News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Cuneo

Comarnic-Brașov și Tg.Mureș-Iași, scoase de pe lista autostrăzilor prioritare pentru acest an

Construirea autostrăzii Comarnic-Brașov nu este trecută la capitolul priorități pentru 2017, dar nici autostrada Iași-Tg Mureș, atât de necesară pentru a convinge investitorii să vină și în Moldova.
Construirea unor autostrăzi care să scutească automobiliștii de orele pierdute în trafic pe Valea Prahovei sau care să lege regiunea Moldovei la o rețea națională de autostrăzi par a nu fi priorități ale actualului Guvern.

Ministerul de Finanțe a dat publicității zilele trecute bugetul Ministerului Transporturilor pe 2017 unde cele două proiecte menționate lipsesc. La capitolul "Proiectele prioritare ale MT pentru anul 2017 şi perspectiva 2018-2020", Guvernul trece continuarea lucrărilor la câteva autostrăzi în lucru la care se adaugă autostrada Sibiu-Pitești. Este vorba de "autostrada Constanța-Nădlac, finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva, finalizarea lucrărilor la autostrada Transilvania, autostrada Sibiu – Pitești, finalizarea autostrăzii Sebeș – Turda".

La partea de infrastructură rutieră mai figurează: "realizarea coridoarelor de legătură cu autostrăzile, prin intermediul drumurilor europene şi drumurilor expres și continuarea programului de construcţie a variantelor de ocolire".

Singurele referiri la Valea Prahovei sunt centurile ocolitoare Comarnic, Câmpina și Bușteni. Aceste proiecte sunt însă deocamdată blocate în diferite faze, cum ar fi licitații suspendate sau fără un câștigător desemnat. Despre aceste proiecte fosta conducere a CNAIR declara că urmărește anularea lor și reluarea proiectelor pe alte baze. Mai intâi urma să fie făcută proiectarea de către compania de stat și de abia apoi să se liciteze lucrările. Modernizarea Transfăgărașanului și a Transalpinei (DN 67C care traversează munții Parâng) sunt alte obiective urmărite de CNAIR.

Pe hârtie însă, partea de infrastructură rutieră este tratată cu generozitate de către Guvern, potrivit economica.net. Proiectul de buget pentru 2017 prevede pentru dezvoltarea de autostrăzi şi variante de ocolire cheltuieli de 4,32 miliarde de lei, de 2,5 ori mai mari faţă de execuţia preliminată pe 2016, de 1,74 miliarde de lei. Iniţial, fostul Executiv a alocat anul trecut pentru autostrăzi şi centuri suma de 2,58 miliarde de lei. Din cauză că nu au putut fi cheltuiţi integral, fostul premier Dacian Cioloş a tăiat la rectificările bugetare din banii pentru Transporturi.

Pentru 2018, actualul Guvern prevede cheltuieli de 2,57 miliarde de lei pentru autostrăzi şi variante de ocolire localităţi. Pentru 2019, alocările bugetare se reduc drastic, la 885 milioane de lei, iar în 2020 cresc până la 1,22 miliarde de lei.

În total, pentru perioda 2017-2020 Guvernul Grindeanu prevede cheltuieli de nouă miliarde de lei pentru autostrăzi şi centuri.

Însă, de la sumele trecute pe hârtia pe care se scriu bugetele, la cheltuirea efectivă a banilor, este cale lungă. Pentru a fi cheltuiți banii, trebuie făcute lucrările aferente de construire a autostrăzilor, totul în conformitate cu procedurile UE și cu contractele semnate. Ori, o bună parte din proiectele din prezent sunt blocate parțial, lipsind autorizațiile de construire, exproprieri, avize de mediu, lucrări de proiectare, etc.
http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/comarnic-brasov-si-tg-mures-iasi-scoase-de-pe-lista-autostrazilor-prioritare-pentru-acest-an-655702

TibiV

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-pres%C4%83-26012017#/0

Quote
Comunicat de presă 26.01.2017

La sediul CNAIR Central a avut loc întâlnirea întreMinistrul Transporturilor, Răzvan Cuc, directorul general al CNAIR, Ștefan Ioniță și reprezentanții direcțiilor regionale.

Au fost discutate obiectivele companiei și s-a subliniat faptul că prin proiectul legii bugetului de stat, în anul 2017, sunt asigurate sursele de finanțare pentru toate proiectele cuprinse în actualul Program de Guvernare.

Pentru proiectele aflate în faza de execuție, prioritare pentru companie, CNAIR a prevăzut în buget sumele necesare realizării acestora distinct la anexele cod 3/24/29. Pentru proiectele în pregătire (ex. Comarnic-Brasov, Targu-Mures-Iasi-Ungheni, Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani) sumele se regăsesc la Poziţia C Alte cheltuieli de investitii litera c. Acestea cuprind, potrivit legii finanțelor publice, cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, a studiilor de fezabilitate, a altor studii aferente obiectivelor de investiţii, inclusiv cheltuielile necesare pentru obţinerea avizelor, autorizaţiilor şi acordurilor prevăzute de lege.

De asemenea pentru Centura București (existentă) este prevăzută suma de 106.209 mii lei cuprinsă la titlul 58, fonduri externe nerambursabile – POIM. Pentru Centura de Sud (la profil de autostradă) este prevăzută suma de 5.000 mii lei pentru un contract de consultanță (asistență tehnică, financiară și juridică) pentru proiectul de concesiune Autostrada de Centură București Sud. În ceea ce privește Pasajul suprateran pe DJ 602 / Centura București – Domnești sunt prevăzute credite bugetare de 5.000 mii lei și credite de angajament necesare semnării contractului în valoare de 146.492 mii lei. La această întâlnire s-a subliniat faptul că, pentru realizarea obiectivelor de infrastructură prevăzute în planul de guvernare, este necesar ca proiectele în lucru să fie monitorizate, activitatea să fie transparentizată, iar soluțiile să fie ferme și rapid adoptate.

"Cer, atât directorului general al CNAIR, cât și directorilor regionali, o monitorizare permanentă a lucrărilor din teren și nu din birou, pentru a preveni eventualele blocaje", a spus, la finalul întâlnirii, Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

În perioada imediat următoare, după aprobarea bugetului, compania va prezenta detaliat stadiul proiectelor.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Quote from: TibiV on January 26, 2017, 08:50:23 PM
www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-pres%C4%83-26012017

QuotePentru Centura de Sud (la profil de autostradă) este prevăzută suma de 5.000 mii lei pentru un contract de consultanță (asistență tehnică, financiară și juridică) pentru proiectul de concesiune Autostrada de Centură București Sud.

Iar concesiune?

Asta este licitatia aia lansata in 08.12.2012?

"Contract de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti (Km 52+770 – km 100+765) si operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti – Constanta si Autostrazii Bucuresti – Pitesti"

Licitatia asta este inca "in desfasurare". :lol:

TibiV

#4038
Licitația asta cred că va fi "în desfășurare" încă 4 ani de acum încolo...

Că bani pentru A0 Sud de la buget nu vedem...

Şi mi-e teamă că nici pentru DNCB, sud sau nord..
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#4039
Nu va faceti griji, actuala guvernare e pusa pe "treaba" si in curand va iesi din nou cu concesiunea CoBra. Ca sa nu fie singura concesiune, ne va aburi si cu alte 3-4 concesiuni. Cred ca este clara si miza - o "atentie" fabuloasa la nivel de mai multe sute de milioane de euro, ceva nemaivazut pana acum. Ard de nerabdare alde Goga, Neaga si compania sa puna in practica acest proiect, Sova era in stare sa si doarma pe santier... Ca este cum spun eu, nu am nici un dubiu. Unu la mana: nu a existat nici un proiect in halul asta sustinut de politicieni. De ce nu sustin un pod peste Dunare la Braila cu aceeasi ardoare, de ce nu sustin centura Bucuresti, de ce nu sustin pasajele de la Arad. Nu, ei o tin una si buna si intre 2012 si 2014 guv. de atunci a avut un singur proiect in focus, la care au ajuns pana aprope de semnarea contractului. De ce oare? Daca nu castiga nimic direct din acest proiect, de ce il sustin in halul asta? Si de ce insista sa se faca FARA LICITATIE? Si de ce insista sa se faca cu o singura firma, adica sa coste enorm numai prin prisma faptului ca firmele care se pot inscrie in cursa se pot numara pe degete la nivel mondial? - adica lipsa de concurenta=pret mare. De ce? De ce au trasat o autostrada noua, care costa inca o data cat CoBra, anume Bacau - Brasov, sustinand ca cel mai bun drum Bacau-Bucuresti nu este prin campie ci cu trecerea de 2 ori a muntilor? De ce altfel, decat ca sa justifice trafic pe CoBra. De ce au amanat intentionat proiectul concurent Pitesti-Sibiu? Si de ce au mintit in legatura cu costurile CoBra, spunand initial ca banii se vor recupera din taxa si ca statul nu trebuie sa dea mai nimic, pentru ca apoi (dupa publicarea contractului la presiune publica) sa aflam ca imediat dupa finalizare statul urma sa dea 320 milioane € anual, din care cel mult 10-20 milioane se pot recupera din taxe, asadar statul urmand sa plateasca 26 de ani x 300 = 7,8 MILIARDE DE EURO !

Nu va fie frica, proiectul CoBra fara licitatie revine in scurt timp.

PS. Mi-a placut o expresie a lui CTP "cu dintii la gard". Asa au stat baietii astia 1 an si jumatate...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Dan027

#4040
Quote from: vancouver on January 27, 2017, 01:11:49 PM
Nu va faceti griji, actuala guvernare e pusa pe "treaba" si in curand va iesi din nou cu concesiunea CoBra.
Este un proiect util si ar fi bine sa se faca, dar nu la sume aberant de mari.

Quote from: vancouver on January 27, 2017, 01:11:49 PM
Unu la mana: nu a existat nici un proiect in halul asta sustinut de politicieni.
Proiectul a beneficiat si beneficiaza de o larga sustinere publica, asa s-au trezit si unii politicieni ca pot sa impuste 2 iepuri dintr-o lovitura (si spaga, si voturi).

Quote from: vancouver on January 27, 2017, 01:11:49 PM
De ce au trasat o autostrada noua, care costa inca o data cat CoBra, anume Bacau - Brasov,
Pentru ca asa s-ar fi creat cea mai ieftina varianta de a lega toate regiunile tarii intre ele dar si cu Vestul Europei. Plus ca Brasov-Bacau va fi mai ieftina decat Tg Mures - Tg Neamt.

Quote from: vancouver on January 27, 2017, 01:11:49 PM
sustinand ca cel mai bun drum Bacau-Bucuresti nu este prin campie ci cu trecerea de 2 ori a muntilor?
1. In prezent viteza medie de deplasare intre Bucuresti si Bacau este peste 80 km/h deci nu pune probleme transportului de marfuri momentan.
2. Bacaul nu este un oras polarizat de Bucuresti, iar o autostrada spre Brasov ar suplinii si nevoia Moldovei de a avea o legatura cu Vestul Europei.
http://www.riscograma.ro/wp-content/uploads/2011/06/Sistem_asezari.jpg



teocharis

vin vremuri grele, efectiv nu vad de unde ar putea co-finanta Romania acei 20-25% din valoarea estimata ptr Sb-Pitesti!

trebuie urgentate la maxim procedurile ptr constituirea  fondului suveran de investitii care sa poata garanta macar continuitatea acestei co-finantari.

vancouver

#4042
Quote from: Dan027 on January 27, 2017, 01:41:49 PM
Este un proiect util si ar fi bine sa se faca, dar nu la sume aberant de mari.

Unde am spus eu ca proiectul nu este util, domnule Dan027?

Quote from: Dan027 on January 27, 2017, 01:41:49 PM
Proiectul a beneficiat si beneficiaza de o larga sustinere publica, asa s-au trezit si unii politicieni ca pot sa impuste 2 iepuri dintr-o lovitura (si spaga, si voturi).

Unde am spus eu ca proiectul nu este sustinut public si ca nu este necesar? ? ?

Quote from: Dan027 on January 27, 2017, 01:41:49 PM
Pentru ca asa s-ar fi creat cea mai ieftina varianta de a lega toate regiunile tarii intre ele dar si cu Vestul Europei. Plus ca Brasov-Bacau va fi mai ieftina decat Tg Mures - Tg Neamt.

Eu comentam justificarea din varianta initiala a MasterPlanului, cum ca Bacau-Brasov-Bucuresti ar fi cea mai buna legatura intre Bacau si Bucuresti. Aici era minciuna. Nu am spus nici o clipa ca Bacau-Brasov nu ar avea utilitate. Dar ei au taiat autostrada directa Bacau-Bucuresti, care dupa parerea mea trebuie facuta, ca sa justifice trafic pe Valea Prahovei.

Sau cum sa-ti explic altfel? Ei sustineau ca este rentabil sa faci autostrada pe Valea Prahovei, pentru ca va folosi si ca legatura cu Moldova. Ori aici este declicul logic. Da, asa ar fi daca autostrada Bacau-BV ar exista deja. Dar pentru ca nu exista, atunci eficienta proiectului trebuie vazuta la pachet. Adica:
- varianta RO: Sibiu-BV + Iasi-Bacau-BV + BV-Ploiesti versus
- varianta UE: Sibiu-Pitesti + Bacau-Bucuresti + Tg. Mures-Iasi
Problema variantei RO: nu poti renunta definitiv la autostrada Bacau-Buzau-Bucuresti (trafic este oricum pe acolo, DN2 nu poate sa ramana asa, iar camioanele nu vor urca de 2 ori la 1000 m intre Bucuresti si Bacau, ci vor merge pe Valea Siretului oricum, cu sau fara autostrada); si nici Pitesti-Sibiu nu poate sa pice definitiv, urcand la doar 600m fata de 1100 pe Valea Prahovei si avand o lungime cu 40 km mai mica, ceea ce e important pt. camioane
Problema variantei UE: nu se rezolva aglomeratia de pe Valea Prahovei, deci oricum trebuie facut si Brasov-Ploiesti si desigur si Brasov-Sibiu.

Asadar, in mod hazliu, in toate variantele se fac TOATE autostrazile pana la final, cu singura exceptie a trecerii Carpatilor Orientali. Asadar intrebarea este Tg. Mures-Iasi sau Brasov-Bacau. Atat. Raspunsul nu are legatura cu CoBra, CoBra oricum trebuie facuta, si nu poate justifica trafic dinspre Moldova, pentru ca tot oricum trebuie facuta si autostrada directa din Moldova, adica Bacau-Bucuresti.

In final te rog sa intelegi: vreau sa se faca CoBra, dar nu poate sa fie motivata de trafic din Moldova spre Bucuresti. Acest tip de motivatie arata disperarea cu care s-a cautat gasirea de argumente pro, incalcand si cele mai elementare principii de logica. Dovada a unui ordin primit de sus. Dovada a unui interes politic dincolo de cel normal.

Quote from: Dan027 on January 27, 2017, 01:41:49 PM
1. In tara asta nu exista doar Bacau, iar in prezent viteza medie de deplasare intre Bucuresti si Bacau este peste 80 km/h deci nu pune probleme transportului de marfuri momentan.
2. Bacaul nu este un oras polarizat de Bucuresti.
http://www.riscograma.ro/wp-content/uploads/2011/06/Sistem_asezari.jpg

Intelegi gresit niste lucruri. Nu m-am referit la Bacau in sensul oamenilor care locuiesc acolo, ci la punctul nodal de transport, din care cele 2 variante de mai sus se despart. Prin Bacau se intelege tot ce inseamna Moldova de la Bacau spre nord. Adica Iasi, Suceava, Neamt, Botosani, jumatatea de nord a Rep. Moldova, Ucraina de nord.

ATENTIE: TRAFICUL BACAU - BUCURESTI inseamna tot traficul care urmeaza ruta Bacau-Bucuresti. Poate ca merge la Ruse sau la Constanta sau la Istambul. Pot fi bucuresteni care merg la manastiri in nordul Moldovei. Sau oameni din Pitesti care merg la Iasi. Nu inseamna numai bacauani care au treaba fix la Bucuresti sau bucuresteni care au treaba fix la Bacau.


Te legi prea mult de amanunte. Duci discutia in derizoriu. Eu vreau sa atrag atentia asupra unei posibile nenorociri financiare si tu rapunzi ca bacauanii nu sunt polarizati la  Bucuresti  ???
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

stangabriel

Off-topic pe subiect....fondul suveran nu cred ca se va folosi pentru co-finantari. Doar pentru atribuiri directe si 100 % lucrari buget.

vancouver

Asta este o maaaaare maaare aberatie teocharis. O minciuna.

In primul rand Sibiu - Pitesti NU SE POATE FACE SUB NICI O FORMA in mai putin de 7-8 ani.
2.500 milioane : 8 ani = 312 milioane / an.
Exproprieri nesemnificative, deci practic statul nu are costuri proprii, care nu se finanteaza de catre UE.
15% din 312 milioane = 46 milioane €.

40-50 milioane - asta e cofinantarea UE necesara anual. HILAR.  :lol: Este hilar sa crezi ca nu are statul bani de cofinantare. E absurd sa argumentezi astfel crearea unui fond suveran de investitii. Nu spun ca nu trebuie creat, dar nu pentru cofinantarea proiectelor europene. NEVER.

Spre comparatie, anul acesta 2017 sunt prevazuti ca 200 milioane € pentru A10 si inca pe atat pentru A1, din care partea de la buget este de ca. 80 milioane €. Ca atare 40-50 milioane nu pot fi o problema.

Nu mai vorbim ca "fondul suveran" doar nu crezi ca inseamna bani gratis. Fondul trebuie sa dea toti banii inapoi plus dobanda. Asta in loc sa ne imprumutam de BERD+BEI strict pe proiecte, cu dobanzi infime - dar deh, banii de la BERD+BEI sau de la UE necesita verificari, nu putem fura cum avem chef. Ori banii din fondul suveran nu se supun nici unui control. Nu vezi ca guvernul actual NUMAI asta cauta: cum sa cheltuie bani necontrolati de UE sau de BERD.

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Dan027

#4045
Quote from: vancouver on January 27, 2017, 02:45:49 PM
Unde am spus eu ca proiectul nu este util, domnule Dan027?
Unde am zis eu ca ai fi zis tu ca nu este util? ... doar am tinut sa subliniez faptul ca traficul pe Valea Prahovei "sufera" si are nevoie urgent de o solutie.

Quote from: vancouver on January 27, 2017, 02:45:49 PM
Unde am spus eu ca proiectul nu este sustinut public si ca nu este necesar? ? ?
Nu am zis ca ai fi zis asta... doar ti-am expus cateva din motivele pentru care politicienii sustin proiectul.

Quote from: vancouver on January 27, 2017, 02:45:49 PM
Dar pentru ca nu exista, atunci eficienta proiectului trebuie vazuta la pachet. Adica:
- varianta RO: Sibiu-BV + Iasi-Bacau-BV + BV-Ploiesti versus
- varianta UE: Sibiu-Pitesti + Bacau-Bucuresti + Tg. Mures-Iasi
Problema variantei RO: nu poti renunta definitiv la autostrada Bacau-Buzau-Bucuresti (trafic este oricum pe acolo, DN2 nu poate sa ramana asa, iar camioanele nu vor urca de 2 ori la 1000 m intre Bucuresti si Bacau, ci vor merge pe Valea Siretului oricum, cu sau fara autostrada); si nici Pitesti-Sibiu nu poate sa pice definitiv, urcand la doar 600m fata de 1100 pe Valea Prahovei si avand o lungime cu 40 km mai mica, ceea ce e important pt. camioane
Problema variantei UE: nu se rezolva aglomeratia de pe Valea Prahovei, deci oricum trebuie facut si Brasov-Ploiesti si desigur si Brasov-Sibiu.
Foarte buna analiza comparativa! (+1)
Dar micile deficiente pot fi diminuate cu alte masuri, problema e ca aceste alte masuri vor aduce la randul lor noi costuri.
Candva odata nu vedeam ca find o problema diferentele de altitudine pentru o autostrada, dar ele cauzeaza mici dificultati (camioanele merg mai incent cand urca o panta dar nu pot sa depaseasca 90 cand o coboara, sunt inregistrate depasirile de viteza pe cardul tahograf al soferului si este pasibil de amenda) cu toate acestea transportatorii vor alege sa mearga pe autostrada chiar daca "urca si coboara dealuri". Cunosc si eu un asa-zis transportator iar el considera ca accesibilitatea de la autostrada la firma este mai importanta decat o scurtare a drumului pe autostrada cu 20-30 km.
Sunt de acord ca DN2 nu poate sa ramana asa, trebuie upgradat la standardul de drum expres (latirea drumului + parapet median + variante ocolitoare pentru localitati + pasaje denivelate)
De asemenea traficul pe Valea Prahovei se poate "rezvolva" si el cu centuri, latirea la 2 benzi pe unde se poate, intersectii denivelate, parapete median, etc...
Si DN1 Brasov-Sibiu poate fi "rezolvat" cu cateva lucrari, corectari de curbe, latiri la 2 benzi pe sens, ocolirea localitatilor...

Quote from: vancouver on January 27, 2017, 02:45:49 PM
Te legi prea mult de amanunte.
De ce incerci sa te victimizezi?! ... este normal sa existe divergente opinie/viziune de dezvoltare...

Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

ovicor

+1 si de la mine, inclusiv pentru argumentatia "argumentata " pentru @dan027 !

subway

O precizare vancouver, daca valoarea exproprierilor se incadreaza intr-un procent considerat 'nesemnificativ' din costul total sunt considerate 'eligibile' la rambursare!
In rest...Big Like!
:p

Quest

Deci dna Sevil Shhaideh, in calitatea sa de vice-premier, ne spune ca UMB va termina complet in 2017 tronsonul LD4 ? Am dubii...

http://observator.tv/social/90-de-kilometri-de-autostrada-in-2017-aceasta-este-promisiunea-facuta-de-sevil-shhaideh-197212.html
Common sense will get you far !