News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

ovideatza

#2340
Quote from: TibiV on June 21, 2015, 11:58:14 PM
Quote from: ovideatza on June 21, 2015, 11:13:18 PM
dar eu am ridicat altă problemă: cu ce începem la o autostradă montană ca A8, cu capetele sau cu mijlocul ?

Raspunsul e cam unanim in ce s-a scris mai sus:
- zona montana, "mijlocul" half-profile
- capatul Iasi-Tg Frumos-Tg Neamt integral
Simultan.

MNU

#2341
Quote from: dr4qul4 on June 22, 2015, 01:29:07 PM
... iar atat A7 cat si A8 sunt la fel de "core" incat lipsesc de pe harta oficiala http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html
http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/site/maps_upload/SchematicA0_EUcorridor_map.pdf

Mergi la "Layers" > "EU Member states" > deschizi "drop-down list" > pui bifa pe "Core" > si faci zoom pe Romania. Atunci o sa vezi reteaua "Core", nu numai coridoarele.

cutter

Eu nu înțeleg ce rost au discuțiile acestea în contextul în care avem un Master Plan și strategia de implementare aferentă adoptate și agreate cu Comisia Europeană. Acolo este descrisă exact ordinea de implementare a proiectelor, cu termene pentru realizarea SF-urilor și pentru execuție, cu surse de finanțare, tot ce trebuie.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

AFC

@cutter, + 1 si de la mine. Ne irosim energia inutil in aceste dezbateri. Pana la urma, toti ne dorim cat mai multi km de autostrada si daca s-ar putea autostrazile sa impanzeasca tara. Grija noastra ar trebui sa fie strategia de implementare a MPGTsi respectarea acestuia de catre toate guvernele de acum incolo. :)
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

dr4qul4

toata aceasta discutie a pornit de la o intrebare simpla: tronsoane grele vs km mai multi la campie.
Sper sa se inceapa cu variantele de ocolire.

eu mi-am consumat energia degeaba. Practic, ce vad eu prioritar, apare si in strategia de implementare. si in aceeasi ordine .....  :D

PS. Astept cu deosebit interes rezultatul "revizuirii standardului pt DX" . Ma multumesc si fara banda de urgenta, fara parapete lateral, cu 110 km/h sau chiar 80 pe portiuni scurte -gen pasaje, curbe periculoase, noduri-. Si cu new jersey pe mijloc, si cu grinda mediana, cu benzi de decelerare/accelerare foarte scurte, fara telefoane de urgenta sau chiar si spatii de servicii.
Dar nu cumva sa apara intersectii la nivel si posibilitatea de a intra pe el direct din curte, sau de pe orice strada.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

Quote from: dr4qul4 on June 22, 2015, 04:35:14 PM
Ma multumesc si fara banda de urgenta, fara parapete lateral, cu 110 km/h sau chiar 80 pe portiuni scurte -gen pasaje, curbe periculoase, noduri-.

Sa vezi tu cum vor intra soferii pe primele DX-uri, crezand ca sunt A-uri. Lipsa parapetilor laterali o sa fie benefica, fiindca daca ar exista, vor trebui inlocuiti in multe locuri saptamanal.

cutter

#2347
Faza a II-a a proiectelor din POS-T va consuma 3 miliarde de euro din programul POIM 2014-2020 conform documentelor oficiale prezentate la Comitetul de Monitorizare POS-T.

Asta înseamnă 3 din 5,1 miliarde de euro disponibil în total pentru transport. Deci mai rămîne la limită de o autostradă Sibiu-Pitești și de o cale ferată Simeria-Arad (asta în mod optimist, că realist nu rămîne avînd în vedere că mai există și naval și aerian și DN-uri...) - în lipsa împrumutului de 7 mld € care este prin urmare absolut necesar.

Vedeți documentul atașat.

pasadia

Din POR (sau ce ii urmeaza POR-ului) nu vom mai putea investi in infrastructura rutiera?

VictorC


vladb

Pai la un calcul sumar (si pe fuga), dezastrul s-ar putea sa fie si mai mare. Confruntand platile efectuate de CNADNR (din topicul "plati pt infrastructura") cu sumele din coloana "Valoare eligibila faza 1" (la un curs de 4.5RON/EUR), ar mai trebui cheltuiti pana la sfarsitul anului DOAR PENTRU A10, A1, A3 si centura Bacau cca. 200 mil. EUR!. Sper din tot sufletul ca am gresit calculul...

pasadia

Ok, deci ar trebui cineva sa-i spuna CJ-ului din BV sa nu mai ingroape bani in aeroport ci intr-un DJ la standard de autostrada dinainte de Rasnov pana dincolo de Codlea. Nu stiu daca se incadreaza la valoarea maxima admisa si daca isi permit co-finantare, dar decat alte aberatii care le-au propus (precum amenjare drumuri forestiere) efectul cred ca ar fi mult mai bun.

isantem

#2352
^
Da pentru Brasov nu trebuie aeroport ca un doi e gata autostrada si intro ora suntem la Otopeni. Nu sprijinim areoportul ca facem autostrada si defapt numai facem nimic.

alecu26

#2353
deja documentul e outdated:

sa vedem doar cateva exemple:

5 Constructia variantei de ocolire Targu Mures 47.201.347,44 21.495.004,11 16.773.742,18 17.930.917,49 12.580.306,64 (inca nici nu au inceput serios lucrarilor. Mai mult lucrarile sunt suspendate...fara termen de solutionare imediat). Deci....IMPOSIBIL acea cheltuiala de aproape 50% din bani in doar cateva luni.

7 Revizuire / actualizare Studiu de fezabilitate pentru
autostrada Sibiu Pitești
9.815.073,78 7.852.059,02 1.963.014,76 6.674.250,17 1.472.261,07 (de abia s-a semnat contractul. Cred ca sunt inca o gramada de pasi d eparcurs pana se intra la lucru efectiv, iar din cele 17 luni, primele luni SIGUR sunt munca de birou fara investigatii geo sau topo mai scumpe). Deci....probabil invers proportia ar fi mai corect.

13
Reabilitarea liniei CF frontiera - Curtici - Simeria parte
componenta a Coridorului IV Pan - European pentru circulatia
trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, Tronsonul 2: km
614 - Gurasada si Tronsonul 3 Gurasada Simeria
1.942.283.081,33 145.174.632,22 1.751.076.340,22 123.398.437,39 1.313.307.255,17  (Asta e cea mai buna gluma. A se vedea si discutiile de pe thredul CIV CF. Eu cred ca, cu acest km 614-Simeria ne vom duce chiar si in urmatorul ciclu bugetar. MARK MY WORDS.

19 Reabilitare DN 76 (E79) Deva Oradea 165.444.246,79 104.726.815,63 49.111.111,93 89.017.793,29 36.833.333,95 (vezi sa nu....cu un constructor bagat in faliment de curtea de conturi si altul de învârtelile sefului, si la altul cu sef in arest la DNA.)
Drumurile noastre POATE;

TibiV

Ionut, nu am stiut unde sa pun asta, dar este tare... :))
PLANUL DE ACTIUNE AL CNADNR 2015 !!!!

QuoteComunicat de presă
25.06.2015
 
     În conformitate cu prevederile art. 19 lit.c) din Statutul CNADNR SA, aprobat prin O.U.G. nr. 84/2003 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - SA, prin reorganizarea R.A Administraţia Naţională a Drumurilor din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările şi completările ulterioare, CNADNR SA a aprobat Planul de Acţiune al companiei pentru anul 2015.
     Planul de acţiune al CNADNR SA pentru anul 2015 a fost avizat de către Consiliul de Administraţie al CNADNR SA (H.C.A. nr. 4/08.05.2015) şi de către Adunarea Generală a Acţionarilor (H.C.G.A. nr. 2/26.05.2015).
     "Avem, în sfârşit elaborat şi aprobat acest document foarte important pentru companie. Sunt convins că, pe viitor, vom reuşi să respectăm toate măsurile astfel încât să determinăm realizarea scopului Planului de Acţiune: îmbunătăţirea calitativă a activităţilor desfăşurate de CNADNR SA pentru proiectarea, construirea, modernizarea, reabilitarea, repararea, administrarea, întreţinerea şi exploatarea autostrăzilor şi drumurilor naţionale, pentru desfăşurarea traficului rutier în condiţii de confort şi siguranţa circulaţiei", a declarat Narcis Ştefan Neaga - Director General CNADNR SA.

Planul de Acţiune poate fi consultat pe site-ul www.cnadnr.ro la secţiunea Despre noi, subsecţiunea Organizare şi Funcţionare la următorul link:  http://www.cnadnr.ro/docs/pagini/Planul%20de%20Actiune%202015.pdf
Mama proștilor este mereu gravidă... :)