News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

pasadia

@north: la cate legi are Romania si la cat de respectate sunt ele (inclusiv in domeniul asta) da-mi voie sa spun ca nu au nici o valoare.  Dar filmul e bun.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Bogdan_Cluj

Sa nu ma intelegeti gresit, vreau sa se faca atustrazi si vreau sa se faca in timp scurt si sa fie de calitate.
Dar se pare ca autoritatile nu isi doresc acest lucru si vor sa deschida licitatii pe SFuri din birou. Noi (si mai bine spus specialistii, ca eu nu sunt) stim ca nu este bine, mai ales pentru zona montana.

Deci, plecand de la prezumtia ca ei vor sa faca tot A8 pe SF vechi am urmatoarea intrebare:
Nu exista ceva compromis? Sa dea drumul la cele doua sectiuni de la "campie/deal" pe SF vechi (cum vor ei), iar zona montana sa refaca SFul (cum ar trebui in mod normal)? Cel putin asa eliminam riscurile unde o sa fie foarte grav daca o dam in bara.

Este o prostie mare ce propun eu ca si alternativa la facem TOT A8 pe SF vechi?


Allex

In zona de campie exista posibilitatea sa fi aparut constructii noi pe traseul autostrazii. Fix de accea trebuie actualizare SF, ca sa se gaseasca solutia optima, sa nu ne apucam de expropriat 10 case noi facute daca se poate muta traseul cu 50 de metri mai intr-o parte.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

alecu26

Nu trebuie fix de aceea. Trebuie ca primul e facut prost. Tu chiar crezi ca a facut cineva un foraj la zeci/sute de metri adancime unde sunt tunelele? Chiar crezi ca a facut cineva un foraj la fiecare infrastrucutra de pod cata vreme sunt cu sutele? Chiar crezi ca a ajustat cineva traseul in functie de aceste foraje, când a ajuns intr-o zona gen Aciliu?

In primul rand fara aviz de mediu un asemenea SF are valoare fix zero. Acolo chiar sunt ursi....nu la genul ce sa gasit la Holdea. Si când ala vine si zice ca vrea 5 tunele cut&cover si vreo 2 forate si 10 sutraversari suplimentare mai are o valoare SF-ul tau?
Drumurile noastre POATE;

Allex

Ma refeream la zona plata de campie, nu in zona de munte unde sunt tunelele, poduri sau pasaje. In mare iti dau dreptate, m-am exprimat eu gresit. Mai corect spus: este unul dintre motivele pentru care trebuie actualizat SF (ma refer din nou la zona de campie).
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

AdrianB1

O autostrada in zona aia costa ~ 10 milioane de euro pe kilometru. Ca sa o muti sa faca slalom printre case s=ar putea sa fie mai ieftin sa darami alea 10 case de care se discuta ipotetic. Sau o carpim si o legam cu sarma, ca niste romani verzi ca brazii?

Neufunk

Nu ca o muti, dar ajustezi traseul cu 5-10 metri in stanga dreapta. Indulcesti / strangi putin o curba astfel incat autostrada sa treaca pe langa case, si nu prin ele.

Eu acum ma inteb, care ar fi un termen realist pentru un SF nou si facut foarte detaliat? Avem noi jucatori care sa poata livra un produs de foarte buna calitate in maxim un an de zile, sa zicem?

Cu ursii, problema este relativ simpla: bagam tuneluri oriunde ar aduce un avantaj si este nevoie de traseu pentru ursi. In loc sa facem deblee sau sa avem panta mare, facem tunel.

AdrianB1

Autostrazile au niste limite destul de stricte la razele de curbura, nu serpuiesc ca dansatoarele orientale. Nu poti sa faci omleta fara sa spargi niste oua, nu construim in Sahara si nu duci drumul in alta parte ca sa eviti o casa - o autostrada din asta afecteaza milioane de oameni, nu 2-3. De-aia exista legislatie pentru exproprieri, pentru ca nu faci zigzag cu autostrada printre case.

Neufunk

Tu nu intelegi.

Uita-te cate curbe au autostrazile in general. Orice diferenta fata de linia dreapta este curba, nu conteaza cat de mica. Nimeni nu a zis sa faci zig-zag printre case. Daca intre timp s-au construit 20 de case fix pe lungul autostrazii tale, tu le expropriezi pe toate zece in loc sa muti autostrada cu 5 metri mai la stanga / dreapta astfel incat sa lasi casele?

Nu afecteaza pe nimeni ca autostrada este mutata pentru cateva case, deoarece oricum trebuie sa ajungi la niste anumite puncte.

Sa-ti dau un exemplu grafic, poate e mai greu de inteles altfel: http://prntscr.com/gcneyc

Sa ne imaginam ca pe segmentul negru sunt case. Autostrada a fost mutata putin astfel incat sa treaca pe langa case. Incurca treaba asta pe cineva? Nu prea. Este mai ieftin decat sa darami 10 case noi si sa-ti bati capul? Da.

Oricum lucruri d-astea se fac foarte des cu obstacole naturale, ca pe alea nu le poti expropria si darama (sau poti, dar te rupe la buzunar).

TibiV

La disputa asta a punctat foarte bine ciprebbe într-un caz concret, nodul Iernut pe A3...

Quote from: ciprebbe on July 09, 2017, 10:56:56 AM
"distractia " din zona nodului Iernut (lot Astaldi)




Cred ca era mai ieftin prin stanga sau dreapta cu 50m, dar au nimerit fix in casa omului si in bazinele de la ferma din Cipau ..... asta ca sa nu rezolvam la timp exproprierile, sa putem lalai si pe aici santierul....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

andrei@buc

Quote from: Neufunk on August 24, 2017, 11:29:36 PM
Nu afecteaza pe nimeni ca autostrada este mutata pentru cateva case, deoarece oricum trebuie sa ajungi la niste anumite puncte.

Sa-ti dau un exemplu grafic, poate e mai greu de inteles altfel: http://prntscr.com/gcneyc

Sa ne imaginam ca pe segmentul negru sunt case. Autostrada a fost mutata putin astfel incat sa treaca pe langa case. Incurca treaba asta pe cineva? Nu prea. Este mai ieftin decat sa darami 10 case noi si sa-ti bati capul? Da.
autostrazile sunt proiectate sa ocoleasca localitatile (in mare). in rest nu sta nimeni sa isi bata capul cu 1, 2 sau 20 de case. costurile cu exproprierile in romania sunt neglijabile comparativ cu costurile totale ale proiectului (sf, proiectare, constructie, intretinere, costuri cu finantare, cu consultanta in timpul constructiei etc). costul estimat al a8 este de 4mld eur si tu vrei sa modifici traseul pentru o casa de 30k. punctul nr doi este ca o parte dintre cei ocoliti vor da statul in judecata si vor cere sa fie si ei expropriati, pentru ca nimeni nu vrea sa stea fix langa coridor. costurile vor creste cu instalarea de panouri fonice, i se mai crapa unuia un perete din chirpici de la utilaje si trebuie sa ii refaci casa. mai bine il expropriezi de la inceput si gata

asta nu inseamna ca nu statul nu ar trebui sa se gandeasca la modalitati prin care sa se debaraseze de aceste probleme din timp si sa stabileasca coridoarele de expropriere. am mai dat exemplul asta si pe alt thread dar il voi repeta: Mordialloc Bypass a fost planificata in anii 1960 cand au facut o rezervare a terenului si abia acum vor construi efectiv autostrada. 50 de ani au pastrat terenul cu acest scop

este evident ca planul de autostrazi al romaniei este in mare parte batut in cuie pentru 50 de ani. ca se va face a8 inaintea lui a13 sau invers, a7 sau CoBra, astea sunt detalii. exproprierile se pot face toate in decurs de 5 ani, dupa o serie de studii de fezabilitate care sa stabileasca detaliile traselui. si atunci nu mai construieste nimeni pe coridor. ca peste 20 de ani observi ca parti din traseu ar trebui mutate, va conta mai putin si procentul va fi insignifiant

legat de costul exproprierilor, in ultimul deceniu, costul terenului agricol/forestier a crescut mult mai repede ca rata dobanzii (indiferent ron, eur, usd). pentru guvern ar fi o investitie buna sa faca asta acum:
- pretul ar fi mai bun, chiar cu bani imprumutati
- ar scapa si de probleme in viitor cu posibile constructii noi pe aliniament
- ar lasa impresia in fata investitorilor ca are un plan si ca se tine de el
- daca transelectrica, transgaz sau alte companii au infrastructura acolo pe care au in plan sa o reabiliteze, vor putea sa o mute din timp

cristi5

#4556
Pt ca e mult de lucru pe OSM la A3 Suplac-Bors (nodul Biharia, strucruri), A8 TgM-Ditrau (traseu, strucrturi), A10 (structuri), A12 (traseu, noduri, structuri), poate si PiSi si CoBra, si nu e sustenabil ca eu sa fac tot (plus marcat pe OSM stadiul lucrarilor si calitatea drumurilor) m-am adresat comunitatii OSM Romania prin facebook messenger...

Primul pas necesar a fost sa fac o varianta a hartii proiectelor de infrastructura cu fundal OSM, nu Google, ca sigur se suparau cativa.

http://cristi5.ddns.net/maps/projects.html


Oamenii (nu zic baieti ca stiu ca sunt cateva fete) imi raspundeau pe mes, dar la intervale lungi. Apoi am inteles si de ce: au aparut recent pentru prima data (!) imagini satelitare cu Bistrita-Nasaud pe singura (?) sursa satelitara pe care ei au licenta s-o foloseasca (Bing).  Ziceau ca e jale pe OSM in zona respectiva si aveau de munca, isi impart intre ei zonele etc. Bine, "jale" nu inseamna neaparat ca lipsesc drumuri ci ca de ex. nu au pe OSM pozitia din teren...

Apoi am realizat ca oamenii astia sunt eroici, in 12 ani (tocmai a fost ziua de nastere OSM in 9 august) au facut o harta f completa a Romaniei la nivel f profesional... Harta gratuita la care poate contribui oricine si poate fi folosita de oricine in conditii foarte simple.

Asa ca pe termen scurt nu cred ca voi primi ajutor de acolo dar strategia mea e sa ma fac mai vizibil in comunitatea lor, sa merg la intalnirile lor (stiu ca la Cj sunt activi si eu trec pe-acolo anual) sa le arat ce-am lucrat eu, ce unelte folosesc pt hartile API/PUM si poate asa atrag cativa pt drumuri si CF care inca nu exista...

Mai am un as in maneca, prietenul meu austriac Rudi care a lucrat mult cu proiecte propuse si in constructie pe Romania dar are si el familie....

Pana atunci, daca ajuta cineva de aici ar fi minunat! Alege o autostrada preferata si te ajut eu! :)

Ionut

Sa adunam...

Contracte de executie lucrari autostrada SEMNATE si ACTIVE:
A1 Margina-limita sectiunea cu tuneluri pentru ursi - 3 km (aproximativ) (Salini)
A1 Holdea-Ilia - 21,141 km (Comsa)
A1 Ilia-Deva - 22,653 km (UMB)
A3 Petricani-DNCB - 6,5 km (Aktor)
A3 Ungheni-Ogra - 10,1 km (Strabag)
A3 Ogra-Iernut - 3,6 km (Geiger)
A3 Iernut-Chetani - 17,9 km (Astaldi-Max Boegl)
A3 Chetani-Campia Turzii - 15,7 km (Straco)
A3 Gilau-Nadaselu - 8,7 km (UMB)
A10 Sebes-Alba Iulia - 17 km (Pizzarotti)
A10 Alba Iulia-Aiud - 24,25 km (Aktor)
A10 Aiud-Decea - 12,45 km (Tirrena Scavi)
A10 Decea-Turda - 16,3 km (Porr)
TOTAL = 179,294 km

Contracte de executie lucrari autostrada IN LICITATIE (diverse stadii):
A0 Sud lot 1 - 16,93 km *** depunere oferte
A0 Sud lot 2 - 16,30 km *** depunere oferte
A0 Sud lot 3 - 17,965 km *** depunere oferte
A1 Sibiu-Pitesti lot 1 - 13,170 km (descarcare temporara DN7) *** depunere oferte
A1 Sibiu-Pitesti lot 5 - 30,35 km *** depunere oferte
A3 Centura Rasnov-Cristian - 6,3 km *** castigat, necontestat, contractul NU este semnat
A3 Targu Mures-Ungheni - 9,2 km *** constructor desemnat (neoficial)
A3 Pod Gilau - 0,8 km *** castigat, necontestat, contractul NU este semnat
A3 Suplacu de Barcau-Chiribis - 26,35 km *** depunere oferte
A3 Chiribis-Biharia - 28,55 km *** depunere oferte
A3 Biharia-Bors/HU - 5,35 km *** depunere oferte
TOTAL = 171,265 km

rizzuh

Neoficial adauga si DX12 "in regim de autostrada". Sigur se vor lauda si cu acesta la kilometrii de autostrada. :lol:

mmc0103

Quote from: cristi5 on August 25, 2017, 08:58:47 AMPana atunci, daca ajuta cineva de aici ar fi minunat! Alege o autostrada preferata si te ajut eu! :)
As putea sa adopt eu DX12 :), si eventual sa ma mai ocup si de PiSi cand va mai fi nevoie de contributii si acolo.