Author Topic: [TM] Transportul public in Timisoara  (Read 929 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.082
  • Karma: +2737/-570
[TM] Transportul public in Timisoara
« on: September 12, 2017, 11:36:24 PM »
Ionut, postez aici pentru ca TM nu are "Transport in comun" sau "PMUD".

Preiau o postare de pe MU: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=100&p=252333#p252333

Quote from: GPS
De ieri Autenticul este in teste cu călători in Timișoara, ieri a fost pe linia 9.

Astăzi

________
Sursa foto: dan.s, RATT Forum

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: [TM] Transportul public in Timisoara
« Reply #1 on: September 13, 2017, 10:02:51 AM »
Se pare ca isi continua testele cu pasageri acum. Un fel de imprumut catre RATT, sau cum s-o mai numi acum.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Cuneo

  • Officer
  • ***
  • Posts: 162
  • Karma: +58/-27
Re: [TM] Transportul public in Timisoara
« Reply #2 on: September 15, 2017, 08:50:27 PM »
Aradul nu are linie de tramvai cu ecartament lat și testează tramvaiele la Timișoara.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.995
  • Karma: +2946/-588
Re: [TM] Transportul public in Timisoara
« Reply #3 on: November 21, 2017, 08:11:54 AM »
Cel mai nou tramvai românesc este testat pe liniile din Timişoara. Cum arată şi ce poate să facă

Astra Vagoane Călători a scos pe piaţă un nou tramvai pe care îl testează pe liniile din Timişoara, în baza unui contract de comodat cu Regia Autonomă de Transport din oraş, a spus pentru ECONOMICA.NET Gheorghe Sârbu, directorul general al companiei producătoare. Asociaţia Metrou Uşor a postat recent imagini cu noul mijloc de transport în comun.





Tramvaiul denumit Autentic este conceput şi fabricat de Astra Vagoane Călători iar componentele provin în mare parte de la firme din România, spune reprezentatul companiei. Pe lângă faptul că este modular şi cu podea joasă, noul tramvai poate fi unidirecţional sau bidirecţional, cu uşi care să se deschidă pe ambele părţi. Cel împrumutat pentru teste la Timişoara este format din două module și are 18 metri lungime. În funcție de dotările solicitate de client, prețul unui astfel de tramvai variază între 1,25 milioane și 1,4 milioane de euro, fiind sub cel al competitorilor, potrivit directorului Astra Vagoane Călători. Noul tramvai al Astra are unul dintre cele mai mici consumuri de energie electrică din piaţă, respectiv 1,75-1,8 KW/kilometru, precizează directorul general al companiei producătoare.



Economica.net
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: [TM] Transportul public in Timisoara
« Reply #4 on: November 21, 2017, 12:55:18 PM »
Au venit si astia cu stirile dupa cate luni?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.995
  • Karma: +2946/-588
Re: [TM] Transportul public in Timisoara
« Reply #5 on: December 06, 2017, 09:26:17 AM »
Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a anunţat, marţi, că vor dispărea chioşcurile de unde se cumpără bilete pentru transportul în comun, din anul 2018, astfel că plata unei călătorii se va realiza doar cu telefonul mobil sau cu cardul, transmite corespondentul MEDIAFAX.

ZF
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: [TM] Transportul public in Timisoara
« Reply #6 on: December 06, 2017, 11:30:01 AM »
Rezolva mai simplu daca facea ca in Arad cu automate de bilete in statii si valabilitatea unui bilet de o ora. O ora in care poti folosi biletul pe orice linie si de oricate ori.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Dominik

  • Hero
  • *
  • Posts: 862
  • Karma: +336/-156
Re: [TM] Transportul public in Timisoara
« Reply #7 on: December 06, 2017, 03:58:54 PM »
Ideea cu automate de bilete in statii e foarte buna, poti fi din alt oras sau ai treaba o zi in Tim, cf iti faci card pt o zi, nu gasesc foarte logic
You're in Steelers Country

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.995
  • Karma: +2946/-588
Re: [TM] Transportul public in Timisoara
« Reply #8 on: December 22, 2017, 07:40:02 AM »
Primaria Timisoara va achizitiona 30 de tramvaie noi

Reprezentantii Primariei Municipiului Timisoara estimeaza la 2,5 milioane de euro pretul pentru un tramvai nou. In sprijinul demararii noului proiect, Consiliul Local al Municipiului Timisoara a aprobat studiul de oportunitate pentru achizitia de tramvaie noi precum si modernizarea depoului de tramvaie, Dambovita. Timisoara dispune in prezent de un parc de 60 de tramvaie. Dintre acestea, 15 au fost deja modernizate (tramvaiele Armonia) iar alte 15 se afla in curs de modernizare in unitatile de productie ale unor companii romanesti precum Astra Vagoane Calatori si Electroputere VFU Pascani.

Din studiul aprobat reiese faptul ca pentru a completa diferenta de pana la 60 de astfel de vehicule se vor achizitiona 30 de tramvaie noi, multi-articulate lungi si cu podea joasa. Pentru finantarea noilor tramvaie dar si pentru modernizarea depoului, Primaria Timisoara intentioneaza sa atraga fonduri nerambursabile prin Programul Operational Regional 2014-2020. In acest sens, Municipalitatea a elaborat Planurile de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD), iar in septembrie 2017 a intocmit documentul justificativ pentru finantarea din fonduri europene structurale.

„Parcul de tramvaie al Regiei Autonome de Transport Timişoara (RATT-devenita de curand societate comerciala) este alcatuit din tramvaie second-hand, achizitionate din Germania, a caror durata de serviciu este depasita, iar prin reparatiile curente efectuate se prelungeste durata de serviciu a acestora. Totodata, RAT Timisoara are mari dificultati in asigurarea pieselor de schimb si/sau subansamblelor.

Avand in vedere ca tramvaiele vechi din flota operatorului local nu sunt accesibile, sunt dificil de operat si necesita mentenanta preventiva costisitoare, pentru imbunatatirea operarii flotei si reducerea  costurilor de mentenanta este necesara inlocuirea strategica a vehiculelor, conform unor standarde inalte de accesibilitate si deplasare”, se arata in nota de fundamentare a studiului aprobat de catre Consiliul Local.

Primaria Timisoara estimeaza ca atat achizitia de tramvaie noi cat si modernizarea depoului de tramvaie se vor realiza pana in 2020.

Modernizarea depoului presupune aducerea acestuia la standarde actuale de mentenanta, prin achizitionarea unui strung de rectificat bandaje, a echipamentelor conexe, automatizarea infrastructurii de cale si implementarea unui sistem de supraveghere video, precum si aducerea la zi a tuturor facilitatilor de intretinere a troleibuzelor, aparatelor conexe tractiunii electrice si vehiculelor pe pneuri si amenajarea unei spalatorii ecologice pentru tramvaie, troleibuze si autobuze.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

elphax

  • Senior
  • ****
  • Posts: 235
  • Karma: +59/-45
Re: [TM] Transportul public in Timisoara
« Reply #9 on: December 22, 2017, 10:51:09 AM »
legat de automate - eu stiu ca sunt destul de scumpe, niste mii sau  zeci de mii de euro.
sa pui automat in fiecare statie e o investitie destul de mare pe care la nivel local nu vor sa o faca - prefera o varianta ieftina prin telefon. la fel au facu cu parcarile si e super nasol pentru cine nu se descurca cu telefonul, pentru cine nu e din oras etc
mii de hectare de padure taiate ilegal dar nu putem amenaja cateva partii de ski pentru ca nu putem taia cativa copaci?