[CJ] Drum legatura Autostrada A3-DN1 zona Tureni

Started by kernell, June 11, 2017, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

Nu ai cum să bagi traficul pe drumul existent; e foarte îngust, virajat, trece prin mijlocul Tureniului. Sunt convins că nici fundația nu e cine știe ce, până acum câțiva ani era un drum pietruit acolo.
Poți refolosi din el doar podul de peste autostradă.

prd.marius

Se mai stie ceva de acest drum?
Mai ales acum cu podul semaforizat din Turda.

alexV

^^
Cam bate pasul pe loc.
Fata de vara lui 2017 - vezi raspunsul CNAIR de pe pagina 2 - au facut urmatoarele:
- in feb 2018 au identificat finantarea: venituri proprii
- au decis ca mai e nevoie de studiu de impact asupra mediului, fiindca traseul traversează Natura 2000 — Munţii Trascăului.

Ce urmeaza: finantare (asigurat) -> studiu de impact -> acord de mediu -> aviz consiliu interministerial -> Hotarare Guvern (HG) pentru indicatori tehnico-economici (ITE) -> licitatie pentru proiect tehnic (PT) + detalii tehnice de executie (DTE) + executia lucrarilor.


Pai in ritmul asta de apuca 2020 fara sa vedem lucrari in teren. Cum facem pentru a urgenta?





ovicor

  Oare legatura A3 - DN1 Tureni a cazut in uitare ?! In perspectiva  deschiderii Turda - Aiud si C. Turzii - Tg. Mures, ar fi pacat sa condamnam Turda in continuare la trafic greu si de tranzit !

horatiu.cosma

^
Da, așa pare. DRDP Cluj nu a plătit de un an primele 2 facturi pentru acest contract, cred că sunt singurele facturi din 2017 neplătite. În plus nu apare niciun anunț referitor la acordul de mediu, niciun HG de aprobare a indicatorilor.

Dominik

Ceva noutati cu legatura A3-DN1 sau ramane doar cea din Giurgiu ?
You're in Steelers Country

alexV

Ce noutati? Bat pasul pe loc aproape, in incurcaturi birocratice.
Acuma trebuie studiu de impact pentru AM. Nu s-au gandit pana acum la asta.




Bogdan_Cluj

In caz ca finantarea e problema (si la cum arata bugetul pe 2018, cam asta pare sa fie principala problema), poate sa faca ceva Consiliul Judetean, Consiliul Local Turda si ... wait for it ... Consiliul Local Cluj Napoca?

Da, stiu, e foarte tras de par, dar cumva se pare ca la Oradea se incearca asa ceva (link aici)
Nu inteleg cum legal, Bolojan (primar la Oradea) poate sa plateasca exproprieri in comuna Biharia (langa UAT Oradea). Intelegeam daca facea asta Consiliul Judetean, dar se pare ca face primaria Oradea.

Daca ce e mai sus, este adevarat, de ce nu poate Tise + Boc + primarul Turda sa lucreze impreuna pentru finantarea aceestui drum?

Cam cat costa lucrarea, are cineva o estimare?
Si daca drumul asta nu e de interes judetean, atunci eu nu stiu care mai e.

De ce am inclus si pe UAT Cluj (Boc) aici? Foarte tras de par poti sa zici ca e si in interesul lui/lor ca sa nu mai fie nevoiti sa strabata tot Clujul ca sa se urce pe A3 in Gilau. Cu acest drum, cetatenii din Cluj Napoca care vor sa mearga spre sud, vor iesi prin Feleac si vor urca pe A3 la Tureni, pe acest nou drum.

Cu sau fara Cluj Napoca (si/sau Turda - ca aia se zgarcesc sa faca pana si podul peste Aries), poate Consiliul Judetean sa preia finantarea si sa rezolve aceasta problema?

dr4qul4

Cum sa fie asta lucrare de interes Judetean? Este de interes national toata ziua.
Ca ar trebui si autoritatile locale sa se ocupe de planificare este altceva. Dar se pare ca la noi, in afaara de cateva exceptii, autoritatile locale/judetene doar pun bete in roate sau vor totul de-a gata. Sau mai rau, se trezesc dupa ce avem avans si ordin de incepere ca mai vor si ei o linie de tramvai/bretea sau macar un spatiu pe care sa puna niste panselute.
E greu al naibii sa faci tu SF-ul si exproprierile si apoi sa le predai CNAIR-ului sa faca doar licitatia de de executie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alexV

Deocamdata nu banii sunt problema. Vezi raspunsul de mai sus, punctul 1, la final:  Proiectul e prins la finantare buget propriu CNAIR.
AM-ul e problema. Ca trece prin Natura 2000 M-tii Trascau. Deci trebuie un studiu de impact asupra mediului.

Acest blocaj putea fi anticipat, ca muntii Trascau n-au aparut in anul 2015...
Mie imi lasa impresia ca intarzie proiectul intentionat, speculand doar posibile blocaje. In loc sa prevada problemele si sa le adreseze din timp.

ciprebbe

Nu trece, e impropriu zis, o mica bucata din proiect ce cativa zeci de metrii "musca" din marginea sitului Natura 2000.
Si da, proiectul e in stadiul de lalaiala pentru cel putin inca 1 an.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Dominik

You're in Steelers Country

Bogdan_Cluj

Cutter intr-un mesaj despre centura TM mentioneaza ca acest drum (Tureni-A3) este "abandonat" de catre CNAIR (vezi prima parte a acestui mesaj)

esendy

daca trece doar cativa zeci de m prin natura 2000, chiar nu puteau sa stabileasca traseul mai bine (total in afara siteului) si sa elimine complet aceasta problema?

OMG OMG OMG

horatiu.cosma

Înainte de a vedea dacă avem o problemă sau nu cu mediul trebuie să avem o procedură începută la APM Cluj. Deocamdată nu avem ceva în direcția asta. Și nici nu o să vedem prea devreme. Poate ar trebui întrebat Băluță sau cum l-o fi chemând pe directorul DRDP Cluj de ce nu sunt plătite primele 2 facturi în cadrul acestui contract spre proiectant. De aproape un an de zile sunt pe ROGOP-ul DRDP Cluj acele facturi, încă neplătite.