Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

15 km finalizati de tehnocrati, inaugurati de politruci... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marisRO


alecu26

Și la Sighișoara și la Făgăraș și la Mediaș și multe alte orașe sau făcut și refăcut sf urile și pt urile de câteva ori.
Dacă cât de cât la autostrăzi proiectele mai merg cum merg...la centuri e efectiv dezastru.
Nu sunt în vizorul public și probabil nici al politicienilor...și atunci e efectiv bătaie de Joc. Nu-mi amintesc un singur proiect de centura care cât de cât sa meargă cap coada ok.
Drumurile noastre POATE;

pasadia

#4503
@ alecu: Nu vezi - spui ca nu se va construi NICIODATA un secotr de autostrada si iti sar 10 in cap. Spui ca trebuie o centura si nu spune nimeni ca ai avea dreptate...

Ce pretentii sa am in conditiile astea de la publicul larg sau de la autoritatile locale? Bine ca ele construiesc parcuri si dau bani pe cursurile functionarilor, pe panselute sau pe tichete de bicicleta. Dar cand spui ca APL-urile ar trebui sa isi asume singure sau fortate, dezvoltarea infrastructurii (indiferent de forma - A, DX, simplu DN), iti zice lumea ca nu exista profesionalism la acel nivel sau ca e periculoasa regionalizarea. Bine ca prefera situatia actuala, profesionistii din cladirea de pe Dinicu Golescu.

Si exemple sunt cu duiumul - Busteni sau Comarnic ar fi trebuit sa aiba centuri pana acum. Dar nu, vom construi CoBra la Sfantu'asteapta, asa ca nu mai construim centuri. Fagaras-ul la fel - las' ca construim A intre Brasov si Sibiu asa ca nu ne stresam pe tema asta.

Codlea sau Ghimbav-ul ar fi fost usor salvate de 90% din traficul de care au parte daca centura Brasov ar fi fost dusa pe langa fabrica IAR Ghimbav pana la nord de Codlea. Sau daca se construia Autostrada Transilvania. Sau daca se implicau autoritatile locale. Da ruite ca nu s-a intamplat nimic si toti au scuza perfecta - dau vina pe modul in care ceilalti au derulat proiectul lor.

teoneo

#4504
A scris si Dan Tapalaga un articol pe HOTNEWS, dupa vreo 2 mii de km de condus prin Ro:
Declarati constructia de autostrazi prioritate nationala!

LE: Mi-a placut un comentariu pe care-l reproduc partial aici:
"Per ansamblu, diferentele de procente intre Transilvania si Moldova nu sunt asa mari. Daca ar fi unite functional (incepand cu autostrazi, cai ferate si telecomunicatii), Transilvania plus Moldova ar fi un motor economic si technologic formidabil. Iar asta ar ameninta dominatia PSD.
Problema aici nu este Moldova deloc, ci faptul PSD nu are interesul ca Transilvania si Moldova sa fie motoare de crestere economica (ceea ce ar putea fi foarte bine ambele, si inca cum! ). Moldova poate schimba balanta. De aceea PSD vrea sa tina Moldova izolata."

dumbravaandrei

Revenind la chestiuni mai punctuale...
Pentru SF-urile alea facute din pix si pe genunchi, nu-si asuma nimeni responsabilitatea?!?
Daca avem pe cineva cu experienta avocateasca pe contecios/administrativ: cam care ar fi posibilitatile de tragere la raspundere atat in rem cat si punctual, la persoane responsabile?!?
Da, stiu... bune, proaste cum au fost acele SF-uri totusi au fost folosite de companie chiar daca sunt probleme mari de implementare generate tocmai de ele.
Oare de asta sa fi existat preferinta de a folosi acele SF-uri vechi si incomplete?!?

TibiV

teoneo,
+1

(Desi baietii "din vorbire" sunt prea prosti ca sa gandeasca "logic si constient" in felul asta, sunt convins ca "involuntar" isi dau seama ca, "daca dau drumul accesului spre/dinspre Moldova", atunci Moldova nu va mai fi o "harta mereu rosie"... )
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marisRO

Gluma zilei:

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere dispune de capacitatea necesară pentru a proiecta prin forţe proprii cele mai grele secţiuni ale viitoarei autostrăzi prin munţi.

Sursa: http://www.economica.net/plan-de-rezerva-pentru-autostrada-sibiu-pitesti-cnair-va-finaliza-studiul-de-fezabilitate-cu-institutul-geologic-surse_142180.html#n 

georgec

celor de la CNADR ar trebuie sa le faca niste cursuri despre capitalism, poate ar intelege si ei ca trebuie sa lucreze cu firme private, selectate dupa performanta si avem deja firme romanesti si straine care au dovedit performanta de a finaliza sectiuni de autostrazi in mediul dificil din Romania(studii gresite, exproprieri si relocari intarziate, etc).

teocharis

cu cateva exceptii, Institutul Geologic Roman e format din dinozauri, bref, nu are capacitatea de a realiza sf-uri de autostrazi!

care este scopul lansarii  acestei diversiuni?

SkyPilot

Quote from: teocharis on August 17, 2017, 09:18:26 AM
care este scopul lansarii  acestei diversiuni?
PSD nu are de unde scoate banii. O lungim si iar o lungim...

marisRO

COBRA? in forma PP? ... e mai usor de sifonat bugetul.

Raportam ca noi vrem A1 complet dar sunt altii de vina ... proiectantii, geologii, ursiii, iarna care vine, mama natura , etc ... ca dovada ca noi chiar vrem am lansat licitatia pentru lotul 1 si 5. Dar ... e prea greu sa terminam la timp si pentru ca noi ne gandim la cei multi, venim cu solutia COBRA pentru a trece repede muntii, cu legatura Brasov - Sibiu ca sa atragem fonduri si sa inchidem A1.

Oare asa gandesc?




iulius

^^^
Poate pentru a pune in aplicare SF facut de catre Iptana anii 60'-70', le este mai usor asa...

dr4qul4

Mai degraba celor de la Spear+Tecnic le da cu virgula realizarea SF-ului pentru sectiunile 3 si 4 si nu au chef sa duca la bun sfarsit contractul.
Cand au licitat, au crezut ca vor putea sa predea un SF la fel ca si pana acum, fara studii geo amanuntite.
Ma intreb cat de prost sunt organizate aceste licitatii, din moment ce CNADNR nu-i poate penaliza drastic.
Daca la constructie inteleg ca apar intarzieri din cauza SF-ului prost, a cimitirelor ilegale, a exproprierilor si a AM si AC, nu vad ce intarzieri i se pot imputa cnadnr-ului in realizarea unui SF.
SF PiSi este inceput de 26 de luni! Si parca trebuia sa dureze 17 luni. 9 luni de intarziere si cred ca nici nu s-au apucat de sectiunile dificile.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dumbravaandrei

Quote from: dr4qul4 on August 17, 2017, 10:37:20 AM
SF PiSi este inceput de 26 de luni! Si parca trebuia sa dureze 17 luni. 9 luni de intarziere si cred ca nici nu s-au apucat de sectiunile dificile.

Nu a fost cumva si asta suspendat ceva luni?!?