Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

#4395
exista Brigada Autostrazi si Misiuni Speciale pentru zonele cu autostrada din Romania + DN 1 cu sediul in Sinaia.

Insa, ca om crescut chiar in familie de politisti cu multi "rutieristi" nu pot sa dau vina pe cei de la IGPR fara sa acuz pe cei din MAI si din Parlament care sunt PRINCIPALII VINOVATI de situatia si modul de operare a politiei rutiere
1) Cine a facut legea de asa natura incat camerele radar sa fie practic imposibil de folosit in Romania ?!?!? Stiti ca am avut si au disparut rapid pentru ca primarii vroiau banii incasati din amenzi dar in acelasi timp statul sa le plateasca instalarea si centrala care sa le opereze. Plus alte cateva probleme legate in principiu de cine si cum foloseste acea camera de trafic
2) Oare cine a mentinut in lege atat timp precizarea de "agent constatator" cu referire la notiunea de agent de politie si nu la "autoritate constatatoare"
3) Da... follow me se foloseste chiar si la noi dar nu ai cum sa folosesti in toate situatiile (Inca se folosesc Passat-urile. Au milionul de km si inca le folosesc pentru Follow Me). Practic, in DE, AT, HU, FR, SUA pentru "follow me" sunt defapt 6 echipaje laa 10 minute unele de altele. La noi... mai mult de 3 echipaje nu am vazut nicaieri. Sincer sa va spun, pe anumite puncte nici nu cum mai mult de doua. Sau ala de sta cu radarul pleaca dupa primul si ceilalti 10-15 din spatele "contravenientului" pleaca basma curata ?!?! Asa ca un echipaj sta cu "radarul mobil" la inregistrat si alalalt echipaj liber la nivel de birou rutier sta la "oprire". Atatia oameni si atatea masini avem.
4) Pentru a fi posibile schimbarea anumitor moduri de operare ale politistului rutier trebuie modificat (sau ma rog, aplicat mai strict) statul politistului. Zic asta in conditiile in care acel birou de avizare a amenajarilor rutiere din serviciile politiei rutiere in 80-90% din cazuri este format dintr-un singur ofiter. De multe ori nici nu au ofiteri suficienti asa ca se ocupa direct un agent (mai spre pragul pensionarii)

La noi serviciile de politie cu grad mare de interactiune cu cetateanul (Rutiera, Ordine Publica) sunt cu mult sub-dimensionate, slab finantate (va invit sa mergeti intr-un sediu de politie sa vedeti ca lucreaza fix in aceleasi birouri de acum 30-40 ani), prost dotate (ca si dotarile sunt de tot rasul).
In mare parte trebuie sa intelegeti ca dotarea unui politist e legitimatia, uniforma si acel logan. Atat si nimic mai mult. Ii vedeti pe multi ca scriu in birouri la laptop. TOTI cei care ii vedeti cu laptopuri si-au dat in comodat laptopurile personale catre IGPR. Au facut asta pentru ca s-au saturat de masina de scris si gasesti foarte greu banda pentru ele.

Si tot au cerut una alta... nu stiti cat de mare a fost multumirea ca au primit Loganuri in 2004. Multi au facut atunci trecerea de la cal la logan. Ca masini erau 20-30 pe tot judetul pentru toate serviciile si birourile. Si in continuare se subfinanteaza.

Vor si cei de la rutiera conditii mai civilizate de munca. Nu li se ofera. Chiar nu. Si asta chiar se vrea sa fie asa de "sus".

Cat ar face modificarea legii astfel incat sa fie posibila punerea in operabilitate a camerelor de viteza. Si-ar vedea si rutieristii de treaba lor de cercetare penala si n-ar mai sta pe marginea drumului. Nu le face nici lor placere sa stea la "traseu" cand multi au intrat in politie cu speranta ca or sa prinda si ei cercetare penala...

adiarc

#4396
Stiu si eu ca exista...insa doar pe hârtie si eventual f.putin pe A2...un MCV in boscheți sau pe marcaj hașurat nu e Politia Autostrazi

Politia Autostrazi înseamnă mașini puternice care opresc regulamentar șoferii pe sistemul follow me plus un sistem mai dur ,corelat cu gravitatea faptei si un sistem mult mai facil de executare a celor care nu doresc sa plătească amenzile...de ex.as adopta parțial sistemul elevețian la peste 200km/ora pe autostrada...confiscarea mașinii pana la plata unei amenzi consistente de minim 2 ori salariul mediu ( aprox,1000 euro ) si eventual vinderea ei la licitatie si returnarea diferenței unde rămâne neplătit
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Bogdan_Cluj

Quote from: dumbravaandrei on July 17, 2017, 06:12:50 PM
Un nod la Goga nu avantajeaza pe nimeni.

Eu vad asa:
- A3 existent intre Ploiesti (sud) si Bucuresti (Nord-est: Voluntari)
- (viitor) DX12 intre Craiova si A1 (Pitesti sud)
- viitor A7 intre Moldova si undeva in zona Ploiesti
- DN72 existent intre Ploiesti si Pitesti (prin Tragoviste)
-- viitor DX intre A3 Ploiesti sud si A1 Gaesti (care sa "inlocuiasca" DN72)

Acum este clar ca cele doua regiuni Oltenia + Muntenia de vest, deservite de DX12 (+ viitor DX Ploiesti-Gaesti) si regiunea Muntenia centrala (Bucuresti) si eventual de vest (spre Dobrogea) sunt intr-un oarecare conflict de interese:
- prima si-ar dori ca A7 sa ajunga cat mai aproape de Ploiesti (de aici propun nod la Goga) si de aici mai departe spre Oltenia pe bucata mica de A3, dupa aceea pe DN72 (sau pe viitor DX Ploiesti-Gaesti), apoi pe DX12 pana la Craiova
- cea de a doua si-ar dori o "intepare" in A3 cat mai la sud-est, de aici si propunerea de nod la Dumbrava (bine daca chiar vrem sa fim super SF, gen star trek, Bucurestiul si-ar dori ca A7 sa se lege de A3 chiar in zona unde A3 trece din judetul Ilfov in judetul Prahova ... dar sa nu exageram  :) )

Poate bucata spre Goga nici nu trebuie sa fie profil de autostrada, poate un half profile sau un DX sau poate chiar un drum 1+1 ar ajuta ... sau poate NU si fac eu o supraoptimizare care nu isi are rostul (ROI mic) si este suficient ca cei (relativ putini, daca asa vor arata analizele de trafic) sa ocoleasca pe la Dumbrava.


dumbravaandrei

Politia Rutiera doar aplica sanctiuni, foarte limitat le si poate propune. Acolo e problema de legislatie. Din cate propuneri a facut MAI de modificare a codului rutier au fost adoptate doar 9 observatii in ultimii 10 ani. 6 au fost posibile prin CCR/ICCJ.
Pe A2 la BAMS ultima data tin minte ca erau in jur de 60 (subofiteri plus ofiteri) dar ei acopera intregul traseu A2.
Si cei de pe A2 au avut un privilegiu din partea Tiriac Auto si Porsche Leasing care le-au donat multe masini si masini puternice (cu exceptia Porsche-ului ce l-au avut din confiscari si in care tot Porsche au bagat 40.000 eur ca sa-l repare ca l-au tinut aia total aiurea in parc).
Iar la acel birou, lumea vine cu  entuziasm si pleaca cu si mai mult entuziasm. Au un regim de munca foarte nasol (Cel putin 16/24, daca ai prins un "eveniment" mai nasol ajungi acasa si dupa 2-3 zile si din pacate pe A2 tot sunt "evenimente") .

TibiV

Quote from: BogdanCluj on July 17, 2017, 04:59:19 PM
Am schitat (din topor) doua posibile legaturi cu A3:
- una care sa ii favorizeze pe cei care vin/merg (din)spre Bucuresti -> legatura din zona Dubravei (cu portocaliu, Var 1)
- una care sa ii favorizeze pe cei care vin/merg (din)spre A1/Pitesti -> legatura din zona Goga (cu portocaliu, Var 2)
Probabil ca ideal ar merge ambele variante in paralel, dar nu stiu daca se justifica costurile celor doua "legaturi".
IPTANA in anii 68-69 credea ca se justifica...
Triunghiul ala apare aici:

Ca sa nu mai vorbim ca IPTANA s-a gandit si la A3 si la juma' de A13.
Iar A6 pare mai logica, nu face "burta" pana acasa la "mustacios"... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

Moldova e mult mai interesata de port  si de vest decat de Bucuresti daca e sa vorbim la modul cel mai concret. Cerealele si ovinile din moldova parasesc tara cu vaporul, nu cu TIR-ul. Iar cam 2 milioane de moldoveni care se intorc acasa cel putin o data pe an is la munca in Europa de vest. Ca ailalti 1 milion care au venut la munca in Bucuresti nu s-au mai intors de 40 de ani :D.
Dar mai ai si Galatiul+Braila care trebuie conectate la sud-vest si capitala cu alternativa la A2.

Cat despre un viitor DX Ploiesti-Pitesti, imi doresc tare, dar nu cred ca o sa apuc sa circul pe el in urmatorii 20 de ani :)

Cat despre planul celor de la IPTANA: E DIN 1968 BAI OAMENI BUNI!!!! S-A SUCIT LUMEA DE 3 ORI DE ATUNCI!!!!! NU CORESPUNDE NEVOILOR ACTUALE DE MOBILITATE, NU MAI SUNTEM INTR-O TARA TOTALITARA UNDE UN ZEVZEC MUTA INDUSTRII SUTE DE KM CA ASA I SE PARE LUI INTERESANT. NU MAI AVEM ORASE MONOINDUSTRIALE. AVEM UN MODEL DE DEZVOLTARE BAZAT PE POLI REGIONALI SI SOCIETATEA TINDE SPRE DESCENTRALIZARE!!!! Asa ca avem nevoie de solutii suple si flexibile. Si mai avem la indemana si transpirtul aerian care acum e chiar accesibil ca pret.

dr4qul4

1. Avem destule tiruri cu numar de Ucraina care trec pe la Giurgiu. Asadar avem si trafic de tranzit.
2. Eu vad ambele variante facute, dar nu si 2 noduri complete.  Mai exact, vom avea urmatoarele directii:

- La Dumbrava: doar Bucuresti - Buzau si invers
- La Goga doar Ploiesti - Buzau si invers
In felul acesta nodul se simplifica (cred ca avem mai putine structuri), iar cei 5 km suplimentari nu inseamna foarte mult, chiar daca vor fi 4 structuri: 2 DJ, CF si Teleajen.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

#4402
Quote from: dr4qul4 on July 17, 2017, 11:30:35 PM
Eu vad ambele variante facute, dar nu si 2 noduri complete.  Mai exact, vom avea urmatoarele directii:

- La Dumbrava: doar Bucuresti - Buzau si invers
- La Goga doar Ploiesti - Buzau si invers
dr4qul4,
evident ca da...

Ce rost ar avea nod "complet" la Goga pe A7 dinspre Buzau spre Bucuresti sau la Dumbrava pe A3 dinspre Ploiesti spre Buzau ?!?!?...  :o

Acolo vom avea echivalentul unui "nod spaghetti" dar cu avantajul "raspandirii" lui pe vreo 5 km, deci NU vom avea 3 spaghete una peste alta... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Ar avea sens ca, pana la realizarea celei de a 2-a legaturi, nu se va putea ajunge de la Buzau la Ploiesti Vest si invers. Iar ramificatia din nord (care are tot 4 benzi)  eu o vad facuta in acelasi timp cu DX Ploiesti-Gaesti sau Cobra (care e prima)
Un nod complet la Dumbrava necesita 3 structuri (ex A2-A4). 2 semi-noduri implica tot 3 structuri. (1 ar fi la bifurcatia A7).
Dar la Goga este destul de aglomerata zona si nu cred ca vom vedea ceva.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

#4404
Fac doar o constatare...
Iata situatia actuala, cu doua bucle destul de ciudate pe A3...

Oare a fost o gandire "premedidata" ?....
Daca daca da, atunci bravo celor care au facut-o pentru o solutie de genul asta:


Dar dr4qul4 are dreptate...
Un astfel de proiect are sens doar realizand simultan cele doua "laturi lipsa" ale trunghiului...
Inclin sa cred ca "latura nord - Goga" a triunghiului este genul de proiect care, desi este non-core, va primi finantare europeana fara probleme - asta daca se incumeta cineva sa o ceara...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Cred ca suferiti de optimism molipsitor. Eu vad in harta aia doar o spagheta gandita sa ocoleasca localitatile (deh, fara expropieri complicate si demolari) sau CF Ploiesti - Urziceni.
In plus nici macar nu vad rostul sperantelor voastre. Ce incercati voi sa evitati? Un 5 km in plus pe autostrada pentru cineva ce face probabil un drum de peste 200-300 de km? Hai sa fim seriosi, who the fuck cares about that? O autostrada, cateodata, te va duce pe un traseu ocolit si asta NU reprezinta o problema pentru nimeni.

Asa ca din partea mea sa faca un singur nod, undeva la sud de Dumbrava si gata!

cristi5

#4406
O varianta cu stadiul lucrarilor. Culorile sunt dodgerBlue (75%) deepSkyBlue (50%) lightSkyBlue (25%) powderBlue (0%). Am pastrat verde pt 'stadiu necunoscut'. Nu-s convins ca sunt culorile cele mai bune.
https://www.w3schools.com/colors/colors_names.asp

La LD2 de exemplu, procentul ar trebui inmultit cu un factor, pt ca se refera la proiectul original, cu tot cu sectiunea E...

Anii de dare in folosinta: inteleg ca LD3 e pt 2018. ST1 2019? Alte estimari?

Ar mai fi de adaugat portocaliu unde nu este AC dar este AM.

In locurile cu AC intarziat, se pot pune estimari manuale, de ex la Stejeris am pus 30%



http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=8/45.252/25.219/0

horatiu.cosma

Am adus la zi thread-ul de Sinteza Autostrăzilor. Mi-a luat ceva, dar într-un final am dus treaba până la capăt. A10-le a mers cel mai greu. Dragi colegi de pe A10, e extrem de dificil să pun în sinteză link-uri la reportajele voastre foto când:

1. Pe o pagină puneți 3 poze de pe L2, apoi altcineva 5 poze de pe L4, apoi alte 2 poze de pe L1 și tot așa sau
2. Faceți un reportaj pe mai multe loturi și mergeți de pe L2 pe L3 apoi iar pe L2 sau
3. Faceți un reportaj pe mai multe loturi și la trecerea de pe un lot pe altul rămâneți în același mesaj și practic în același mesaj sunt poze de pe mai multe loturi.

Vă rog de acum înainte, având în vedere că probabil eu o să țin la zi pe cât posibil Sinteza Autostrăzilor, să îmi faceți viața ușoară. Sunteți o mână de oameni pe A10 care faceți reportaje, probabil vă cunoașteți deja face-to-face, vă rog să vă înțelegeți cum puneți pozele astfel încât să fie o logică și o continuitate. Mersi mult și spor la discuții.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Allex

De obicei nu prea anunt cand pun +1, dar de data asta trebuie sa iti si multumim pentru efortul depus.  :cheers:
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova