Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

l3x

#3495
Care DX DNCB? Si mai ales, in constructie? In doi ani in cel mai bun caz, asta daca vorbim de acelasi lucru - adica Sud.

Tocmai pentru ca A0 e atat de scump, etc., etc., ar trebui sa ne apucam cat mai repede, pe bucatele mici. Daca putem face o proiectie pt. A8 pana in 2040 nu vad de ce nu putem face acelasi lucru cu A0 pe un orizont de timp pana in 2030, sa zicem. Bucata A3-OTP e foarte buna pentru inceput, se poate continua cu OTP-DN1 si ceva dinspre A3 spre A2...

LE: Tot aud lozinca "Cu PiSi inchidem nu stiu ce coridor/Terminam PiSi si o sa avem autostrada continua de la Constanta la Nadlac" ... e favorita in declaratiile de la TV. Ar fi dragut macar noi sa nu uitam ca DNCB sau traversarea Bucurestiului nu inseamna autostrada continua si de fapt n-am inchis nimic.

dr4qul4

eu ma refeream si la nord si la sud, pt ca si pe Nord se incearca unele imbunatatiri.
Iar cea de pe sud este ïn cosntructie" . Avem SF in derulare acolo si majoritatea expropierilor si relocarilor sunt gata sau simple (drumul exista). Pt A0 nu avem nici macar licitatie pt SF.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

l3x

#3497
Ok, nu vreau sa pornesc vreo polemica asa ca asta o sa fie ultimul post.

Pe actuala DNCB avem asa:
Nord:
1/2 "imbunatatita" la "regim de autostrada" dupa cum urmeaza - sfertul de la vest de DN1 cu o limitare de viteza continua la 70-50-30 si mai mult de 5 treceri de pietoni (n-am stat sa le numar); sfertul de la est de DN1 cu oameni care mor facand stanga ca sa schimbe directia de mers - in curs de schimbare a intersectiilor in sensuri giratorii (la nivel), astea doua separate de intersectia DN1/DNCB - nu cred ca e cazul sa va povestesc eu cat timp din fiecare zi e blocata;
1/2 teoretic in constructie dupa cum urmeaza: sfertul dinspre A1 vesnic in constructie - cand o sa dea domnul sa-l termine va fi plin cel putin de sensuri giratorii;sfertul dinspre A2 contractul de constructie reziliat, fara perspective clare
Sud:studiu de fezabilitate in curs, aici avem o perceptie diferita despre ce inseamna "In constructie", eu prin asta inteleg ...well... ca e in constructie, adica un dorel da cu sapa acolo. In plus, din cate retin, in momentul asta sunt si pe Sud cateva interesectii prevazute la nivel, prin urmare pentru mine nu e DX

Despre A0: cunosc bineinteles cum stam cu pregatirea aici (adica 0) si evident ca nu sustin ca cineva ar trebui sa inceapa de ... ieri sa curete terasamentul. Dar, referindu-ma la planul de actiune al lui vancouver, nu inteleg de ce nu am putea sa incepem pregatirea proiectului pe ciclul asta financiar (adica fix SF + eventual proiectare, vezi ce-a spus el la A8).

Probabil ca ceea ce incercam sa spun e sa nu "uitam" de ea, pentru ca daca uitam sigur nu se construieste, nici peste 20 de ani, nici peste 30. Si aparent toti uitam de ea, inclusiv aici pe forum. Daca ne aducem aminte, dam din umeri ca nu se poate si uitam iar :)

dr4qul4

DNCB sud este drum expres. Doar la noi se vehiculeaza ideea ca DX = A - banda de urgenta. Fals.
In comparatie cu A0 avem asa:
licitatia pt DNCB sud. + contestatii + ordin + avans + mobilizare santier = Mai 2017-decembrie 2017
finalizare decembrie 2019.

pt A0, putem avea SF gata in 2018 si licitatie incheiata in 2021. Pentru ca nimeni nu va lansa  licitatie pt A0 in mai putin de 1 an dupa ce avem gata DNCB.
Daca prima lopata o vom avea in 2021, primul lot va fi gata in 2023 iar toata autostrada in 2026. sa nu uitati ca avem 100 km de autostrada semi suspendata si cu minim 11 noduri trefla sau giratorii suspendate (DN1, 1A, DN2, DN3, DN4, DN5, DN6, DN 7, A1, A2, A3).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ovideatza

1. In actualul exercitiu cheltuielile eligibile sunt intre:

01.01.2014 si 31.12.2023, nu 2022.

Scrie in ghiduri.

2. A8 poate fi inceputa, cu zona Iasi-intersectie cu A7 (adica dupa Pascani). Asta nu e asa de dificil si nici atat de costisitor.

TibiV

Quote from: vancouver on June 03, 2016, 01:53:36 PM
A3 Bucuresti - Brasov: contrar unor opinii de aici, SI BUCURESTI - BRASOV beneficiază de fonduri europene.

Pe ce te bazezi ?!?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Stati fratilor. Proiecte noi? Pai de unde? :)
Glumesc. Exista. Pe hartie.

Vreti lista de proiecte POIM? Ca tocmai ce-am terminat CM POIM.

vancouver

Desigur, vrem lista cu proiectele a caror valoare estimata face mai mult de 8 miliarde de euro, dintre care cel putin unele simple si cu sanse sa se faca (macar partial) pana in 2022. Eu am aratat mai sus CA SE POT GASI SUFICIENTE. Vrem lista.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#3503
Quote from: TibiV on June 03, 2016, 06:18:42 PM
Quote from: vancouver on June 03, 2016, 01:53:36 PM
A3 Bucuresti - Brasov: contrar unor opinii de aici, SI BUCURESTI - BRASOV beneficiază de fonduri europene.

Pe ce te bazezi ?!?!...

Bucuresti - Brasov este pe TEN-T si in acelasi timp este parte din MasterPlan. Finantare LA FEL ca pe Sibiu - Pitesti. Nici o diferenta. Adica mix de fonduri. Fiind un proiect greu, ca si orice alta trecere a muntilor, evident va prinde cel putin 2 cicluri de finantare. Ar fi ideal sa-l pornim cat mai repede.

La un necesar de finantare de 1,5 miliarde euro (de la Ploiesti pana la Codlea), cu o alocare de 200 milioane pe an (din care 60-70% de la UE) din 2020 se poate termina in 2027.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ovideatza

#3504
Quote from: Ionut on June 03, 2016, 06:53:48 PM
Stati fratilor. Proiecte noi? Pai de unde? :)
Glumesc. Exista. Pe hartie.

Vreti lista de proiecte POIM? Ca tocmai ce-am terminat CM POIM.

Chiar te rog sa ne publici acea lista si detalii aferente (este definitiva/ completa/ mai poate fi completata/ etc).

Fie aici, fie/ si pe topicul pt API.

north

Quote from: TibiV on June 03, 2016, 06:18:42 PM
Quote from: vancouver on June 03, 2016, 01:53:36 PM
A3 Bucuresti - Brasov: contrar unor opinii de aici, SI BUCURESTI - BRASOV beneficiază de fonduri europene.
Pe ce te bazezi ?!?!...

@TibiV:
Necesită aprobarea Comisiei proiectele majore (adică 50+ MEUR până la sfârșitul perioadei 2007 - 2013, respectiv - referindu-ne doar la cele de infra de transport - 75+ MEUR începând cu 2014 - 2020).
Poți să dai exemplu de un proiect major de transport din țările de coeziune care a fost respins de Comisie?
Eu știu doar de tronsonul de mijloc al M4 din Ungaria, care însă a fost respins de la finanțare nerambursabilă datorită neregulilor privind procedura de achiziție publică a lucrărilor.

Cred că ne putem gândi la suficiente considerente (atât politice cât și economice) pentru care acest lucru este extrem de improbabil să se întâmple...

[sigur, atâta vreme cât vorbim de un proiect bine pregătit și care nu este prea*) în afara rațiunii - adică ceva în gen metrou într-un oraș de 200.000 de locuitori, sau autostradă cu trei benzi pe sens de-a lungul unui drum județean fără trafic]
*) Acuma dacă adăugăm sau nu acel "prea" depinde de cum privim asupra unor proiecte privind construcția de aeroporturi (nu puține la număr) de prin peninsula iberică.

*

Acum, privind la planurile de finanțare aferente perioadei de programare 2014 - 2020 în oglindă cu stadiul de implementare/pregătire a proiectelor, am făcut niște calcule și necazul mare va fi în anii 2018, 2019 și 2020 (ani "reali", nu ani "de programare").
...În fapt, calcule sunt de aritmetică de bază, și oricine le poate face, pornind de la tabelele 17 și 18a din POIM varianta aprobată (paginile 242 și 243 după numerotare pdf) și tabelele cu numele "Stabilire nevoilor de finanțare sector xxx [rutier / feroviar etc.] 2014-2020" din Anexa MPGT găsită aici.

În fine, repet, chiar și în cel mai optimist caz, chiar și aplicând la maxim regula n+3 și presupunând cer fără nori pentru toate fazatele (fie ele LD3, proiectele CF al căror nume începe sau se termină cu "Coșlariu" etc.)... tot apare ca inevitabilă o pierdere de FEN de 1 - 2 miliarde de euro pentru 2018 - 2020 (anii reali). Asta pentru că nu vom fi dat drumul în 2015 și 2016 la niciun proiect major semnificativ nou.
De ce zic 2018 - 2020 (și nu mai departe)? Pentru că pe ani reali, de prin 2020 încolo (presupunând că toate astrele se aliniază) am avea acoperire semnificativă din Sibiu - Pitești. (Nu spun că nu ar putea începe construcția tronsoanelor de capăt în, să zicem, 2018 - dar 100-200-300 de milioane de euro pe an este mărunțiș față de alocările de care vorbim!)

Ce se poate face?!
Umila mea părere este că trebuie urgent (=ieri!) lansate singurele proiecte "grele" (ca impact financiar) efectiv pregătite la ora actuală! Din câte înțeleg eu, acestea sunt subtronsoanele 1,2,4 și 5 din A3 Suplacu de Barcău - Mihăiești și (ce tronsoane or fi existând din) Brașov - Comarnic.
Chiar și așa, este extrem de probabil să pierdem fonduri pe perioada 2018 - 2020... dacă nu la nivel de alocări (așa cum sunt ele acum) pe transport, cel puțin la nivel de POIM în ansamblu.

... Chiar este gravă situația și nu cred că ne dăm seama cât de mult!
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

TibiV

vancouver,
din pacate iarasi ajungem sa ne  contrazicem pe fonduri europene, si iarasi vei vedea ca "te arunci".

Quote from: vancouver on June 03, 2016, 09:28:54 PM
Bucuresti - Brasov este pe TEN-T si in acelasi timp este parte din MasterPlan.

Este pe TEN-T, dar TEN-T are doua doua sub-tipuri:
  1/.  Core
  2/. Comprehensive
A3 pur si simplu NU este "Core", ci doar "Comprehensive"

Quote from: vancouver on June 03, 2016, 09:28:54 PM
Finantare LA FEL ca pe Sibiu - Pitesti. Nici o diferenta. Adica mix de fonduri.

Nu poate fi exact la fel din motivul aratat mai sus - A3 nu este "Core", Sibiu-Pitesti este.
Daca imi arati o autostrada noua care nu este "Core" si care a fost finantata de UE pana in momentul asta promit sa nu mai postez nimic nici o vorba timp de o saptamana. (Atentie, nu ma refer strict la numerotarea noastra pentru autostrazi , ci la coridoarele definite de UE drept "Core"!)

Iar "mix de fonduri" nu inseamna UE mult si guvernul Romaniei putin, ci UE putin, guvernul Romaniei putin, sectorul privat mult. Fara garantia statului pentru privat, ca "face buba" la deficit... Suna cam a concesiune sau in zona aia....

Quote from: vancouver on June 03, 2016, 09:28:54 PM
cu o alocare de 200 milioane pe an (din care 60-70% de la UE) din 2020 se poate termina in 2027.

Cel mult 10%-15& de la UE, din toate cele aratate pana acum.
Adica maxim 20-30 milioane pe an de la UE.

Quote from: north on June 04, 2016, 01:15:28 AM
Umila mea părere este că trebuie urgent (=ieri!) lansate singurele proiecte "grele" (ca impact financiar) efectiv pregătite la ora actuală! Din câte înțeleg eu, acestea sunt subtronsoanele 1,2,4 și 5 din A3 Suplacu de Barcău - Mihăiești și (ce tronsoane or fi existând din) Brașov - Comarnic.

DA, categoric ne trebuie proiecte "grele" !
Doar ca alea nu vor fi A3. Nu este Core.

Quote from: north on June 04, 2016, 01:15:28 AM
Chiar și așa, este extrem de probabil să pierdem fonduri pe perioada 2018 - 2020... dacă nu la nivel de alocări (așa cum sunt ele acum) pe transport, cel puțin la nivel de POIM în ansamblu.

... Chiar este gravă situația și nu cred că ne dăm seama cât de mult!

Din pacate, aici ai perfecta dreptate.
Gravitatea situatie poate fi descrisa doar cu expresii neaccepate de moderator.
Dar solutia este sa tragem ca nebunii pe ceea ce UE considera Core: finalizarea A1, A0, A7, A8.

Ultimele doua, mai ales A7, au portiuni relativ usoare, unde se poate "da bice". Dar... ah, uitasem.. Inca nu stim daca vrem A7 sau DX7. Mai degraba DX, conform ultimelor proiecte oficiale... :(
Iar A0 este tot timpul "omisa" din discutii pentru ca este "scumpa". Dar cine zice ca trebuie sa facem mai mult de un sfert (sau chiar si doar o optime) de cerc in exercitiul asta?!

Nu pretind ca sunt expert in licitatii, dar sunt sigur ca se pot gasi metode sa licitezi si sa aloci SF-uri rapid, chiar daca firmele mici nu o sa prinda nimic.


Acum astept "Jihad-ul"....  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

north

Quote from: TibiV on June 04, 2016, 01:40:42 AM
vancouver,
din pacate iarasi ajungem sa ne  contrazicem pe fonduri europene, si iarasi vei vedea ca "te arunci".

Quote from: vancouver on June 03, 2016, 09:28:54 PM
Bucuresti - Brasov este pe TEN-T si in acelasi timp este parte din MasterPlan.

Este pe TEN-T, dar TEN-T are doua doua sub-tipuri:
  1/.  Core
  2/. Comprehensive
A3 pur si simplu NU este "Core", ci doar "Comprehensive"

Quote from: vancouver on June 03, 2016, 09:28:54 PM
Finantare LA FEL ca pe Sibiu - Pitesti. Nici o diferenta. Adica mix de fonduri.

Nu poate fi exact la fel din motivul aratat mai sus - A3 nu este "Core", Sibiu-Pitesti este.
Daca imi arati o autostrada noua care nu este "Core" si care a fost finantata de UE pana in momentul asta promit sa nu mai postez nimic nici o vorba timp de o saptamana.

* R48 Rychaltice – Frýdek-Místek în Cehia. 114,2 MEUR alocați prin FC. 2013. http://ec.europa.eu/regional_policy/en/projects/major/czech-republic/road-enhancement-brings-smoother-faster-traffic-flow
* A11 Schimatari – Chalkida în Grecia. 723,6 MEUR alocați prin FEDR (ce-i drept, ca parte dintr-o porțiune din PATHE, dar autostrada indicată nu este pe Core). 2014. http://ec.europa.eu/regional_policy/en/projects/major/greece/completion-of-the-ionian-road-to-improve-safety-and-aid-rejuvenation
* S5  Kaczkowo - Korzensko în Polonia. 200,6 MEUR alocați prin FEDR. 2014. http://ec.europa.eu/regional_policy/en/projects/major/poland/new-polish-road-project-proves-driving-force-for-economic-regeneration
* R2 Zvolen - Pstruša în Slovacia. 55,9 MEUR alocați prin FEDR. 2015. http://ec.europa.eu/regional_policy/en/projects/major/slovakia/new-expressway-improves-transport-connections.

... și mă opresc din căutat (că pare că vrea să înceapă să se lumineze de ziuă).
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

pasadia

Lasa-l in pace pe Tibi, el are o agenda si doar pe aia o stie.

TibiV

north, arata-mi la noi, nu la altii.

pasadia, nu este agenda mea din pacate, ci a Comisiei.

Toate argumentele mele se bazeaza pe istoria celor 9 ani de cand suntem membri UE.
Comisia s-a comportate exact cum am spus eu, cel putin pana acum....
Credeti ca Ponta, Rus & Co. nu s-au zbatut sa obtina finantare europeana pentru CoBra ?...

Si cred ca cei de la Comisie, vazand sistemul politic de Dambovita, nu vor schimba principiile de pana acum, pentru ca se tem ca exista riscul ca, in functie de interesele de moment, sa finanteze diverse cioturi de autostrada care sa nu duca nicaieri.
Poate in alte tari au finantat si non-core, daca acele tari or fi fost perseverente in proiectele respective, adica prioritatile lor nu s-au schimbat odata cu schimbarea fiecarui guvern.
Nici eu nu as finanta altceva in conditiile in care coridorul principal al tarii are sectiuni (PiSi) care sunt pur si simplu uitate cativa ani pentru ca nu stiu care prim ministru vrea sa se urce pe excavator ca sa inceapa altceva....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)