Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

pasadia

Le-o fi inclus si pe cele 3 de pe A0 sud. Evaluatea de acolo presupune totusi mai multa munca decat pe bucata de A3 Rasnov - Cristian.

Ps: eu as pune in tabelul ala si A4. Contractul nu stiu sa fie reziliat, nodul Poiana nu e gata...

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Ionut


pasadia

Sper ca nu te astepti sa-ti spun ce gandeste omul - nu sunt cititor de ganduri. Eu doar iti spun ca nu m-ar mira ca prin anumite statistici ale lor sa apara si acelea 3 alaturi de cele 15 puse de tine in tabel.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Vice33

Totusi, moșul recunoaște că sunt blocaje birocratice în derularea proiectelor, chiar dacă e setat cu cei 150 de km (de mititei pe care i-a promis probabil unora  :lol: :lol: :lol: ):

Quote
"Din pacate, multe intarzieri sunt cauzate de lucruri birocratice, unor lucruri care tin de legislatie. Sunt lucruri care in mod proactiv, printr-o coordonare a mai multor ministere, ar fi putut fi depasite mult mai repede.

Vin de la o discutie foarte lunga, corecta si punctuala cu doamna viceprim ministru si ministru al Mediului, la care au fost prezenti si secretarii de stat ai doamnei ministru, dar si presedintele Agentiei de Protectie a Mediului. Am stabilit si am instituit doua colective de lucru conduse de un secretar de stat.

Maine dimineata, la mine in birou, cele doua grupuri de lucru vor fi prezente la ora 9:00 si le vom instrui, le vom stabili foarte clar modul de actiune, astfel incat sa nu mai asteptam luni, ani obtinerea unui aviz.

De la inceput, Ministerul Transporturilor, ca beneficiar, sa faca documentatia in mod corect si de la inceput Ministerul Mediului sa actioneze foarte rapid pentru emiterea ¬ respectand prevederile legale ¬ a acelor acorduri de mediu fara de care nu se poate obtine autorizatia de constructie si nu se pot demara lucrari. Motivele birocratice au dus la intarzieri enorme in realizarea unor proiecte."

perfidus

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

iulius


alecu26

NGC, din primul val de licitatii, nu se stie, nu se zvoneste nimic? (Ma refer la centura TM, loturile din DN6, continuarea lucrarilor la DNCB)

Pun aici ca e singurul topic mai general de genul asta.
Drumurile noastre POATE;

Ionut

Discutati pe thread-urile dedicate va rog. Aici e doar despre autostrazi.

NGC

Dau un raspuns scurt aici.
Probabil ati observat ca in foarte foarte foarte marea majoritate a cazurilor, nu trec aici zvonuri, iar informatiile (normale si "pe surse") sunt verificate in prealabil.
Pe de alta parte, ba nu e facuta evaluarea financiara, ba a inceput dar sunt contestatii de la fazele precedente, asa ca de multe ori e prea devreme ca sa spunem castigatorul initial.
O sa trec noi informatii in topicurile respective in momentul in care apar.

cristi5

Quote from: cristi5 on November 11, 2017, 09:13:26 AM
De unde deducem ca CNAIR e mai rezistent la schimbare de traseu decat de linia rosie...

Intreb aici, ca e mai general.

A aprobat vreodata CNAIR unui constructor o schimbare de traseu de autostrada (nu bretea sau drum de legatura) fata de ce era in SF?

Exproprieri suplimentare, plan de urbanism refacut, AM, AC...

horatiu.cosma

Din ce știu eu, maximul maximorum aprobat de CNAIR a fost reconfigurarea masivă a nodului Alba Iulia Nord, dar acolo ce era în SF-ul Search era pur și simplu neconstruibil.

Europiu

Și nodul A10-A3 de la Turda a fost reconfigurat față de SF, nu?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

alexV

corect, nodul A10- A3 a fost reproiectat complet diferit fata de SF.
in SF arata asa


si in realitate e asa (in centru e A3, directia spre Cluj. in partea superioara se poate vedea trompeta dubla care leaga A3 de DN. toate celalte spaghete sunt bretele noi aferente conexiunii A10)

cristi5

#4783
Multumesc, foarte interesant! Pare o modificare la cererea CNAIR? Sau asa a ofertat Porr? Oricum, interesant ca la Turda s-a putut schimba destul de mult nodul iar la Sebes nu se poate...

Pana la urma astea sunt bretele (lungi). SFul A10 era pentru drum expres parca.

La Alba Nord culoarul autostrazii nu a ramas acelasi? Chiar daca s-au schimbat solutia de traversare DN si bretelele?

Intrebam pentru ca inteleg ca dealul de la Soimus era cunoscut ca fiind greu si o schimbare de traseu de ex. cu 2 traversari ale Muresului pare mult mai mult decat accepta "de obicei" CNAIR sa se abata de la SF.

cristi5

#4784
Nu stiu daca e topicul potrivit, scriu aici fiind vorba de "autostrazi in general"

Quote from: vancouver on November 11, 2017, 11:48:07 PM
Aceeasi aparenta de WOW se circula excelent este si pe segmentele existente din A1. Ele sunt prea scurte si in ele se varsa trafic limitat de niste DN-uri 1+1, care mai trec si prin localitati. Cand A1 va fi complet Bucuresti-Szeghed, atunci s-ar putea sa se schimbe radical situatia. Si sa avem ambuteiaje exact acolo unde aveam si pe DN inainte sa apara A1. Adica la Arad, la Sebes, la Sibiu... . Poate chiar si la Pitesti uneori (acolo de ex. traficul de pe DN7C Curtea de Arges - Pitesti se va muta si el pe A1, se va dubla cu siguranta datorita legaturii bune si la unele ore s-ar putea sa conteze. Adaugat peste traficul Bucuresti-Sibiu si plus vehicule locale care merg numai pe centura Pitesti s-ar putea sa avem probleme seara si dimineata).

Bun dar de unde sa vina atata trafic? Exista opinia asta generala ca traficul va exploda cand va fi autostrada completa pe distante lungi. Sper sa traim si sa vedem...

Dar o autostrada 2+2 duce trafic de vreo 4 ori cat un DN (care are in jur de 10k MZA) daca ne uitam pe normativele suedeze de exemplu. Sigur ca un drum gâtuit intr-un punct are in zona respectiva capacitatea acelui punct. Dar capacitatea nu e direct proportionala cu numarul de benzi, ci creste mai mult de atat...

Atunci capacitatea totala a unei autostrazi, impreuna cu DNul paralel, e pe la 5xDN.

De acord ca la anumite ore in anumite puncte traficul poate fi o problema. Dar in medii zilnice anuale traficul creste cu cateva procente pe an, am cautat cu frunzaverde (a cautat el, eu am pus intrebarea) si mai mult de 50% in 10 ani (adica 4% pe an) la trecerea de pe DN pe noua autostrada (plus DN) in Polonia nu a gasit.

DNurile depasite de la noi au trafic supraaglomerat, hai sa zicem 2xDN in unele puncte (si 3xDN la intrari DN1 in Bucuresti nord si Cluj vest). Dar pana la 4-5xDN mi se pare ca mai e loc destul.

Apropo de lungimea portiunii continue de autostrada, eu cred ca de la Arad la Nadlac de exemplu tot "trafic de frontiera" (adica relativ putin) va fi inca multa vreme, indiferent daca "autostrada continua" vine de la Bucuresti sau numai de la Margina ca acum.

In aceeasi ordine de idei, cred ca traficul periferic gen Deva-Nadlac va fi totdeauna mai mic (in valori medii anuale) decat cel central gen Sibiu-Sebes-Alba (si mai departe la Cluj si TgMures).

Alt tip de rationament tine seama si de relief: Deva-Nadlac e distanta mare dar defileul inferior al Muresului si traversarea "montana" Hunedoara-Timis duc la o activitate economica redusa=> aport mic de trafic. De aceea gâtuiri la 1+1 la Soimus sau Holdea, nu cred ca vor fi o problema de trafic, cel putin nu in urmatorul deceniu. Daca ar fi trafic de 2xDN pe autostrada s-ar crea cozi de multi km la gâtuire ceea ce nu am auzit/vazut sa se intample la Soimus sau Margina.

Atentie, asta nu inseamna ca e ok sa fie gâtuiri, si cu cat mai scurte cu atat mai bine, pentru ca pe DN 1+1 siguranta scade foarte mult cu localitati, frustrarea vitezei mici in coloana, si geometrie proasta. Kilometri de drum sigur trebuie fireste dati in folosinta cat mai curand chiar daca e receptie partiala de lot. Dar un tronson scurt gen Holdea-Margina cu 1-2 localitati si semne "mai ai un pic pana la A" poate functiona cativa ani buni la traficul sau "periferic".

Daca nu am dreptate inseamna ca va fi un boom economic cu crestere de populatie, ceea ce e bine. Deci sper si eu sa nu am dreptate. Dar cred ca e bine sa fim realisti.

PS: Pe acest rationament, nodul Sebes este mult mai important decat tunelurile Holdea (nu ca s-ar concura dar daca ar fi sa prioritizam). De asemenea, tot pe ideea traficului central, pe langa PiSi, Brasov-Sibiu pare important.