[TM] Drum legatura Autostrada A1-DN69 zona Timisoara Nord

Started by NGC, July 18, 2017, 07:46:40 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

"Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru "Drum de legatura Autostrada A1 Arad – Timisoara – DN 69""

Acesta este traseul final.



NGC

MT a publicat astazi "Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiții ,,Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69", județul Timiș".

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1641-hg17072017dirtac-4



Quest

Multumim NGC.
Ce urmeaza in flow-ul de acte dupa aprobarea indicatorilor tehnico-economici ?
Common sense will get you far !

iuli

Macar e proiectat din prima la 2 benzi pe sens. Bine ca la centura de sud e ok cu o banda. In fine... Sa ne bucuram de asta care va descongestiona Dumbravita.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

Eu nu inteleg o chestie...
Cand vii dinspre A1 si vrei sa o iei pe DN69 la dreapta, spre Sinandrei, cum faci ?!... Nodul cu DC58 este singura varianta ?
Iar traseul mov/lila se va face acum sau este doar "de perspectiva" ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Quest

Daca vii pe DX dinspre A1 si vrei la Sinandrei, ori o iei pe DC58 la nodul mentionat, ori mergi pina la capatul DX dupa care pe DJ692.
Traseul cu mov este viitoarea centura TM Vest, proiect separat.
Common sense will get you far !

NGC

Quote from: Quest on July 18, 2017, 09:23:11 PM
Ce urmeaza in flow-ul de acte dupa aprobarea indicatorilor tehnico-economici ?

Mai trebuie obtinut AM (in progress), exproprieri, apoi obtinere AC si apoi licitatie.

iuli

@TibiV Ai doua variante spre Sanandrei, ori cobori la nodul care duce direct in DN69 care mai mult ca sigur va fi conectat din DN69 de catre un drum comunal sau judetean. Ori pana se face acea legatura mai mergi pana in sensul giratoriu de la centura de nord. Intr-adevar, putea fi facuta si altfel acea legatura de final dar ar fi fost mult prea complicat pentru ca deja implica o intersectie in Y intre DN69 si DJ692. Varianta cea mai simpla era un pasaj peste acel Y care ar fi fost transformat intr-un sens giratoriu.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

Dar nu proiectul nu ar fi trebuit sa includa si reabilitarea acelui amarat de DC58, macar pe bucatica dintre viitorul nou si DN69 ?....
Altfel intr-un de utilizare va ajunge la nivelul de drum agricol...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

traseul cu mov e cealalta centura? nu in continuarea actualei centuri nord ... foarte complicate alegerile astea

Vlad94

Pana se se faca centura mov, propun o solutie simpla de continuare a centurii nord pana in zona industriala PITT.

cutter

Proiectul descărcării către Timișoara de pe autostrada A1 la Sânandrei stă blocat de ani de zile la Ministerul Transporturilor


Ca să înțelegeți cât de jalnic se mișcă Ministerul Transporturilor și compania de drumuri CNAIR, amintesc că pentru acest proiect (intitulat "Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69") licitația pentru studiul de fezabilitate a fost lansată la sfârșitul lui 2014, iar azi în 2018, nu are încă lansată licitația pentru contractarea unui constructor!

E vorba, de fapt, de un pachet de 3 drumuri de legătură ale căror studii de fezabilitate s-au realizat în paralel: la Timișoara (între DN69-Sânandrei și autostrada A1), la Cluj (între A3 Transilvania și DN1-Tureni) și la Giurgiu (între DN5 și Vama Giurgiu).

Dintre aceste trei, singurul care are licitație lansată pentru construire (cu oferte deja depuse) este cel de la Giurgiu. Cel de la Cluj este abandonat. Iar drumul de la Timișoara se mișcă cu viteza melcului printre departamente și ministere. Oficial - blocajul curent la drumul de legătură este obținerea acordului de mediu, în fapt - ca tot restul parcursului acestor proiecte - e vorba de birocrație și neputință.

Iată istoria la zi (sau, mai bine zis, cum arată coșmarul birocrației românești) a acestui proiect:


21 noiembrie 2014: se lansează licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate

12 decembrie 2014: se depun ofertele
24 aprilie 2015: se semnează contractul pentru realizarea SF-ului
18 decembrie 2015: se depune solicitarea de emitere a acordului de mediu la Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Timiș

17 iunie 2016: se aprobă de CNAIR studiul de fezabilitate

octombrie 2016: Ministerul Transporturilor (MT) nu aprobă investiția pentru că nu identifică sursă de finanțare

noiembrie 2016: insist la MT că acest proiect este fezabil și eligibil pentru finanțare europeană 

decembrie 2016: MT revine cu identificarea unei surse de finanțare, respectiv capitolul "Siguranță rutieră" din Programul Operațional Infrastructură Mare

ianuarie 2017: la audiere cer noului ministru Cuc să nu lase în sertar cele trei drumuri de legătură și să urgenteze lansarea licitațiilor de construire

3 martie 2017: CNAIR mai aprobă o dată studiul de fezabilitate

20 martie 2017: ultimele "completări" la solicitare de emitere a acordului de mediu sunt depuse la APM Timiș (notă: la 15 luni de la depunerea solicitării inițiale!)

22 martie 2017: MT aprobă studiul de fezabilitate

23 martie 2017: trimit o interpelare privind pașii necesari și estimarea lansării licitației

5 aprilie 2017: APM Timiș emite decizia prin care stabilește ca proiecteul se supune evaluării impactului asupra mediului și cere CNAIR sa depună un studiu și raport pe această temă

25 mai 2017: trimit o nouă interpelare parlamentară pe tema drumurilor de legătură

15 iunie 2017: Consiliul Interministerial de Avizare a Lucrărilor Publice de Interes Național aprobă investiția

29 iunie 2017: la noua audiere (Guv. Tudose), cer din nou ministrului Cuc să urgenteze proiectul

3 iulie 2017: proiectul de Hotărâre a Guvernului (HG) de aprobare a investiției este elaborat de Ministerul Transporturilor

12 iulie 2017: în răspunsul la interpelarea parlamentară făcută de mine, MT/CNAIR promit lansarea licitației pentru construire în ultimul trimestru al anului

august 2017: raportul privind impactul asupra mediului este depus la CNAIR de prestatorul de servicii

octombrie 2017: la audierea noului ministru Felix Stroe, îi cer să prioritizeze cele 3 drumuri de legătură

noiembrie 2017: raportul privind impactul asupra mediului este depus la APM Timiș

27 noiembrie 2017: Ministerul Finanțelor Publice refuză avizarea proiectului de HG de aprobare a investiției pentru că nu are acord de mediu

decembrie 2017: APM Timiș refuză publicarea studiului de mediu și începerea procedurii de emitere a acordului pentru că între timp Certificatul de Urbanism al investiției emis de CJ Timiș a expirat (fusese valabil 2 ani)

ianuarie 2018: CJ Timiș emite un nou Certificat de Urbanism

29 ianuarie 2018: un nou ministru al Transporturilor audiat, Lucian Șova - îi cer urgentarea drumului de legătură

februarie 2018: noul Certificat de Urbanism este depus la APM Timiș, se așteaptă publicarea studiului de mediu pe site și declanșarea calendarului de emitere a acordului de mediu (stabilirea dezbaterilor publice șamd)

În tot acest timp, Timișoara n-are o legătură decentă la autostrada coridor european din vecinătate.

Soluția deblocării există:

- susținere politică pentru proiect din partea Guvernului
- un calendar scurt de aprobare a acordului de mediu (2 luni)

- în acest timp, pregătirea documentației de licitație

- imediat după aprobarea acordului de mediu, aprobarea în prima ședință de guvern, a Hotărârii privind aprobarea investiției ("indicatorii tehnico-economici")

- și, simultan, urcarea licitației pentru proiectare și execuție pe SEAP

- simultan, lansarea licitatiei pentru consultantul care va superviza executia lucrarilor

- cât timp se derulează licitația pentru contractarea constructorului, efectuarea exproprierilor și verificarea tuturor avizelor si acordurilor sa nu fi expirat (reinnoire unde e cazul)

Pe acest calendar, pana la sfarsitul anului am putea avea un contract semnat cu un constructor care sa aiba si terenul la dispozitie pentru proiect si toate avizele si acordurile.

Pe perioada iernii acesta ar face proiectul tehnic de execuție, iar lucrările ar putea începe în primăvara lui 2019.

Tot acest plan este realist, dar trebuie 1) voință politică 2) capacitate de implementare. Momentan, ambele lipsesc.

Lansez totuși o provocare ministrului Transporturilor, Lucian Șova, să preia acest plan, ca să nu fie și acest proiect la categoria "o să fie gata când o să fie gata".

Cozak

Quote from: Quest on July 19, 2017, 01:43:51 AM
Traseul cu mov este viitoarea centura TM Vest, proiect separat.
Nu se poate sa fie centura de vest, ce sa caute dupa Sanandrei?Centura trebuie sa continue unde se termina cea de nord-est, probabil cu un pasaj peste giratoriul acela urias, ca asa pare sa fie facut acum cu acele bretele de descarcare a traficului in sensul giratoriu. Acest drum mov e mult mai la nord.

Ionut


Dominik

Hmmm dabea e posibil sa se apuce de lucrari in 2019 daca totul merge bn si e urcat in SEAP....numai sa se vrea....primeaza Giurgiu
You're in Steelers Country