Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

elphax

poate asta nu inteleg unii si se tot refera la DN actuale care sunt gatuite
diferenta intre
- a largi un DN actual la 2+1 sau 2+2 benzi pe sens ca un DX - nu rezolva  mare lucru
- a construi un drum NOU, chiar si el DX in loc de autostrada daca nu putem intinde cureaua. Normal ca e preferabil sa faci direct autostrada, dar si ca DX in paralel cu drumurile vechi se castiga extraordinar de mult  - atat capacitate de transport, viteza cat si siguranta

dr4qul4

Nu poti face DX pe distante lungi. La depasiri, diferenta intre masini va fi cu 0,75 m mai mica decat acum. Cel de pe prima banda va merge mai p stanga, pentru ca nu mai are banda de urgenta si nu va risca sa iasa pe acostament, iar benzile de circulatie sunt cu 0,25 mai inguste.
Daca 0,75 ti se pare putin, te invit sa depasesti un tir pe ploaie. Poti incerca p DN7, Chitila-Baldana (eventual in curba de la ferma chitila)

Si in orice caz, nu poti face DX pe un SF facut in birou, fara foraje, intr-o zona cu alunecari frecvente de teren. SF-ul acela putea fi considerat un pre-SF, sau, chiar daca s-ar fi facut DX, acel SF trebuia completat (sau actualizat)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Parca aici se potriveste cel mai bine...

De pe www.gov.ro, programul lui Grindeanu de maine...

Quote
26 Aprilie, Ora 09.30

Întâlnire cu ministrul Transporturilor, Alexandru-Răzvan Cuc, ministrul Finanțelor Publice, Viorel Ștefan, și conducerea ANAF și ANAP.

Interesanta lista invitatilor... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tudor

Cum threadul asta a devenit asa cam off-topic ( ca discutam despre ce o sa se faca in loc de A12) as zice ca e mai util si mai safe sa fie cheltuiti acceasi bani pentru A6 pana la Aexandria/Rosiori decat sa fie facut "Drum expres" intre Craiova si Pitesti.  :p
Diferenta de timp intre traseul prin Pitesti si cel prin Rosiori de de doar 7 minute. O data cu injumatatirea traficului intre Craiova si Pitesti creste mai mult siguranta decat siguranta oferita de un Drum express.

rizzuh

tudor, A6 ajuta doar traficul catre/dinspre Bucuresti. Cel de pe Valea Oltului sau dinspre Brasov nu are nimic de castigat. Daca se face A6 pana la Rosiori in loc de A12, atunci este egal cu 0.

stefanudrea

Toata tara are de castigat de pe urma A6 si A12! Valea Oltului se descongestioneaza de traficul greu, iar Brasovul are 2 variante spre Vest sau un A1 mai liber!

Trimis de pe al meu Lenovo K33a48 folosind Tapatalk


TibiV

#4206
http://gov.ro/ro/media/comunicate/premierul-a-cerut-task-force-la-anap-pentru-analizarea-cu-prioritate-a-proiectelor-de-infrastructura&page=1

Quote
GUVERNUL ROMÂNIEI
26.04.2017

COMUNICAT DE PRESĂ

Premierul a cerut task force la ANAP pentru analizarea cu prioritate a proiectelor de infrastructură

Premierul Sorin Grindeanu a cerut președintelui Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, Bogdan Pușcaș, să constituie un task force dedicat proiectelor de infrastructură incluse în Masterplan-ul de Transport, astfel încât, în colaborare cu Ministerul Transporturilor, termenele pentru finalizarea documentațiilor de licitație să fie cât mai scurte.
"Este foarte clar că nu avem timp de pierdut. Trebuie să urgentăm finalizarea documentațiilor, procesul de licitație și implementarea proiectelor de infrastructură. Țin foarte mult la respectarea criteriilor de transparență, de eficiență și corectitudine în folosirea banului public, iar scurtarea termenelor nu înseamnă să facem rabat de la aceste principii", a subliniat șeful Executivului.
Întâlnirea de lucru cu ministrul Transporturilor, Alexandru-Răzvan Cuc,  și președintele ANAP, Bogdan Pușcaș, a avut loc în condițiile în care se află în pregătire documentaţiile de atribuire pentru demararea/lansarea următoarelor proceduri de achiziţie publică:
                                     
-        Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila, inclusiv drumuri de legatură  (25 km). Documentația de atribuire a fost trimisă pentru verificare la ANAP, urmând ca în perioada următoare să fie publicat anunțul în SEAP. Valoarea estimată a proiectului este de aproximativ 500 de milioane euro, cea mai mare din ultimii 27 de ani, execuția lucrărilor urmând să fie finanțată din fonduri nerambursabile, proiectul fiind cuprins în portofoliul POIM 2014-2020.

-        Drum expres Craiova Piteşti (121 km)- lansarea procedurii de achiziţie publică este estimată pentru iunie 2017.

-        Centura de Sud a municipiului Bucureşti - Inelul 0 (50 km)- lansarea procedurii de achiziţie publică este estimată pentru iulie - august 2017.

-         Autostrada Sibiu - Piteşti - Secţiunea 1 - Sibiu – Boiţa (14,1 km) - lansarea procedurii de achiziţie publică este estimată pentru iunie-iulie 2017.

-        Autostrada Sibiu - Piteşti - Secţiunea 5 - Curtea de Argeş - Piteşti (30,3 km) - lansarea procedurii de achiziţie publică este estimată pentru iunie-iulie 2017.

-         Autostrada Braşov – Tg. Mures – Cluj – Oradea Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş (km 4+200 – km 64+450) 60,2 km- lansarea procedurii de achiziţie publică este estimată pentru iulie - august 2017.

De asemenea, în data de 22 aprilie 2017 a fost publicat în SEAP contractul pentru proiectarea și execuția Proiectului Varianta de Ocolire Timișoara Sud, care prevede execuția a 25,690 km de drum național la standarde europene. Termenul limită de evaluare a ofertelor este iulie 2017. Pe lângă beneficiile locale, varianta de ocolire Timișoara Sud are ca principal scop fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița.

Totodată, premierul a analizat împreună cu ministrul Finanțelor Publice, Viorel Ștefan, și cu președintele ANAF, Bogdan Stan, creșterea gradului de colectare a veniturilor la bugetul de stat, prin măsuri de combatere a evaziunii fiscale și de îmbunătățire a conformării la plată a contribuabililor. Premierul a cerut ANAF să continue aplicarea celor 14 măsuri care au scopul să îmbunătățească gradul de colectare a veniturilor la bugetul de stat și a subliniat că va continua să urmărească personal activitatea ANAF.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

 Mai bine postai pe topicul cu promisiuni nerespectate. O:-)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dan027

Ca tot ne plac dezbaterile aici pe forum, vin si eu cu o intrebare:
- Ce credeti ca ar fi trebuit sa faca Romania in ceea ce priveste infrastructura rutiera in perioada 1990-2017?


Eu asta as fi facut in acesti 27 de ani (portocaliu - autostrazi, galben - drumuri expres). In principiu in aceasta retea rutiera am incercat sa leg Bucurestiul la nivel de autostrada cu principalii poli economici din regiune (Budapesta-Viena-... (UE), Istambul, Chisinau-Kiev-Moscova), dupa care am incercat sa leg la reteaua formata restul marilor orase prin drumuri expres.

TibiV

Ar fi aratat bine...
Am insa dubii privitoare la Drumurile  Expres.

Si categoric A0 NU se poate face DE....
Mai degraba la 3 benzi pe sens din prima (vezi Sofia)...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

#4210
Quote from: TibiV on May 02, 2017, 11:22:48 PM
Mai degraba la 3 benzi pe sens din prima (vezi Sofia)...
la asta ma gandeam si eu (3 benzi), cred ca trebuia sa fac dunga mai groasa.

Am ales o solutie bazata pe drumuri expres din considerente economice (este mai ieftin). Trebuie sa tinem cont totusi ca in tot acest timp Romania nu a avut chiar atat de multi bani de investit in infrastructura. Eu am dubii legat de Autostrada B-Ct, de Bv-Fc si Bv-B, iar daca ar trebui ajustari financiare la acestea as umbla. B-Ct ar fi putut fi facut ca DX,  iar legatura Brasovului ca prioritate difera mult deperioada in care ar fi fost construita, in perioada de dupa aderarea la UE ar fi prioritara o legatura spre Sibiu, iar in perioada ante-UE una spre Bucuresti; Bv-Fc e doar o "scurtatura" de la est la vest, care daca nu se face pe acolo, s-ar putea face via Ploiesti-Targoviste-Gaesti.

TibiV

Quote from: Dan027 on May 02, 2017, 11:44:26 PM
la asta ma gandeam si eu (3 benzi), cred ca trebuia sa fac dunga mai groasa.
Mai groasa si mai portocalie... Eventual rosie... ;)

Quote from: Dan027 on May 02, 2017, 11:44:26 PM
Bv-Fc e doar o "scurtatura" de la est la vest, care daca nu se face pe acolo, s-ar putea face via Ploiesti-Targoviste-Gaesti.
Ti-ai aprins paie in cap cu colegii din zona...  8)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Chiar mai conteaza ce ar fi trebuit sa facem? Din trecut, trebuie doar sa vedem ce greseli au fost si sa le evitam, insa cand vorbim de planuri trebuie sa ne gandim doar ce facem din momentul actual.
Si de bine de rau avem un MasterPlan, pe care cred ca ar trebui sa incercam sa-l respectam si doar punctual sa-l adaptam.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dumbravaandrei

Intrebarea pertinenta e e ce ar fi trebuit sa facem in cei 27 de ani astfel incat sa fim pregatiti pentru investitii
1990-2002 e clara treaba din punct de vedere financiar. Bani mai deloc, clar ca nu aveam bani de inceput lucrari. Dar puteam pregati proiecte. Multe.... Poate macar acum invatam ca pregatirea unui proiect de infrastructura nu se face doar atunci cand ai bani sau ai access la surse de finantare ci mai ales atunci cand esti intr-o perioada de austeritate / restructurare economica.
Daca am fi avut noi proiectele pregatite (traseu, geo, de ce nu si DTAC la care eventual doar ajustam tipul de structura de traversare - cu pila mediana -> fara pila mediana)... oare cate fonduri am fi putut accesa in ultimii.... 10 ani? Cate autostrazi am fi avut acum si mai ales la ce stadiu. Cate monstruozitati de FIDIC galben am fi evitat?

Am avut atatea perioade de respiro la care le-am dat cu piciorul mergand pe principiul n-avem bani de lucrare, nici nu ne gandim sa o proiectam / studiem. Iar din pacate perioadele de + financiar nu sunt chiar asa de lungi... cand ti-e mai bine hop ca mai falimenteaza cate o banca sau o tara.

Nu am invatat nimic si se pare ca nici acum nu invatam. Asta e problema cea mai acuta. Daca nu rezolvam aceasta parte, o sa tot desenam harta aia cu A/DX spre BV sau IS de o sa ne plictisim si tot pe DN-urile alea crancene vom circula...

StefanCelMare

#4214
Quote from: Dan027 on May 02, 2017, 11:10:18 PM
Eu asta as fi facut in acesti 27 de ani (portocaliu - autostrazi, galben - drumuri expres). In principiu in aceasta retea rutiera am incercat sa leg Bucurestiul la nivel de autostrada cu principalii poli economici din regiune (Budapesta-Viena-... (UE), Istambul, Chisinau-Kiev-Moscova), dupa care am incercat sa leg la reteaua formata restul marilor orase prin drumuri expres.

1) Felicitări pentru lipsa completă a vreunui traseu de viteză pe relația Oradea - Tg Mureș. Probabil stai în sud pe undeva, de unde nu se vede dezastrul de pe ruta de legătură a României cu Germania, Polonia, etc... E greu de înțeles că transportatorii nu vor merge pe Autostradă neapărat, dacă ea presupune un ocol prea mare. Cu alte cuvinte, rețeaua din imaginea ta, nu ar rezolva cu mai nimic aglomerarea de pe zona de nord-vest cauzată de transportul de marfă.
2) Avem master plan. Desene pe hârtie cu noi trasee, putem face toți. Master planul are totuși logica valorilor de trafic. Nu doar logica vreau să conectez capitala, că restul țării nu e important.