu e nevoie sa fie autostrada permanent plina de masini, dar vor aparea grupuri de camioane, care la un moment dat vor fi depasite cu viteza melcului de masini cu rulote sau de autocare sau de alte camioane. Si asa vor aparea COLOANE si pe autostrada.

Acest fenomen acum este aproape imposibil, pentru ca nu au cum sa ajunga 10-15 camioane unul in spatele celuilalt si peste asta si vreo 2-3 autocare si alte masini mici multe. Pentru ca "bottle-neck"-uri actuale functioneaza ca un FILTRU. Ca o pâlnie. Coada care se creeaza la bariera de la Ohaba sau sensul giratoriu de la Margina, ca sa dam exemple de pe DN68A, NU PERMIT DECAT MAXIM TRECEREA UNUI CAMION LA 20-30 se secunde. Daca de pe A1 de la Timisoara vin mai multe, se face coada. Mai mult, se intercaleaza si masini mici si mai tare se rasfira traficul acolo. Astfel este imposibil sa apara ȘUTURI, VALURI de mașini.

La fel, sensul giratoriu de la Talmaciu sau trecerea prin Bascov sau semafoarele de la iesirea din Bucuresti sunt filtre, care limiteaza fluxul. Ele produc ambuteiaje locale, daca anumite valori sunt depasite si apoi coloana se dizolva treptat, lin.


Cum se transforma un "ȘUT" in ambuteiaj pe autostrada? Simplu, daca o asfel de coloana de vehicule lente plus vehicule mai rapide asteptand in spate sa depaseasca, continua sa primeasca "mușterii", de ex. se adauga o altă coloană la Sebeș, venind de pe A10, plus intra câteva camioane și mașini mici din zona industriala Sebeș. Traficul devine tot mai lent, cei din spate frânează mai tare, de frică să nu fie un accident sau alt motiv de aglomerare. Dacă din spate continuă să vină puhoi mare de mașini eventual și alte coloane, ambuteiajul crește in spate mai repede decât se dizolvă în față.

O soluție provizorie poate fi interzicerea depășirii camioanelor pe aceste zone predispuse, măcar între anumite ore.


În zona unor orașe gen Sibiu lucrurile se coplică încă o data. La anumite ore de pe unele benzi de intrare pot veni continuu mașini, aproape cât să ocupe numai ele o bandă din două. Dacă asta se suprapune peste o coloană de mașini in tranzit, atunci ajungem repede la imagini cum zilnic se văd la Paris pe toate autostrăzile. Cu toate benzile pline de mașini, mod de circulație "stop and go", benzile de intrare in A pline ochi si ele, deseori cu ambuteiaj mai departe pe arte din oraș.


Asadar nu e vorba de a vedea trafic mediu de 4-5 ori mai mare decat acum, e vorba doar de acumularea nefasta de vehicule, in conditiile unui trafic sa zicem dublu decat acum. (generat de legaturile economice acum dificile intre regiuni, dar care vor fi mult usurate dupa finalizarea autostrazii; plus cresterea generala a gradului de motorizare si a mobilitatii).

QuotePS: Pe acest rationament, nodul Sebes este mult mai important decat tunelurile Holdea (nu ca s-ar concura dar daca ar fi sa prioritizam). De asemenea, tot pe ideea traficului central, pe langa PiSi, Brasov-Sibiu pare important.

Pai nodul Sebes este infinit mai important decat tunelurile Holdea. Un calcul simplu ne arata asta. Pe DN1 in zona Alba Iulia as estima traficul la un MZA 30.000, la care adaugam minim 5.000 care evita zona, pentru ca știu că este aglomerat. Stim ca acolo permanent avem probleme si timpul suplimentar este in jur de 30 min. Hai sa punem numai 20min, ca noapte si duminica nu se sta. Daca am avea autostrada Alba Iulia-Sebes gata, s-ar economisi in plus alte 10 minute. Total medie economie cu A10 lot 1 gata = 30 min.
In schimb la Holdea nu cred ca depasim acum 10.000, la care mai punem 5.000 care acum merg pe Valea Muresului, dar care ar folosi A1 daca ar exista. La Holdea am masurat eu, se intarzie ca. 5 minute fata de drumul ideal sau ca. 15 minute fata de situatia cu autostrada.
= nod Sebes și A10 lot 1 = 35.000 x 30 min = 1.050.000 vehicule-minut
= tunel Holdea și A1 LD lot 2E = 15.000 x 15 min = 225.000 vehicule-minut

Avantajul economic imediat al nodului Sebes plus A10 pana la Alba Iulia este de 5 ori mai mare decat la lotul 2E din A1 Lugoj-Deva. Comparatia este buna, dat fiind ca cele doua investitii au un cost asemanator. (altfel mai trebuia sa impartim la pret si aflam avantajul in vehicule-minut/per € investit).


Totusi tunele gen Holdea sau autostrazi gen Sibiu-Pitesti, resp. Tg. Neamt-Tg. Mures au si o alta componenta care le da insemnatate: leaga regiuni ale tarii, asigura practic unitatea nationala a Romaniei. Deocamdata regiunile sunt aproape taiate economic unele de altele. Discutam deci de o problema STRATEGICA. Tunelul Holdea are o importanta STRATEGICA. Ceea ce nu putem spune despre lotul 1 din A10.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Europiu

Quote from: cristi5 on November 12, 2017, 08:01:25 AM
Multumesc, foarte interesant! Pare o modificare la cererea CNAIR? Sau asa a ofertat Porr?

Da, modificarea a venit de la Porr.

A fost o discuție mai de multișor pe forum, nu mai găsesc chiar toate postările, dar, dacă ai răbdare și interes, e prin zona temporală a acestor mesaje ale lui alecu26, NGC sau, mai recent, al lui north.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

#4787
Modificarea nodului Turda da catre Porr fata de plansele din SF a fost observata prima data de ccado, pe 30 octombrie 2014...
El a dat alarma despre subiect...

Quote from: ccado on October 30, 2014, 09:35:39 PM
Va salut!

Am observat in pozele de azi o schimbare a nodului A10-A3. Poate se stia deja de schimbare, dar eu nu am observat pana acum acea modificare.




LE
Am modificat un pic textul ca sa am sanse mai mari sa il regasesc si peste un an sau doi, cand se va discuta iar despre problema cu nodul Turda modificat de Porr fata de proiectul initial....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vice33

Va rog frumos să mă lămuriți și pe mine despre modificările legii recepției lucrărilor. De ce nu se mai poate face recepția parțială pentru lotul 4...si ce inseamnă că trebuie să se aștepte după noua lege finalizarea integrală a lucrărilor. Asta înseamnă că lucrările de pe loturile 3 și 4 trebuie să fie 100% în noua lege pentru recepția lucrărilor?

Europiu

Quote from: TibiV on November 12, 2017, 08:51:19 PM
Modificarea nodului Turda a fost observata prima data de ccado, pe 30 octombrie 2014...
+1! Oare pe unde o mai fi ccado? Avea si contributii foto...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Nu a mai dat de forum din septembrie 2016... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vice33

#4791
Postez aici câteva informații utile preluate de pe site-ul HOLCHIM cu privire la turnarea betonului pe timp friguros, care are legătură cu discuția de pe topicul A1 - acolo unde Flashu74 a postat câteva poze cu ridicarea grinzilor UMB la dealul cu lilieci - și unde nu prea sunt șanse să vedem suprabetonare în această iarnă. Dar să vedem ce spun specialiștii:

http://www.holcim.ro/uploads/RO/Holcim_Brosura_betoane_timp_rece_A5_finalal05le.pdf
QuoteLa punerea în operă:

• temperatura betonului proaspăt nu trebuie să fie mai mică de +5°C în momentul livrării

• dacă temperatura aerului este situată între +5°C și -3°C, temperatura betonului nu trebuie să fie mai mică de +5°C. Dacă dozajul de ciment este mai mic de 240 kg/m sau dacă se folose[te ciment cu căldura de hidratare redusă, temperatura betonului trebuie să fie mai mare de +10°C la locul de punere în operă.

• la temperaturi ale aerului mai mici de -3°C, temperatura betonului trebuie să fie mai mare de +10°C.

• este obligatorie compactarea tuturor betoanelor turnate pe timp friguros prin vibrare mecanică.

Notă:

• betonul nu se va pune în operă în cazul în care există părți ale cofrajelor înghețate sau acoperite cu zăpadă

• nu se recomandă punerea în operă a betonului la temperaturi ale aerului situate sub -10°C.

• În cazul elementelor masive, dacă există pericol de îngheț, începerea betonării unui strat se va face numai la temperaturi ale aerului exterior mai mari de +5°C.

După punerea în operă

Protejarea betonului trebuie să se realizeze imediat dup\ punerea lui în operă.
Temperatura betonului nu trebuie să coboare sub temperatura de îngheț (0°C sau temperatura specificată în proiectul anual de organizare a lucrării pe timp friguros în funcție de aditivii utilizați) înainte de a atinge un nivel de întărire corespunzător unei rezistențe minime de cca 5 MPa.

Verificarea nivelului de întărire se face prin încercarea epruvetelor păstrate în aceleași condiții ca și elementul turnat.

Dacă este să ne luăm după previziunile specialiștilor de la ANM pentru sezonul friguros 2017-2018, atunci nu prea văd șanse să toarne ceva în această iarnă...sunt convins că până la instalarea completă a sezonului rece, UMB-ul să mai poată să mai facă ceva în cele 2-3 săptămâni care le-au mai rămas cu vreme bună...

Ionut

Update! Am pus noile estimari pentru A3 Ogra-Campia Turzii, avand in vedere ca Astaldi a primit AC pe tot lotul (coridor expropriere initial) si ca Straco va primi in foarte, foarte scurt timp AC (prima din 3 din ce am inteles ca e nevoie). Plus alte update-uri...



Powered by API/PUM imgur uploader

KenyaSong

Multumim! Data actualizarii insa nu a fost actualizata :)

Ionut


Ionut

Inca doua modificari
- am inclus AC emisa azi pe lotul Straco
- am modificat lungimea loturilor UMB (LD4) si Straco (aveam borne km gresite)


Ionut

#4796
Modificarile de azi de la licitatiile de lucrari:
- A0 Sud, toate cele 3 loturi avem amanari pentru evaluarea ofertelor, termene noi 12.01.2018
- A3 Tg Mures-Aeroport, avem oficial constructor si termen limita 20.11 (inclusiv) pt notificare prealabila contestatii
- A3 Suplacu-Bors, toate cele 3 loturi avem amanari pentru depunerea ofertelor, termene noi 11.12.2017



Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Am pus si data publicarii pe SEAP la licitatii... ca sa vedem mai bine eficienta CNAIR.




cristi5

Tocmai am scris pe A3 ca am avut proiectare si AC in 12 luni, cu revizuire majora de AM. Este sau nu o premiera? Nu stiu daca gasesc raspunsul in Sinteza Autostrazilor?

Cred ca ar fi foarte util sa avem o baza de date structurata (nu text) cu toate datele privitoare la fiecare lot: licitatie, contestatii, atribuire (pt fiecare faza, SF, PT+Executie, sau SF+PT, Executie), AM, avizare PT, exproprieri, AC (inclusiv partiale), termenul initial, amanari de termen, claim-uri, predare, trafic... Si valori financiare initial estimate, valoarea atribuita si valoarea finala dupa claim-uri.

Pare munca foarte multa dar daca ne gandim bine sunt vreo 20-30 de date pentru fiecare lot, si avem vreo 25-30 loturi de autostrada implementate in ultimii 30 de ani, deci maximum vreo 900 de data-points. Cred ca le putem cere respectuos de la MT?

Daca primim date similare din alta tara, sa zicem Ungaria, cred ca ne vom putea face o comparatie obiectiva a performantelor manageriale, si a masurilor ce se impun pentru reformarea managementului de proiect din MT. E clar ca nu merge bine deloc.


Ionut

Modificare dupa vizita pe ST1 si ST2. Termen pesimist 2020...