[BV] Centura Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 07:31:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

radu24

Eu din ce am vazut in cele 6 zile cat am fost pe acolo(inclusiv o sambata) s-a lucrat destul de sustinut.

coco.serban


radu24


radu24

QuoteGuvernul ar putea pierde finanţarea UE pentru lucrările la ocolitoarea Braşovului :puke:

Asta, fiindcă recent a fost respinsă includerea în categoria drumurilor naţionale a celui de-al doilea tronson al arterei de circulaţie, de care depinde alocarea de fonduri nerambursabile UE şi pentru primul şi cel de-al treilea traseu.

Sursa

coco.serban

Ocolitoarea Braşovului va avea regim de autostradă

Lucrările la Tronsonul III al ocolitoarei municipiului Braşov sunt cele mai avansate din proiectul de transformare al ocolitoarei Braşov într-o şosea cu regim de autostradă.

Tronsonul al treilea al ocolitoarei are o lungime de 6,34 km şi face legătura dintre DN13 - printr-un pod suspendat - şi DN1. Firma care a câştigat licitaţia de lucrări a executat déjà un tronson experimental de balast stabilizat, iar într-o săptămână va începe lucrările pentru turnarea balastului stabilizat pe întreg tronsonul, aceasta fiind ultima fază înaintea asfaltării.

,,În acest moment, la Stupini s-au realizat deja elementele de sprijin ale podului de la intersecţia cu DN 13, iar de la kilometrul 1 al Ocolitoarei până la 1+800 km, la intersecţia cu strada Plugarilor, s-a finalizat terasamentul şi urmează asfaltarea. La kilometrul 2, unde va fi un pod peste Valea Cheu, mai trebuie montate grinzile, iar la intersecţia cu strada Lânii, unde la fi un pasaj peste Ocolitoare, lucrările sunt executate în proporţie de 75%. Au fost aduse deja 16 grinzi, în următoarele patru zile vor veni şi celelalte 16, iar apoi vor începe lucrările de montare. Bretelele de acces şi semnalizările sunt şi ele realizate în proporţie de 60%, iar una dintre culeele de la DN1 a fost finalizată", a declarat primarul municipiului Braşov, George Scripcaru.

Lucrările sunt într-un stadiu avansat şi în sectorul care va lega strada Lânii de Institutul Cartofului, şi pe cel de la Institutul Cartofului spre DN 1.,,În trei luni şi jumătate s-a lucrat într-un ritm intens, astfel încât cu siguranţă totul va fi finalizat până la data din contract. Există chiar posibilitatea ca execuţia să fie finalizată înainte de termen", a declarat primarul George Scripcaru. Valoarea lucrărilor la acest segment de drum este de 98 de milioane de lei.

Şi la primul tronson lucrările sunt în grafic

Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care va fi construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul prevede un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc. Valoarea acestui tronson este de aproape 130 de milioane de lei.

Tronsonul II, în aşteptarea unei hotărâri de guvern

Deşi iniţiate de municipalitatea Braşov, cele trei proiecte, respectiv tronsoanele I, II şi III ale ocolitoarei au fost incluse într-un proiect unitar accesat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, din fonduri nerambursabile, prin Programul Operaţional Sectorial - Transporturi. Din fondurile europene obţinute de MTI sunt finanţate aproape 70% din cheltuieli, restul fiind asigurate de la bugetul de stat.
sursa: adevarul http://www.adevarul.ro/locale/brasov/brasov-Ocolitoarea_Brasovului_va_avea_regim_de_autostrada_0_737926242.html



Dacă pe tronsoanele I şi III lucrările se desfăşoară în ritm susţinut, Guvernul a amânat deocamdată preluarea tronsonului II, realizat deja la o bandă pe sens şi care trebuie dublat. Tronsonul al doilea leagă DN 11 de DN 13 şi are 5,7 kilometri. Tronsonul ar trebui preluat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA (CNADNR), pentru realizarea lucrărilor.

,,Sperăm ca în perioada următoare Guvernul României să se facă o evaluare corectă, atât a necesităţii cât şi a impactului pe care acest proiect îl va avea asupra braşovenilor şi asupra transporturilor din România şi să ia decizia de a continua acest proiect. Nu trebuie să că există şi riscul pierderii finanţări europene pentru întregul proiect, în cazul în care nu se realizează şi dublarea tronsonului II", a declarat primarul George Scripcaru.

mahora

din pacate portiunea dintre DN 11 si DN 13 necesita reparatii, totusi se lucreaza pe toate portiunile.
drumuri bune  :banana: :banana: :banana:

radu24

Nod DN13 inceput tronson III - 20.10.2012









coco.serban

As putea spune ca brasovul este cel european oras din Romania. Aici ma refer cand va fi gata si centura.

  -Timpul pierdut in trafic este f mic
  - intrarile si iesirile au fost modernizate cu pasaje si strazi adiacente
  -sa zicem ca soferii din brasov au mai multa rabdare ca altii
  - brasovul este singurul oras din tara care are toate intersectiile mari, iesirile si intrarile, dar si multe strazi din centrul istoric supravegheat VIDEO.

:D

BoGDaN

Te-as contrazice si as spune ca Sibiul este cel mai european oras din Romania. Si aici ma refer pentru ca este gata centura: Si enuntez tot ce ai spus despre Brasov in favoarea Sibiului.

user201

@radu24
Mersi de update-ul legat de centură. Se vede că s-a lucrat și se mai lucrează, dar din păcate mai e ceva până e gata. Parcă în primăvara lui 2013 ar trebui să fie dată spre folosință. Păcat că centura este doar 2+2 și nu e parte din A3.

radu24

#40
Quote from: BoGDaN on October 24, 2012, 06:40:31 PM
Te-as contrazice si as spune ca Sibiul este cel mai european oras din Romania. Si aici ma refer pentru ca este gata centura: Si enuntez tot ce ai spus despre Brasov in favoarea Sibiului.
Eu sunt de parere ca e o diferenta uriasa intre Sibiu si Brasov. Brasovul cu chiu cu vai si-a facut singur centura, nu a fost nevoie sa fie parte dintr-un coridor european. E adevarat ca nu e autostrada dar face ce trebuie sa fac o centura, scoate traficul de tranzit din oras. Sibiul are doar jumatate de centura pe cand Brasovul la finalizarea tronsonuluii III va avea un "inel" complet. Sunt foarte convins ca toate punctele enuntate de catre coco.serban nu se aplica Sibiului.

coco.serban

Quote from: BoGDaN on October 24, 2012, 06:40:31 PM
Te-as contrazice si as spune ca Sibiul este cel mai european oras din Romania. Si aici ma refer pentru ca este gata centura: Si enuntez tot ce ai spus despre Brasov in favoarea Sibiului.

Aici te contrazic eu :D

Vb si nr de masini si nr de locuitori, brasovul are app 500.000 ( martie 2012, sunt pusi 35.000 studenti la cele 6 universitati, dar mai ales si persoanele care lucreaza.

Ionut

Eu zic mai bine sa va puneti primarii si prefectii in legatura ca sa faca un drum expres sau sa faca un upgrade la DN1 intre Sibiu si Brasov... si apoi o sa fiti si unii si altii multumiti. :)

user201

Mai frumos ar fi A3 Brașov - Făgăraș și drum expres Făgăraș - Sibiu, cum era cândva în plan.

radu24

Tronson I Alpine

Alpine s-au apucat mai tarziu, dar incearca sa recupereze. Stau destul de prost la capitolul poduri. Totul e comparat cu tronsonul III Vectra.

Urmatoarele poze sunt facute aici:











Urmatoarele sunt facute aici:







Si capatul tronsonului I:















Tronsonul III Vectra

Vectra sunt destul de avansati si daca vremea o sa fie buna vor reusi sa termine in prima jumatate a lui 2013. Mai au mult de lucru la nodurile din capetele tronsonului(DN13 si DN1).









































Nodul cu DN1