Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

elphax

#4215
^
@1 pai nici acum nu ai acest traseu de viteza
:)
eu sunt oarecum de acord cu Dan
daca pana acum , adica in acesti 27 de ani, se faceau cele din harta lui, acum ar fi fost in lucru poate traseul Oradea - Cluj - Bistrita - Suceava - Iasi sau Oradea - Cluj - Tg Mures - Neamt - Iasi, poate si Lugoj-Calafat (unde au facut bulgarii pod), Craiova-Bucuresti etc

@2 Masterplanul trebuia sa fie facut acum 10 ani si sa fie 75% din lucrari incepute si/sau 40% terminate

Europiu

Bun, cred ca lui Stefan i-a scapat ideea cu "ce as fi avut gata deja in astia 27 de ani", dar, pe de alta parte, zic si eu ca el: daca s-ar fi inceput cum trebuie acum 20 de ani, nord-vestul ar fi trebuit sa fie una din prioritati (cu alte cuvinte, Brasov-Bors dar prin Sebes :)).
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

marisRO

Postez aici pentru ca este mai vizibil - macar UE stie ce vrea de la noi

Infrastructura de transport - Romania trebuie sa demareze mai multe lucrari, mai repede

e domenii, comisarul european a subliniat ca la Transporturi, comaniile beneficiare din subordinea Ministerului Transporturilor, va trebui sa avanseze mai multe proiecte de infrastructura.

"In privinta Romaniei si a statelor mambre noi, capacitatea administrativa limitata, lipsa unor proiecte de calitate" sunt principalele probleme care au ingreunat absorbtia de fonduri UE, a precizat Corina Cretu.

"Din acest punct de vedere, am inteles ca viteza de contractare s-a marit. Ramane o problema in transporturi, pentru ca aceste proiecte de calitate nu se pot face de pe o zi pe alta. Sunt proiecte grele, mature si care cred ca trebuie accelerate. Pentru perioada 2014-2020, am vorbit cu dl. ministru al Transportuilor, pentru ca situatia la zi pe proiectul-fanion, Sibiu-Pitesti, este inca in faza studiului de fezabilitate, avem centura Bucrestiului, metroul Otopeni si cel cu Valea Ialomitei, avem Ploiesti-Bacau. Cred ca ar trebui sa avem mai multe proiecte, inclusiv Targu Mures - Iasi, sa le incepem in mod simbolic, pentru ca chiar daca vom inaugura in aceasta perioada doar cateva loturi, fiecare guvern care va veni va fi obligat sa-l continue pe celelalte exercitii financiare", a spus ea.

Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21754259-corina-cretu-aflam-jumatatea-exercitiului-financiar-2014-2020-dar-avem-absorbtie-zero-suta.htm

Io

"Cred ca ar trebui sa avem mai multe proiecte, (...), sa le incepem in mod simbolic, pentru ca chiar daca vom inaugura in aceasta perioada doar cateva loturi, fiecare guvern care va veni va fi obligat sa-l continue pe celelalte exercitii financiare".

Bravos, comisareaso, buna gindire, m-ai spart. Miticeala tipica. Cita viziune manageriala, rupi nu alta! La infrastructura e ca la la voi, la politruci, da ala niste lopeti azi, dupa aia vin eu, mai dau niste lopeti, vine altu' si toarna sapa, hai, ca-n 30 de ani o dam gata. Dracului gata.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

alecu26

legat de panouri....normal se face un studiu de propagare a sunetului. Ar trebui sa faca parte din acrodul de mediu.

O regula asa de bun simt de care am auzit....zicea de 500 de metri....dar mi se pare enorm.
Drumurile noastre POATE;

carutasul

Pai eu stau la 700 m de DN6 si seara se aud maşinile ( nu deranjant, dar le auzi, mai ales când trece vreun "supărat" ). E drept că e foarte linişte... ca la ţară, dar şi pe acolo cred că e la fel.

vancouver

Scurt ca suntem off-topic: masinile de pe DN merg cu 80-90-100, mai cate unul cu 120-130 unde se poate. Dar pe autostrazi, camioanele cu 100 si masinile mici cu 130-150 creeaza un vuiet-suierat continuu greu de suportat si care trece si printr-un termopan normal. Asadar nu comparati DN cu A la zgomot.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

GDPR

@alecu, cei 500m de care ai auzit se refera la lungimea ecranului acustic in lungul drumului, vezi pagina 14 a Reglementarii Tehnice ST-052-2014: http://www.mdrap.ro/userfiles/reglementari/Domeniul_XXIV/24_31_ST_052_2014.pdf

andrei@buc

^^

legat de planificare si de cat de devreme poti sa o incepi. un exemplu aparut in bugetul pe 2017 al guvernului din Victoria este constructia unei bucati de drum de viteza ce face legatura intre doua alte drumuri (detalii aici: https://goo.gl/1oWy5t )

ce e interesant este faptul ca terenul pe care se vor construi cei 9km de drum au fost rezervati din anii 60, de cand au ajuns la concluzia ca la un moment dat vor avea nevoie de el.
QuoteRoads Minister Luke Donnellan said VicRoads identified the need for a bypass in the 1960s and created a road reservation, so the Government would not need to compulsorily acquire residential land.

iar la preturile ce se vehiculeaza in melbourne pentru teren rezidential faptul ca au pus terenul la pastrare pentru jumate de secol a fost, in mod evident, o idee foarte buna. probabil ca ar mai fi si alte exemple, ar asta este destul de clar

elphax

deci ar fi perfect daca am face exproprieri acum
dar la astea nu ai cum sa lucrezi cu bani europeni fara sa ai traseu, proiect etc

andrei@buc

romania are capacitatea de a construi in jur de 50 de km de autostrada pe an. cel putin asta e media ultimului deceniu, de la aderarea la UE si cam asa ar parea sa stea lucrurile si pentru urmatorii ani. plecand de la aceasta valoare poti sa presupui 500 de km in urmatorul deceniu si sa le pregatesti din timp si cum trebuie. oricum, majoritatea pregatirii nu se modifica in timp. cel putin nu in timpul erai noastre geologice. Romania nu are lucrari de amenajari funciare care sa modifice radical traseul.

si asa, se pot face studii geo, se poate hotara traseul, se pot face exproprieri, iar proiectarea efectiva si obtinerea avizelor se fac atunci cand efectiv exista bugetul pentru proiect. la preturile actuale ale terenurilor agricole (chiar daca au crescut procentual cu 2 cifre pe an de multi ani), investitia nu ar necesita sume foarte mari


dumbravaandrei

Eu chiar m-as arunca la un pariu ca pana pe 31.12.2017 nu o sa circulam pe nici 100m noi de autostrada. Asa ca sansele de a ramane doar cu LD2 deschisi anul asta sunt de peste 90% :)

Dominik

^
Posibil doar Lugoj-Deva lot 3, dar cu mari eforturi !!!
You're in Steelers Country

dumbravaandrei

Noutati la Holdea? Eu am zis de circulat, nu de vizitat la muzeu   :(