News:

Video dronă 12.04 A0 Bâcu-Bragadiru / A1-DN6.
S-a deschis A0 între DN5 și DN4!

Main Menu

Drumuri de vacanță în România

Started by Ionut, May 04, 2012, 11:57:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Io

In muntele ala eu am 2 ture favorite asa:
1- las masina fain frumos in Cheia si fac autostopul pina in Pasul Bratocea. De acolo o iau catre Releu si fac creasta iar sub Ciucas ori tin creasta ori o iau pe sub ea. De-acolo in jos usor spre noua Cabana Ciucas (...). Apoi jos la Cabana Muntele Rosu si de-acolo in 45-60' sint jos in Cheia;
2- din dreptul Manastirii Cheia in sus ori pe traseul marcat catre Gropsoarele-Zaganul ori pe valea de la SE de el, ii zice Valea Cheitei ori Valea Seaca si in functie de cum aleg ma scoate mai usor sau mai greu sus. Coborirea pina la Cabana Muntele Rosu prilejuieste uneori plimbatul pe 2 versanti plini de Rododendron inflorit, rosu, ca de-aici ii vine muntelui numele.


Spre surpriza mea nu erau multi grataragii la Muntele Rosu, am numarat 2 rulote si vreo 10 corturi. In aval de Cheia in schimb s-au instapinit cu rulotele pe stinga si pe dreapta si-s foarte foarte multi.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ashbird

Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

Hercule

Apropo de trasee pe munte, folositi cu incredere aplicatia Muntii Nostri scoasa de Schubert & Franzke. Acestia se ocupa de reeditarea colectiei Muntii Nostri (de pe vremea copilariei unora) si alaturi de harti au dezvoltat si o aplicatie gratuita ce dispune deocamdata de 9 harti. Nu mai continui ca sa nu se considere reclama, dar daca v-a placut cumparati si hartile tiparite pentru a sustine financiar efortul lor.
Deșteaptă-te române!

pasadia

#288
Eh, chiar toate nu sunt. Adica deh, numai luna asta vazui doua trasee ce nu apar acolo:
- creasta Builei, bucata dintre Curmatura Oale si vf. Vanturarita, cea care official nu e marcata (marcaj vechi PR, marcaj nou executat cam pe 75% din traseu BR).
- Brana Caprelor din Cheile Rametului, TA.

Dar nu sunt eu turistul obisnuit, asa ca din punctul meu de vedere e ok site-ul asta.

cristi5

^ pai e OSM, se pot adauga la openstreetmap.org si-n cateva zile apare traseul pe harta respectiva, si pe toate celelalte. Vezi in postul meu din 28 iulie pe acest topic

pasadia

Despre unele lucruri prefer sa nu stie toata lumea. ;)
Sau cel putin nu mura-n gura. Stii cum e, eu nici macar acum nu stiu toate cotloanele Craiului, toate refugiile ascunse din el. Si asta doar pentru ca intre cunoscatori exista conventia nescrisa de a pastra unele lucruri pentru cei care le merita. Si e mai bine asa. ;)

cristi5

#291
"All information wants to be free"

Pe Cheile Rametiului e marcat numele, dar nu marcajul (cruce albastra). Pe Brana Caprelor e invers, e triunghi albastru dar nu e scris numele. Usor de corectat.



Pe randarea hikebikemap se vede si Buila-Vanturarita dar nu e marcata Curmatura Oale. Punct rosu



Cele oficial nemarcate nu cred ca trebuie puse... In plus, amenda daca te prind jamdarmii montani in Piatra pe traseu nemarcat inteleg ca e usturatoare.

pasadia

#292
Ieri am avut ocazia sa folosesc, dupa vreo 4-5 ani, DC101 (Rasnov - Glajarie), drum folositor celor ce vor sa urce spre cabana Malaiesti sau eventual Diham.

Situatia e cam asa:

- primii 3-4 km asfaltati perfect. Marcaje atat pe centru cat si pe margini, acostament, podete pentru acces din drumurile laterale sau proprietati, etc...
- apoi cativa kilometric absolut infecti, mai rau decat drumul spre Plaiu Foii. Nu au mai fost nivelati si nu s-a mai pus pietris pe ei si ca atare sunt plini de gropi, nu se poate circula cu mai mult de 10-15 km/h
- urmeaza scurta bucata de asfalt din fata proprietatii lui Cancescu - gaurita rau de tot, gauri adanci si mari, se vede ca nu mai e la butoane.

Si apoi urmeaza surpriza: tot restul drumului e perfect, un drum de macadam pe care s-ar putea merge si cu 70-80 km/h. Perfect nivelat, suficient de larg. Si asa se prezinta nu numai pana la Uzina Electrica ci pana mult mai sus si mai ales si pe drumurile secundare ce se desprind din el.  Totul e perfect, inclusive podetele multe de pe traseu. Am mai vazut drumuri forestiere rehabilitate recent (zona Bran - Poarta, Sambata, etc...), dar acesta de pe valea Glajariei e superb.

ps: and on a side note: ciudata e faptul ca s-a lucrat la crearea unui drum de acces spre cabana. Pe o portiune considerabila, pana aproape de punctual de belvedere, potea turistica intersecteaza ceea ce arata a fi un drum de ATV largit de curand. Se observa malurile modificate, intentia de a largi unele curbe, etc... Acelasi lucu l-am observant si pe poteca spre Negoiu si consider nepotrivita aceasta dorinta a cabanierilor de a-si crea acces motorizat. Inteleg, le e greu sa transporte resursele necesare cu caii si magari, dar asemenea interventii deschid calea spre alte utilizari pe care nu mi le doresc (motocross, ATV, etc...)

dragos76

Mi se pare stringent ca să se reglementeze mult mai strict ceea ce înseamnă accesul motorizat în afara a ce înseamnă drumuri oficiale. Pentru că un astfel de acces este foarte agresiv cu mediul: poluare chimică, sonoră, eroziune accentuată a solului etc. Nu pledez pentru o restricție totală, dar să să fie foarte clar unde, cine și cum are acces cu ele. ș
Și problema nu e doar în parcuri naturale, sau zone izolate. Această poluare (cel puțin) sonoră afectează și zone peri-urbane. De exemplu pădurea Făget de lângă Cluj (care, ca fapt divers, cred că a și fost inclusă în intravilan ca să dea o suprafață mai mare de spațiu verde per locuitor :)) în loc să fie un loc unde să poți să te plimbi, să mergi cu bicicleta, să alergi în liniște, de multe ori e poligon auto pentru cei care își testează motoarele.

Io

#294
+1
Intr-adevar, nu e in regula deloc cu accesul/constructia de drumuri in astfel de locuri. Am fost siderat cind am aflat ca s-a asfaltat Drumul Glajeriei. Ca e vorba de pensiunea lu' cutare e mai putin important, important e sa nu fie voie si gata. Pentru orice fel de auto/moto! Inclusiv pentru cutare, imbogatit al noii societati sau politician sau investitor sau ce-o fi el!

Nu, chiar nu am nimic impotriva dezvoltarii turistice de nivel "industrial", drumuri bune, hotelarie de 4-5 stele dar si cabane din birne, da, insa facute cu cap. La Solden, ca sa dau doar un exemplu de statiune scumpa, exista drumuri asfaltate pentru accesul pe ghetari, cu tuneluri etc. Doar ca drumurile alea pot fi folosite STRICT de catre companiile care aprovizioneaza uriasul complex de la baza celor 2 ghetari cu perisabile (sint acolo citeva magazine mai mici, un Intersport, un restaurant "impinge tava" capabil sa deserveasca pe la 400 de persoane pe ora, etc.), cei de la cabluri/telecabine/teleschiuri si cam atit. Nu are voie sa intre rusul (sau teleormaneanul...) cu Cayenne sau monsieur tout le monde cu Opel Astra, exista instalatiile de transport pe cablu care te duc vara-iarna sus. In felul asta e curat si liniste pe sus si ramine la fel si pentru generatiile urmatoare.
Drumu' lu Udrea, adica cel din Glod in Saua Dichiu si apoi in Padina cred ca e ok doar atita vreme cit nu e permisa iesirea din el. Deja sus catre Piatra Arsa e plin de lume care chiar n-are ce cauta pe-acolo si asta nu prea-i in regula nici pentru munte si nici pentru ei, cu toate ca ei nu prea-si dau seama. Si tare-s multi!
Sint curios ce se va intimpla in Padis cind drumurile de la Rachitele pe la Ic dar si celalalt de la Doda Pilii dar si cel din Poiana Horii/Horea vor fi gata. Nu sint deloc sigur ca o sa-mi placa. O scrie unul care a vazut citeva sute de corturi de 23 August in Padis in anii '80.

Imi propun sa revin la tema Padis (my love) fie si pentru faptul ca absolut nici o pensiune de acolo, de pe platou, zic, nu are autorizatie de constructie, alimentarea cu apa, colectarea apelor uzate, curent, gestiunea deseurilor etc sint facute cu totul aproximativ iar asta nu e in regula deloc!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

mariansb

#295
Apropo de drumuri de vacanță, printre acestea se regasesc si unele forestiere deschise circulației publice. Stiu ca in multe zone prin programe naționale sau cu fonduri europene  Romsilva sau unitațile administrative locale au reabilitat/construit  drumuri forestiere.
Cred ca ar fi de interes daca Ionut sau alti colegi administratori ai forumului ar deschide un topic cu acest subiect.
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

GDPR

A inceput asfaltarea drumului spre Plaiul Foii. Momentan s-a asternut un prim strat pe o portiune de cca. 700m lungime pana aproape de sediul administratiei Parcului National PC. Nu stiu care este limita proiectului de modernizare.

dr4qul4

Sa vedeti cum se strica si zona asta. Oricum erau multe masini in weekend acolo. Acum o sa fie loc de gratar si de aruncat gunoiul.
Totusi, ma bazez pe camioanele cu lemne sa-l distruga repede.....
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Se pare ca anul asta fac primii 4 km si anul viitor restul.

Stefan01

#299
Ma bucur tare mult ca au asfaltat o parte a DC131, din judetul Alba. Informatiile le gasiti aici. Este o zona turistica cu multe frumuseti si oameni ospitalieri. Vi-o recomand !