Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Goldmund

Nu este nimic politic tendentios, insa cand am citit rezultatele alegerilor din dec. 2016, am ramas paf cum un partid practic castigase totul la distanta mare si mi-am dat seama pe loc de ce va urma la "Infrastructura":
1- A1 Pitesti-Sibiu va fi (din acel moment)f. f. f. greu de facut, iar Comarnic-Brasov va fi f. f. usor de executat, "solutia la indemana".
2- A12 va fi imposibil de construit(cu toate promisiunile date celor de la Ford), dar o autostrada "adevarata" se preconizeaza prin sudul Romaniei, exact prin Alexandria.
De fapt si la urma-urmei, nu Craiova - Bucuresti este  autostrada importanta(ca tot ar fi ceva), iar tot ce mai ramane ar fi, intamplator,  doar Alexandria - Bucuresti, o autostrada moderna cum nu va mai cunoaste Romania. Am sperat si sper inca pana azi ca m-am inselat  atunci.

GDPR

Nu stiu de ce va ingrijorati. Cu TelDrum se rezolva orice.  :)

dr4qul4

Waze-ul de la Craiova la Bucuresti imi da cu 1 km mai mult pe alexandria....si doar cu 4 minute in plus.
Pana acum nici nu ma gandeam sa nu o iau pe A1. Stiam ca distantele sunt comparabile si ma gandeam doar ca aproape jumatate din drum am autostrada.
Iar cand va fi gata si centura Caracalului si cea a Mihailestiului, drumul pe Alexandria devine muuult mai rapid.
DN6 a fost modernizat in ultimul timp. Dar nu ma asteptam sa bata autostrada la timp.
de ce ai face o autostrada paralele cu DN6? Il vad ca un posibil DX, upgradat din DN. Poate fi facut pe bucati.
A12 insa ar tb sa fie autostrada.
intr-o singura situatie ar tb facuta A6.. daca facem pod/baraj la Turnu Magurele si  ne inteleg cu Bulgaria pentru o legatura rapida intre capitale.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: dr4qul4 on April 22, 2017, 09:17:31 PM
cand va fi gata si centura Caracalului si cea a Mihailestiului, drumul pe Alexandria devine muuult mai rapid.

Cred ca in rush-hour de week-end se vor castiga minim 30-45 de minute...
Dar asta nu rezolva traseul Craiova -> Transilvania ->  granita de vest.

A12 insa rezolva.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adymartianul

A6 e Lugoj - Calafat. N-are nicio legatura cu Bucuresti sau Alexandria

TibiV

#4175
Serios ?!?!?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Eu am constatat asta mai demult: ce câştigi pe autostradă până la Piteşti pierzi pe traseul de la Pitesti la Craiova, care e si ceva mai dificil, datorită reliefului şi datorită localitătilor, mai dese şi mai mari. Pentru mine care am ţinuturile "de baştină" mai la sud de Craiova  oricum n-a mai fost de interes de când s-a asfaltat o porţiune de cativa km intre Dolj si Olt, pe drumurile locale ( si asta e altă istorie, că se pare că cele două judeţe se "certau" pe administrarea acelei bucăţi - sau mai bine zis pe ne-administrarea - încă de pe vremea raioanelor :) ) . Intr-o vreme era foarte dificil drumul pentru că erau multe căruţe in perioadele agricole, însă acum am văzut că au trecut la tractoare si nu mai e cazul. Poate vreun camion cu pepeni, vara.
Dar trebuie să intelegi că autostrada Alexandria e visul baronimii locale incă din vremea lui Ceauşescu, e "hard to kill".  Degeaba vorbim noi de raţiune, aici e pe sentimente :)

dr4qul4

@TibiV, nimeni nu va merge de la Craiova spre Nadlac/Cluj pe A12. Nici macar spre Sibiu. Insa eu cred ca vor aparea multi producatori de piese pt autoturisme. Care vor lucra si pt Ford si pt Dacia. Eventual de piese din aluminiu.
Ce o fi fost in  capul lui Ceausescu sa se opreasca la Pitesti cu A1. Putea sa o duca si el macar pana la Scornicesti. in schimb a preferat sa faca podure peste Dunare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

Podurile cred că le-a făcut în primul rând pentru calea ferată, că era depăsită de trafic ( imi aduc aminte că cineva de la CFR zicea la radio atunci că zona podurilor vechi era portiunea cea mai intens circulată din Europa ) iar autostrada a fost un fel de "bonus". Nu avea el în cap şosele, el stia una si bună că pe apă şi cu trenul e cel mai ieftin :) Dar chiar că divagăm :)

dumbravaandrei

Nu mai incercati sa justificati autostrazi prin industria auto. La noi aceasta industrie este extrem de slab dezvoltata incat sa justifice autostrazi iar la nivel mondial este intr-o restructurare atat de abrupta si mare incat noi nu o intelegem pe deplin si care in maxim 15 ani ne va aduce la un cu totul alt model de dezvoltare si investitie. Cand vom trece peste acest aspect poate vom descoperi si motivele din spatele unui A6 (sincer, daca ar fi fost dupa mine, A6 ar fi trebuit facut cu mult inainte de A12. Si cu drum de legatura Alexandria-A6).
Eu privesc A6 ca legatura primordiala pe traseul Port Constanta - Bucuresti - Craiova - Calafat - Belgrad - Zagreb - Nod A4/A34 din Italia iar sectorul peste munti pentru dezvoltare regionala a judetelor traversate si alternativa la A1 pentru traficul spre Nadlac (A1 gata +A10 gata va genera volume mari de trafic unele zone fiind cu risc mare de ambuteiaje - eternul blestem al Sebesului). Iar unele zone de acolo cu ceva sudoare pot reinflori economic si unele sectoare pot fi reactivate cu dezvoltarea pe orizontala a noi sectoare. Trafic va avea suficient un A6.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on April 22, 2017, 09:43:29 PM
@TibiV, nimeni nu va merge de la Craiova spre Nadlac/Cluj pe A12. Nici macar spre Sibiu.
?!?!?....
Pai daca vrei la Alba Iulia pe unde o iei ? Prin Petrosani ?...
Presupunand ca ai A12 si PiSi terminate, mi s-ar parea absurd sa NU o iei pe autostrada...

Quote from: dr4qul4 on April 22, 2017, 09:43:29 PM
Ce o fi fost in  capul lui Ceausescu sa se opreasca la Pitesti cu A1. Putea sa o duca si el macar pana la Scornicesti.
:lol: :lol: :lol:
Prin '77 eram in clasa a 8-a... Si pentru ca invatam bine, m-au facut UTC-ist.
Unde ?
La... Scornicesti !
Ne-a plimbat PCR cu autocarul pana acolo si inapoi, pe banii lor...
Da' a durat mult al naibii ! ;)
(Pe vremea aia nu aveau nici fotbal... Abia dupa cativa ani au inventat "starul" fotbalului romanesc, faimoasa echipa FC Scornicesti... :D )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

da. prin Petrosani.
de la Craiova la Bumbesti jiu drumul e perfect. nici macar o denivelare. si va fi gata si pe defileu cat de curand.
De ce ai ocoli atat cand poti merge pe un drum liber, si vei ajunge si mai repede?
insa pe A12 vei avea trafic Buzau-Ploiesti-Targoviste-Gaesti-Craiova-Calafat

Spre sibiu vei merge pe A12 doar pana la Ganeasa. De acolo iesi imediat la Rm Valcea.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Hai sa nu poluam inutil topicul A12...

Quote from: dumbravaandrei on April 22, 2017, 10:02:56 PM
Nu mai incercati sa justificati autostrazi prin industria auto. La noi aceasta industrie este extrem de slab dezvoltata incat sa justifice autostrazi
Ai fi surprins cat inseamna astazi "automotive" in PIB-ul Romaniei... Nu stiu cifra "pe din afara", deci nu o sa fac afirmatii "din burta". Dar este surprinzator de mare.

Quote from: dumbravaandrei on April 22, 2017, 10:02:56 PM
sincer, daca ar fi fost dupa mine, A6 ar fi trebuit facut cu mult inainte de A12. Si cu drum de legatura Alexandria-A6.
Eu privesc A6 ca legatura primordiala pe traseul Port Constanta - Bucuresti - Craiova - Calafat - Belgrad - Zagreb - Nod A4/A34 din Italia
Asta cu drumul de legatura Alexandria-A6 chiar mi-a placut...
Nu inteleg de ce A6 trebuie sa se duca pana in Alexandria - adica sa faca o "burta" spre sud... O fi "burta Dragnea"... O:-)

Mi se pare mult mai logic ca A6, ca "ruta rapida", sa mearga paralel nu cu DN6 ci paralel cu M900, adica Bucuresti-Rosiori-Caracal-Craiova samd...
Nu sunt geolog, dar daca s-a putut face M900, nu vad motive geologice ca sa nu se poata face A6 pe ruta asta, mult mai directa si de bun simt...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: TibiV on April 22, 2017, 10:05:26 PM
Presupunand ca ai A12 si PiSi terminate, mi s-ar parea absurd sa NU o iei pe autostrada...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dany9753

Marii producatori/importatori de marfuri nu au obligatia de a transporta un procent minim din fluxurile de marfuri pe calea ferata?

"Burta Dragnea" (Bucuresti-Alexandria) se poate dovedi utila pentru o viitoare legatura Bucuresti-Sofia/Atena.