Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Cum funcţionează bugetul României:
O treime din plăţile pentru autostrăzi din 2016 au fost făcute pe 29 şi 30 decembrie


Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a achitat în doar două zile, pe 29 şi 30 decembrie, facturi pentru lucrări la autostrăzi în valoare de 312 milioane de lei (circa 70 milioane de euro), reprezentând aproape o treime din totalul plăţilor efectuate pentru şoselele de mare viteză în tot anul trecut. România a decontat în 2016, prin CNAIR, urmaşa CNADNR, facturi în valoare de 1,02 miliarde de lei (circa 230 milioane de euro) pentru proiectele de autostrăzi, conform calculelor ECONOMICA.NET pe baza datelor companiei, centralizate de forumul de infrastructură PeUndeMerg.ro (tabel).

Economica.net

marisRO

Cum funcţionează bugetul României:  O treime din plăţile pentru autostrăzi din 2016 au fost făcute pe 29 şi 30 decembrie

Personal ma bucur ca s-au facut si astea, ca cine stie cu ce alte ganduri vine actuala Putere si macar asa platile din 2016 se pot trimite spre decontare la UE.

north

#4007
Sau așa. Activitate desfășurată aseară (pe fundal de dubstep, mai exact asta).

Plăți efectuate pentru construcția de autostrăzi în 2016 în România


Minitutorial pentru cine vrea să facă hărți ca aceasta.
1. Copiat în Excel plățile din tabelul lui NGC20. Note privind metodologia: am inclus doar proiectele la care s-a lucrat efectiv în 2016 (în fine, TL2...). La BPlo1 nu am inclus plata pe contractul vechi (cu constructorul italian). Nu am diferențiat între avans și non-avans.
2. Însumat pe contracte.
3. Extras radical din sume (astfel încât suprafața "bulinelor", și nu raza/diametrul/circumferința acestora, să păstreze proporția între sume).
4. Normalizat după cea mai mică valoare (cea de pe BPlo1) - în sensul că împărțit toate valorile la aceasta (vezi penultima coloană mai jos).
5. Importat în editor imagine (eu folosesc pentru așa ceva paintdotnet) hartă din OSM și testat cu instrumentul paintbrush pentru găsire dimensiuni rezonabile pentru bulinele minimă / BPlo1 (să se vadă cât de cât bine) și maximă / ST 3 (să nu dărâme harta). În urma acestui test ales valoare de înmulțire a valorilor normalizate ca 20.
6. Produs buline - adică pus pe hartă un "punct" cu unealta paintbrush, unde brush width în pixeli este setată la fiecare bulină la valoarea ultimă calculată la punctul 5 (ex. 89 pixeli pentru ST4, vezi tabel din printscreen din Excel).
Treaba nu va lua (cu un oareșce antrenament) mai mult de 10-12 de minute (inclusiv importul manual al datelor privind plățile, care de fapt durează cel mai mult - deși utilizând funcția MID din Excel s-ar mai economisi câteva minute...)



LE: Actualizat cf. postării NGC20 de mai jos
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

NGC

#4008
Quote from: Ionut on January 10, 2017, 08:35:38 AM
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a achitat în doar două zile, pe 29 şi 30 decembrie, facturi pentru lucrări la autostrăzi în valoare de 312 milioane de lei (circa 70 milioane de euro), reprezentând aproape o treime din totalul plăţilor efectuate pentru şoselele de mare viteză în tot anul trecut. România a decontat în 2016, prin CNAIR, urmaşa CNADNR, facturi în valoare de 1,02 miliarde de lei (circa 230 milioane de euro) pentru proiectele de autostrăzi, conform calculelor ECONOMICA.NET pe baza datelor companiei, centralizate de forumul de infrastructură PeUndeMerg.ro (tabel).

Economica.net

Eram sigur ca scriu articolul doar citand de aici de pe forum.

Am "uitat" intentionat niste plati din 14.12.2016 si 23.12.2016, care insumeaza peste 100 de milioane RON.

@north: Imi cer scuze, dar va trebui sa modifici cifrele si sa maresti niste buline. :p

dr4qul4

 :lol: Buna asta NGC.

Dar chiar si asa ajungem la 250 mil Euro cheltuite intr-un an pentru autostrazi. Si astia din fonduri europene.

Si cand ma gandesc ca aveam vise umede cu 3-400 milioane de euro alocate anual de la buget pentru autostrazi.

Daca vrem sa vedem progrese reale, atunci trebuie sa ajungem sa cheltuim 1 mld E/an doar pentru autostrazi. Adica de 4 ori mai mult ca in 2016.
Ca sa cheltuim de 4 ori mai mult trebuie sa avem de 4 ori mai multe santiere. Adica trebuie sa pornim si A7 si A12 si A8 si DNCB si DX OTP si chiar si A6.. Chiar nu mai conteaza ordinea.
Tb rezolvate urgent licitatiile pentru SF-uri si pornite licitatiile pentru constructie. Sa avem noi 40 de loturi in licitare, sa semnam 20 in 6 luni, sa dam avansul la 15 dupa alte 6 luni, sa se blocheaze 5. Dar macar sa ramana 10 construite in timp record. Oricare ar fi ele.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dan027

Quote from: dr4qul4 on January 10, 2017, 11:43:35 AM
Ca sa cheltuim de 4 ori mai mult trebuie sa avem de 4 ori mai multe santiere. Adica trebuie sa pornim si A7 si A12 si A8 si DNCB si DX OTP si chiar si A6.. Chiar nu mai conteaza ordinea.
Ai uitat de Sibiu-Brasov si de Comarnic-Brasov  :nono:
Care conform viziunii PSD in materie de autostrazi sunt prioritati  :p

dr4qul4

Si acolo. Desi in acest moment centura Fagaras are mai multe sanse decat orice portiune din CoBra.
Mai multe dar tot infime.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

elphax

si totusi mi se par atat de mici sumele astea
comparand cu ce circula in presa in ultimele zile legat de bugetul pe 2016, deficit, gauri etc
targetul pe fonduri europene era de vreo 12 miliarde si ceva, s-au accesat sub 5 miliarde - oare din rest cat se mai putea folosi pentru infrastructura daca erau proiecte in lucru ?

wentler

Quote from: elphax on January 10, 2017, 11:59:33 AM
si totusi mi se par atat de mici sumele astea
comparand cu ce circula in presa in ultimele zile legat de bugetul pe 2016, deficit, gauri etc
Nu ti se par mici, chiar sunt mici, asta pentru ca infrastructura nu a fost niciodata o prioritate... si nici nu cred ca va fi prea curand atata timp cat voturile vin pe baza cresterilor de pensi/salarii/ajutore sociale.

Dan027

Quote from: dr4qul4 on January 10, 2017, 11:54:50 AM
Si acolo. Desi in acest moment centura Fagaras are mai multe sanse decat orice portiune din CoBra.
Mai multe dar tot infime.
Lucrarile efective pe centura Fagaras vor incepe in 2018, daca se respecta planificarea actuala.
Iar pe CoBra trebuie sa vedem cum va "evolua" contestarea licitatiei pe segmentul Rasnov-Cristian, executia efectiva nu ma astept sa dureze mai mult de 12 luni, sunt 6 km pe teren plat.

Iceman

Pe lotul Nadasel-Mihaiesti ....constructorul Maltauro nu a primit nici un avans?
Lotul 4 S-T...Poor mi se pare ca a primit putini bani, fata de Tirena desi sunt destul de avansate ambele loturi.

TibiV

Prima dată exact la asta m-am gândit şi eu..
Dar la "second thought"....

Câte poduri peste Mureș are Porr ?...
Probabil de aici vine diferența...
(Iar cele două poduri au avansat spectaculos la finalul anului...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

esendy

#4017
deci in 2016 avem plati de aprox.  1.14 mld RON. Stiti cumva cat au fost in 2015? Calculat din sinteza platilor, daca sunt toate din 2015, valoarea este 1.07 mld RON. si eventual 2014 stie cineva?

1.14 mld 2016
1.07 mld 2015

Ionut


NGC

In sinteza sunt trecute teoretic toate platile din 2015 si 2016. Poate mi-a scapat vreo una, dar sa zicem ca 99% sunt acolo.

In schimb, pentru 2014 nu apar toate platile, pentru ca am inceput sa le tinem evidenta abia pe la sfarsitul anului.
Pentru unele proiecte apar totusi toate platile din 2014.