News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

laszlo.robert

Începe să se contureze cam ce vom avea deschis nou in 2018:
ST3,4
A3 intrarea în București, Gilău -Nadaselu     și cam atît.
Pe LD -UMB trage tare dar adevărata lucrare de artă încă nu a inceput.Eu zic 12 luni de cînd vom vedea primele forări la zidurile de sprijin din deal.
Comsa :stand by -aici no coment
In schimb vom avea un nou muzeu pe A3: Ungheni -Iernut
Totuși unde sun cei 90 km promiși pentru acest an ?

alexV

Quote from: laszlo.robert on February 08, 2018, 06:35:38 PM
Totuși unde sun cei 90 km promiși pentru acest an ?
90 erau promisi pe anul trecut. deschisi traficului vreo 15, pe A1, inspre Margina.
Anul asta parca au plusat la o suta si ceva, nu-i doare gura.


vancouver

#4968
^^ Prima autostrada din lume, in Italia, s-a construit de la Milano spre nord (spre lacurile din Alpi: Maggiore, Como) pentru ca in week-enduri drumul existent se bloca si turistii stateau jumatate din timp pe drum, in loc sa se simta bine la lacuri.

Deci FALS, aglomeratia turistica justifica din plin o autostrada pe Valea Prahovei.

Lipsa ei face ca 30-50% din bucuresteni si alti locuitori din sud sa fie extrem de nemultumiti si sa aibe o viziune "suparata" pe autoritati. Asta impiedica o coeziune sociala si economica, necesara pentru ca o tara sa poata lua decizii sanatoase. Cei 30-50% sunt oamenii permanent nemultumiti pe oricine ar fi la putere, chiar daca sunt cei pe care chiar ei i-au votat. Partial duce la rautate si incrancenare la adresa statului - asta impiedica pur si simplu dezvoltarea normala a tarii.

ASADAR A3 pe VP este o prioritate. La fel cum este A4 la sud de Constanta, macar pana la Eforie si Costinesti.


Autorul comentariului de mai sus are insa dreptate referitor la "OBSESIA total nepotrivita a decidentilor". Obsesia nu are legatura cu necesitatea construirii autostrazii. Centura A0 a Bucurestiului este MUUUUUULT mai imperios necesara si pe decidenti ii doare undeva de asta. Obsesia nu poate avea decat o singura explicatie: O URIASA FRAUDA. Cea mai mare din istoria Romaniei. Asta isi doresc "decidentii". Este licarirea unei SPAGI DE MULTE SUTE DE MILIOANE DE EURO.... Ceva greu de imaginat. Planul exista, strategia exista. Inca de pe vremea ilustrului Adrian Nastase. Si la orice revenire la putere a partidului din care face parte ilustrul, reapare si obsesia.

Obsesia este contrara logicii Uniunii Europene si a logicii economice de a construi prima data ceea ce este mai rentabil. Dar ei de asta au nevoie: un proiect aparent ARZATOR, dar pe de alta parte nefinantat de UE. Ca sa poata fura.


Intre timp insa UE a acceptat proiectul in Master Plan pe un loc fruntas si ne-ar da bani sa-l facem, daca mai punem si noi 20-25%. Asta contravine "planului" si de aceea treaba deodata nu mai este asa de interesanta. Cand UE nu ne dadea bani era o obsesie. Acum mai vedem....


UNII "DECIDENTI" AU RAMAS CU UN MARE REGRET. Si o mare tristete: nu le-a iesit planul. INCA. PENTRU CA MAI SPERA. Eu sper sa ramana cu regretul, iar A3 Comarnic-Brasov sa se faca repede, pe bani europeni. Dupa Sibiu-Pitesti si centura Bucuresti ar fi urmatoarea pe lista de prioritati, dupa parerea mea.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dumbravaandrei

#4969
In alta ordine de idei, la 17:12 m-am pornit din OMV Sacele/Bunloc iar la 20:18 am ajuns la New Montana in Sinaia. Singura pauza pe traseu a fost in OMV Predeal (10 min cat mi-am facut "re-fill" cu lichid de parbriz). Din pacate fu musai sa ajung in Sinaia.
Bineinteles ca de la trecerea de pietoni de la Penny din Busteni si pana la destinatie am facut 10 minute. De ce dracu nu se rezolva porcaria aia din Busteni, habar nu am. Toata Valea Prahovei sta blocata de ani buni in cacatul ala de trecere de pietoni si in cacatul ala de curba.
Scuzati limbajul, dar asta este realitatea - de cacat.
Si maine daca se semneaza contractul de executie pentru CoBra, inca 15 ani stam blocati in cacatul ala de curba si trecere de pietoni.

P.S: Cine vrea sa cenzureze... sa cenzureze. Din pacate, situatia nu se va schimba  :gaah: :gaah: :gaah: :gaah:

vancouver

#4970
^^ Eu de prin 2009-2010 de cand postez pe forum (pe atunci ssc si metrouusor) tot timpul am spus ca bottel-neck-urile sunt trecerile de pietoni din Busteni.

Nenorocirea este ca, FIX ATUNCI CAND TRAFICUL RUTIER E LA MAXIM, ATUNCI SI CEL PIETONAL ESTE LA MAXIM. Ca atare este un cerc vicios, iar in zile ne-turistice e de neinteles (aparent) cum se pot forma ambuetiaje, pentru ca se circula fluent.

Nu e mare lucru sa se sape 8 metri in pamant, sa se faca o groapa cu pereti mulati si apoi pereti si o placa si sa se acopere, gen ca la pasajul Baneasa (cel subteran) sau la pasajul Piata Presei din Bucuresti. Si traficul mutat pe ca. 2 km in subteran si pietonii pot trece nestingheriti, fara poluare, fara risc, iar masinile la fel.

Sunt MAI MULTE ASTFEL DE STATIUNI IN ELVETIA, AUSTRIA, GERMANIA, in care exista un tunel rutier prin mijlocul localitatii.

De ex. aici la Bad Ems:
https://www.google.ro/maps/@50.3345893,7.6962965,14.75z
Niste bai gen Herculane, acum relativ in declin. Nici nemtii tineri nu prea au mai auzit de ele. Dar cu aerul curat si lipsa traficului acum mult mai indragita de pensionarii care cauta linistea si ca atare afacerea merge in continuare binisor.





Tunelul a fost construit intre 2000 si 2006, 1 banda pe sens si 1,6 km lungime, ca sa descarce centrul localitatii turistice. Costuri: 45 mio. €. Si evident ca atat de o parte cat si de alta a localitatii, la 50-60 km distanta, exista autostrazi. Ca si cum la noi ar exista autostrada pe Valea Oltului si de asemenea de-a lungul DN1a (prin Cheia). Adica tunelul s-a facut numai pentru a debloca aglomeratia turistica, trafic de tranzit oricum nu aveam pe acolo.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dumbravaandrei

#4971
@vancouver: sunt foarte multe solutii pentru Busteni, din pacate n-avem cui cere sa le si implementeze.

In alta ordine de idei, pun aici un citat din "oficios", dintr-un articol recent publicat. Nu mai gasesc thread-ul ala cu promisiuni ... era interesant daca centralizam acolo "dinamica deschiderii autostrazilor din RO"

Quote
Sectoare autostradă programate pentru deschiderea circulaţiei în 2018

Finalizare lucrări, recepţionare şi deschiderea circulaţiei:

Autostrada Bucureşti – Ploieşti - 3,325 km Sector 1, Km 0+000-Km 3+325
Nodul Gilău (Pod Someş) - 0,953 km
Lugoj – Deva, lot 2 - 4,390 km rest execuţie
Lugoj – Deva, lot 4 - 22,139 km
Sebeş – Turda, lot 3 - 12,450 km
Sebeş – Turda, lot 4 - 16,300 km
Câmpia Turzii – Ogra – Tg.Mureş - 10,105 km Lot 2 : Ungheni – Ogra
Câmpia Turzii – Ogra – Tg.Mureş - 3,600 km Lot 1 : Ogra – Iernut
Total: 73,262 km

La recepţionarea acestor loturi se adaugă deschiderea circulaţiei pe următoarele sectoare de autostradă (11,7 km):
Bucureşti – Ploieşti - 3 km sectorul finalizat deja
Gilău – Nădăşelu (Transilvania) - 8,7 km

Total general: 84,962 km


Clar ca nu e finantare pentru toate, clar ca inca sunt probleme pe loturi, clar ca... cn***.

vancouver

Quote from: dumbravaandrei on February 12, 2018, 04:06:52 PM
@vancouver: sunt foarte multe solutii pentru Busteni, din pacate n-avem cui cere sa le si implementeze.

Am inteles. Scuze ca am indraznit sa-mi dau cu parerea. Nu o sa o mai fac, ca sa nu va deranjez cu diverse idei, care evident nu o sa se puna nicidata in practica, pentru ca nu are cine sa le implementeze.

Traim rău și prost in Romania, dar Doaaaamne Fereste sa vii cu o idee de imbunatatire. Trebuie sa fii nebun sa crezi ca cineva chiar o sa faca ceva. SIGUR NU. Pentru ca nu. Sigur NU SE POATE. N-are cine si nu suntem in alta tara, ci in Romania, si daca suntem in Romania este altfel decat in orice alta tara. DECI DACA E ALTFEL SIGUR NU O SA SE FACA.

Scuze inca o data, ma retrag, stau jos frumusel si atat.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dumbravaandrei

@vancouver, poate eram prea "innecat" in ganduri rele de la articolul din oficios, departe de a avea ceva cu tine sau cu solutia ta. Stiu despre astfel de tunele, am trecut prin suficiente prin DE (nu stiu de ce, dar favoritul meu e cel de sub altStadt-ul din dusseldorf si imi place si cel din Landshut ce trece pe sub centrul vechi). Dar cum am mai spus in alte postari pe aici,  se pare ca orgoliul de primar e greu de invins pe VP.
Nici macar de tunel nu au nevoie acolo. Corectata trasa drumului (dispare parcarea vis-a-vis de Penny), faci pasaj pietonal si mai trebuie expropiate 2 curti de acolo. Si ai rezolvat mare parte din balamuc. E o chestie de maxim 2 mil eur cu toate tunurile incluse.

Ionut

Sunt în Parlament, în Comisia de Transport și Infrastructură din C Dep. Începe masa rotundă cu autorități, constructori și proiectanți. Numai lume buna. :) Șerbănescu, Ioniță, am impresia ca vine si Sova. Multi constructori și proiectanți. Plin și de presa.

Incerc un mic live.

Ionut

#4975
A vorbit Lucian Șova. Degeaba. Nu a zis nimic. A pus niste imagini cu alunecarea de la Porr și de la Ilia. Constructorii sunt de vina. :lol: sunt curios dacă vor reacționa constructorii. Este plin de firme mari la întâlnire. Tema până acum - constructorii nu respectă legea. Se vaită de SF și PT proaste.

Ionut

#4976
Vorbeste si Cuc. CNAIR nu este incompetenta. Constructorii sunt de vina ca fac claim. :lol: OMT 600 e cel mai bun ca echilibrează. Nu se mai fac claim-uri.

Ionut

Au început constructorii. Vb de la Astaldi Max Boegl cineva. Iernut Chețani. Dar de ce avem claim-uri? Pt ca nu isi face datoria cineva. Ni se genereaza costuri. Nu am avut AC ca nu am avut AM. Nu e normal sa facem revendicări? Sa ne uitam la cauze nu la efecte.

De ce tin licitațiile luni și ani? De ce se fac contestații? Întrebări retorice. Si exemple clare.

Ionut

Reprezentantul Comsa LD3.

AM revizuit DUPĂ semnarea contractului. Ecoducte nu era în proiectarea inițială. Plus panouri fonoabsorbante. Plus Holdea pt ca nu era inițial gândită. Deci schimbați de proiect fata de ce a licitat și contractat.

Am construit ecoductul. Deja se fac 2 ani. Am executat o parte fin nod Holdea. Si NU ESTE PLĂTIT ECODUCTUL.

Ionut

Comsa.

Noi vrem să finalizam construcția. Dar avem nevoie și de CNAIR. Sa ne ajute. Fără aceste documente nu vom lucra. Nu vom continua. Avem HG avem AC și estimări financiare.