Author Topic: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte  (Read 952467 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pentium10

  • Executive
  • *****
  • Posts: 334
  • Karma: +184/-27
    • kodokmarton.eu
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4395 on: July 15, 2017, 10:00:52 PM »
Iată proiectele critice de infrastructură pentru care poate fi util Fondul Suveran

A și apărut un prim accident de parcurs pe traseul Fondului Suveran, despre care altfel sunt de părere că e o idee bună: cică banii să fie folosiți la construcția autostrăzii Pitești-Sibiu.
Asta este din categoria „Așa nuuuuu”. Pentru motivul simplu că acolo există bani europeni la dispoziție (cofinanțare în proporție de până la 85%!), care ar trebui folosiți la maximum.


Nu înseamnă însă că folosirea Fondului Suveran pentru proiecte de infrastructură este complet aiurea. Ba chiar, în unele cazuri, poate să fie chiar singura soluție fezabilă. Doar că e vorba de cu totul alt fel de cazuri!

Mai întâi trebuie bine-definită conceptual. Fondul Suveran trebuie să facă bani din resursele pe care le are la dispoziție. Are avantajul că își poate întinde orizonturile pe termene mai lungi, de 30 de ani sau mai mult, dar orice investiție trebuie să fie amortizabilă și la sfârșit să aducă profit!
Un alt principiu necesar este cel al intervenției de ultimă instanță. Dacă un proiect poate fi finanțat în mod rezonabil din fonduri europene sau din credite în limita plafoanelor de îndatorare, atunci acestea trebuie să primeze. Resursele sale sunt limitate deci la fel și numărul proiectelor finanțabile.
Alt avantaj pe care îl are Fondul Suveran este că poate echilibra, prin politici publice, sarcina costurilor. Iată un exemplu de model folosit la construirea podului Vasco da Gama din Lisabona (cel mai lung din Europa). Statul nu a plătit absolut nimic din investiţia de un miliard de euro, dar condiţia investitorului a fost să poată colecta taxă şi pe podul nou (2,35 euro de la 20.000 de maşini pe zi) şi pe cel vechi (1,35 euro de la 70.000 de maşini pe zi). Când un astfel de model de colectare rămâne sub controlul statului, poate fi un model mult mai acceptabil din punct de vedere social.

Nu în ultimul rând, este nevoie să intervină și un oarecare principiu al compensației. Concret, unele zone au fost istoric favorizate din punct de vedere al infrastructurii pe când altele au fost neglijate. Toate au contribuit după posibilități la acumularea de active care vor constitui Fondul Suveran, așa că este o ocazie bună ca primele să-și plătească măcar o parte din datoria istorică față de cele din urmă. Exemple:

Aeroporturi

Uniunea Europeană finanțează modernizarea aeroporturilor existente dar evită în mod expres folosirea banilor pentru aeroporturi noi. Așa au ajuns aeroporturi puțin folosite ca Satu Mare, Baia Mare, Suceava și chiar Tulcea (unde zboară doar câteva curse ocazionale într-un an) să capete piste și chiar terminale modernizate, cu costuri totale de ordinul sutelor de milioane de euro. În timpul ăsta, pentru Aeroportul din Brașov – cu potențial mult mai mare decât toate la un loc – a fost construită pista din resurse proprii și nu mai sunt bani pentru finalizarea terminalului. Iar în Galați și Brăila, care împreună reprezintă a doua cea mai mare aglomerare urbană din România, nu există nici un aeroport. În timpul ăsta, traficul aerian tot crește cu două cifre pe an de un deceniu încoace și încă nu dă semne că se va potoli.

Poduri

…peste Dunăre, la Călărași și Brăila. Lipsa lor este în sine rușinoasă pentru o națiune, chiar și făcând abstracție de calculele economice: 150 Km respectiv 220 Km pe uscat doar pentru a ajunge de pe un mal pe altul. Dar chiar și calculele economice ar arăta probabil bine. Podul de la Galați-Brăila ar lega mai ușor Moldova de Marea Neagră iar cel de la Călărași ar lega mai ușor Balcanii de Ucraina și mai departe. În condițiile unei cuplări de venturi cu podurile existente, de la Cernavodă și Giurgeni, investiția poate fi amortizată într-un interval rezonabil, cu beneficii colaterale suplimentare pentru economie. Situația de la Brăila s-a rezolvat în mod aproape nesperat, prin accesarea unui program special al Uniunii Europene destinat Deltei Dunării. În cazul podului de la Călărași, totul va depinde de negocierile cu bulgarii, care sunt interesați să facă poduri cât mai la Vest și care au un ascendent moral uriaș după ce au preluat complet inițiativa la Calafat-Vidin (foto), au făcut podul exclusiv prin forțe proprii și apoi au trimis nota de plată la UE. În caz că nu vor să cadă de acord pentru Călărași-Silistra și deci devine improbabilă accesarea de fonduri UE, o variantă alternativă cu finanțare națională ar fi mai mult decât binevenită.

Căi ferate

Că tot face presiune Dacia pentru construirea autostrăzii Pitești-Sibiu. Există fonduri pentru asta și trebuie folosite. Un aspect mai puțin dezbătut este potențiala legătură pe calea ferată! Spre deosebire de coridorul „cunoscut în trecut drept IV” rutier, cel feroviar trece prin Brașov. Pe calea ferată, distanța dintre Pitești și Sibiu este de 230 de Km, pentru că singura rută viabilă este prin Slatina! Traseul direct ar fi de nuumai 130 Km, deci cu 100 Km mai scurt, doar că lipsește o porțiune de 40 Km între Rm. Vâlcea și Vâlcele. Nu lipsește de tot, linia a fost construită acum zeci de ani, doar că soluțiile tehnice ale vremii au fost învinse de alunecările de teren repetate. Porțiunea se poate finaliza în condiții bune cu un cost de două miliarde de lei, este prinsă în Masterplanul General de Transport dar… „nu există finanțare”. Iată oportunitatea pentru un Fond Suveran să facă un bine marilor companii locale și, într-o formă sau în alta, să scoată și bani din asta!

Autostrăzi

Ele stau mai bine aici, la urmă, chiar dacă stârnesc cele mai multe pasiuni, pentru că bani destui probabil că nu vor fi niciodată în Fondul Suveran pentru ele. Există trei segmente importante care nu sunt prinse în planurile de finanțare ale Uniunii Europene și probabil că nici nu vor fi prinse în viitorul previzibil (fie sunt în așteptare, fie pe „lista lungă”). Toate pleacă din Brașov: spre Sibiu, Ploiești respectiv Bacău și ar face practic legătura necesară intern între coridoarele europene, care servesc cu prioritate necesitățile de tranzit continental.
Lungimea totală depășește 350 de kilometri iar costurile depășesc, cel mai probabil, 5 miliarde de euro. Banii din Fondul Suveran nu vor fi probabil de ajuns într-un orizont previzibil, dar există măcar șansa de a cofinanța astfel măcar o parte din investiție.

Pe scurt:

1. Bani de la buget nu prea sunt în condițiile în care România s-a angajat voluntar la cele mai ambițioase ținte de deficit și încă stă sub presiunea de-a mai reduce taxele și mări cheltuielile.
2. Fondurile Europene sunt destul de multe dar nu chiar pentru orice și destule investiții importante sunt pur și simplu nefinanțabile.
3. Parteneriatul public-privat, chiar și dacă ar arăta în sfârșit un prim exemplu de succes, tot vine cu costuri destul de mari pentru economie.
Deci pentru toate proiectele de mai sus – prea scumpe pentru autoritățile locale dar nu destul de importante pentru UE – Fondul Suveran este printre puținele variante viabile.

http://riscograma.ro/13364/iata-proiectele-critice-de-infrastructura-pentru-care-poate-fi-util-fondul-suveran/
Waze evangelist, GDE, inmures.ro

cristi5

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.731
  • Karma: +711/-91
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4396 on: July 16, 2017, 02:54:24 AM »
Probabil mai are si mici inadvertente (in special pe partea de AC), dar stiu ca va fi extrem de greu de updatat.

Pe inspectorul padurii se vede f bine unde nu este AC (cu exceptii cunoscute gen Holdea).

O singura ciudatenie am gasit: ori Sebes-Turda 1 are AC pe ultima suta de metri de la nord, ori ST2 incepe cu vreo 100m mai la sud fata de ce e acum pe OSM :)

Pt update am creat cate o relatie OSM pt fiecare "zona" dintr-un lot cu aceeasi situatie AC etc. E mult mai usor de actualizat asa. Vezi lista mai jos. Am creat si relatii pt centuri, apar maine pe lista.

As mai avea de impartit A0 sud si DX12 pe loturi. Daca ma poate ajuta cineva cu coordonatele capetelor de lot, ar fi super.

PS: cu ocazia asta am confruntat traseele cu imaginile din satelit. A3 partea dinspre Targu-Mures (Geiger si Strabag) au necesitat corectii serioase. Mici corectii si pe Sebes-Turda 1 (Pizzarotti)


A1 LD2, LD2 tuneluri pt ursi
A1 LD3, Holdea
A1 LD4, zona lilieci
A3 Bucuresti-Ploiesti lot 1
A3 A3 1C lot 1 TarguMures-Ungheni+ tronson legatura cu strada Budiului
A3 1C lot 2 Ungheni-Ogra
A3 2A lot 1 Ogra Iernut (cu AC), si fara AC (vest)
A3 2A lot 2 Iernut-Chetani (cu AC), fara AC vest si est
A3 2A lot 3 Chetani-Campia Turzii (fara AC)
A3 viaduct Gilau, Gilau-Nadaselu, 3A2 Nadaselu-Mihaiesti
A10 lot 1 cu AC. Fara AC: nod Sebes, Alba Iulia Sud, Alba Iulia Nord
A10 lot 2
A10 lot 3
A10 lot 4, Stejeris

IN PROGRESS

adiarc

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.666
  • Karma: +2432/-334
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4397 on: July 16, 2017, 12:36:42 PM »
este de importanta capitala infintarea Politiei Autostrazi ( real..in teren,nu doar pe hartie ),cu politisti bine pregatiti si un parc auto si cote de combustibil,adecvate....De asemenea cu norme clare de oprire a celor care depasesc viteza ( sistemul Folow Me )....sa renuntam la a pune in pericol politistii prin actualul sistem - Kamikaze ( stationarea contraventionala pe portiune hasurata cu radarul si patrunderea usoara de pe banda de urgenta pe banda 1,in fata unei masini care merge cu mult peste 130 km/ora )

http://www.turnulsfatului.ro/2017/07/16/jurnalul-unui-politist-pe-autostrada-sapte-amenzi-pentru-180-kmh/


alexV

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 510
  • Karma: +478/-23
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4398 on: July 17, 2017, 02:45:55 PM »
este de importanta capitala infintarea Politiei Autostrazi

Ea exista de mult, am fost avertizat pentru viteza pe A3 Cluj acum 2-3 ani, si agentul s-a recomandat de la "Politia Autostrazi". Imi statea pe limba sa intreb "sunteti multi pe astia 40 de km?"

Iti dau dreptate in schimb ca e lipsit de orice siguranta sa iasa din masina agentul cu batul, si sa marsaluiasca pe autostrada pentru a opri o masina in viteza.

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 824
  • Karma: +272/-96
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4399 on: July 17, 2017, 06:37:09 PM »
exista Brigada Autostrazi si Misiuni Speciale pentru zonele cu autostrada din Romania + DN 1 cu sediul in Sinaia.

Insa, ca om crescut chiar in familie de politisti cu multi "rutieristi" nu pot sa dau vina pe cei de la IGPR fara sa acuz pe cei din MAI si din Parlament care sunt PRINCIPALII VINOVATI de situatia si modul de operare a politiei rutiere
1) Cine a facut legea de asa natura incat camerele radar sa fie practic imposibil de folosit in Romania ?!?!? Stiti ca am avut si au disparut rapid pentru ca primarii vroiau banii incasati din amenzi dar in acelasi timp statul sa le plateasca instalarea si centrala care sa le opereze. Plus alte cateva probleme legate in principiu de cine si cum foloseste acea camera de trafic
2) Oare cine a mentinut in lege atat timp precizarea de "agent constatator" cu referire la notiunea de agent de politie si nu la "autoritate constatatoare"
3) Da... follow me se foloseste chiar si la noi dar nu ai cum sa folosesti in toate situatiile (Inca se folosesc Passat-urile. Au milionul de km si inca le folosesc pentru Follow Me). Practic, in DE, AT, HU, FR, SUA pentru "follow me" sunt defapt 6 echipaje laa 10 minute unele de altele. La noi... mai mult de 3 echipaje nu am vazut nicaieri. Sincer sa va spun, pe anumite puncte nici nu cum mai mult de doua. Sau ala de sta cu radarul pleaca dupa primul si ceilalti 10-15 din spatele "contravenientului" pleaca basma curata ?!?! Asa ca un echipaj sta cu "radarul mobil" la inregistrat si alalalt echipaj liber la nivel de birou rutier sta la "oprire". Atatia oameni si atatea masini avem.
4) Pentru a fi posibile schimbarea anumitor moduri de operare ale politistului rutier trebuie modificat (sau ma rog, aplicat mai strict) statul politistului. Zic asta in conditiile in care acel birou de avizare a amenajarilor rutiere din serviciile politiei rutiere in 80-90% din cazuri este format dintr-un singur ofiter. De multe ori nici nu au ofiteri suficienti asa ca se ocupa direct un agent (mai spre pragul pensionarii)

La noi serviciile de politie cu grad mare de interactiune cu cetateanul (Rutiera, Ordine Publica) sunt cu mult sub-dimensionate, slab finantate (va invit sa mergeti intr-un sediu de politie sa vedeti ca lucreaza fix in aceleasi birouri de acum 30-40 ani), prost dotate (ca si dotarile sunt de tot rasul).
In mare parte trebuie sa intelegeti ca dotarea unui politist e legitimatia, uniforma si acel logan. Atat si nimic mai mult. Ii vedeti pe multi ca scriu in birouri la laptop. TOTI cei care ii vedeti cu laptopuri si-au dat in comodat laptopurile personale catre IGPR. Au facut asta pentru ca s-au saturat de masina de scris si gasesti foarte greu banda pentru ele.

Si tot au cerut una alta... nu stiti cat de mare a fost multumirea ca au primit Loganuri in 2004. Multi au facut atunci trecerea de la cal la logan. Ca masini erau 20-30 pe tot judetul pentru toate serviciile si birourile. Si in continuare se subfinanteaza.

Vor si cei de la rutiera conditii mai civilizate de munca. Nu li se ofera. Chiar nu. Si asta chiar se vrea sa fie asa de "sus".

Cat ar face modificarea legii astfel incat sa fie posibila punerea in operabilitate a camerelor de viteza. Si-ar vedea si rutieristii de treaba lor de cercetare penala si n-ar mai sta pe marginea drumului. Nu le face nici lor placere sa stea la "traseu" cand multi au intrat in politie cu speranta ca or sa prinda si ei cercetare penala...
« Last Edit: July 17, 2017, 06:43:18 PM by dumbravaandrei »
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

adiarc

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.666
  • Karma: +2432/-334
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4400 on: July 17, 2017, 07:27:47 PM »
Stiu si eu ca exista...insa doar pe hârtie si eventual f.putin pe A2...un MCV in boscheți sau pe marcaj hașurat nu e Politia Autostrazi

Politia Autostrazi înseamnă mașini puternice care opresc regulamentar șoferii pe sistemul follow me plus un sistem mai dur ,corelat cu gravitatea faptei si un sistem mult mai facil de executare a celor care nu doresc sa plătească amenzile...de ex.as adopta parțial sistemul elevețian la peste 200km/ora pe autostrada...confiscarea mașinii pana la plata unei amenzi consistente de minim 2 ori salariul mediu ( aprox,1000 euro ) si eventual vinderea ei la licitatie si returnarea diferenței unde rămâne neplătit
« Last Edit: July 17, 2017, 07:32:53 PM by adiarc »

Bogdan_Cluj

  • Executive
  • *****
  • Posts: 347
  • Karma: +263/-32
    • ClujEuropean
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4401 on: July 17, 2017, 09:36:56 PM »
Un nod la Goga nu avantajeaza pe nimeni.

Eu vad asa:
- A3 existent intre Ploiesti (sud) si Bucuresti (Nord-est: Voluntari)
- (viitor) DX12 intre Craiova si A1 (Pitesti sud)
- viitor A7 intre Moldova si undeva in zona Ploiesti
- DN72 existent intre Ploiesti si Pitesti (prin Tragoviste)
-- viitor DX intre A3 Ploiesti sud si A1 Gaesti (care sa "inlocuiasca" DN72)

Acum este clar ca cele doua regiuni Oltenia + Muntenia de vest, deservite de DX12 (+ viitor DX Ploiesti-Gaesti) si regiunea Muntenia centrala (Bucuresti) si eventual de vest (spre Dobrogea) sunt intr-un oarecare conflict de interese:
- prima si-ar dori ca A7 sa ajunga cat mai aproape de Ploiesti (de aici propun nod la Goga) si de aici mai departe spre Oltenia pe bucata mica de A3, dupa aceea pe DN72 (sau pe viitor DX Ploiesti-Gaesti), apoi pe DX12 pana la Craiova
- cea de a doua si-ar dori o "intepare" in A3 cat mai la sud-est, de aici si propunerea de nod la Dumbrava (bine daca chiar vrem sa fim super SF, gen star trek, Bucurestiul si-ar dori ca A7 sa se lege de A3 chiar in zona unde A3 trece din judetul Ilfov in judetul Prahova ... dar sa nu exageram  :) )

Poate bucata spre Goga nici nu trebuie sa fie profil de autostrada, poate un half profile sau un DX sau poate chiar un drum 1+1 ar ajuta ... sau poate NU si fac eu o supraoptimizare care nu isi are rostul (ROI mic) si este suficient ca cei (relativ putini, daca asa vor arata analizele de trafic) sa ocoleasca pe la Dumbrava.

http://clujeuropean.com    
             Transport: Traficul de tranzit  |  Conexiune A3-DN1 Tureni  |  Lucrari infrastructura jud. Cluj  |  Monitorizare lucrari | Transport alternativ: Piste biciclete | Flota CTP |
             Economic: Buget: General Cluj Napoca | Transporturi Cluj Napoca | PNDL2: Nivel national | Regiunea Nord-Vest | Regiunea Centru | Regiunea Vest |Judetul Cluj |
             Book review: Indrumar pentru primari |

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 824
  • Karma: +272/-96
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4402 on: July 17, 2017, 09:58:05 PM »
Politia Rutiera doar aplica sanctiuni, foarte limitat le si poate propune. Acolo e problema de legislatie. Din cate propuneri a facut MAI de modificare a codului rutier au fost adoptate doar 9 observatii in ultimii 10 ani. 6 au fost posibile prin CCR/ICCJ.
Pe A2 la BAMS ultima data tin minte ca erau in jur de 60 (subofiteri plus ofiteri) dar ei acopera intregul traseu A2.
Si cei de pe A2 au avut un privilegiu din partea Tiriac Auto si Porsche Leasing care le-au donat multe masini si masini puternice (cu exceptia Porsche-ului ce l-au avut din confiscari si in care tot Porsche au bagat 40.000 eur ca sa-l repare ca l-au tinut aia total aiurea in parc).
Iar la acel birou, lumea vine cu  entuziasm si pleaca cu si mai mult entuziasm. Au un regim de munca foarte nasol (Cel putin 16/24, daca ai prins un "eveniment" mai nasol ajungi acasa si dupa 2-3 zile si din pacate pe A2 tot sunt "evenimente") .
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.726
  • Karma: +2651/-556
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4403 on: July 17, 2017, 10:48:25 PM »
Am schitat (din topor) doua posibile legaturi cu A3:
- una care sa ii favorizeze pe cei care vin/merg (din)spre Bucuresti -> legatura din zona Dubravei (cu portocaliu, Var 1)
- una care sa ii favorizeze pe cei care vin/merg (din)spre A1/Pitesti -> legatura din zona Goga (cu portocaliu, Var 2)
Probabil ca ideal ar merge ambele variante in paralel, dar nu stiu daca se justifica costurile celor doua "legaturi".
IPTANA in anii 68-69 credea ca se justifica...
Triunghiul ala apare aici:

Ca sa nu mai vorbim ca IPTANA s-a gandit si la A3 si la juma' de A13.
Iar A6 pare mai logica, nu face "burta" pana acasa la "mustacios"... :D

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 824
  • Karma: +272/-96
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4404 on: July 17, 2017, 11:00:26 PM »
Moldova e mult mai interesata de port  si de vest decat de Bucuresti daca e sa vorbim la modul cel mai concret. Cerealele si ovinile din moldova parasesc tara cu vaporul, nu cu TIR-ul. Iar cam 2 milioane de moldoveni care se intorc acasa cel putin o data pe an is la munca in Europa de vest. Ca ailalti 1 milion care au venut la munca in Bucuresti nu s-au mai intors de 40 de ani :D.
Dar mai ai si Galatiul+Braila care trebuie conectate la sud-vest si capitala cu alternativa la A2.

Cat despre un viitor DX Ploiesti-Pitesti, imi doresc tare, dar nu cred ca o sa apuc sa circul pe el in urmatorii 20 de ani :)

Cat despre planul celor de la IPTANA: E DIN 1968 BAI OAMENI BUNI!!!! S-A SUCIT LUMEA DE 3 ORI DE ATUNCI!!!!! NU CORESPUNDE NEVOILOR ACTUALE DE MOBILITATE, NU MAI SUNTEM INTR-O TARA TOTALITARA UNDE UN ZEVZEC MUTA INDUSTRII SUTE DE KM CA ASA I SE PARE LUI INTERESANT. NU MAI AVEM ORASE MONOINDUSTRIALE. AVEM UN MODEL DE DEZVOLTARE BAZAT PE POLI REGIONALI SI SOCIETATEA TINDE SPRE DESCENTRALIZARE!!!! Asa ca avem nevoie de solutii suple si flexibile. Si mai avem la indemana si transpirtul aerian care acum e chiar accesibil ca pret.
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.261
  • Karma: +2446/-1093
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4405 on: July 17, 2017, 11:30:35 PM »
1. Avem destule tiruri cu numar de Ucraina care trec pe la Giurgiu. Asadar avem si trafic de tranzit.
2. Eu vad ambele variante facute, dar nu si 2 noduri complete.  Mai exact, vom avea urmatoarele directii:

- La Dumbrava: doar Bucuresti - Buzau si invers
- La Goga doar Ploiesti - Buzau si invers
In felul acesta nodul se simplifica (cred ca avem mai putine structuri), iar cei 5 km suplimentari nu inseamna foarte mult, chiar daca vor fi 4 structuri: 2 DJ, CF si Teleajen.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.726
  • Karma: +2651/-556
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4406 on: July 18, 2017, 12:58:00 AM »
Eu vad ambele variante facute, dar nu si 2 noduri complete.  Mai exact, vom avea urmatoarele directii:

- La Dumbrava: doar Bucuresti - Buzau si invers
- La Goga doar Ploiesti - Buzau si invers
dr4qul4,
evident ca da...

Ce rost ar avea nod "complet" la Goga pe A7 dinspre Buzau spre Bucuresti sau la Dumbrava pe A3 dinspre Ploiesti spre Buzau ?!?!?...  :o

Acolo vom avea echivalentul unui "nod spaghetti" dar cu avantajul "raspandirii" lui pe vreo 5 km, deci NU vom avea 3 spaghete una peste alta... :)
« Last Edit: July 18, 2017, 01:06:04 AM by TibiV »

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.261
  • Karma: +2446/-1093
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4407 on: July 18, 2017, 01:17:01 AM »
Ar avea sens ca, pana la realizarea celei de a 2-a legaturi, nu se va putea ajunge de la Buzau la Ploiesti Vest si invers. Iar ramificatia din nord (care are tot 4 benzi)  eu o vad facuta in acelasi timp cu DX Ploiesti-Gaesti sau Cobra (care e prima)
Un nod complet la Dumbrava necesita 3 structuri (ex A2-A4). 2 semi-noduri implica tot 3 structuri. (1 ar fi la bifurcatia A7).
Dar la Goga este destul de aglomerata zona si nu cred ca vom vedea ceva.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.726
  • Karma: +2651/-556
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4408 on: July 18, 2017, 01:38:51 AM »
Fac doar o constatare...
Iata situatia actuala, cu doua bucle destul de ciudate pe A3...

Oare a fost o gandire "premedidata" ?....
Daca daca da, atunci bravo celor care au facut-o pentru o solutie de genul asta:


Dar dr4qul4 are dreptate...
Un astfel de proiect are sens doar realizand simultan cele doua "laturi lipsa" ale trunghiului...
Inclin sa cred ca "latura nord - Goga" a triunghiului este genul de proiect care, desi este non-core, va primi finantare europeana fara probleme - asta daca se incumeta cineva sa o ceara...
« Last Edit: July 18, 2017, 01:46:42 AM by TibiV »

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.144
  • Karma: +1203/-527
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4409 on: July 18, 2017, 08:46:53 AM »
Cred ca suferiti de optimism molipsitor. Eu vad in harta aia doar o spagheta gandita sa ocoleasca localitatile (deh, fara expropieri complicate si demolari) sau CF Ploiesti - Urziceni.
In plus nici macar nu vad rostul sperantelor voastre. Ce incercati voi sa evitati? Un 5 km in plus pe autostrada pentru cineva ce face probabil un drum de peste 200-300 de km? Hai sa fim seriosi, who the fuck cares about that? O autostrada, cateodata, te va duce pe un traseu ocolit si asta NU reprezinta o problema pentru nimeni.

Asa ca din partea mea sa faca un singur nod, undeva la sud de Dumbrava si gata!