[BV] Centura Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 07:31:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Spune-ne si nouă ce le ceri. ;)

Dan027

"...în 40 din cele 58 de localităţi ale județului s-au înregistrat creşteri ale populaţiei. Cele mai mari creșteri sunt în comunele de lângă Brașov, unde de fapt s-au mutat o serie de localnici din municipiu în ultimii ani. Astfel, creşteri au avut loc în următoare localităţi: Sânpetru (+9,37%), Cristian (+3,87%), Hărman (+3,19%), Ghimbav (+2,89%), Tărlungeni (+2,88%), Beclean (+2,75%), Sâmbăta de Sus (+2,36%) și Buneşti (+2,34%)."
http://www.bizbrasov.ro/2017/05/16/municipiul-brasov-incepe-sa-ramana-fara-locuitori-acestia-au-emigrat-comunele-vecine/

Quote from: 4est on May 16, 2017, 04:14:10 PM
DEJA este nevoie de o a 2-a banda care sa evite giratoriul si sa intre direct pe breteluta care duce spre centura
:cool: :thumbsup:

pasadia

Nu vad propriu-zis cu ce ar ajuta acea a doua banda acolo. Oricum mai departe casa nedemolata blocheaza largirea la 2 benzi, oricum intrarea in centura se face pe o singura banda, etc...
In plus o lucrare de genul asta mi se pare mica, nesemnificativa pentru a avea impact. Si strica si alt element important pentru ca realizarea ei ar insemna ca ne dorim si in viitor ca tot traficul sa se inghesuie tot pe acolo. Motiv pentru care m-am tot uitat la harta Sanpetrului si ma tot gandesc ca comuna asta are nevoie de altceva - de un plan de urbanism si e dezvoltare real care cred ca ar arata ca traficul viitor va cere alte drumuri si o alta rutare a lui.

Si mi-am adus aminte de planurile lui north si de propunerile lui privind "autostrazile urbane" din zona metropolitana Brasov. Si asa am ajuns la concluzia prezentata sumar aici:



Cu albastru traseul ipotetic al autostrazilor spre Bucuresti, Sibiu si Sfantu Gheorghe / Bacau
Cu maro - aeroportul (adica de cacniu ii vad eu viitorul)
Cu portocaliu actuala centura
Cu verde proiectele viitoare, in ordine din SV (stanga jos) spre nord, est si sud:

1. centura Cristian, drum de legatura intre DN73 (zona Schaeffler) si A3 (am uitat sa pun la intersectarea lor un cerc albastru semnificand nodul rutier) - inclus in proiectul CNAIR licitat in 2015 i inca neatribuit
2. centura Ghimbav - Codlea (practic continuarea actualei centuri, DN1K VOBv, spre vest) - vehiculata e diverse harti in trecut, nu stiu sa existe vreun plan clar cu ea
3. acces din centura Ghimbav - Codlea spre Parcul Industrial Brasov (Continental, IAR, Aerotech) si aeroport; eu l-am continuat spre est pana in DJ 103 pentru a servi ca centura completa pentru Stupini si a asigura accesul si spre zona Kronospan
4. largirea DN13 pana in zona Miele + modificarea semnificativa a nodului din zona Hanul din Ardeal (DJ112A, Halchiu - Bod)
5. bulevard urban intre zona Coresi si zona Dedeman; vehiculat de Primaria Brasov ca posibil proiect pe Regio 2014-2020;
6. legatura directa intre bulevardul de mai sus si A13 in zona Bod, servind ca centura completa pentru Sanpetru.
7. legatura Sanpetru - triaj, pe amplasamentul str. Narciselor (sau eventual str. Ciceu)
8. legatura A13 - DN10, nod Harman
9. centura Sacele, legatura directa Astra - centura Brasov.

Nu stiu daca toate ar trebui realizate ca 2*2 pe tot parcursul lor - stiu doar ca as face 2*2 proiectele 2 si 4 pe intreaga lungime. M-as uita insa cu grija la modul de realizare a nodurilor astfel incat sa evitati situatia de acum de la giratoriu dinspre Sanpetru al pasajului DJ103. Oicum as lua in calcul ca realizarea acestor proiecte ar urma sa mute fluxurile de trafic deja existente in mod semnificativ in unele zone. Si m-as uita atent si la planurile de urbanism ale unor localitati  (Ghimbav, Stupini, Sanpetru, Bod, Harman) ce se tot extind astfel incat sa existe corelare cu acestea.

Strict pentru zona voastra, Sanpetru, chiar cred ca aveti evoie si de alte conexiuni spre oras / zona mtropolitana. Momentan se poate iesi de la voi doar in 3 directii:
- spre Bod (nu o foloseste nimeni datorita ocolului imens, a trecerii la nivel cu CF300 din zona fabricii de zahar si a nodului tampit cu DN13)
- spre Harman (serpuita si neintretinuta)
- spre Brasov, prin acest pasaj

Daca ati mai avea si cele 2 iesiri in oras prin Triaj si respectiv zona Dedeman cred ca presiunea pe pasajul nou ar mai scadea. Plus ca accesul spre anumite zone s-ar putea face si prin acea centura Stupini (proiectul 3).

PS: pentru comparatie, planurile facute de north:


dumbravaandrei

Quote from: pasadia on May 17, 2017, 10:34:30 AM
5. bulevard urban intre zona Coresi si zona Dedeman; vehiculat de Primaria Brasov ca posibil proiect pe Regio 2014-2020;
Mega urgenta, mega utila dupa darea in folosinta a proiectelor imobiliare din Tractorul.
Dar bineinteles ca avem constructii pe orice traseu ipotetic. Felicitari primariei Brasov pentru somnul ei de veci...

pasadia

#874
Traseul ar fi urmat sa fie strada Nicolae Labis cu iesire in B-dul Grivitei in zona Dedeman. Initial era vorba de 4 benzi, dupa aia am auzit ca ar fi redus la 3 benzi (invocand faptul ca dezvoltatorii nu vor sa cedeze terenul necesar).

LE: reparat link-ul.

4est

Oricum eu nu am ce cauta prin tractorul dimineata pentru ca toate giratoriile sunt blocate, mai nou chiar si cel de la Coresi.
Sotia trece podul, apoi prin spatele coresi  ajunge pe str. diaconu coressi si intra in oras pe Harmanului, este mult mai rapid. Eu pe Grivitei.  Acum nu mai stau la coada la giratoriu centura/Grivitei si nici la podul de peste calea ferata de pe Grivitei

Dar intr-adevar, urgent este o legatura Tractorul-Dedeman. DEJA este foarte tarziu. Si am anticipat acest lucru de  2 ani.


Dan027

#876
Eu cam asta as propune sa facem in urmatoarea perioada...

Legenda:
(X) = nod rutier autostrada
(*) = intersectie ce ar trebui reconfigurata (personal as prefera niste intersectii denivelate, poate chiar niste giratorii cu tunel subteran pe directia cea mai circulata)
linie portocalie = autostrada
linie portocalie+galbena = drum 2x2
linie galbena = 1x1 / 2x1




In principiu avem probleme cu traficul pe 3 rute: Calea Bucuresti, 13 Decembrie, Strada Stadionului/Calea Fagarasului.
- pentru c. Buc. (zona astra+steagu) solutia de decongestionare ar fi o legatura directa cu centura Brasovului pentru a scoate din oras traficul ce parcurge orasul aproape din capat in capat, practic daca mutam traficul pe centura rezolvam si problema traficului din zona Bartolomeu. Doar ca aceasta mutare a traficului va creea probleme in giratoriul de la McDonald's, deci trebuie si ala reconfigurat.
- pentru 13 Decembrie (zona tractoru+rulmentu) trebuie facilitat accesul spre centura si spre rutele alternative catre centru.
Strada 13 Dec ar fi una dintre cele mai bune decizii pentru prelungirea ei pana in centura pentru ca deja este destul de bine conectata (alternativa mai buna nu este) cu str Independentei si are 2 benzi pe sens. Iar pentru facilitarea accesului catre centru, facem o legatura sanpetru harmanului si mutam buna parte din traficul sanpetru brasov pe acolo, si o legatura cu Calea Feldioarei. Totusi mutarea traficului pe aici va cauza probleme in intersectile Grivitei x Aurel Vlaicu si Garii/Vlahuta x Harmanului deci trebuie reconfigurate intersectile.
- pentru zona bartolomeu daca mai creem o legatura cu tractoru si daca scoatem traficul care tranziteaza  orasul din capat in capat am rezolvat problema

Plan de actiune:
Etapa 1 (2017-2019)
- construim legatura calea Bucuresti - Centura (10- 20 mil euro, 1,7km de drum 2x2, pasaj peste CF +nod rutier ceva mai complex) + prelungirea spre Sacele (4,7 km, 5-7 mil euro, l-ar putea face chiar primaria sacele)
- legatura sanpetru - harmanului (2,9 km, 4-5 mil euro)
- 13 dec - c. feldioarei - c. fagarasului (dn1) (6.2 km, 10-15 mil euro)
- reconfiguram cele 3 intersectii (3 x 3-5 mil euro)



Etapa 2 (2018-2020)
- construim legatura dintre independentei si centura (3km, 6-10 mil euro)
- autostrada Rasnov-Cristian + drumul de legatura (in ideea in care semneaza in vara asta iar la anu' demareaza efectiv constructia)
- legatura centura - aeroport- dn1 (centura Ghimbavului)

Etapa 3 (2019-2021)
- construim prelungirea autostrazii spre Sibiu, Cristian - DJ112j sau 112c (in ideea in care va fi scoasa la licitatie anul acesta)
- dublam DN13 pana la "Hanul din Ardeal"

Etapa 4 (2020-2022)
- ce ramane (autostrada spre Sf-Gheorghe, parte a autostrazii Brasov-Bacau) :D


dr4qul4

Cam multe noduri. Mai taie din ele.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dan027

Nu sunt neaparat multe, tinand cont ca fluxurile principale de trafic nu vor trece pe aici, ci vor merge pe A1, Oradea-Cluj-Iasi, Bucuresti-Pascani, putem sa valorificam autostrada cat mai mult pentru traficul local. Iar daca vor aparea probleme cu traficul, e loc de extindere, terenul e aproape plat in zona asta...

Dori14

Da, deci la orele de varf, s-a revenit la coada pana la intersectia cu Calea Harmanului  :)
Singura diferenta este ca parca se misca mai repede..

mihaionescu

Stie cumva despre ce este vorba in articolul asta? Nu despre partea cu SRi-ul , ci despre asta:

,,Datorită creșterii foarte mari a volumului de trafic în zona municipiului Brașov s-a impus necesitatea realizării unei variante de ocolire a municipiului care să scoată traficul greu din drumurile naționale DN11 și DN13

http://www.bizbrasov.ro/2017/05/23/sri-isi-va-construi-un-nou-sediu-pe-un-teren-aflat-in-administrarea-universitatii-transilvania/

4est

completarea centurii rutiere a municipiului Brașov și modernizarea sectorului de drum

pare o aberatie. Putin trafic se face INTRE DN11-DN13, majoritatea traficului DN11/13 merge spre DN1/1A

Si degeaba faci 10 ocolitori ale Brasovului, tot la Comarnic/Cheia ajungi

E ca si tronsonul cu care vor sa porneasca din BV-Comarnic, incep cu Brasov-Rasnov.  Ca si Bucuresti-Ploiesti, autostrazi in mare inutile. Toata lumea stie ca congestia dintre Bucuresti-Brasov este de fapt Comarnic-Brasov, in special Busteni

pasadia

De unde a scos-o Vranceanu pe aia cu DN11-DN13 chiar nu stiu. In preambulul / justificarea OG-ului nu e specificat nimic de genul asta.



In anexa se vede clar despre ce e vorba. O bucata de 917 mp trec la MT/ CNADNR caci probabil au facut parte din terenul folosit cu ocazia construirii pasajului de pe str. Institutului peste VO, lotul III (Vectra) - adica tronsonul dintre DN13 si DN1+DN73. Penibil ca asta se face atat de tarziu, ma intreb daca nu cumva Vectra o mai fi avand bani de incasat pentru lucrarile de acolo - caci nu cred ca mai e nevoie de lucrari noi, santierul e inchis din decembrie 2013. Cred doar ca actele nu au fost facute cand trebuia si acum se chinuie sa le actualizeze.

Iar sediul SRI... Mno, draguta locatie aleasa. Sper macar sa elibereze complet spatiul lor din centru (vad ca se vorbeste depre faptul ca o parte din cladirile de acolo au fost retrocedate).

LE: @dumbrava - o sa fi supravegheat mai de aproape. ;)

dumbravaandrei

Fii pe pace... daca vor sa ma supravegheze si mai aproape inseamna sa-mi faca RMN saptamanal :))
Da, s-a mai discutat pe aici despre acest teren, trebuie reglate actele doar.

Nu pot sa subliniez decat "realitatea" in care traiesc unii membri dintr-un anumit partid, unul din ei fiind si PM... nu mai zic si de calitatea unor "ziaristi"... noaptea mintii. Poate ne trezim cu CNAIR ca da raport ca intr-un an au facut tot DN VO 1K. Nu m-ar surprinde... si sa iasa Cuc cu Ionita sa se laude ca in 2017 ei au facut 18 de km de VO la "profil de DX" :D

ashbird

vechiul sediu SRI este revenidicat in instanta .. si proprietarul cere o suma ridicol de mare .. mai ales ca este in centru vechi

Cred ca noul sediu o sa le faca bine si o sa fie mai prezenti :)
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!