Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Mai bine zis suntem in 2017 si nu avem nici 1 km de autostrada IN CONSTRUCTIE in Moldova.
Centura Bacau e doar half-profile si nu poate fi inca trecuta in categoria autostrazi.
Si in loc sa incepem cu zonele care sunt sufocate de trafic si unde relieful ne permite sa ne incadram in buget, noi ne agatam de utopii si nu facem decat sa blocam toate proiectelor.
Aud din gura unora ca "important este sa legam A8 de DN2". Pe bune? si DNCB  legata de A1, A2 si A3. E bine ca  legata?
Nu va mai ganditi doar la traficul de acum, fortat sa mearga pe un DN cu 1,5 benzi care trece prin toate orasele.
Cat timp voi visati autostrazi cu zeci de km de tunele si viaducte, realitatea este ca nu avem nici macar centura la Bacau, Roman, Tg Frumos, Podu Iloaiei.
Cand centura Bacau va fi gata, sa vedeti atunci trafic intre Bacau si Iasi. Si blocaje.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dan027

Daca se face autostrada Brasov-Sibiu, centura Bacaului si eventual un tunel pe sub Pasul Oituz, buna parte din traficul Moldova-Transilvania va "migra" pe aici.

Hai sa luam cateva rute si sa vedem cum sta treaba (datele sunt luate de pe google maps). Principalele rute care leaga moldova cu Vestul Europei sunt via Budapesta.
1. Iasi - Budapesta
Ruta 1 (Iasi - Gura Humorului - Bistrita - Satu Mare  - Budapesta) - 823 km (11 ore si 50 min)
Ruta 2 (via Cluj) - 877 km (12 ore si 30 min)
Ruta 3 (via Brasov) - 1008 km (12 ore si 45 min)

2. Chisinau - Budapesta
Ruta 1 (via Brasov) - 1.114 km (14 ore si 10 min)
Ruta 2 (via Bistrita) - 958 km (14 ore si 20 min)
Ruta 3 (via Cluj, E60) - 970 km (15 ore)

3. Chisinau - Milano (cam asta este traseul principal catre Spania/Italia)
Ruta 1 (via Brasov, Budapesta) - 2.071 km (23 de ore si 35 min)
Ruta 2 (via Cluj, Budapesta) - 1.925 km (24 ore)
Ruta 3 (via Brasov, Belgrad) - 2.003 km (23 de ore si 40 min)
- Autostrada Timisoara - Belgrad => -80/90 min
- A1 (Margina-Soimus) => -20/30 min
- A. Sibiu-Brasov => -40 min
- tunel Oituz => -10/15min

dumbravaandrei

#4127
Hai sa o luam si pe partea "ailalta" a povestei. [ironie]Poate Dan este mai familiar situatiei ca sta de mai multi ani ca mine in Brasov si ambii ne bucuram la fel de mult de solutiile de pe V.P, in special de CoBra si a glorioasei colaborari intre judetele Brasov si Prahova[/ironie]

1. Nu Bucurestiul trebuie sa traga de maneca pe cei de la Iasi, Neamt si Mures ca sa se faca o autostrada. La nivel local, NIMENI din cei care ar avea treaba / putere de decizie nu misca UN PAI cu exceptia declaratiilor din presa in perioada electorala. Deocamdata la noi minciuna si promisiunile aruncate la oha inca nu costa ba chiar aduc beneficii.
2. APL-urile din zona nu conlucreaza si nu trag umar la umar pentru realizarea unui proiect trans-judetean de orice natura vreti voi. Exemple in zona sunt multe. Asteapta PARA LUI MALAEATA... Asa ca pana la a se invata sa lucreze impreuna la o autostrada cum a facut SB-AB-HD-TM-AR o sa mai curga ceva oceane pe Siret...
3. Mai ales la acest proiect este normal ca APL-urile sa nu sa se implice la modul cum a fost prezentat de la centru. (Multi au aflat de el direct din presa, fara sa fie intrebati in viata lor despre acest proiect. Nici Prefectura nici CJ nici nimic). Cu exceptia unei spalari de bani prin anii 2007-2008 pe niste studii nu s-a intamplat nimic. Practic s-a studiat ziarul pe bani publici. Bineinteles cu firma de casa si tot tacamul.
4. Poate sa traga Bucurestiul pana n-o mai putea atat de cei de la Iasi, Neamt, Tg Mures cat si din restul judetelor limitrofe ca atat timp cat cei de acolo nu misca un pai este si normal sa nu sa se intample nimic.
5. Atat timp cat se va mai vorbi de acest proiect ca un tot unitar mentionandu-se sume > 5 miliarde de EUR, nu se va intampla. La asa suma cu asemenea beneficii, oricand poti sa aduci contra-exemple de prioritizare.
6. Sa zicem un mare MERSI ca inca nu avem regionalizare in tara asta ca altfel vai si-amar, nu s-ar mai misca nimic intre aceste regiuni. Vom fi o tara cu 8-9 regiuni separatiste si nimic mai mult.

@Dan027: Sugestia ta cu trecutul prin Brasov este identica cu varianta in care unul din Satu Mare ti-ar cere sa te duci la Bucuresti pe A13+A1 prin Sibiu si sa-ti iei gandul de la CoBra, asta intr-un scenariu in care A1 ar fi gata si A13 gata pana la Fagaras. Ca de obicei, compari mere cu pere.
1) A8 nu va deservi doar acele rute descrise de tine. Iar in contextul unui A3 Cluj-Debrecen gata si a unui A10 Gata, ruta propusa pentru A8 isi capata din ce in ce mai mult sens. Pentru traficul de lung parcurs de la Turda vei avea optiunea sa te desparti in diverse zari ale Europei mult mai eficient decat sa ii pui pe toti sa vina prin Brasov doar ca sa se uite la Magura Codlei si la Tampa.
2) Nu stiu sa existe o statistica prin Europa in care pe orice autostrada vrei tu, traficul majoritar sa fie de lung parcurs. De obicei traficul de lung-parcurs nu depaseste 35-40% restul fiind reprezentat de traficul de mediu parcurs (pana in 300 km) si local (100-150km). Iti garantez ca sunt mai multi din Moldova care merg la Cluj decat cei care au treaba cu Brasov/Sibiu. Ai cumva impresia ca daca mergi de la Sibiu la Timisoara ce vezi pe A1 sunt in majoritate oameni care merg la Budapesta sau in Croatia? Nu... majoritatea merg tot local, indiferent ca merg Sibiu-Sebes, Sibiu-Cluj, Sibiu-Timisoara sau in orice alta combinatie pe o raza de 150km in jurul Sebesului.

Da, A13 isi are rolul si sensul ei si personal mi-o doresc cat de repede posibil (mai ales ca la maxim 2-3 saptamani fac un drum Brasov-Dorohoi), dar sa nu confundam lucrurile intre ele.

ovideatza

#4128
Iasi-Cluj - via Bistrita-Dej = 420 km
Iasi-Bacau-Brasov-Sibiu =  450 km

Timp relativ egal pe GMaps.

De ce avem avion Iasi-Cluj si nu avem Iasi-Sibiu?  :o

La Brasov nu e aeroport, deci pauza comparatii de genul acesta.

Traficul Iasi-Vest nu se face prin Brasov. Nu e natural. Asa cum nimeni nu merge la Bucuresti prin Brasov.
In plus de ce ai vrea sa aglomerezi o ruta deja aglomerata? Uite ce se intampla intre Cluj si Oradea, unde fluxurile dinspre Est si Sud se unesc.

Ruta Iasi-Budapesta prin:
- Vatra Dornei - Bistrita - Dej - Cluj - Oradea = 885 km
- Bacau - Brasov - Sibiu -Arad = 1011 km

Comparam un traseu preponderent pe 1+1 fata de altul care are deja o parte semnificativa autostrada. Nu prea e ok.
La 150km diferenta diferenta de timp e micsorata doar pe fondul inexistentei A8+A3.
Cum ar fi calculul de timp daca ar exista:
- A8 Iasi ->Nod A7
- A3 Cluj-Bors integral

Nu poti forta traficul de marfa sa iti urce spre Brasov, unde drumul este incomparabil inferior celui prin Tihuta-Mestecanis pentru aceasta categorie auto.

De asemenea, traficul de marfa nu e doar strict Iasi-Budapeste(orice oras din afara tarii spre Vest). Un TIR incarca si descarca si pe traseu. Iar toata zona de nord nu poate fi abandonata prin fortarea traficului spre Brasov.

LE:

Quote from: dumbravaandrei on March 28, 2017, 03:22:55 PM

2. APL-urile din zona nu conlucreaza si nu trag umar la umar pentru realizarea unui proiect trans-judetean de orice natura vreti voi. Exemple in zona sunt multe.

Tin sa te contrazic  :D Exista drum pe POR facut Iasi-Botosani (reambilitare DJ), iar mai nou este depus proiectul pentru o axa judeteana Iasi-Suceava (mi se pare ca e respins si se redepune, dar "pare" ca se va aproba intr-un final).
Bine, aceste 2 exemple punctuale nu prea schimba situatia generala, descrisa corect de tine.
Ba mai mult, parca exista un DJ reabilitat pe fonduri in Suceava care se "continua" pe raza Neamt cu drum pietruit. Sau prin alt judet, nu din Moldova, unde tot un DJ se termina brusc, fara a exista absolut nimic dupa limita de judet.

pasadia

Iar v-ati apucat de comparat rahaturi. Eu va arat calitatea documentelor si in loc sa va plangeti si voi de asta si sa cereti o calitate mai buna pentru documente voi va apucati sa analizati continutul. Good work for me, mai bine taceam din gura.

Pe de alta parte de ce ma plang? Cand am deplans faptul ca traseul A8 s-a ales in SPF doar pe baza criteriului "lungime minima a tunelurilor" si am aratat ca ar fi putut exista rute mai bune, multi mi-ati sarit ca o fac pentru ca sunt brasovean (desi rutele nu aveau treaba cu Brasov-ul). Da, in continuare cred ca A8 e cel mai prost pregatit / justificat proiect, deci ca atare incercati sa rezolvati asta, voi cei ce il sustineti.

dumbravaandrei

Quote from: pasadia on March 28, 2017, 04:27:05 PM
Eu va arat calitatea documentelor si in loc sa va plangeti si voi de asta si sa cereti o calitate mai buna pentru documente voi va apucati sa analizati continutul.

Quote from: dumbravaandrei on March 28, 2017, 03:22:55 PM
Cu exceptia unei spalari de bani prin anii 2007-2008 pe niste studii nu s-a intamplat nimic. Practic s-a studiat ziarul pe bani publici. Bineinteles cu firma de casa si tot tacamul.
Imi pare rau, dar cunoscand mai indeaproape situatia de atunci, chiar nu am ce comenta.. atunci cand pui pe unul cu un SRL cu 2 angajati (sotia si cumnatul administratorului) si  administrator, fiecare avand studii in cu totul alte domenii (sotia fiind absolventa de litere rusa-franceza, cumnatul fiind absolvent de inalte stiinte juridice la Stefan Lupascu, administratorul mare absolvent de studii juridice la Mihail Kogalniceanu, ambele din Iasi), tu la ce documentatie te-ai astepta? merita efortul ca macar sa o rasfoiesti? E ca si cum m-ai pune pe mine sa fac studii in medicina sau bio-chimie...

P.S: tura asta nu m-am bagat la comparatii

ovideatza

Legat cu problema legata de a privi A8 spre exemplu ca un proiect complet, care nu poate fi tratat decat integral, in loc sa fie spart in etape, etc, un post al lui pasadia arata exact cum ar trebui tratat un asemenea proiect major:

Quote from: pasadia on March 13, 2017, 04:56:32 PM
Ca sa se inteleaga de ce vorbesc pe alte topic-uri despre tunel pe sub pasul Oituz:



Pe DN11 intre cele 2 puncte de capat sunt 11 km, facubili in 14 minute conform GMaps. E o localitate (Oituzul maghiar) si multeeeee serpentine. Pe partea din Ardeal sunt 2 benzi pe urcare doar pe ultimii 500 de metri, pe partea dinspre Onesti zona de 2 benzi in urcare incepe dupa vreo 4 serpentine. Pe ambele parti, deseori, se depaseste peste linie continua (masinile grele merg foarte incet, traficul nu e foarte mare). Sus in pas e o zona oarecum deschisa, fara padure, in care deseori e ceata si chichiura (chiar si cand la 10 km in ambele directii e vreme ok). Asfaltul nu e grozav si in plus ocazional mai cedeaza portiuni din terasament sau de la podete.

Traseul propus de mine cu negru mai sus ar avea doar 6 km dintre care doar vreo 3,5 ar fi in tunel (intre cele 2 puncte de inflexiune). Restul ar fi traseu nou, foarte usor realizabil.

Un asemenea proiect, desprins din proiectul "mare" al A13, ar fi un exemplu de bune-practici.
A8 sau trecerea nordica are si ea cu siguranta astfel de mini-proiecte care ar rezolva punctual probleme semnificative.

Dan027

#4132
Quote from: dumbravaandrei on March 28, 2017, 03:22:55 PM
@Dan027: Sugestia ta cu trecutul prin Brasov este identica cu varianta in care unul din Satu Mare ti-ar cere sa te duci la Bucuresti pe A13+A1 prin Sibiu si sa-ti iei gandul de la CoBra, asta intr-un scenariu in care A1 ar fi gata si A13 gata pana la Fagaras. Ca de obicei, compari mere cu pere.
Si merele si perele sunt fructe. Eu nu am sugerat nimic doar am facut o observatie simpla bazata pe faptul ca in viitorul nu foarte indepartat finalizam A1 Nadlac-Sibiu si poate chiar A? Sibiu-Brasov. Uneori mi se pare ca luati totul ca o lupta cu inamicul nr1. al infrastructurii din Romania, Brasovul. (asa ca o observatie, poate putin exagerata)

Quote from: ovideatza on March 28, 2017, 04:21:50 PM
Ruta Iasi-Budapesta prin:
- Vatra Dornei - Bistrita - Dej - Cluj - Oradea = 885 km
- Bacau - Brasov - Sibiu -Arad = 1011 km
Pai daca vrei ruta cea mai scurta de ce nu zici asa: Vatra Dornei - Bistrita - Dej - Zalau - Marghita = 818 km
Dar dupa cum zicea si @dumbravaandrei traficul de lung parcurs reprezinta doar 30-40% din trafic. Hai sa ne uitam sa vedem ce aglomerari metropolitane avem pe fiecare ruta:
- Iasi - Budapesta, via Brasov: Bacau (270 mii), Brasov (450 mii), Sibiu (180 mii), Timisoara (450 mii) -> 1,35 mil loc
- Iasi - Budapesta, via Cluj: Tg.Mures (200 mii), Cluj (420 mii), Oradea (250 mii) -> 870 mii loc
Eu doar am adus niste date in discutie nu lua asta ca pe o concluzie... ramane de vazut pe unde va fi cea mai buna solutie de legare a moldovei si ce solutie tehnica se va alege.

Oricum mi se pare aiurea ca ma acuzati pe mine ca vad doar o parte a problemei, cand voi faceti exact acelasi lucru. Daca vedeam niste pozitii impartiele pe subiectul asta nu as fi "simtit" nevoia sa intervin in discutie. Cand va ganditi la "un plan" de dezvoltare al infrastructurii ganditiva la toata lumea si faceti in asa fel incat beneficile economice sa fie maxime raportat la costurile constructiei.

Quote from: pasadia on March 28, 2017, 04:27:05 PM
Pe de alta parte de ce ma plang? Cand am deplans faptul ca traseul A8 s-a ales in SPF doar pe baza criteriului "lungime minima a tunelurilor" si am aratat ca ar fi putut exista rute mai bune, multi mi-ati sarit ca o fac pentru ca sunt brasovean (desi rutele nu aveau treaba cu Brasov-ul). Da, in continuare cred ca A8 e cel mai prost pregatit / justificat proiect, deci ca atare incercati sa rezolvati asta, voi cei ce il sustineti.
Si de asta ne trebuie o analiza consistenta si bine facuta a alternativelor de trecere a Carpatilor Orientali.

Sper ca SF-ul pentru Brasov-Bacau sa se faca mai repede de 2023, cum a planificat MT in prezent.

TibiV

http://www.capital.ro/seful-cnair-promite-90-de-km-de-autostrada-in-acest-an.html

Quote
Ne-am propus să dăm în folosinţă 90 de km de autostradă în acest an, este declaraţia directorului general CNAIR, Ștefan Ioniţă în cadrul conferinţei organizată de revista Capital, Transporturi şi Infrastructură 2017.

Potrivit acestuia, această ţintă, respectiv kilometri de autostradă asumaţi,  este una realizabilă.

"Vorbim de intrarea în Bucureşti, cei trei km, autostrada Lugoj-Deva, loturile 3 şi 4, autostrada Sebeş- Turda, loturile 3 şi 4. Acestea se vor finaliza în 2017 şi vom putea circula pe ele", a explicat Ștefan Ioniţă.

Acesta a mai declarat că, tot în acest an, vor fi finalizate şi date în folosinţă 45 de km de variante de ocolire. În ceea ce priveşte drumurile naţionale, aproximativ 275 de km vor fi reparaţi. 

"Am iniţiat discuţii din primele zile cu proiectanţii, am evaluat documentaţiile tehnice elaborate pentru proiectele CNAIR. Centura Sud Bucureşti vrem să o promovăm pentru a fi finanţată din Fondul de Coeziune. Mi-am asumat pentru acest sector de autostradă ca în luna mai să fie documentaţia publicată în SEAP. La pasajul Domneşti, în 2-3 săptămâni se va semna contractul pentru construcţia acestuia, a mai adăugat şeful CNAIR.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

#4134
^^
Chiar nu vreau sa ma complic mai mult , ca nu prea are sens dar:

Ungheni (Iasi) este doar capatul constructiei efective a acestei autostrazi pe teritoriul actual al Romaniei si UE Nu inseamna ca intr-un orizont de 20 de ani de la terminarea ei nu va fi continuata pana in UA. Nu este capatul efectului produs de A8 si nici pe departe A8 nu va deservi doar [ironie]megalopolisul[/ironie] IasiPascani (nihahaha). La est de Iasi, cam la 160 km pe cale rutiera, cam 110 pe cale aeriana, avem un CHISINAU cu aproape UN MILION de oameni in zona metropolitana. Mai la NE de Iasi avem si regiunile Balti, Orhei si Soroca cu aproape 700.000 de oameni. In jumtatea nordica a Republicii Moldova traieste majoritatea populatiei de acolo (cam 70%, vre-o 3 milioane de suflete).
La alti 150 KM pe partea nordica a A8 propus mai avem printre altele judetele Botosani (cam 415 mii locuitori), Suceava (cam 640 mii de locuitori) iar la nord de ele mai avem o regiune a Cernautiului cu aproape un milion de locuitori si - interesati direct de acest traseu. Mai sunt apoi si cei din regiunile Oblast din UA (cam 5 milioane iar in relatia cu UE tot pe la noi le e traseul. Nu-mi bagati trasee de pe GMaps cu Liov. Am mers pe acolo (E50+H02), un drum extraordinar de prost la nivel de dj de la noi, pustiu, nici naiba nu calca pe acolo. Noroc ca am mers cu masina altcuiva). Numai distributia asta iti indica de ce A8 este privita ca si CORE nu comprehensive.


Deci numai din zonele limitrofe deservite avem aproape 9 milioane de locuitori deserviti. Este probabil cel mai mare grad de deservire din partea asta de Europa. Nu am luat deloc in considerare judetele prin care trece A8 si fluxul venit de la sud de A8. Daca mai iei in considerare si intersectarea cu un A7 cifrele astea explodeaza efectiv si vei constata nu ca este un traseu la intamplare ci imperios necesar si VITAL economiei UE si a dezvoltarii regionale atat de aproape de umbra marelui urs.
Chiar uitandu-ma acum pe cifrele astea si pe bazine habar nu am de ce UE nu descinde efectiv in Romania sa le bage astora mintile in cap si sa zica : bai fratilor, va intelegem ca aveti zuzeniile voastre, dar dati-o naibii de treaba ca daca vreti sa va fie bine si sa avem si noi beneficii avem doua chestii nu de prioritate 0, ci de prioritate -1 mil (trebuiau facute de 20 de ani): A1, A7 si A8!!! Proiectele astea nu ar trebui nicicum fazate si prioritizate intre ele indiferent de efortul implicat - trebuie sa le facem cat mai repede chiar daca va implica lucru trans-national si poate pentru prima data dupa 15-20 de ani trebuie sa munceasca tot UE-ul ca sa ne salvam pielea!

De ce e important crearea unui traseu optim si pentru cei din MD+UA? Simplu: Ca model de afaceri al statului, oamenii aia vor plati cel putin taxe de drum. Majoritatea calatorind cu transport greu (TIR / Autocar) vor plati corespunzator pentru tranzitarea Romaniei. Crezi ca austriecii isi mentin autostrazile numai cu banii de vignete platite de austrieci? Nici pe departe, sumele colectate ar fi cvasi-insuficiente pentru ca austriacul isi ia vigneta pe un an la 30% din pretul unui strain care traverseaza tara in interes comercial cu aceeasi categorie de vehicul. Nu stiu cat ai mers prin Austria pe autostrada cu masina, dar iti garantez ca austriecii nici pe departe nu sunt majoritari pe acele drumuri. Asta inseamna bani pentru compania lor de autostrazi care le permit investitii ulterioare in infrastructura. Asa se exporta si se dezvolta corect infrastructura de transport a unei tari (nu taiata si data la fier vechi sau gandita recuperarea costurilor prin voturi). Acelasi principiu se aplica si la vecinii/fratii nostri unguri. De asta vor nemtii sistem de taxare pentru straini.

Acum, de ce i-ai impinge pe toti oamenii aia prin Brasov? Chiar nu vad nici cel mai mic motiv.
Atunci cand ai un traseu mai lung, oricine isi face un cost de timp. Cei care merg cu automobile au o tendinta putin mai crescuta de a alege autostrada deoarece pentru ei inseamna o crestere a vitezei medii consistenta datorat faptului ca trec de pe un traseu cu medie de viteza de 45-50 km/h (DN) la trasee de 300km la o medie de 110-120 km/h (trecerea de la regim de viteza de DN unde mergi maxim cu 100 Km/h la A unde mergi 130-140Km/h constant). Practic iti injumatatesti timpul de parcurgere a aceleiasi distante iar daca faci 50-70 km in plus e mult mai putin relevant. In schimb, pentru un transport de tonaj sau autocar, fiind limitati constructiv la 90 km/h aceasta tendinta se diminueaza, distanta parcursa efectiv primeaza. Ei mai au si pauze obligatorii, interesul lor e sa nu treaca printr-un ambuteiaj sau sector de drum care sa le scada viteza medie (serpentine, drum cu gropi etc).
Fortand aceasta categorie de trafic sa vina prin Brasov, vei constata ca Suceava-Dej sau Tg.Neamt-Toplita-Reghin vor fi la fel de aglomerate, la fel de pline de camioane. Nu rezolvi nimic. Absolut nimic.


Traseul A8 nu este prost facut. Este singurul lucru bun al acestui proiect. Ca avem noi frica de tunele asta e alta poveste, dar traseul chiar este unul gandit bine, poate printre putinele trasee gandite strategic si cu o ceva mai multa viziune.
Proiectul A8 in schimb este dezastruos comunicat, insuficient aprofundat, insuficient justificat, prost planificat si cu o lipsa totala de management, toate coroborate cu o lene si o durere in dorsier de dimensiuni inter-galactice.

P.S: Si omul, si maimuta si delfinul sunt mamifere. Asta nu inseamna ca putem sa ii comparam oricum ;)

L.E: Ce e cu italic este Later Edit :)

Dan027

#4135
Quote from: dumbravaandrei on March 29, 2017, 11:51:06 AM
Fortand aceasta categorie de trafic sa vina prin Brasov, vei constata ca Suceava-Dej sau Tg.Neamt-Toplita-Reghin vor fi la fel de aglomerate, la fel de pline de camioane. Nu rezolvi nimic. Absolut nimic.
Nu fortezi nimic, era vorba de un amarat de tunel pe sub Pasul Oituz si de Autostrada Sibiu-Brasov. Vrei sa zici ca si acestea ar fi inutile?!

Si totusi, hai sa facem o analiza cost-beneficii (luam datele din MPGT):

1. A3+A8
Nădășelu - Borș = 1307 mil euro
MZA: ~12k
Durata de parcurgere in prezent: 153 min
Durata de parcurgere daca se face autostrada: 75 min
Raport cost-beneficii (MZA*(Tp-Ta)/cost): 0.716

Tg. Mureș - Tg. Neamț = 3 mlrd euro
MZA: ~5k
Durata de parcurgere in prezent: 226 min
Durata de parcurgere daca se face autostrada: 100 min
Raport cost-beneficii (MZA*(Tp-Ta)/cost): 0.20

Tg. Neamț - Iași - Ungheni = 1130 mil euro
MZA: ~10k
Durata de parcurgere in prezent: 132 min
Durata de parcurgere daca se face autostrada: 54 min
Raport cost-beneficii (MZA*(Tp-Ta)/cost): 0.69

Cost Total: 5437 mil euro

2. A1+A13+A7+A8
Sibiu - Brașov = 815 mil euro
MZA: ~12k
Durata de parcurgere in prezent: 112 min
Durata de parcurgere daca se face autostrada: 61 min
Raport cost-beneficii (MZA*(Tp-Ta)/cost): 0.75

Brașov - Bacău = 1845 mil euro
MZA: ~5k
Durata de parcurgere in prezent: 218 min
Durata de parcurgere daca se face autostrada: 90 min
Raport cost-beneficii (MZA*(Tp-Ta)/cost): 0.35

Bacău - Pașcani = 466 mil euro
MZA: ~10k
Durata de parcurgere in prezent: 78 min
Durata de parcurgere daca se face autostrada: 42 min
Raport cost-beneficii (MZA*(Tp-Ta)/cost): 0.77

Pașcani  - Iași - Ungheni = 903 mil euro
MZA: ~10k
Durata de parcurgere in prezent: 112 min
Durata de parcurgere daca se face autostrada: 45 min
Raport cost-beneficii (MZA*(Tp-Ta)/cost): 0.74
Total: 3894 mil euro

Raportul cost-beneficii reprezinta timpul economisit in min pentru fiecare mie de euro investit.

pentium10

de unde ai luat MZA ~5k pt Tg. Mureș - Tg. Neamț?
Trebuie sumate cele doua MZA-uri care acuma sunt TgMures->Sovata si TgMures->Reghin/Toplita ca toate vor fi prin A8.

vizibil circula mai multe masini pe aceste zone decat Brasov->Bacau.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Dan027

#4137
Quote from: pentium10 on March 29, 2017, 02:52:44 PM
de unde ai luat MZA ~5k pt Tg. Mureș - Tg. Neamț?
Trebuie sumate cele doua MZA-uri care acuma sunt TgMures->Sovata si TgMures->Reghin/Toplita ca toate vor fi prin A8.
Exact asta am facut. Nu avem date foarte exacte asa ca ne bazam pe estimari.
Cele 2 drumuri pe harta sunt albastre, deci au un trafic de 750-3500 =>1500-7000, deci estimam undeva la 5k.

Brasov-Bacau este verde => 3500-8000, deci am estimat tot 5k


dumbravaandrei

#4138
Sincer sa fiu, imi aduc aminte doar de un singur caz in istorie care facea asa calculele, la umbra monitorului si iesea pe toate televiziunile si desena tot felul de ...monstruozitati... care convergeau in Brasov. Tot un Dan era... DAN SOVA  :troll:

@all
1) Propun incetarea contra-argumentarii lui Dan027, devine flaming si inutila. Date interpretate dupa ureche fara fundament stiintific in spate.

@Dan (027 sau Sova :troll:)
2) Planuri facute doar din fata monitorului facand abuz de platforme deschise s-au tot facut in Romania, chiar si pe partea de autostrazi. Inca ne minunam si bucuram de rezultate.
3) Infrastructura de transport (rutier / feroviar / aerian / naval) este un suport pentru dezvoltarea economica. Asa ca lista ta de rapoarte (fractii) e irelevanta. Sunt foarte putine locuri in care poti trata investitia intr-o autostrada ca investitie directa.
4) Orice masuratoare de anul trecut pe MZA-uri recenzate iti va indica o poza a starii infrastructurii din acel an. Ai observat ca MZA-ul asta variaza de la an la an?!? Asta nu inseamna neaparat ca traficul viitor al unui A este traficul actual insumat al unor DN-uri deja limitate de capacitatea de transport, starea drumurilor din zona, dificultatea / accesibilitatea traseului, aspecte de dezvoltare a economiei din bazinele deservite. Ca poate vine unul la un capat de A8 (sau orice A) si-ti plaseaza o facilitate de ansamblare utilaje grele sau un ditai parcul logistic si te-a umplut de camioane. Exista o dinamica in lucrurile astea. Nu e greu de calculat / intuit dar nu se face asa cum crezi tu.

pasadia

Bine, ala de mai sus nu e MZA-ul masurat in 2015, e prognoza pentru 2015 facuta pe baza datelor din 2010. Si nu inteleg de ce nu foloseste datele de atunci, sunt publice si mai adecvate pentru a stabili ordinele de marima intre diferite MZA-uri. In ceea ce priveste discutia, datele din 2010 arata DN15 MZA minim in sectorul montan 1900, DN12C MZA minim 3100, DN11 - MZA minim 4200.

Ca atare putem spune ca DN15+DN12C = DN11*1,25. Insa A8 ar atrage trafic si din DN17 sau DN12A, deci estimarile facute de dan ar trebui  in mod clar sa fie altele.