Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Ah, si personal cred ca prea multi se entuziasmeaza cu proiectul Via Carpatica. Nu mi se pare mare branza pentru ca noi avem un singur avantaj: Arad-Oradea. Restul sunt deja coridoare europene... Poate un alt beneficiu, ma gandesc, ar fi urgentarea Lugoj-Craiova-Calafat... desi... :(

davyl

Quote from: Ionut on November 17, 2011, 11:36:39 AM
Ah, si personal cred ca prea multi se entuziasmeaza cu proiectul Via Carpatica. Nu mi se pare mare branza pentru ca noi avem un singur avantaj: Arad-Oradea. Restul sunt deja coridoare europene... Poate un alt beneficiu, ma gandesc, ar fi urgentarea Lugoj-Craiova-Calafat... desi... :(
Ai dreptate cu entuziasmul ionut! Insa ma gandesc ca daca un proiect trebuie facut din 2 motive (coridor european si proiect Via Carpatica) poate are si sanse mari sa se faca.

Caci sincer sa fiu cu tine, in afara de informatia (de pe SSC, surse minister) ca studiul de fezabilitate pt ramura sudica a lui C IV (Lugoj-Calafat) se va face dupa 2014 (ceea ce inseamna ca tarziu tarziu Oltenia va avea o autostrada), mare lucru nu s-a mai auzit despre o autostrada in zona Olteniei. Si zona aia are nevoie mare de o autostrada...Nu ca sunt eu oltean, dar uite: Ford incepe productia...Pe unde o sa isi duca oare productia?

Ionut

Da, corect, daca sunt doua proiecte atunci poate sunt mai mari sanse sa se faca. Eu tot ma gandesc la finantare, asta e marea problema. Chiar si fonduri europene, dar pentru asta trebuie co-finantare, exproprieri & stuff si desigur ca si fondurile europene au o limita.

Bine ca totusi se contruieste... la noi oriunde s-ar construi e bine, macar de-am avea A1 complet. Ma refer inclusiv la Sibiu-Pitesti. Sau un Comarnic-Brasov... salvarea vine doar prin PPP. Asa s-au facut retelele in europa, pe PPP. Banii publici sunt totusi limitati, privatii trebuie sa se bage in investitiile astea!!! Chiar nu inteleg de ce merge asa greu la noi cu PPPurile in domeniul autostrazilor.

davyl

Quote from: Ionut on November 17, 2011, 03:23:28 PM
Da, corect, daca sunt doua proiecte atunci poate sunt mai mari sanse sa se faca. Eu tot ma gandesc la finantare, asta e marea problema. Chiar si fonduri europene, dar pentru asta trebuie co-finantare, exproprieri & stuff si desigur ca si fondurile europene au o limita.

Bine ca totusi se contruieste... la noi oriunde s-ar construi e bine, macar de-am avea A1 complet. Ma refer inclusiv la Sibiu-Pitesti. Sau un Comarnic-Brasov... salvarea vine doar prin PPP. Asa s-au facut retelele in europa, pe PPP. Banii publici sunt totusi limitati, privatii trebuie sa se bage in investitiile astea!!! Chiar nu inteleg de ce merge asa greu la noi cu PPPurile in domeniul autostrazilor.
Exact in PPP e salvarea! Dar la noi e mai greu cu asa ceva. Inca nu se intelege 100% conceptul potrivit caruia infrastructura dezvoltata inseamna prosperitate. Deci, de la bani ni se trag toate! :lol:

Ionut

QuoteTaxa de autostrada sau rovinieta mai scumpa?

Guvernul Boc urmeaza sa discute si sa aprobe legislatia privind aplicarea sistemului de taxare a autostrazilor.

"Expertii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii impreuna cu specialistii companiei de consultanta Jaspers au finalizat un studiu privind nivelul si modul de taxare a autostrazilor din Romania.

Expertii MTI si specialistii Jaspers au efectuat un sondaj care arata ca soferii romani ar fi dispusi sa plateasca 3,5 euro la 100 km de autostrada. Primele autostrazi care vor avea taxe ar putea fi Bucuresti - Constantasi Bucuresti - Pitesti", au declarat surse oficiale din cadrul Ministerului Transporturilor.

Potrivit acestora, nivelul taxei de 3,5 euro la 100 km de autostrada era prevazut si in contractul de constructie in concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov.

Dupa doua esecuri, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale se pregateste sa scoata la licitatie contractul de constructie in concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov.

sursa: Ziare.com

madad

Nu inteleg de unde prostia asta cu taxare la 100 de km parcursi. Toata Europa are 3 tipuri de vignete (7 zile, 1 luna, 1 an)
cea de 7 zile este intre 7-9 EUR, celelalte ceva mai scumpe evident.

La Unguri mergi dintr-o parte a tarii pana in cealalta cu 8 eur in banii astia poti sa cericuli 24 din 24 pe autostrazile lor din toata tara dimp de 7 zile.

Calculati cat il costa pe unul din Constanta (3.5 EUR x ~800/100= 28 EUR doar dus)  sau Bucuresti  (3.5 EUR x ~600/100= 21 EUR doar dus) sa iasa din tara pe la Nadlac.

Daca vor cere o taxa asa mare, cu siguranta multi vor evita sa foloseasca viitoarele autostrazi din Romania  :zen:

Ionut

Si mie mi se pare mult 3,5 euro la suta de km. Exemplul tau cu traversatul tarii e OK, daca te gandesti... pana la urma. Dar sa ne gandim la navetisti, gen Pitesti-Bucuresti si Ploiesti-Bucuresti. Pai daca pun 3,5 euro la suta de km atunci clar DN1 Bucuresti-Ploiesti va fi la fel de aglomerat. OK, nu la fel, 70-80% la fel...

Sau macar sa faca niste trenuri regio/shuttle normale, civilizate.

madad

Poate sau referit la 3,5 EUR / 100 km constriti. Prin urmare cand romania va avea 1000 de km de autostrada, vigneta ar urma sa coste aproximativ 35 EUR (pe saptamana/luna sau an, ramane sa vedem surpriza dupa 2013) :shootme:

Ionut

Sa pun si aici:





sursa: EVZ

1. E bine ca si loturile cele mai grele din cele 9 licitate (Lugoj-Deva lot 1 si lotul 3 din Orastie-Sibiu si neinaugurate inca oficial) sunt date cu termen tot aprilie 2013. Sa vedem cat de bine se misca italienii, au de tras!

2. Stie cineva daca se lucreaza deja pe Cernavoda-Medgidia?

3. Ce inseamna 18 km pe Bors-Suplacu (Autostrada Transilvania) dati in folosinta in 2012?! Intre ce si ce?!

Ionut

QuoteAutostrada Timişoara-Arad: Constructorii pun asfaltul sub limita de îngheţ
Stadiul lucrărilor e 90%

Avansul lucrărilor, de aproape 90%, ar fi încurajator, dacă cei 10% nu s-ar referi la puncte nevralgice, cum ar fi nodurile de acces pe autostradă. Fie că vin dinspre Lugoj, fie că sosesc de la Timişoara, intrarea automobiliştilor se va face doar din DJ 691, drum judeţean care pleacă din municipiul de pe Bega spre nodul rutier din vecinătatea localităţii Gearmata. Lucrările aici sunt în toi. Încă se fac săpături, pe bretele de acces nu s-a pus nici măcar materialul de fundaţie, darămite asfaltul, iar pasajul de traversare a autostrăzii de către drumul judeţean e la stadiul de groapă.

Pe marea parte a autostrăzii stratul final de asfalt este însă aşternut. Pe multe poduri el lipseşte, urmând a fi pus doar după ce se încheie lucrările la acestea. Zilele trecute echipele de muncitori lucrau la rosturile de dilataţie ale podurilor, la montarea umerilor laterali de sprijin, urmând ca apoi să fie puse şi straturile de asfalt.

Marcaje şi parapeţi lipsă

Cel puţin unei jumătăţi de autostradă îi lipsesc ambele rânduri de parapeţi mediani, situaţi la patru metri unul de altul. Şapte echipe îi înfig în fundaţie bucată cu bucată, cu ajutorul unor utilaje speciale, însă nu e clar dacă vor fi suficiente două săptămâni. Trebuie montaţi câteva mii de stâlpi care susţin parapeţii,  fixaţi, apoi hidroizolată  îmbinarea lor în fundaţie. Marcajele, ultima lucrare, sunt pe cale de consecinţă, absente pe marea parte a autostrăzii. Şanţurile de scurgere a apei pluviale de o parte şi alta a autostrăziii nu sunt definitivate, taluzurile nu sunt înierbate astfel încât acestea să fie protejate de riscul alunecărilor în caz de precipitaţii.

sursa: Romania Libera

Ionut

QuoteCNADNR: Valoarea taxei pe autostrazi va fi calculata in urma unui studiu socio-economic

Valoarea tarifului care se va introduce pentru utilizarea autostrazilor in Romania se va determina in urma unui studiu socio-economic si a unei analize a caracteristicilor mediului economic in Romania, informeaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Potrivit acestuia, studiul va fi realizat impreuna cu expertii Comisiei Europene.

CNADNR sustine ca taxa va fi introdusa dupa ce va fi data in exploatare o parte semnificativa a tronsoanelor de autostrada de pe Coridorul IV in lucru in momentul de fata. "Taxarea unor sectoare de autostrada incepand cu 1 ianuarie 2012 este exclusa", a precizat CNADNR.

sursa: Hotnews

Ionut

Pacat ca toate articolele cu adevarat bune nu sunt free. De fapt, problema e ca sunt prea rare.
Macar titlul:

Şeful Erste pe infrastructură: România este cea mai importantă piaţă pentru noi. În doi-trei ani vrem să ajungem la finanţări de un miliard de euro

Sa speram ca vom vedea foarte curand primul PPP la autostrazi.

Ionut

E final de an, deci incep prognosticurile pentru 2012...  :dry:

QuoteBoagiu promite 90 de kilometri de autostradă în 2012

"Anul 2013 va fi anul de finalizare al lucrărilor contractate în 2011, urmând să fie finalizaţi 550 kilometri de autostradă", a afirmat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, la comisiile reunite din cele două Camere pentru discutarea bugetului Ministerului Transporturilor din 2012.

Principalele proiecte de infrastructură rutieră incluse în proiectul de buget pentru anul 2012 sunt autostrăzile Sibiu-Nădlac (332,56 km, suma alocată fiind de 761 milioane euro), Cernavodă-Constanţa (73,11 km, cu 70 milioane euro finanţare), Braşov-Borş (72,5 km în execuţie şi o sumă de 100 milioane euro), Bucureşti-Ploieşti (în lungime de 62 km, cu 31 milioane euro) şi varianta de ocolire Bacău la nivel de autostradă (30,8 km, cu 30 milioane euro).

:wtf:

Autostrada Bucureşti - Ploieşti are ca termen de finalizare data 15 decembrie în acest an, însă lucrările vor continua şi în 2012.

sursa: Mediafax

Hm, deci la Bacau chiar se face autostrada veritabila?!  :o

Si Bucuresti-Ploiesti gata anul asta?! Doar nu sunt idioti sa deschida doar segmentul italienilor... cred ca totusi e vorba de A1 Arad-Timisoara, nu de Bucuresti-Ploiesti.

davyl

Quote from: Ionut on December 06, 2011, 02:05:13 PM
E final de an, deci incep prognosticurile pentru 2012...  :dry:


Si Bucuresti-Ploiesti gata anul asta?! Doar nu sunt idioti sa deschida doar segmentul italienilor... cred ca totusi e vorba de A1 Arad-Timisoara, nu de Bucuresti-Ploiesti.
Eu cred ca vroiau sa spuna mai degraba: desi termenul de finalizare este 15 decembrie 2011  :((, lucrarile vor continua si in 2012 (neputand sa va dam un termen exact cu privire la data finalizarii in 2012  :lol:)

Pozele pe care le-am vazut cu atostrada demostreaza ca acolo unde s-a lucrat, arata bine. Ce facem ca sunt zone unde sunt mult in urma...Pacat! Mare pacat!

Ionut

QuoteCâți bani bagă Boagiu în autostrăzi și calea ferată anul viitor

Comisiile reunite pentru industrii şi servicii ale Senatului şi Camerei Deputaţilor au avizat, marți, proiectul de buget pe 2012 al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Anca Boagiu are la dispoziție pentru investiții circa 2,5 miliarde de euro.

"Este un buget echilibrat, orientat către investiţii. Prioritatea o constituie proiectele cu fonduri europene şi programul de autostrăzi, anul viitor urmând să fie în construcţie 550 kilometri de autostradă, care vor antrena circa 100.000 de locuri de muncă. Investiţiile se ridică la 2,5 miliarde de euro, iar bugetul în total este 3,4 miliarde euro", a spus ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, în faţa membrilor comisiilor reunite.

sursa: Capital