News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

1. Spun si in mini-reportaj ca taxarea se da la pachet cu A0-sud, centura Bucuresti, ca sa se merite. Cica.

2. Mai mult, A1 si A2 au intr-adevar trafic si se merita taxa... asa pentru A3 52 de km... mai mult te incurca sa mai stai la o bariera. Probabil dupa ce se mai lipesc sectiuni va fi si acolo taxa. Sau poate vedem PPP si la fel, data si mentenanta/taxarea la pachet.

3. 5 euro / 100 km si mie mi se pare mult pentru RO. Sa asteptam rezultatul studiului comandat de CNADNR.

4. Legat de taxarea dubla... nu cred ca se va renunta la rovigneta. De fapt, eu as prefera sa fie doar rovigneta si atat, la un pret mai mare. Mai ales ca au investit si in sistemul cu camere pentru citirea rovignetelor, sistem care mi se pare foarte elegant, gen Austria. :)

iuli

5 euro cred ca e pretul de pornire in jos a calculului. Sper...
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

madad

Quote from: iuli on November 01, 2011, 10:14:18 AM
Ce nu inteleg eu de ce taxeaza exact autostrazile care sunt facute pe bani europeni! Nu am auzit sa se taxeze A3 Cluj.

Cred ca sunt oarecum obligati de UE sa ingrijeasca din fonduri proprii autostrazile facute pe bani europeni si astfel apare taxa de autostrada doar pe aceste segmente.

QuoteAnyway... intrebarea mea care ma framanta este urmatoarea: ce se intampla cu rovigneta? Nu ar fi taxare dubla? Daca tot pui taxa pe autostrada, lasa naibii liber pe restul drumurilor. Daca au dat exemplu ca in vest nu prea mai exista tari care sa nu taxeze autostrada ar trebui mers mai departe cu exemplul: drumurile sa nu fie taxate, sa nu se puna bariere pe autostrazi!

Sunt total de acord cu tine. Ar trebuii eliminata din 2013 rovigneta pentru drumuri nationale, judetene, etc iar in schimb ar trebuii introdusa taxa de autostrada dar nu 5 EUR pe suta de km cum spun cei de la Capital, ci 6-8 EUR pe 7 zile pentru toate autostrazile din Romania dupa 2013.


Ionut

QuoteGuvernul a stabilit proiectele UE prioritare

Pe listă au fost incluse şi proiecte importante de construcţie de autostrăzi, care trebuie finalizate până la sfârşitul anului viitor, respectiv autostrada Cernavodă-Constanţa (432,3 milioane euro, 2009-2012, cu tronsonul Cernavodă-Medgidia executat în proporţie de doar 5% şi tronsonul Medgidia-Constanţa realizat 65%) varianta de ocolire a municipiului Constanţa (225,5 milioane euro, 2009-2012, executată în proporţie de 63%) şi autostrada Arad-Timişoara (388,2 milioane euro, 2010-2012, realizată în proporţie de 83%).

Acestora li se adaugă contracte de lucrări semnate în toamna acestui an, cu termen de finalizare în trimestrul II 2013, pentru care Guvernul mizează să ajungă la sfârşitul anului viitor la un nivel de execuţie de 40%, respectiv autostrăzile Orăştie-Sibiu (745,5 milioane euro) şi Nădlac-Arad (308,2 milioane euro).

sursa: Mediafax

MHN

Desi nu este prioritar pentru Romania, sarbii insista pentru Coridorul XI:

srbija.gov.rs
QuoteSerbia, Romania cooperate on infrastructure projects

Belgrade, 1 Nov 2011 – Minister of Infrastructure and Energy Milutin Mrkonjic and Romanian Minister of Economy and Trade Ion Ariton discussed the construction of Corridor 11 today, the Pan-European Oil Pipeline (PEOP) project, the linking of gas pipe-line systems in the region and the construction of a 400 kW transmission line.

The Ministry of Infrastructure and Energy says in a statement that Ariton stressed Romania's interest in the construction of road Corridor 11 which would link Romania with Bari in Italy through Serbia and Montenegro.

Mrkonjic and Ariton, who is visiting Serbia as member of a Romanian delegation led by Romanian President Traian Basescu, said that the link between the Serbian and Romanian gas pipe-line systems occupies an important position in the regional gas pipe-line.
The Ministers agreed that there is a great need for the construction of a two-way 76 kilometre long gas pipe-line Mokrin–Arad.
During the meeting they also discussed the PEOP project, which envisages the transport of oil from the Caspian region through Romania, Serbia and Croatia to Italy, whence it would be supplied to Western and Central Europe refineries through the existing oil pipe-line systems, the statement adds.

Ionut

LOL da, sarbii stiu una si buna. Sper sa se trezeasca si ai nostri si sa facem lobby la BX. :bash:

---

QuoteBoagiu: Unele lucrări de infrastructură pot fi executate şi iarna
"Guvernul României îşi menţine angajamentele de a aloca procente substanţiale din PIB pentru finanţarea investiţiilor în infrastructură, fiind la acest capitol pe locul doi în Uniunea Europeană. Este o şansă nu numai pentru cetăţenii români care în scurt timp vor putea beneficia de infrastructură de transport la standarde europene, dar şi pentru companiile din domeniul construcţiilor care dacă îşi fac corect treaba pot supravieţui în aceste vremuri tulburi", a spus ministrul Transporturilor."

"Ministerul Transporturilor a făcut eforturi colosale în ultimul an de zile pentru a rezolva toate problemele care generau întârzieri în contractarea sau implementarea proiectelor şi aici mă refer la rezolvarea exproprierilor, a descărcărilor arheologice, şi poate cel mai important, la obţinerea finanţărilor din fondurile europene nerambursabile.

Vă lansez prin urmare un apel ferm de a vă alătura eforturilor noastre, inclusiv prin angajamentul că veţi continua la turaţie maximă implementarea proiectelor şi pe perioada iernii. Tehnic este posibil, este nevoie doar de voinţă şi de înţelegerea importanţei eforturilor pe care Guvernul României le face pentru a finanţa investiţiile în infrastructură", a precizat ministrul Anca Boagiu.

sursa: Romania Libera

Ionut

QuoteÎntâlnire a doamnei ministru Anca Boagiu cu reprezentanții grupului Dacia Renault

Discuțiile au vizat obiectivele de infrastructură pe care Ministerul Transporturilor și Infrastructurii le modernizează și dezvoltă pentru a sprijini activitatea Dacia Renault.

În cadrul întâlnirii cu cei de la Renault am discutat despre lucrările aflate în derulare pentru lărgirea la 4 benzi a DN 73 între km 7+000 și km 11+100 și drum de legătură cu DN 73D prin care traficul dinspre uzină va evita aglomerările urbane, cât și despre modernizarea începând cu anul viitor a drumului de la Pitești spre Câmpulung și Brașov, proiect cu contract semnat și finanțare asigurată de la bugetul de stat.

Tot în ceea ce privește conexiunile rutiere vom lansa anul acesta licitația pentru lărgirea la 4 benzi a DN 7 Băldana – Titu. Am discutat însă și despre transferul pe celelalte moduri de transport, iar aici avem un proiect în valoare de 49,5 milioane euro finanțat din fonduri europene pentru "Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța".

Vorbim astfel de proiecte în valoare de peste 250 milioane de euro, în condițiile în care Dacia Renault a creat peste 17 mii de locuri de muncă și a investit 2 miliarde de euro în România. Am discutat și despre asigurarea unei legături pe calea ferată între București și Titu, astfel încât angajații la Centrul Renault Technologie să poată face naveta într-un timp rezonabil și în siguranță", a declarat ministrul Anca Boagiu.

sursa: MT

Si autostrada de la Craiova la Pitesti/Bucuresti nu?! :(
Pe cei de la Ford nu-i bagam in seama?

Ionut


Ionut

QuoteMinistrul Transporturilor: Se va lucra la autostrăzi şi pe timpul iernii

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a inaugurat marţi, la Geoagiu, judeţul Hunedoara, şantierul de construcţie a lotului 1 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, care face parte din Coridorul Paneuropean IV Nădlac-Constanţa.

Boagiu a declarat că, pentru prima oară, constructorilor de autostradă din România li se cere să lucreze şi pe timpul iernii.

"Intrăm într-o perioadă nouă, o eră nouă, aş spune, pentru că decizia pe care am luat-o este cea de a lucra şi pe timp de iarnă acolo unde avem lucrări care pot fi executate la temperaturi scăzute. Apreciez mobilizarea multora dintre constructori care deja identifică soluţiile tehnice să putem să lucrăm la -1,-2, -3 şi chiar la -8 grade Celsius", a spus Boagiu.

Ea a stat de vorbă cu directorul de proiect de la lotul 1 al porţiunii de autostradă Orăştie-Sibiu, Marius Mitrofan, şi i-a spus că deja alţi constructori au făcut teste de turnare a asfaltului la -8 grade Celsius şi rezultatele au arătat că se poate lucra.

Întrebat dacă se poate lucra la temperaturi sub limita îngheţului, Mitrofan a spus: "Sunt lucrări cu specific pe timp friguros. Există un normativ care permite acest lucru. Nu pot să spun că se poate lucra la -30 de grade Celsius, dar în anumite condiţii se pot executa lucrări, terasamente la aceeaşi calitate, ca şi în perioada călduroasă".

sursa: Mediafax

Pai s-a mai lucrat pe timpul iernii si pe A4 Constanta bypass!!! S-a turnat beton in cort, am pus eu poze in iarna pe SSC (ce vremuri). Deci n-ar fi prima data. Bine, ma rog, probabil FCC-Astaldi au lucrat pe A4 iarna de buna voie... acum e cu biciul treaba.

Specialistii de pe-aici, pareri?! :cheers:

iuli

Logic ca pot lucra... depinde ce lucrari...
Imi aduc aminte ca pe Arad - Timisoara asta-iarna bagau la greu, dar era vorba de decopertari, tasari si alte mutari de pamant.
Deci in cele 2-3 luni de iarna se pot face unele lucruri pana la turnari de betoane pe care le poti aborda linistit cum rasar ghioceii.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Dar filmari din avion iarna?! :D

In mod normal se poate turna si beton (repet, asa au facut pe A4, au turnat beton din cort). Oare nu sunt costuri in plus?! Chiar sunt fff curios cum vor lucra peste iarna, sper sa poata zbura avioanele usoare si sa vedem updateuri dese.

iuli

Aici e cam greu cu avioanele. Motopropulsoarele (cele cu elice) sunt mai mofturoase la conditiile de iarna. Orice posibilitate de a se forma gheata pe elice sau pe aripi poate crea necazuri destul de mari.
Sper totusi sa vedem ceva mai ales daca va fi vreme buna.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut


davyl

#73
Super articol (dupa parerea mea!) in Capital...Proiecte de autostrazi in Romania , inclusiv Via Carpatia :))

Enjoy!

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/autostrazile-care-ne-vor-scoate-in-lume-le-vom-vedea-vreodata-156546.html

Ionut

Davyl, multumesc! Am vazut si eu articolul, nu l-am pus pt ca nu aduce noutati. Dar pentru cei mai noi e util cred. :) Uite sa punem si hartile: