Aeroportul Mihail Kogalniceanu Constanta [CND]

Started by Ionut, April 30, 2012, 04:18:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

Pe vremuri la Constanta era trafic nu gluma.

Poza din 1968



Poza din 1967



Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


Harry

in Dobrogea avem 3 aeroporturi si un aerodrom si tot degeaba.....nu zboara nici dracu

Tavi

Tuzla a mai miscat ceva pentru explorarile facute de Petrom si Exxon.

iuli

Ai ditamai zona cu potential turistic pentru straini si nu reusesti sa ii aduci pe calea aerului... Asta inseamna delasare si nepasare! Voturile se obtin de altundeva, nu?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Harry

pai din ce stiu doua aeroporturi sunt de stat adica la minister, cel putin la CND CJC e actionar minoritar, tuzla e privat dar sta prost cu fondurile si vor bani de la stat, iar aerodromul costinesti doar ce a aparut pe harta....

iuli

Nu iau in considerare Tuzla sau alte aerodromuri de agrement. Ma refeream strict la CND si TCE. OK, nu apartin de autoritatile locale, dar autoritatile locale au destule pargii indirecte incat sa atraga trafic. Ca sa nu vorbim de pargii politice. Vointa sa fie! Dar vointa se indreapta spre alte domenii si asteapta ca astea sa se rezolve de la sine.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Harry

tuzla are statut de aeroport international, costinesti e aerodrom de agrement

AdrianB1

Indiferent daca e aeroport sau aerodrom, conteaza daca au trafic si ce fel de trafic. In Romania General Aviation nu e dezvoltata aproape deloc comparativ cu alte tari, de pilda US care are un sfert de milion de piloti si undeva spre 100.000 de avioane civile, dar daca se pune problema de turism nu ne comparam nici macar cu grecii: anul trecut guvernul grec anulase toate taxele de aeroport pentru GA in scopul cresterii numarului de zboruri turistice; locatii turistice gen Zakinthos au aeroport si stiu oameni din UK care veneau la mare cu avionul aeroclubului din care faceau parte, pe rand.

Pe Kogalniceanu nu cred ca as vedea asa ceva, dar pe Tuzla unde taxele sunt rezonabile ar fi fezabil daca ar avea si un marketing rezonabil si daca ar fi mai simplu de ajuns de acolo pe litoral. In loc de turisti sunt destul de multe zboruri la platformele petroliere, insa par a avea o relatie oscilanta cu autoritatile romane, cand se discuta pe ton negativ despre existenta unui punct de trecere a frontierei, cand le inchide CTR-ul si practic ii desfiinteaza ca aeroport, ramanand doar ca aerodrom in spatiu necontrolat.

La Costinesti nu cred ca se poate numara ca aerodrom bucata aia de iarba, e si greu de gasit (nu e pe nici o harta aeronautica, aerodromurile de obicei nu sunt) si e si obstacolat de linii de inalta tensiune (vezi accidentul de acum 2 ani), iar daca aterizezi acolo nu ai nici macar posibilitatea sa alimentezi cu benzina daca nu cunosti localnici care sa te ajute.

Archi

Pentru a putea ateriza un avion cu turisti la Tuzla este necesar practic transformarea aerodromului in aeroport. Eu zic ca nu se renteaza cand ai Kogalniceanu la ~30min. Kogalniceanu este un aeroport destul de bine dotat, poate doar in terminal ar trebui investit,  deci eu cred ca nu se vor curse comerciale de orice fel.

AdrianB1

Cred ca e o confuzie in utilizarea termenului "avion cu turisti". Exemplul pe care l-am dat cu Grecia si turismul aviatic era pentru avioane mici de 2..8 locuri, nu de avioane de linie. E clar ca un avion de linie nu are posibilitatea de a ateriza pe Tuzla, in schimb orice avion de pana in 3.5 tone poate ateriza, daca vine din EU nu e nevoie nici macar de control de frontiera sau vamal. Da, un avion de linie aduce cate 100 de turisti odata, unul mic doar intre 2 si 8, dar pentru un aeroport sau aerodrom conteaza foarte mult sa aibe activitate (zboruri), nu neaparat cantitatea de pasageri. Tuzla era destul de aglomerat cand am zburat acolo, are mai multe zboruri zilnice decat Kogalniceanu. Prefer 50 de zboruri pe zi la Tuzla decat 3 pe saptamana la Kogalniceanu.

Archi

Eu nici nu ma gandeam ca un avion de mici dimensiuni ar avea ce cauta pe aeroporturi mari, poate doar avionul bogatanului X care nu vrea sa-i sara-n sus curul la aterizarea pa iarba. Despre venitul din Europa cu un avion care sa poata ateriza la Tuzla nu cred ca este fezabil, ai face din cate stiu dublu fata de un B737/A320+ ca aceste avioane au autonomia in general mica(poate doar din Romania ar functiona). Deci parerea mea este ca mai intai sa vedem charter-uri pline cu turisti in Kogalniceanu, care sunt sigur ca ar aduce multi turisti, si abia apoi sa ne gandim ce categorie de turisti ar veni cu avioane <3.5t

AdrianB1

Din Germania se poate zbura pana in Tuzla chiar si fara escala si fara nici un fel de modificari la avion, am vorbit cu oameni care au facut asta si am zburat cu avioane capabile de asta. Din Austria, Ungaria, Slovacia sau Cehia e chiar simplu, iar tarile astea nu au litoral maritim. Chiar daca nu ar fi interesati de mare, turismul aerian are un potential daca ne gandim ca in fiecare din tarile mari din Europa sunt mii de aeronave mici (<3.5t) care zboara cu regularitate.

Romania e mare pe harta, daca mergi din Bucuresti la Vatra Dornei, spre exemplu, sunt aproape 600km pe sosea si se fac 8-9 ore, cu un avion mic cei 330km (calculati pe plan de zbor real, nu in linie dreapta) se fac in 2 ore. Poate ca un exemplu extrem, dar Baia Mare-Tuzla nu e cu mult mai lung.

Avioanele mici nu sunt ale bogatanilor; multe sunt ale unor cluburi de coproprietari (in special in UK e ceva normal ca 10-20 de oameni sa cumpere impreuna un avion cu care sa zboare, iar pretul unei participatii pleaca de la doar 1500 de lire in sus, cam cat un scuter) si multe sunt disponibile de inchiriat la preturi convenabile pentru veniturile din acele tari. In Romania sunt abia peste 100 de asemenea aeronave si nu sunt ale unor milionari, ci ale unor pasionati de zbor cu venituri doar peste medie, dar romanesti. Taie romanii care sa mearga la mare cu avionul de pe lista si ramai cu suficienti oportuni turisti care o pot face, daca litoralul romanesc ar fi interesant. La fel si la munte, un turist poate face o tura la Deva sau Sibiu, de acolo Brasov (Sanpetru) sau Targu Mures (international), apoi Suceava (aerodrom) sau Floreni, Baia Mare (Tautii Magherus, aerodrom) si retur acasa. Nu e nevoie decat de o infrastructura decenta si servicii minimale: un telefon de contact, o frecventa radio locala, posibilitatea de a adaposti in hangar 3-4 avioane si de a alimenta cu Avgaz si Mogas (Mogas: benzina de 100 de la OMV sau de 99 de la Petrom); in plus posibilitatea de a inchiria o masina decenta (nu noua, ci in stare de functionare si ieftina, gen un Logan de 5-6 ani) ca sa poata sa dea oamenii o tura pe la munte sau sa viziteze o cetate (Tg. Mures: -> Sighisoara) sau orasul de langa (Sibiu sau Brasov chiar merita vizitate, am dus niste colegi straini veniti in Romania si le-a placut foarte mult) si ai o reteta de succes.

Harry

#28
SURSA



QuoteSocietatea Naţională Aeroportul Internaţional ,,Mihail Kogălniceanu" Constanţa a inaugurat platforma de aeronave medii - finalizarea etapei I din cadrul proiectului de reabi-litare a platformelor de staţionare aeronave.

Proiectul se înscrie în cadrul unui program amplu de modernizare şi dezvoltare a transportului aerian iniţiat de aeroport, concretizat prin semnarea unui contract de finanţare nerambursabilă. Contribuţia Co-misiei Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 85% din valoarea eligibilă a proiectului, iar contribuţia bugetului de stat, de 15%.

Proiectul are o valoare totală de 170.392.145 lei şi se referă la lucrări de construcţii structură rutieră pentru: platformă staţionare aeronave medii; platformă staţionare pentru aeronave grele; calea de rulare aeronave Alfa; calea de rulare aeronave Bravo; calea de rulare aeronave Hotel; calea de rulare aeronave Golf.

Scopul proiectului este acela de a uniformiza capacitatea portantă a întregii suprafeţe de 155.254 mp. Proiectul mai are în vedere: refacerea sistemului de iluminat balizaj aferent structurii rutiere aeroportuare, reabilitarea reţelei de canalizare pluvială aferentă structurii rutiere aeroportuare, refacerea marcajelor şi inscripţionarea aferentă structurii rutiere aeroportuare.

La această dată, stadiul fizic al lucrărilor aferente etapei I este de 99,57%. Începând cu data de 18.12.2014, vor începe lucrările de reabilitare a platformei pentru aeronave grele - etapa a II-a.

Prin implementarea proiectului, Aeroportul Internaţional ,,Mihail Kogălceanu" Constanţa promovează un sistem de transport durabil, în condiţii de siguranţă, rapid şi eficient, cu un nivel de servicii la standarde europene şi minimalizarea efectelor adverse ale activităţii de transport asupra mediului.

Harry

QuoteÎn curând, constănţenii care au ca destinaţie Milano (Bergamo) vor putea zbura de pe Aeroportul Internațional "Mihail Kogălniceanu". Zborurile vor fi operate prin intermediul companiei Blue Air, iar primul dintre ele va avea loc la 29 martie 2015. "Deschiderea rutei Constanța - Milano (Bergamo) - Constanța vine în sprijinul constănțenilor, oferindu-le posibilitatea de a avea acces direct către Europa. Sperăm să deschidem și alte noi rute, astfel încât transportul către destinațiile europene să se realizeze într-un timp mai scurt, turiștii având astfel posibilitatea de a optimiza timpul pe care îl au la dispoziție", a precizat Bogdan Artagea, directorul general al AIMK. Ruta ar putea fi operată o dată sau de două ori pe săptămână. ,,Nu putem spune cu exactitate cu ce frecvenţă pe săptămână vor fi operate zborurile. Posibil una sau două pe săptămână. Numărul de frecvenţe şi orarul vor fi afişate ulterior pe site", ne-a declarat purtătorul de cuvânt al AIMK, Elena Vîţă. Biletele de avion și orarul de zbor vor fi curând disponibile direct pe website-ul oficial al companiei Blue Air (www.blueairweb.com), prin call center, sau la cele peste 3.000 de agenții partenere, au anunțat reprezentanții AIMK.

SURSA