Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 7 Guests are viewing this topic.

MHN

Quote from: Ionut on December 26, 2011, 08:30:23 AM
Ho Ho HOOO! Cum stati cu sarmalele? :D
Astazi este ...returul! :)


Quote from: Ionut on December 26, 2011, 08:30:23 AM
Quote111 km de autostrăzi ne vor costa 1,1 mld. euro. Ce autostrăzi vor să scoată la licitaţie Transporturile la începutul lui 2012

Ministerul Transporturilor intenţionează să scoată la licitaţie la începutul anului 2012 trei tronsoane de autostrăzi, cu o lungime de circa 111 kilometri şi o valoare estimată a contractelor de circa 1,1 miliarde de euro.

Autostrăzile ce îşi vor afla cel mai probabil în 2012 constructorii sunt Dumbravă-Deva (72 de kilometri), cu o valoare de 945,6 milioane de euro, Gilău-Nădăşel (8,5 kilometri), cu o valoare de circa 63 de milioane de euro, precum şi centura Bacăului la standard de autostradă (30,8 kilometri), care ar urma să coste circa 97 de milioane de euro.

sursa: ZF
Sunt mai putini Km decat in 2011... dar treaca de la noi.

Ionut

@MHN: :lol: pai daca azi e returul probabil ieri au castigat sarmalele :D

Legat de km licitati in 2012, articolul se referea doar la cei licitati in PRIMA PARTE. Ar fi minunat sa fie asa... ramane de vazut. Eu unul as vrea sa vad in 2012 piesele grele facute sau macar incepute (in sensul de licitate) prin PPP. Deja legea PPP e gata, e in vigoare si se pare ca de data asta o sa fie OK. De la 1 ian practic se pot lansa pe SEAP licitatii de tip PPP.

Daca totul e OK si Madame Boagiu & company se misca bine si cu talent (si au sanse avand in vedere "antecedentele") sunt sanse sa vedem un PPP major pe autostrazi. Cu toata criza asta bani sunt, iar un Comarnic-Brasov este no-brainer pentru orice investitor major avand in vedere ca traficul e infernal. Este la mintea cocosului ca isi pot scoate banii, e doar o problema de a pune banii deoparte (si se gasesc, de fapt asta nu e problema) si de a primi un proiect serios de la autoritati (motivul pentru care se pare ca a picat ultima data Comarnic-Brasov, nu pentru ca Vinci n-a gasit finantare).

In fine, daca as cere Mosului ceva in materie de autostrazi, asta as cere: un PPP adevarat, un Comarnic-Brasov, Sibiu-Pitesti sau Tg Mures-Iasi (macar un Tg Mures-Tg Neamt).

MHN

Da, ieri au castigat sarmalele, caci nu am mai rezistat si la felul principal :)

Legat de planuri pentru 2012, sincer, eu m-as fi asteptat de pe acum sa fie desconspirate cateva detalii despre vreun PPP, dintre cele prezentate de tine. Dar sa speram ca se lucreaza la aceste planuri in secret si doar ca nu au ajuns si la noi informatii despre acestea.
Nu inca.

Ionut

E clar, orice ar fi, presa scrie cu picioarele numai sa se vanda ziaru'...

QuoteE de bine sau de rău? În 2011 s-au inaugurat mai mulţi kilometri de autostrăzi decât de centuri de oraşe

Anul 2011 a adus tăieri de panglici pe circa 44 de kilometri de variante de ocolire, cu o valoare circa 165 de milioane de euro. Este vorba de centurile localităţilor Dr. Tr. Severin (12,6 kilometri), Caransebeş (12 kilometri), Domaşnea (3,5 kilometri), dar şi două tronsoane ale centurii Clujului: Nord Est (2,9 kilometri) şi Est (21,4 kilometri).

Pe de altă parte, anul acesta s-au inaugurat 58 de kilometri de autostrăzi: Arad-Timişoara, un tronson de 14,5 kilometri din tronsonul Medgidia-Constanţa şi 8,5 kilometri din centura Constanţei la standard de autostradă.

Această situaţie ar putea indica şi faptul că Ministerul Transporturilor îşi schimbă priorităţile, în condiţiile în care şi-a stabilit ca obiectiv principal în anii următori construcţia de autostrăzi.

sursa: ZF

Ionut

Inexact articolul... dar in lipsa de altceva il pun. :)

QuotePariul anului - ajungem la 600 de kilometri de autostradă?

În prezent, sunt aproape gata 55 din cei 62 km ai A3 București-Ploiești și cei 12 km din sectorul din A1 care ocolește Aradul (aici circulația s-a deschis pe o cale). Avansate sunt lucrările și pe A2, pe cei 16 km dintre Medgidia și Murfatlar, dar și pe A4 (centura Constanței), între Valu lui Traian și Ovidiu (11 km). Cele două sectoare trebuie să fie gata până la începutul sezonului estival. Tot atunci ar trebui să fie deschis, pe o singură cale, tronsonul Cernavodă-Medgidia din A2 (20 km), urmând ca acesta să fie gata total până la sfârșitul anului. În august 2012 ar trebui inaugurat sectorul Orăștie-Simeria de pe A1 (18 km), iar în octombrie cei șapte kilometri de pe A3, între București și centura București. În fine, Ministerul Transporturilor a alocat Bechtel fonduri pentru finalizarea a
18 km pe A3 pe sectorul Suplacu de Barcău-Borș (în total,  acesta are 64 km).

sursa: Capital

QuoteSateliţi pentru controlul regilor asfaltului

La licitaţiile de întreţinere a şoselelor pentru următorii doi ani, participanţilor li se va cere să îşi doteze utilajele cu dispozitive GPS, pentru a putea demonstra cât şi pe unde au deszăpezit.

sursa: Romania Libera

Foarte interesant :)

Ionut

QuoteAutostrada Belgrad – Timisoara ramane deocamdata doar la stadiul de proiect

Dezvoltarea accelerată a infrastructurii de drumuri din România înregistrată în ultimii ani, aduce din nou în actualitate autostrada Belgrad – Timişoara. Din păcate, totul rămâne deocamdata la stadiul de idee. Singura porţiune la care într-adevăr se lucrează este centura de ocolire a localităţii Vârşeţ, un drum de 8 kilometri care este realizat pe profil de autostradă şi care va face parte din viitoarea legătură rutieră rapidă.

Deşi oficialii români nu prea sunt la curent, în 2003 Comisia Europeană a finanţat realizarea unui studiu referitor la infrastructura rutieră pentru zona Balcanilor. Iar legătura dintre Belgrad şi Vatin, localitatea sârbă aflată la graniţa dintre Serbia şi România de cealaltă parte a punctului de trecere a frontierei de la Moraviţa, este parte a acestui studiu. Drumul este absolut necesar pentru a face legătura între două coridoare rutiere europene, deja celebrul coridor IV, din care face parte şi bucata de 32 de kilometri a autostrăzii Arad – Timişoara, şi coridorul XI, care pleacă din Italia, traversează fosta Iugoslavie şi se continuă spre România.

Conform informaţiilor furnizate de societatea publică Drumuri Serbia, ,,construcţia autostrăzii care să lege Belgradul de graniţa cu România este parte a Strategiei de dezvoltare a transportului pe cale ferată, rutieră, pe apă, aeriană şi intermodal 2008 – 2015". Mai mult, drumul a fost inclus in Master-planul dezvoltării circulaţiei rutiere a Serbiei. Astfel, valoarea investiţiei necesare pentru realizarea autostrăzii Belgrad – Pancevo – Vârşeţ, în lungime de 92 de kilometri este de 570 milioane de euro. Vestea proastă este că această alocare financiară este prevăzută pentru programul investiţional desfăşurat până în anul 2027.

Traseul se leagă de autostrada spre Lugoj

Deşi nu este oficial, posibilul traseu al autostrăzii ce ar pleca de la Timişoara a fost în mare trasat. Punctul de plecare ar fi undeva în zona Remetea Mare sau Izvin. Şoseaua va trece peste Timiş, peste un pod nou. Ulterior drumul va putea să urmeze un traseu asemănător cu cel al actualului drum de legătură cu Belgradul. Înainte de Deta, la autostradă ar urma să se lege şi un drum expres care va face legătura cu Reşiţa. De aici, drumul continuă spre graniţă.

sursa: Tion

Ionut

QuoteRomânii iau "medalia de argint" la inaugurări de autostrăzi: 58 km în 2011, faţă de 217 km la polonezi şi 41 km la unguri

Polonia, România, Ungaria şi Bulgaria au finalizat anul trecut, cumulat, circa 335 kilometri de autostrăzi, însă polonezii conduc detaşat la acest capitol, în contextul în care în 2011 şi-au îmbogăţit reţeaua de autostrăzi cu încă 217 kilometri, ajungând la circa 1.200 kilometri în total.


sursa: ZF

robert

Am fost in Polonia, chiar de mai multe ori.

Intr-adevar nivelul si viteza de contructie a autostrazilor depaseste ce se intampla la noi, dar sunt 2 aspecte:

1. Lungimea autostrazilor din polonia raportata la suprafata si numarul de locuitori/grad de motorizare este mai mica decat in Romania.
2. Anul acesta Polonia organizeaza Campionatul European de fotbal (impreuna cu Ucraina) si erau obligati sa dezvolte infrastructura in zona oraselor care vor gazdui meciuri.(aici au avut si sprijin financiar puternic de la UE).

Sa speram ca ii vom depasi totusi la un moment dat.  :D

Ionut

Diverse.  8)


Quote200 de kilometri de autostrada vor fi finalizati in Romania in 2012, potrivit estimarilor Ministerului Transporturilor!

,,In 2012 vor fi gata 200 de kilometri de autostrada, inclusiv Bucuresti – Ploiesti si Bucuresti – Constanta, fara tronsonul Cernavoda – Medgidia. Vor fi in lucru 263 de kilometri de centuri ocolitoare si vor fi reabilitati 1.800 de kilometri de drumuri nationale. Vreau sa anunt ca nu vom face rabat de la regulile impuse si vom intari politica de control a modului in care se deruleaza programul de constructie a autostrazilor pentru ca acestea sunt ale romanilor si nu poti face presiuni pentru a trece peste lege in cazul acestor lucrari", a adaugat Anca Boagiu.

sursa: Opinia Timisoarei

QuoteMT pregătește o modificare a legislaţiei astfel încât să se respece programarea multianuală a lucrărilor de infrastructură

,,Problema cea mai mare este lipsa de cooperare a autorităţilor, fie că sunt ele publice sau locale. Avem o Lege a exproprierilor care, în ciuda faptului că are termene clare, ne împiedicăm în opoziţia ba de la Electrica, ba de la unele autorităţi, ba de la schimbări de PUZ-uri, ba de la diverse presiuni care sunt pe constructori, şi atunci trebuie să decidem la un moment dat. Lucrăm la o modificare legislativă, astfel încât tot felul de astfel de ingerinţe să fie eliminate. Discutăm de un contract încheiat prin 2007, rostogolit până la momentul în care am ameninţat constructorii cu rezilierea şi s-au mobilizat cât s-au mobilizat să finalizeze anul acesta, dar sunt lucruri care trebuie rezolvate astfel încât să respectăm programarea multianuală pe care o avem astăzi, nu pe cea veche, unde avem contracte şi din 2006, şi din 2005, şi care în 2010 erau în fază incipientă", a afirmat Boagiu.

sursa: Capital

Doua intrebari, mai mult retorice:
1. A2 Cernavoda-Medgidia va fi gata pe un sens in 2012, asa cum s-a promis, da? Dna Boagiu, ne auziti? Multumim.

2. Mai precis cum se modifica legislatia pentru a evita punerea de bete in roate din partea autoritatilor locale/a localnicilor? A se vedea problema de pe Arad-Nadlac cu intratul pe terenurile agricole ale oamenilor si, mai relevant, cum cer localnicii, tot pe Arad-Nadlac, acces pentru utilajele agricole (dupa ei probabil ca fiecare parcela ar trebui sa aiba acces direct in curtea lor). Sau pe Deva-Orastie cu razvratirea localnicilor dupa ce Strabag a luat umplutura dintr-un deal.

Cum poti sa dai o legislatie care sa ingradeasca dreptul oamenilor de a pune bete in roate? :)

Ma rog, poate nu ma pricep eu.

Ionut

Sa vedem ce va face Nazare...

QuoteAlexandru Nazare, "mâna dreaptă" a Ancăi Boagiu, cea care a fost numită începând din septembrie 2010 în poziţia de ministru al transporturilor, are 31 de ani şi a ocupat în ultimii şase ani o serie de funcţii în administraţia publică.
Ministrul propus le-a vorbit parla­mentarilor despre priorităţile Minis­terului Transporturilor, arătând că, în opinia sa, "cuvintele cheie sunt coerenţa şi continuitatea" pentru acest domeniu, potrivit Mediafax.

El a recunoscut că Anca Boagiu este ministrul care l-a "format" şi că aceasta i-a dat "nişte sfaturi foarte importante în viaţă" şi l-a susţinut politic.

"Doamna Boagiu m-a sfătuit, mi-a dat nişte sfaturi foarte importante în viaţă, m-a susţinut politic atât ea, cât şi ceilalţi lideri ai PDL cărora le sunt recunoscător pentru această nomi­nalizare", le-a spus Nazare ziariştilor, după ce a fost audiat de comisiile parlamentare de specialitate.

Întrebat dacă Anca Boagiu va face parte din echipa sa de lucru, Alexandru Nazare a spus: "Doamna Boagiu este ministrul care m-a format şi oricând va fi în echipa mea, dar nu în echipa mea ca şi consilier. Va fi în echipa mea pentru că ştie întotdeauna să-mi dea sfaturi bune".

Potrivit programului de guvernare al cabinetului condus de Mihai Răzvan Ungureanu, Nazare va continua direcţiile impuse de predecesoarea sa, Anca Boagiu.

sursa: ZF

Sunt foarte curios... mai ales cand vine vorba de piesele grele PPP pe autostrazi.

Ionut

Mr. Nazare are planuri mari... Anca Boagiu a ridicat mult standardele la transporturi si sper ca Nazare sa o depaseasca.

Quote,,Avem cele mai ambițioase obiective în acest an: cea mai mare țintă pentru rata de absorbție, privatizarea a două din companiile reprezentative pentru statul român, continuarea restructurării pentru companiile din subordine, introducerea managementului privat, demararea proiectelor în concesiune. În plan european și regional, România va continua să militeze pentru o revizuire a rețelei trans-europene de transport (TEN-T) care promovează o viziune echilibrată și omogenă a spațiului de transport din interiorul UE, pentru menținerea unei finanțări credibile pentru politica de coeziune, precum și pentru accelerarea utilizării potențialului Dunării și al portului  Constanța ca elemente ale unei axe de transport pan-europene.", a declarat Alexandru Nazare.

sursa: MT

Revizuirea aia a TEN-T sper sa insemne fonduri UE pentru Tg Mures-Iasi si chiar si pentru alte proiecte!

Ionut

Interviu cu Anca Boagiu de la EVZ.

QuoteV.M.: Oamenii, când se referă la activitatea Ministerului Transporturilor întrebarea pe care şi-o pun este când vom avea autostrăzi. Bucureşti- Ploieşti va fi gata anul acesta?

Bucureşti – Ploieşti trebuie să fie finalizată, aşa cum trebuie finalizată autostrada către mare cu excepţia tronsonului de la Cernavodă la Medgidia. Ar mai fi şi cei 200 de km care trebuie terminaţi anul acesta. Pe lângă, ministerul este în lucru cu 434 de kilometri de autostradă, sunt alţi 117 care urmează să fie fie licitaţi zilele acestea pe Coridorul IV . Eu cred că PDL poate să spună că prin acest program a pus bazele ca România să aibă o reţea de peste 800 de km de autostradă.

V.M.: În cât timp?
Termenul pentru tot ce a fost licitat până acum pentru Coridorul IV este începutul a­­­nului viitor, iar în ceea ce pri­veşte Sibiu-Piteşti, intenţia este să fie propus la finanţare în următorul program operaţional sectorial, ceea ce îţi dă garanţia că ai banii şi atunci.

V.M.: Deci putem spune că în patru- cinci ani am putea ajunge de la Bucureşti la graniţa cu Ungaria pe autostradă.
Chiar de la Constanţa.

sursa: EVZ

Ionut

QuotePrimele perdele forestiere de protecţie, abia peste trei ani

Dacă nu se montează parazăpezi, şi în următorii ani drumurile naţionale şi căile ferate vor fi vulnerabile în faţa viscolului. Din toamnă, Ministerul Mediului va începe plantarea de perdele forestiere de protecţie, însă efectul lor se va face simţit abia peste cinci ani.

Cea mai eficientă soluţie pe termen lung este cea a înfiinţării perdelelor forestiere de protecţie. Legislaţia în acest sens există încă de acum opt ani de zile (HG nr. 994/2004), însă până anul trecut ea a fost total ineficientă. Din cauza ambiguităţilor textului de act normativ, nu s-a făcut mai nimic.

În perioada 2005-2006 s-au realizat documentaţiile tehnico-economice pentru înfiinţarea unei suprafeţe de 19.965 hectare de perdele forestiere de protecţie, din care 3.460 ha pentru protecţia căilor de comunicaţii. Ţinând cont de faptul că o perdea forestieră, pentru a fi eficientă, trebuie să aibă o lăţime de 20 până la 40 de metri, cele 3.460 de hectare s-ar fi tradus în aproximativ 1.150 km de drumuri sau căi ferate.

Până în prezent, au fost contractate doar opt obiective de investiţii (trei în judeţul Olt, tot atâtea în Dolj şi două în Botoşani) pentru reabilitarea perdelelor forestiere de protecţie a căilor ferate. Potrivit statisticilor Ministerului Mediului, suprafaţa totală contractată ajunge la 29 de hectare (nici 10 km), adică la 0,84% din cât ar fi trebuit realizat!

Diametral opus au stat lucrurile în ceea ce priveşte drumurile naţionale şi, mai ales, autostrăzile. "Vechiul act normativ mergea pe principiul acceptului proprietarilor în cazul înfiinţării perdelelor forestiere, iar terenurile situate de-a lungul drumurilor naţionale şi autostrăzilor erau foarte scumpe", a declarat pentru Capital Cristian Apostol, secretar de stat la Ministerul Mediului.

Din 2010, de când a preluat funcţia de demintar la ministerul menţionat, prioritatea lui Apostol a fost modificarea legislaţiei, lucru care a fost finalizat în toamna anului trecut, prin adoptarea de către Parlament a Legii nr. 213/2011.

Aşa că lucrările de împădurire vor începe abia în acest an, în toamnă. Pentru această operaţiune, care va fi derulată de Romsilva, există bugetată în 2012 suma de patru milioane de lei pentru exproprieri, bani care ar ajunge pentru perdele de protecţie pe o distanţă de până la 150 km de-a lungul căilor de comunicaţii. Lungimea ar putea fi mai mare, având în vedere că legea prevede posibilitatea de a nu se face exproprieri atunci când proprietarul este de acord să pună la dispoziţie terenul.

Ce facem însă între timp, dacă şi iernile viitoare vor fi la fel de capricioase? Cea mai la îndemână soluţie este cea a utilizării parazăpezilor. Mai exact a celor din plastic, deoarece cele din lemn ajung în sobele sătenilor, iar cele din metal – la Remat. Costul unui panou cu o înălţime de doi metri şi o lăţime aşijderea este de aproximativ 65 de euro, potrivit datelor colectate de Capital de la mai multe societăţi cu acest domeniu de activitate.

O încercare, timidă, însă, a fost făcută în această iarnă de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în judeţul Vâlcea, în zona Olăneşti, unde parazăpezile din plastic au dat rezultate excelente.

sursa: Capital

Ionut

QuoteAlexandru Nazare: Am solicitat asistență tehnică din partea experților britanici în derularea parteneriatelor public-privat

"Marea Britanie este un partener esențial al României și al construcției europene, iar acest parteneriat trebuie întărit chiar dacă țările noastre au poziții diferite în privința tratatului fiscal. Ca și România, omologii britanici sprijină instrumentele financiare și de dezvoltare ale UE care promovează un spațiu de transport echilibrat și coeziv, deschis către vecinii din Est și de pe urma cărora România ar beneficia imediat în postura sa de poartă estică a UE.

De asemenea, sprjinim împreună soluții nebirocratice pentru dezvoltarea infrastructurii, cât mai puțin costisitoare, dar cu impact maxim pentru revirimentul economic al statelor noastre. Expertiza britanică în domeniul PPP-urilor poate fi în particular utilă în demersurile noastre de a identifica surse de finanțare pentru proiectele ambițioase din planul de modernizare a infrastructurii.

În acest sens am solicitat asistență tehnică din partea experților britanici în derularea parteneriatelor public-privat prin deplasarea la București în perioada imediat următoare a echipei din cadrul Secretariatului britanic al Transporturilor. Propunerea a fost primită cu deschidere din partea părții britanice, iar în perioada următoare echipele noastre vor stabili detaliile tehnice necesare. Am ridicat această problemă și la Departamentul Guvernului britanic pentru Afaceri, Inovație și Competențe și răspunsul a fost de asemenea pozitiv" a declarat ministrul Alexandru Nazare.

sursa: MT

Ar fi ceva sa vedem capital britanic pe proiecte PPP in RO in zona infrastructurii... sau macar sa ne invete cum au facut reteaua aia de autostrazi in UK.

Ionut

Iar povestea cu inelara...

QuoteBucata românească din AUTOSTRADA MĂRII NEGRE va costa cel puţin 2,7 miliarde de euro. Ministrul Transporturilor: "E un proiect viabil economic şi absolut necesar"

"Autostrada-inel" ar urma să unească următoarele oraşe: Istanbul, Samsun şi Trabzon (Turcia), Batumi şi Poti (Georgia), Novorossiisk, Rostov-pe-Don, Taganrog (Rusia), Mariupol, Odesa (Ucraina), Chişinău (Moldova), Bucureşti, Haskovo (Bulgaria). Apoi, inelul va fi închis trecând prin Edirne (Turcia) şi ajungând din nou la Istanbul. O prelungire a autostrăzii va ajunge până la Komotini şi Aleksandroupolus (Grecia).

Tronsonul care va străbate România are două variante, una principală şi una alternativă, reiese din datele puse la dispoziţia gândul de Ministerul Transporturilor. Traseul variantei principale este Albiţa (graniţa României cu Republica Moldova) - Focşani - Ploieşti - Bucureşti - Giurgiu, cu o lungime totală de 456,8 km. Valoarea totală a investiţiei, calculată de Ministerul Transporturilor, pentru acest traseu este de 11.679,08 milioane lei, echivalentul a 2,7 miliarde euro.

Varianta alternativă, având o lungime de 622 de km, cuprinde Albiţa - Focşani - Ploieşti - Bucureşti - Constanţa, iar valoarea totală a investiţiei ar fi de 13.662,18 milioane lei, adică 3,17 miliarde euro.

"O autostradă care să unească litoralul tuturor statelor de la Marea Neagră va fi mereu pe lista de priorităţi a României având în vedere importanţa pe care ţara noastră o acordă acestui spaţiu. Proiectul Autostrăzii Inelare a Mării Negre nu este doar unul viabil economic, ci absolut necesar pe termen mediu", ne-a declarat ministrul.

"În acest context, am făcut doi paşi importanţi în cadrul şedintei comune de guvern de la Iaşi. Am decis de comun acord cu colegii de la Chişinău ruta acestei autostrăzi pe teritoriile statelor noastre şi, în paralel, am decis ca România şi R. Moldova să îşi susţină reciproc opţiunea în faţa celorlalţi participanţi la proiectul AIMN. E un gest important atât politic, cât şi pentru perspectivele acestui proiect", a mai arătat ministrul Transporturilor.


sursa: Gandul