Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

emanu900

Deci ca sa ajungem de la Iasi catre Viena facem mai intai un trapez cu laturile mici Iasi - Brasov si in partea cealalta Arad - Budapesta.

Sau (odata ajunsi) de la Brasov -> Tg Mures (deci de data asta un triunghi) pe viitorul drum expres, apou -> Cluj -> Bors -> Budapesta.

Pe linie mai dreapta nu se poate (Iasi -> Tg Mures) ca e prea scump (desi UE e dispusa sa dea banii), bun s'asa insa rezulta destul de multi km inutili de parcurs, numai sa inceapa ceva in teren concret a se construi macar prin orice parte a traseului, mai ales ca BERD pune banii pe masa rapid.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


vancouver

#4906
http://www.mediafax.ro/economic/guvernul-pregateste-proiecte-prioritare-de-transport-care-vor-fi-implementate-in-perioada-2021-2027-care-sunt-autostrazile-vizate-si-la-cat-ajung-costurile-16911414

Quote,,Ministerul Transporturilor, în colaborare cu Ministerul Fondurilor Europene (MFE), a pregătit un memorandum care, o dată adoptat, va asigura demararea pregătirii unui portofoliu de proiecte de transport ce urmează a fi implementate în perioada imediat următoare (în viitorul cadru financiar multianual, 2021-2027, potrivit ordinii de zi a şedinţei Executivului - n.r.)", a declarat ministrul Transporturilor, Felix Stroe.

QuotePrintre proiectele vizate se numără autostrada Braşov-Paşcani-Iaşi-Ungheni, cu o lungime de 336,5 km şi un cost aproximativ de 3,08 miliarde de euro, drumul rapid Transregio Braşov-Tg. Mureş, autostrada Braşov-Făgăraş-Sibiu, cu o lungime de 120 km şi un cost estimat de 816,44 milioane euro, Drumul Sudului Bucureşti-Craiova-Dr.T. Severin, Caransebeş-Lugoj, precum şi drumul expres Buzău-Focşani-Brăila-Tulcea-Constanţa.

As lua-o ca o declaratie oficiala de intentie pentru construirea Sibiu-Brasov-Iasi CU FONDURI EUROPENE in exercitiul financiar 2021-2027. Cu pregatirea documentatiei in perioada 2018-2020. (adica studii de fezabilitate).

Personal, din motive strategice de unitate a Romaniei si din motive de evitare a supraaglomerarii A1 Sibiu - Arad, sunt adeptul variantei prin Tg. Mures (A8) cu varsare in A3, dar daca toata autostrada Iasi-Brasov-Sibiu o sa coste pana in 4 miliarde de euro, atunci mi se pare si mie logic sa se faca aceasta prioritar.

GO GO GO A13.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dumbravaandrei

Nu stiu cum sa zic, dar balbaiala asta mie imi miroase a "sa vs luati gandul de la A13, A7 si A8. Avem noi grija sa le ingropam la mai mult de 2m".

Asa ca, RIP Moldova, ca au planuri marete cu voi si la urmatoarele alegeri. AMIN!

dumbravaandrei

Eu zic sa ne luam gandul de la toate 3 (A13, A7 si A8).
Struto-camila asta trece si de 4mld si in 10 ani garantez ca nu o pregateste nimeni de la Brasov la Iasi.

Dan027

Mda... cei care ar sustine proiectul se pare ca sunt foarte sceptici, iar cei care sustin alte proiecte parca ar "baga un pic batul prin gard"...

Ca tot ne place sa zicem tot ce ne trece prin cap, eu sper sa scoata la licitatie anul viitor studiul de fezabilitate.
In rest cred ca ar trebui sa fie ceva mai fericiti sustinatorii A7 si A8, cu ocazia asta primesc si aceste autostrazi perspectiva de realizare (cel putin teoretic).

Dan027

#4910
@emanu900

UE ne-ar da bani pentru oricare dintre variante in limita bugetului aprobat (vreo 3-4 mlrd euro in exercitiul actual bugetar).

Cat depre kilometri inutili de parcurs, ai fi surprins sa vezi ca exista un trafic mai mare dinspre Iasi spre Bacau/Brasov/Sibiu/Timisoara decat spre Viena, deci kilometri inutili pentru unii pot fi foarte utili pentru altii.

dr4qul4

Eu inca sper ca voi vedea sustinere din partea tuturor pentru a incepe cat mai repede Bacau-Iasi.
Dupa aia pot reincepe cearta. Desi incep tot mai mult sa cred ca, pentru Romania, cea mai eficienta solutie sta in 2+1 propus de cristi. Bineinteles, pe ambele trasee montane in acelasi timp.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

emanu900

#4912
Iasi -> Bacau e foarte util ca ruta spre Bucuresti, insa Bacau -> Brasov n-as spune ca e mai incarcata decat Pascani -> V. Dornei -> Pas Tihuta momentan fiind o alternativa mai buna ca infrastructura la Tg. Neamt -> Tg mures pe sensul spre Vest.

Personal de cate ori am fost pe rutele de mai sus in ultimii ani cea mai aglomerata a fost ruta prin pasul Tihuta.

Daca va exista candva varianta spre Brasov, mai mult ca sigur va deveni foarte circulata datorita lejeritatii de a conduce relaxat, chiar daca e mai lunga.

Proiectul incepe cu banii BERD-ului care ulterior ar putea fi rambursati de UE, asta daca nu pica astia de'acu si baietii urmatori vin iar cu alte idei.

Pana va trece vreo autostrada muntii in tara asta, va mai trece o vreme buna, indiferent daca vb de implementare, tergiversare sau la un moment dat de amandoua combinate.

Dan027

#4913


Conform acestei estimari de trafic, DN11 este trecerea Carpatilor Orientali cu cel mai mare trafic.

Oricum 2 ani ne va lua numai sa facem studiul de fezabilitate, asta daca merge totul bine, dupa care ar fi bine sa se inceapa la nivel de half-profile mai ales pe segmentele unde se circula greu in prezent (Pasul Oituz, centrua pt Onesti, conexiunea cu DN2 la Nord de Bacau, etc)

dumbravaandrei

@Dan027 sunt curios care SF montan s-a facut in 2 ani, ca nu tin minte sa avem un exemplu asa pozitiv. Pana si pe A1 LD3&LD4 a durat mai mult la DIWI... Iar studiul geo in zona Bacaului va fi... crancen


medicul de garda

Sa zicem ca intentia de a face A13 e pe bune si chiar cauta varianta cea mai ieftina de a lega Moldova de restul lumii, eu ma tot intreb cum vom justifica fata de UE faptul ca iar am facut ferfelita MasterPlanul si ca i-am pus sa ne deconteze Sebes-Turda si Campia Turzii-Targu Mures degeaba, cand intentionam sa mutam coridorul pe altundeva. Hmmmm? Cumva, nu cred ca o sa fim foarte convingatori.  :o

Sunt de acord cu ideea, de principiu, ca orice investitie usoara care sa creasca accesibilitatea Moldovei dinspre Ardeal merita prioritizata in ciuda Masterplanului. Poate si UE sa inteleaga asta. Dar nu mutand coridorul, nu cerandu-le bani pentru altceva decat ce ne-au platit pana acum. Totusi, cred ca putem negocia un tunel Oituz pe bani europeni, o centura Onesti si o legatura rapida Onesti cu A7, chiar si half-profile (parerea mea e ca trebuie mai la sud de Bacau, poate chiar un tunel strapuns prin dealurile alea). Intre timp noi sa realizam Iasi-Bacau(-Buzau-Ploiest) pe bani europeni si Brasov-Sibiu partial pe bani europeni (nu cred ca ii fraierim sa ne deconteze tot). Si sa corecteze aberatiile alea de giratorii de pe centura Brasov, caci nu va face fata la un trafic de coridor (in ideea ca centura de autostrada Brasov e prioritatea cea mai mica fata de alte proiecte, asemeni Ploiestiului)
Trust me, I'm an east-european doctor!

liviu

Quote from: Dan027 on December 29, 2017, 10:37:54 AM
Conform acestei estimari de trafic, DN11 este trecerea Carpatilor Orientali cu cel mai mare trafic.


Nu contest opinia, dar de ce sunt postate prognoze vechi din 2006 pentru 2015 din trecut?
Ne-am cam surmenat de sărbători și nu mai știm în ce an suntem?
Pe pagina aceasta vă recomand să scrie numai tanti Merkel care are punguța cu doi bani.
Prietenii știu de ce.
Traficul urmează autostrada.

Dan027

#4918
Intr-adevar, prognozele sunt vechi, dar nu din 2006.

http://www.zf.ro/companii/harta-celor-mai-circulate-drumuri-din-romania-cum-va-arata-traficul-rutier-in-2015-10416103
Quote...arată o analiză a ZF pe baza re­cen­sământului general al circulaţiei rutiere realizat în 2010 de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR)

Estimarea asta a fost facuta pe baza unei masuratori a traficului efectuate in perioada 2010-2011 si s-a facut prin cresterea traficului cu un procent fix pt fiecare din respectivele drumuri.

L.E: Intre Oituz si Onesti MZA era de 9200, acum cand s-a facut ultimul recensamant al traficului.

voicul

^
Alocarea bugetara este mica, dar nu cred sa fie problema la loturile avansate.
Tinand cont ca o sa apara niste dezastre din 2017, ce vor creea nemultumire generale (toata fiscalitatea, taxa de mediu, etc.), guvernul va vrea sa fie rotund la 100 de ani de la unire. Parearea mea: vor primi bani destui loturile ce treubie deschise in 2018.

Pe de alta parte noile proicte/cele cu finalizare incepand din 2019 ... Dumnezeu cu mila sau pe banii unor constructori seriosi (Strabag cred ca face lot 1 TGM - CT pe banii lui).