Author Topic: Transportul rutier de marfa  (Read 2730 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.480
  • Karma: +2819/-585
Re: Transportul rutier de marfa
« Reply #15 on: October 11, 2017, 07:09:23 AM »
De ce ne acuză UE camionagiii de dumping social

Firmele de transport din Europa de Vest fac profit pe spatele șoferilor est-europeni și trebuie să trimitem un semnal clar către Uniunea Europeană asupra faptului că dumpingul social trebuie să înceteze astfel încât toți șoferii de TIR să fie plătiți egal, susține John Reynaert, reprezentantul sindicatului transportatorilor ABVV-BTB din Belgia, potrivit Agerpres.ro.

"În ultimii ani am avut numeroase contacte cu sindicatele din România. Dumpingul social nu este ceva nou, dar în sectorul de transporturi este cel mai rău ce se poate întâmpla unui șofer de TIR, unui om. Ei sunt tratați ca sclavi moderni, trăiesc în condiții inumane, luni la rând. În toate țările occidentale europene acele companii de transport fac profit pe spatele șoferilor est-europeni. Sunt mulți șoferi de TIR români în Europa de Vest, îi vedem zilnic, conduc camioane cu numere de înmatriculare românești, dar lucrează pentru companii belgiene de transport. Aceste companii de transport fac ceea ce li se permite în Europa, au filiale deschise în România, Bulgaria, Slovacia", a declarat, marți, John Reynaert, în cadrul unei conferințe pe tema transportatorilor și a dumpingului social, organizată de Unitatea Sindicatul Liber din Metrou (USLM).

Digi24
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.480
  • Karma: +2819/-585
Re: Transportul rutier de marfa
« Reply #16 on: October 12, 2017, 07:49:30 AM »
Eurostat: 38% din transporturile de marfă din România se fac folosind infrastructura rutieră

România se numără printre statele în care transporturile de marfă se fac cel mai puţin folosind infrastructura rutieră; în schimb, mărfurile au fost transportate folosind căi navigabile, statul român ocupând a doua poziţie în clasament, potrivit datelor din 2015 publicate de Eurostat.

În 2015, mai puţin de jumătate din transporturile de marfă s-au realizat pe drumuri şi şosele în Letonia (20,2%), Lituania (34,1%), România (38%), Estonia (47,6%) şi Olanda (48,3%). Pe de altă parte, în Cipru, Malta, Irlanda, Grecia şi Spania, peste 90% din transporturile de mărfuri s-au realizat pe uscat, folosind infrastructura rutieră.

În Letonia, Lituania şi Estonia, transporturile feroviare au reprezentat peste 50% din totalul transporturilor de mărfuri. Olanda (45,5% din transportul de marfă), România (30,4%) şi Bulgaria (27,4%) sunt principalii utilizatori ai infrastructurii maritime pentru transporturile de marfă, conform datelor din 2015.

La nivelul Uniunii Europene, transporturile rutiere au fost, în 2015, principalul mijloc de transport de mărfuri (75,3% din totalul transportului de marfă în interiorul unei ţări), urmat de transporturile feroviare (18,3%) şi de cele care au folosit căile navigabile (6,4%).

ZF
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.480
  • Karma: +2819/-585
Re: Transportul rutier de marfa
« Reply #17 on: November 23, 2017, 07:06:34 AM »
Un salariu pe zi în România: Cât câştigă un şofer de camion

Venitul lunar la care poate ajunge un şofer de camion care lucrează în cadrul companiei Lagermax Autotransport, care oferă servicii logistice pentru transportul automobilelor şi autoutilitarelor mici şi mijlocii, variază între 1.500 şi 1.800 de euro net pe lună. „Găsim greu candidaţi care să lucreze ca şoferi de camion, deşi cerinţele sunt normale: să aibă atestat profesional de transport agabaritic şi permis de conducere pentru camion.

Firmele din Vest ne fac concurenţă, îi atrag cu salarii mai mari şi şoferii români preferă să lucreze în alte ţări. În Germania, venitul unui şofer de camion depăşeşte 2.000 de euro net pe lună“, a spus Şer­ban Popescu, managing direc­tor în cadrul companiei Lager­max Autotransport, care are sediul în Curtici (judeţul Arad). Compania are 250 de angajaţi, dintre care 134 sunt şoferi.

ZF
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.480
  • Karma: +2819/-585
Re: Transportul rutier de marfa
« Reply #18 on: December 01, 2017, 09:09:30 AM »
Transportatorii ameninţă cu mărirea tarifelor dacă Guvernul nu le va returna o parte din supraacciză

Întârzierea implementării unei scheme de rambursare a unei părţi din supraaaciză „duce la migrarea consumului şi la nevoia iminentă de majorare a tarifelor de transport rutier cu minimum 12%”, atenţionează Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR.

„În urma întârzierii total nejustificate de rambursare a unei părţi din supraacciza la carburanţi, volumele de motorină alimentate de transportatorii rutieri au migrat deja către ţările vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat. Totodată, transportatorii rutieri vor fi nevoiţi să majoreze tarifele de transport cu cel puţin 12% ca urmare a întârzierii implementării unei noi scheme de rambursare a supraaccizei pentru transportatorii rutieri, creştere care se va resimţi direct şi imediat în preţurile plătite de populaţie”, se arată într-un comunicat transmis miercuri de UNTRR.

ZF
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.480
  • Karma: +2819/-585
Re: Transportul rutier de marfa
« Reply #19 on: December 06, 2017, 09:11:57 AM »
Transportatorii români care au cumpărat camioane între 1997 și 2011
pot cere despăgubiri într-o acțiune amplă, organizată la nivelul UE de un ONG olandez


Comisia Europeană a stabilit în iulie 2016 că 6 companii producătoare de camioane au constituit un cartel timp de 14 ani, fixând artificial prețurile și încălcând astfel legile concurenței. Potrivit Comisiei, producătorii europeni de camioane au format un cartel între 1997 și 2011, perioadă în care au fixat prețurile pentru camioanele de tonaj mediu și mare vândute în Spațiul Economic European (EEA), s-au înțeles să amâne introducerea de noi tehnologii pentru controlul emisiilor și au transferat clienților costurile cu acele tehnologii.

“Decizia de astăzi pune capăt investigației privind un cartel longeviv, cartel care a afectat un număr foarte mare de transportatori din Europa, având în vedere că Scania și celelalte companii din cartel produc mai mult de 9 din 10 camioane de tonaj mediu și mare vândute în Europa”, a spus, într-un comunicat, Margrethe Vestager, Comisarul UE pentru Concurență. “În loc să se asocieze pentru fixarea prețurilor, producătorii de camioane ar fi trebuit să concureze unul cu altul, inclusiv la capitolul îmbunătățirilor aduse mediului înconjurător”, a subliniat oficialul UE.

Profit.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX