News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 4 Guests are viewing this topic.

istvan78

Pai de ce ar insemna asta? Exsita normativ pt. DX.

Daca DX din plan e conform cu normativul link-at mai sus, e in ordine si asa. Ce nu mi-e mie foarte clar: daca e sa faci un DX dupa acel normativ si cu conditia de proiectare de putea fi posibila conversia ulterioara in autostrada (asa cum se vehiculeaza), cum poate iesi semnificativ mai ieftin decat autostrada?
A doua conditie presupune ca si declivitatile si razele sa satisfaca normativul autostrazii, si ramane intr-adevar doar latimea platformei redusa....

Sau nu inteleg eu ceva?

cezar-mario2012

#1276
Drumul Expres este o autostrada fara banda de urgenta, parcari si gard de protecti (este necesar). Tinand cont de relief nu este chiar atat de rau, in mult tari se procedeaza la fel. Problema este cand vor sa-l faca, acum sau peste 10 ani? De obicei in zona montana sunt restricții de viteza 80-100 km/h, chiar daca este autostradă. O altă problemă ar fi banda suplimentara pentru vehicule lente, sunt prevăzute în cazul DX?

iulius

#1277
se spune f clar in Normativ DX
Art.6. Drumurile Expres ale retelei rutiere rapide vor avea urmatoarele dotari:
a. spatii de parcare, conform Ordinul MTCT 2264/2004;
b. baze de intretinere;
c. garduri de protectie;
http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2014-09-30-18212733-0-normativ-cnadnr-pentru-drumurile-expres.pdf

stangabriel

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18216233-oficial-asa-arata-masterplanul-transport-vezi-sinteza-documentului-autostrada-bucuresti-alexandria-apare-din-nou-harta-dar-drum-expres-pana-craiova.htm

Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru infrastructura tarii in urmatorii 16 ani si in baza caruia tara noastra va primi finantarile nerambursabile de la Comisia Europeana, a fost prezentat oficial miercuri si a intrat in dezbatere publica. Informatiile din MasterPlan confirma cele publicate marti de catre HotNews.ro, pe surse, cum ca majoritatea  autostrazilor planificate din tara au fost transformate in drumuri expres, inclusiv autostrada Sibiu - Pitesti, legatura esentiala pentru completarea coridorului european de transport prioritar in tara noastra. Ca o exceptie, in documentul oficial apare pe harta si ruta Bucuresti - Alexandria - Craiova ca drum expres.
Un aspect curios: Pe toate rutele parte din reteaua europeana TEN-T Core (centrala/prioritara), Romania propune sa construiasca drumuri expres, in timp ce singurele autostrazi propuse in MPGT acopera rute de pe reteaua TEN-T Comprehensive (extinsa/secundara).

Cititi tot articolul,e complet.


teocharis

acest "masterplan" si-a luat deja flit-ul cuvenit la bruxelles: e o smecherie ieftina (f ieftina!) sa pui DX pe toata! reteaua CORE si autostrazi pe comprehensive...te  p..i pe acordul interguvernamental asumat de Romania prin semnatura ministrului de transport si care a condus la planul TEN-T

baietii inteleg greu si numai stransi de c...e.


igorashu

Există vreo diferență între autostradă și drum expres în ceea ce privește declivitățile, razele de curbură, etc.?
N-am văzut decât normativul de DX - vitezele de proiectare par să fie identice cu cele de autostradă.
Dacă se fac exproprieri pe culoare de 70m (în ideea unui upgrade ulterior) presupun că și lucrările de artă (și mă gândesc în principal la tuneluri) se dimensionează tot pentru un upgrade ulterior. Și atunci diferența de cost de unde apare? De la platforma mai îngustă?

În rest... suntem prea săraci să ne permitem lucruri ieftine.

delacroix

Quote from: teocharis on October 01, 2014, 12:11:41 PM
acest "masterplan" si-a luat deja flit-ul cuvenit la bruxelles: .....

Cand?
Restul mesajului e de ignorat datorita limbajului.

ciprebbe

Reinvie pe CF Pitesti - Rm.Valcea? Chiar au de gand sa refaca proiectul acesta?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

laszlo.robert

Ce inseamna Drum Euro Trans si Trans Regio si cum o sa arate,o superstrada cu 2x1 sau drumuri nationale reasfaltate

Danny550394

Quote from: laszlo.robert on October 01, 2014, 02:28:11 PM
Ce inseamna Drum Euro Trans si Trans Regio si cum o sa arate,o superstrada cu 2x1 sau drumuri nationale reasfaltate

Un fel de drum European reasfaltat.
Daca observi au folosit Trans Regio pe drumurile europene care sunt refacute sau sunt in refacere iar altele poate in viitorul indepartat vor fi refacute (exemplu E79 Oradea-Filiasi ( TR Biharia+TR Tara Hategului), E671 Arad-Oradea-Satu Mare (TR Tara Crisurilor+ TR Silvania).

Mai sunt si DN-uri care vor fi transformate in Trans Regio. Euro Trans este un Trans Regio care ajunge la granita  :D
Un adevarat brainstorming pentru a scoate aceste denumiri.

Skynick

Facem si noi o harta aici si plan de cheltuire a banilor pentru un masterplan adevarat ? Dar si realizabil. Adica la concurenta cu asta, nu aberatii de cum am vrea noi.
Sa existe o contrapondere, sa nu spunem doar ca asta e gresit. Cu argumente.

adiarc

prima modificare care as face-o eu...tot ce e pe TEN-T Core ( finantare 85% ) - numai autostrada si apoi ce este pe TEN-T Comprehensive ,DX ( finantarea fiind mai mica de 85 %...parca doar 15 % , dar nu bag mana in foc ).E o prostie si hotie incomensurabila sa nu faci autostrada unde ai 85% , bani GRATIS....Iara punem caruta inaintea cailor
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cutter

@Skynick - vezi aici.

Nu merge decît pînă în 2020 și e probabil perfectibil, dar pe rutier cam ăsta ar fi planul coerent și realist acum. Restul sunt bălării plătite scump.

NGC

#1288
Daca va uitati in raportul oficial AECOM, ei au propus DX pentru Gilau - Bors, dar poate pentru ca era deja in lucru Gilau - Nadaselu, au modificat in ultimul moment sa apara autostrada.  :lol:

UPDATE: Intre timp cei care se ocupa de site-ul AMPOST au sters link-ul catre document, poate pentru ca nu se vad toate imaginile in documentul original si au pus un document scanat.

AlexIP

TR (TransRegio) sunt tot aceleași drumuri pe care mergem și acum, dar cu plăcuțe noi. Exemplu: TR Biharia e tot DN76, cu drumul la 50 cm de poarta omului și bucăți din drum fără perspective de modernizare (vezi bucățile de drum preluate de-a lungul timpului de autoritățile locale cum e cazul la Brad sau podul de la Șoimuș - care NU vor fi modernizate, și, în cazul Bradului probabil nici asfaltate prea curând).