Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

teocharis

#3990
PSD dezgroapa conceptul de Parteneriat Public-Privat (PPP) pe relatia autostrazi, propunand utilizarea acestui instrument ptr constructia nu mai putin de 4! autostrazi noi (in bold, mai jos).

Montajul financiar va fi asigurat de un mix Fondul Suveran de Dezvoltare si Investitii (FSDI care gajeaza toate activele si participatiile statului, nota mea)) & institutii financiare internationale:

"FSDI împreună cu alte bănci internaţionale, BEI, BERD şi Banca Mondială, care şi-au exprimat deja interesul în discuţiile pe care le-am avut, va construi în parteneriat public-privat autostrăzi pe care le va deţine pentru o perioadă de 30 ani şi care vor fi cedate înapoi statului român, pe măsură ce bugetul de stat va avea disponibilităţi pentru a le răscumpăra. Proiectele principale asupra cărora finanţatorii şi-au arătat interesul sunt acelea care se susţin economic. Spre exemplu, cele care au un trafic care să susţină necesitatea unei autostrăzi, pentru a concura cu proiecte propuse de state vecine. Sunt cinci autostrăzi care respectă aceste criterii, dintre care una, Piteşti - Craiova, este prevăzută a se finaliza pe fonduri europene până în anul 2021", se arată în Programul de Guvernare al PSD.

"Celelalte patru, dacă nu vor fi finanţate de la buget, vor fi lansate prin aceste fonduri: o autostradă care să străbată munţii între Transilvania şi Moldova (Târgu Mureş - Iaşi), o a doua autostradă prin Sudul României, care să unească Transilvania cu Oltenia şi Ţara Românească (Timişoara - Bucureşti), a treia, care să străbată munţii de pe Valea Prahovei (Comarnic - Braşov) şi o a patra care să unească Moldova cu Ţara Românească (Iaşi - Bucureşti)"




pasadia

Poti da si un link pentru stirea de mai sus? Sa vedem si noi cine declara asa ceva.

Ionut


pasadia

Rahat, pana la urma va trebuie sa caut documentul ala sa-l citesc? Pfff, nu prea as vrea sa fac asta.  :lol:

florin74

Ia niste medicamente anti greata inainte.  :lol:

teocharis

tehnic, ing-financiar, un fond suveran de 10 mld EUR poate antrena prin efectul de levier (leverage) investitii de 15 de ori mai mari, i.e. 150 miliarde de EUR

15 e si factorul de multiplicare utilizat de mult mai celebrul plan Juncker care transforma capital initial platit+garantii de 21 mld EUR in investitii totale de aprox 315 mld EUR

cum se alimenteaza acest fond suveran de 10 mld?

din dividendele companiilor de stat+garantii gajate cu active profitabile (Hidroelectrica, Transgaz, etc), deci aproape 0 capital platit upfront (care de altfel ar merge in deficitul bugetar aflat deja la limita lui 3%)

florin74

Dividentele reprezinta in prezent venituri la bugetul de stat. Nu mai intra, gol de venituri, creste deficitul.
Pana se operationalizeaza Fondul, conducerea (consiliu de administratie), dupa ce criterii se vor alege investitiile se vor finanta, mult timp va trece si multe se vor schimba in lumea asta.
Daca pun in conducere tot felul de papagali ca cei din Guvernul actual, vai de fondul asta suveran.

Europiu

Quote from: pasadia on January 05, 2017, 11:56:45 AM
Rahat, pana la urma va trebuie sa caut documentul ala sa-l citesc?

Pana una alta unul dintre colegii mai noi te-a scutit de cautare.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Astora nu le-a spus nimeni ca nu mai exista Coridorul IV si Coridorul IX ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Ministrul Cuc a nimerit-o mai pe aproape cu Km de autostrada in exploatare (a zis aproape 700 când de fapt sunt 700 si ceva).
Astia care au scris programul de guvernare nu stiu de unde au facut Ctrl+C ca le-au iesit mai putini:
România are în acest moment puţin peste 500 de kilometri de autostradă în operare şi aproximativ 250 de kilometri de autostradă în construcţie.
Sau e o eroare intenționată ca sa iasă mai multi Km la final de guvernare  :p?

Am gasit la Pag.18 textul cu PPP-urile, la descrierea conceptului FSDI.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Europiu

Chestia asta cu 500 km a evidentiat-o si Catalin acum o zi-doua.

Mi se pare evident ca au dat copy-paste la programul de acum 4 ani si neofitul care trebuia sa editeze a adormit, de plictiseala, in fata claviaturii.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

teocharis

^si eu sunt sceptic in legatura cu implementarea acestui fond suveran de 10 mld in Ro, spuneam ca dpdv tehnic, este o inginerie financiara relativ simpla uzitata cu succes in Occident.

marisRO

Lista autostrăzilor care se opresc înainte să înceapă din cauza contestaţiilor, amânărilor sau suspendărilor de licitaţii

Valul de licitaţii lansate de Compania de Autostrăzi în ultimele luni din 2016 se izbeşte de tot felul de obstacole, de la contestaţii, amânări sau chiar suspendări. Printre proiectele afectate se numără Autostrada Craiova-Piteşti şi lotul Târgu Mureş-Ungheni din Autostrada Transilvania. Probleme sunt şi cu lotul 5 din Autostrada Comarnic-Braşov, scos la licitaţie încă din vara anului 2015.

Sursa: http://www.economica.net/autostrazile-care-se-opresc-inainte-sa-inceapa-contestatii-amanari-sau-suspendari-la-licitatiile-de-la-drumuri_131215.html#n

vancouver

Avem bani de UE, pe care NICI PE DEPARTE nu-i putem cheltui. Sunt gratis !!! Nu cu dobanda zero sau dobanda mica. Nuuu, nici macar nu trebuie sa-i dam inapoi. Nu avem nici pe departe suficiente proiecte lansate, cat sa acoperim banii disponibili, iar in perioada 2007-2013 am folosit doar 65% din bani.

DAR NU. NOI FACEM UN FOND SUVERAN, garantat de stat, in care oricine vrea contribuie si primeste banii inapoi cu dobanda buna. 3-4-5%. Nu numai ca banii din fond nu sunt gratis, mai trebuie si dati inapoi si mai trebuie data si dobanda. Cine plateste: generatiile viitoare, noi acum doar folosim banii.


DEEEE CEEEE OAREEEEE se face asta? Adica avem bani gratis destui, dar nu, noi vrem sa ne imprumutam? E nevoie sa raspund la intrebarea asta? Este evident: ca sa nu fie necesar sa se dea cuiva socoteala legat de banii cheltuiti. Adica sa se poata FURA.

Atentie: noua putere a venit imediat cu ideea asta, INAINTE sa se intereseze efectiv la CNAIR de situatia reala a investitiilor, de banii necesari, de previziuni, de buget de autostrazi. Nu tati. Direct. Exact cum au facut si acum 4 ani, in 2012-2013, blocand fondurile europene (ei sustin ca altii le-au blocat, e simplu sa dai cu noroi in toate partile). Au avut un singur lucru in cap: concesiune, PPP, totul fara licitatie, cu o gaselnita de dialog competitiv, etc....
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.