Author Topic: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte  (Read 978838 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

  • Officer
  • ***
  • Posts: 166
  • Karma: +110/-51
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4830 on: December 04, 2017, 04:56:13 PM »
Nu știu ce să zic, dacă merită sau nu investiția.
La nodul de la Narbonne vineri la ora 17 este coadă cam 5km! Cu roșu.
Roșu pentru google înseamnă full stop sau sub 5 km/h.
La nodul Turda, la cât de rapidă este intrarea în A3, posibil să apară probleme și cu nodul actual la anumite ore.
Poate e mai bine să fie blocajul pe benzile de conexiuni decât pe autostradă - măcar este limită de viteză.
Dacă ai benzile de conexiune ale nodului mai lungi, se va intra mai puțin cu congestia de trafic în A10, ceea ce este benefic.

LE: pe moment o parte din traficul de Cluj va evita intrarea în A3 din A10...
Până se face legătura de la Tureni, mulți vor coborî acolo pentru direcția Cluj.
Nodul va fi mai solicitat după realizarea legăturii de la Tureni (A3-DN).
« Last Edit: December 04, 2017, 05:23:20 PM by StefanCelMare »

cristi5

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.871
  • Karma: +804/-137
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4831 on: December 04, 2017, 05:38:46 PM »
La nodul Turda, la cât de rapidă este intrarea în A3, posibil să apară probleme și cu nodul actual la anumite ore.

Fara un accident sau eveniment deosebit, nu cred ca va fi coada acolo mai mult de 5 ore pe an... nici dupa deschiderea A10 complet si A3 de la Bors la TgMures.  Faptul ca e nod ca in SUA nu inseamna ca va avea trafic ca in SUA.

In legatura cu "e mai bine sa fie coada pe bretea decat pe autostrada" indraznesc sa sustin contrariul pentru ca breteaua e de obicei curbata si lipsa vizibilitatii in curba poate duce la loviri din spate.

Altfel sigur ca e bine ca traficul se separa si coada se face initial acolo unde e nevoie, coada spre Cluj nu incurca la inceput traficul spre TgMures de exemplu. Dar la valorile de trafic de acum, discutia cred ca e ipotetica.

Până se face legătura de la Tureni, mulți vor coborâ acolo pentru direcția Cluj.
Nodul va fi mai solicitat după realizarea legăturii de la Tureni (A3-DN).

Asta vreau sa zic, ca cu atatea proiecte mamut si focus pe absorbtie, proiecte mai mici gen Tureni care sa le puna in valoare pe cele mari, s-ar putea sa nu vedem.

StefanCelMare

  • Officer
  • ***
  • Posts: 166
  • Karma: +110/-51
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4832 on: December 05, 2017, 10:23:39 AM »
E posibil să fie mai riscant pe bretele, dar la 60 km/h e un impact, iar la 100-130km/h alt impact.
Dacă ar fi nod trompetă, ar fi riscul să se facă coadă până sus pe deal pe A10.
Altfel spus, vii cu viteză mare și dai de coadă imediat după deal.
Mai pui și niște ceață în calcul, sau condiții rele de trafic (polei, ploaie) și poți avea accidente chiar urâte.

PS - de acord cu Tureniul, nici eu nu cred că este vreun obiectiv principal din nefericire.
E păcat, ar ajuta teribil traficul, mai ales cel de marfă, dar și cel auto de legătură.
Practic, Turda ar fi ocolită complet de autostradă, iar traficul de marfă ar putea ocoli complet Clujul.
Chiar și traficul auto la anumite ore (pun pariu că dimineața la 8 waze te-ar ruta dinspre Oradea spre Dej pe A3 - Tureni - Vâlcele - centura Cluj - Apahida).
Floreștiul e groaznic la ora aia. La fel și Baciu.
« Last Edit: December 05, 2017, 10:26:51 AM by StefanCelMare »

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.476
  • Karma: +2818/-585
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4833 on: December 06, 2017, 07:35:18 AM »
Mici update-uri...



Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

cristi5

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.871
  • Karma: +804/-137
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4834 on: December 06, 2017, 08:37:16 PM »
E posibil să fie mai riscant pe bretele, dar la 60 km/h e un impact, iar la 100-130km/h alt impact.

De ce 60? Limitarea pe directia cea mai dorita (vest->nord) la Narbonne este de 90. Motivul pentru care vorbesc tocmai de acea trompeta este ca am fost acolo. Si mi-amintesc ca abia daca am simtit ca sunt intr-un nod...
https://goo.gl/maps/cc3Qd8ho3gT2

In schimb pe banda sud->vest (cea cu intoarcere) trebuie redus serios de la 130. Limitarea e 70. Dar pe aceea nu am vazut-o rosie pe harta de trafic.
https://goo.gl/maps/i4pVzviVgqs

Motivul pe care-l banuiesc e foarte interesant (si uitasem) : firul de 90 vest->nord are o banda pe sens (desi pare ca este spatiu de doua benzi), in timp ce firul "paralel" sud->vest de 70 are doua benzi pe sens.

Per total cred ca la cat e de simplu, nodul functioneaza bine si foarte bine.

flashu74

  • Officer
  • ***
  • Posts: 104
  • Karma: +328/-1
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4835 on: December 07, 2017, 06:17:00 PM »
Daca nu se deschide, putem spune ca anul acesta sunt ZERO km de autostrada terminati si dati in circulatie?

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.882
  • Karma: +2694/-556
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4836 on: December 07, 2017, 06:37:40 PM »
Nu, pentru ca s-a deschis LD2 - pe care nu au vrut sa il deschida in madatul lui Ciolos.
Mama nu se mira, oare de ce ?!?!...

flashu74

  • Officer
  • ***
  • Posts: 104
  • Karma: +328/-1
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4837 on: December 07, 2017, 06:39:44 PM »
De asta am pus 2 conditii: si terminati anul acesta si dati in circulatie anul acesta.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.882
  • Karma: +2694/-556
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4838 on: December 07, 2017, 06:42:51 PM »
 :lol: :lol: :lol:
Atunci da, anul asta ZERO !

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.476
  • Karma: +2818/-585
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4839 on: December 07, 2017, 06:47:22 PM »
Păi dacă o luam asa... avem si muzeul... Este gata si chiar recepționat. Tara incredibilă avem cu 8,7 km gata, cu recepție semnată dar care nu sunt folosiți, și 12,45 km care pot fi folosiți (ma rog, vreo 9) dar care nu au recepție făcută. Noaptea minții.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 872
  • Karma: +278/-104
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4840 on: December 07, 2017, 07:17:01 PM »
Din cate stiu, LD2 nu e gata si doar un sector e dat in trafic, indiferent ca ne referim sau nu la sectiunea cu tunelele pentru ursi. Asa daca e sa ne raportam la conditiile lui flashu74, da... e un mare 0 (but a big nothing)
Pai hai sa facem o contorizare pe anul asta:
Dati in trafic: 15.6 km (LD 2)
Terminati: 8.7 km (Gilau - Nadaselu)
Total: 24.3 km.                                           x4 benzi de circulatie, hai ca le ies mai bine de 90km :troll: :troll: :troll:

Daca e sa jucam dupa regulile lor, ST3 nu il consideram finalizat in 2017 ca inca nu s-a facut receptia acolo.
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

cristi5

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.871
  • Karma: +804/-137
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4841 on: December 08, 2017, 05:31:22 PM »
De absurditatile lor m-am si saturat sa mai comentez... Ca sa nu vorbim si de restul de estimari din fisier.

Ei au o data oficiala conform derularii contractului, si cred ca aia e in tabel. Daca se aproba claim-uri, data ar trebui sa se schimbe. Deci data nu prea are nicio valoare, cu o zi inainte de termenul final se poate aproba un claim de 2 ani.

yetiman

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.130
  • Karma: +873/-54
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4842 on: December 08, 2017, 06:43:02 PM »
Cristi, de cele mai multe ori sunt de acord cu tine si cu comentariile tale. Dar aici nu sunt si nu pot sa fiu de acord.
Tabelul facut de CNAIR este plin de greseli, dar, fiind singura informatie "oficiala", imi fac munca sa le postez pe forum, cu si fara grafic.

Capul de tabel spune clar:
Quote
Data finalizarii lucrarilor(estimat)
Nu e data contractuala, nu e data asumata, nu e data negociata, asa ca o deviatie e acceptabila.
Dar aici avem minciuni grosolane, informatii neactualizate, estimari absurde, etc, etc, etc....

Exemple?

Chiar primul rand:

 Autostrada Brasov – Bors, Tronson Campia Turzii – Gilau - pod peste raul Somesul mic si canal Hidroelectric
Constructor: -
Observatii: Procedura de atribuire a contractului de executie a fost reluata in luna august 2016. Termenul de depunere a ofertelor a fost 09.02.2017, estimandu-se
finalizarea procedurii si incheierea contractului in cursul lunii iulie 2017
.Termenul pentru executia lucrarilor este programat pentru 10 luni de la data
emiterii ordinului de incepere a acestora..

Nu avem constructor? Zau? In decembrie 2017 " estimam" incheierea contractului in luna iulie 2017??? Zau?
Celui care face tabelul nu i s-a spus ca exista contract semnat, ba chiar au inceput si lucrarile? Sa citeasca la noi pe forum, daca la ei in CNAIR cu se stie ce s-a facut in biroul vecin...

Randul 3: Autostrada Brasov – Bors, Tronson Nadaselu - Mihaiesti

ICM S.p.A. - Viaponte Rom S.R.L.
Contractul a fost semnat in data de 26.05.2016. Ordinul de incepere a fost emis in data de 07.10.2016.

Aprilie 2018

Contractul se afla in perioada de proiectare ce urmeaza a se finaliza in cursul lunii aprilie 2017. Au fost depuse documentele necesare revizuirii
Acordului de mediu necesar obtinerii Autorizatiei de Construire. Executia lucrarilor este prevazuta prin contract a se derula in 12 luni de la data
emiterii ordinului de incepere a acestora


Zau? In aprilie 2018 vom circula de la Nadasel la Mihaiesti? Pe o autostrada construita de ICM (Maltauro, pentru cei care ii cunosc asa)?
„Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice.” — Esop
„Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei.” — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.426
  • Karma: +1435/-244
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4843 on: December 08, 2017, 07:30:54 PM »
Eu zic că cel puțin pentru autostrăzi putem să aruncăm la gunoi acel grafic de la CNAIR și să căutăm info despre stadiul proiectelor aici. Încerc să țin Sinteza la zi (fac update cam la 1-2 săptămâni, dar se mai întâmplă să îmi scape chestiuni de detaliu, dacă observați, trageți-mă de mânecă) și cred că e mult mai corectă decât inepțiile și bătaia de joc de pe sinteza de la CNAIR.

vladb

  • Senior
  • ****
  • Posts: 235
  • Karma: +71/-14
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4844 on: December 08, 2017, 07:40:03 PM »
^ Gilau - Mihaiesti - schimbat statusul in "receptionat fara acces"( zicea ciprebbe zilele trecute + stadiul lucrarii e 100% chiar in "hartia igienica electronica" CNAIR)