Author Topic: Traficul rutier in direct  (Read 163562 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.032
  • Karma: +2396/-1082
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.156
  • Karma: +578/-73
    • My blog
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.780
  • Karma: +1229/-106
Re: Traficul rutier in direct
« Reply #32 on: May 16, 2014, 10:12:29 AM »
ce bun era acum un ITS functionabil...mai ales ca ca de la Cernavoda incolo erau incluse in contractul initial de constructie si deja banii sunt cheltuiti si instalatiile exista....dar iar nu se gasesc niste maruntisuri sa se puna in functiune.

Poate daca niste firme de asigurari i-ar da in judecata....si ar pierde niste bani seriosi...s-ar mai trezi la realitate.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.032
  • Karma: +2396/-1082
Re: Traficul rutier in direct
« Reply #33 on: May 16, 2014, 12:44:34 PM »
acum nu stiu daca ai nevoie de ITS sa-ti zica: trage pe dreapta pana se opreste furtuna.

nu am fost pe A2 acum, dar saptamana trecuta eram acasa cand a fost o furtuna asemanatoare in Bucuresti si imi era frica sa nu-mi sparga geamurile. Ploua atat de tare incat ai fi zis ca au venit pompierii.
Daca ma prindea la volan opream imediat pentru ca pur si simplu nu se vedea nimic in fata.

iar grindina aceea face zgomot asa ca stii ca ploua cu gheata. Nu trebuie sa te duca prea tare capul sa te gandesti ca odata ce cade pe masina cade si pe asfalt.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.156
  • Karma: +578/-73
    • My blog
Re: Traficul rutier in direct
« Reply #34 on: May 16, 2014, 01:26:02 PM »
Si uite ca pe unii nu prea ii duce capul, ca in multe alte situatii din trafic... :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.032
  • Karma: +2396/-1082
Re: Traficul rutier in direct
« Reply #35 on: May 16, 2014, 01:47:02 PM »

DN71. Contesti.
Probabil ieri  (sau zilele trecute; poza e facuta de un cunoscut).
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

MHN

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.498
  • Karma: +158/-5
Re: Traficul rutier in direct
« Reply #36 on: May 16, 2014, 05:37:06 PM »
ce bun era acum un ITS functionabil...

[...]

Poate daca niste firme de asigurari i-ar da in judecata....si ar pierde niste bani seriosi...s-ar mai trezi la realitate.
Alecu, sper sa te citeasca cei de la firmele de asigurari!

acum nu stiu daca ai nevoie de ITS sa-ti zica: trage pe dreapta pana se opreste furtuna.

[...]
Fara ITS, "trasul pe dreapta" este optional. Sau la latitudinea fiecaruia, atata timp cat nu-s agentii de fata.
Cu ITS, respectarea indicatoarelor, icoanelor si mesajelor afisate este obligatorie!

vancouver

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.816
  • Karma: +1983/-987
Re: Traficul rutier in direct
« Reply #37 on: May 17, 2014, 12:19:15 AM »
In cazul de mai sus, un sistem ITS nu ar fi ajutat in sensul evitarii accidentului. Balizele meteo ale ITS nu pot detecta grindina, ci doar temperatura, vizibilitatea (ceata) si ploaia. Ori in acest caz sistemul ITS semnala cel mult ploaie de vara.

DAR, presupunand ca poate detecta grindina: aceasta este extrem de locala. Poate fi vorba doar de 500m sau 1km din autostrada. Pe acel kilometru se poate afla o statie meteo ITS, dar e greu de crezut. Chiar si un sistem complet, cum este pe autostrazile cu MZA > 100.000 din Germania, cu statie meteo din 2 in 2 km este posibil sa "rateze" grindina, sau cel putin inceputul ei.

In plus, chiar presupunand ca sistemul reactioneaza instantaneu (ceea ce oricum nu este realist), panourile unui sistem VMS sunt si ele amplasate din 2 in 2 km (pe A2 din 30 in 30 de km !!!). In secunda in care apare afisajul, intre doua panouri se afla zeci de masini, care au deci de parcurs pana la 2 km pana la urmatorul panou. DAR IN ACEST MOMENT FENOMENUL METEO ESTE DEJA INREGISTRAT DE STATIA METEO, DECI DEJA ARE LOC. Asadar avertizarea este deja tardiva...

Cei care cred ca un sistem ITS ar fi ajutat in situatia de mai sus, pur si simplu nu analizeaza serios situatia si au asteptari SF de la un sistem electronic automat cu capacitati limitate.


Am trecut odata prin Franta pe A4 spre Germania pe la 2-4 dimineata si erau multe zone cu ceata densa alternând cu zone senine (autostrada privata Paris - Metz - Strasbourg, ca 400 km, fara sistem ITS). Ulterior am auzit la radio ca pe la 5 dimineata a fost un accident in lant chiar pe unde venisem eu, implicat si un autocar cu pasageri si inca vreo 40 de vehicule. Dar nimeni nu s-a isterizat. Nimeni nu s-a luat de autoritati sau de concesionarul autostrazii. Nimeni nu poate avea pretentii exagerate. Mai reveniti cu picioarele pe pamânt.

Noi nu suntem in stare sa intretinem o toaleta pe autostrazi sau un gard, d-apoi un sistem complet ITS pe 202 km de A2, care ar presupune 202 panouri electronice, 101 statii meteo, 202 puncte de masurare a densitatii traficului, 101 camere de supraveghere care se pot roti 180°, 1000 km de cabluri de date si de curent, etc...
« Last Edit: May 17, 2014, 12:21:13 AM by vancouver »
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti. Prioritate zero virgula zero: A0 centura Bucuresti. Importante: A7 Ploiesti - Bacau; A13 Sibiu - Brasov; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiesti - Brasov; A12 Pitesti - Craiova. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene (mix de fonduri).

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.032
  • Karma: +2396/-1082
Re: Traficul rutier in direct
« Reply #38 on: May 17, 2014, 12:32:44 AM »
Nici un sistem nu ar fi destul de bun pentru ca regulile nu sunt pentru noi, romanii.
La noi nu se respecta linia dubla continua, restrictiile de circulatie in cazul lucrarilor, sensul unic, viteza pe autostrada pe ploaie(aici ma incadrez si eu  :lol:)  iar cand avem blocaj pe autostrada (clar e accident)  circulatia pe banda de urgenta e ceva normal.
Sa mai zic si va pe A2 se fura parapetii si gardurile?. Camerele alea ar fi tocmai bune de praduit, bineinteles dupa ce ar disparea cablurile de cupru.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

MHN

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.498
  • Karma: +158/-5
Re: Traficul rutier in direct
« Reply #39 on: May 17, 2014, 08:56:31 AM »
Vancouver, nu intentionez sa reluam disputa contra/pro ITS in Romania.
Paradoxal, ca sa-ti sustin punctul de vedere, te-ntreb unde ai vazut tu panouri VMS din 2 in 2 Km? Poate doar pe centurile marilor orase europene.
In Romania, din 2 in 2 Km vor fi amplasati doar senzorii (echipamentele ce culeg datele din trafic, meteo, etc), nu si panourile VMS, poate cu exceptia centurii Bucurestiului.

Legat de situatiile intalnite pe autostrazi din tari vest europene, sistemele ITS de acolo au fost realizate cu mai multi ani in urma, de atunci tehnoglogia de achizitie a datelor suferind imbunatatiri insemnate. De exemplu, sistemul ITS din zona metropolitana a Parisului, probabil si cel de pe A4, pe care l-ai folosit ca exemplu, a fost realizat intre anii 1995-2000, adica acum peste 15 ani.

In ceea ce priveste autostrazile de la noi din tara, in caietele de sarcini realizate de catre CNADNR (sau terti pentru) acum 4-5 ani, era ceruta amplasarea de statii METEO din 2 in 2 KM (nu VMS), care sa detecteze conditiile meteo, inclusiv gheata de pe asfalt.
Deci, de optimizat ar fi modul de informare al "traficantilor", asa cum ai spus.

vancouver

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.816
  • Karma: +1983/-987
Re: Traficul rutier in direct
« Reply #40 on: May 17, 2014, 03:33:32 PM »
1. Cu ce te ajuta statii meteo din 2 in 2 km, cand grindina este un fenomen local, care poate avea loc doar pe 500m, intre 2 statii, astfel ca nici una sa nu-l detecteze?
2. Cu ce te ajuta statii meteo din 2 in 2 km, daca panourile sunt din 20 in 20 de km? (asa cum spui, acest aspect trebuie imbunatatit). Sa facem un calcul: sa presupunem ca in minutul x a inceput grindina intr-un punct al autostrazii. La minutul x+1 zona de grindina atinge statia meteo si instantaneu apare un mesaj de avertizare pe panou (sa zicem reducere la 60 km/h). Dar intre panouri avem 20 km. Asadar masinile care au trecut pe sub panou inainte sa apara avertizarea vor rula in continuare cu 80-130 km/h, pana la urmatorul panou. Cei 20 km ii parcurg in circa 10 minute. ASADAR ABIA LA MINUTUL X+1+10=X+11, adica la 11 minute de la aparitia fenomenului AFLA TOTI PARTICIPANTII LA TRAFIC DESPRE ACESTA.

IN 11 MINUTE DUPA APARITIA FENOMENULUI PRIN PUNCTUL CU GRINDINA POT SA TREACĂ LEJER 300 DE VEHICULE !!! Ori tocmai șocul de la inceput, cu trecerea subita de la carosabil uscat sau umed la gheata este cel care poate produce accidente.

Cam peste tot unde exista un astfel de sistem, panourile VMS sunt instalate din 2 in 2 km, poate ca sunt si exceptii, dar eu nu le cunosc. Nu este logica o distanta mai mare, pentru ca nu mai pot fi avertizati la timp conducatorii auto, ca sa nu mai vorbesc ca este aberant sa induci o restrictie pe 20-40 km, pentru un eveniment local - nimeni nu o va respecta. Doar o restrictie locala, pusa cu 2-4 km inainte de eveniment, si ridicata imediat dupa, va fi luata in seama de soferi - oricat ar fi de disciplinati.*

Oricum, repet, rolul sistemului ITS / VMS este reducerea ambuteiajelor zilnice. In România nu se formeaza nicaieri ambuteiaje zilnice, deci nu este necesar un sistem ITS. Exceptie: in zone de deal / munte, cu ceata sau alte fenomene aproape zilnice, cu tuneluri multe, etc... (de ex. in jurul tunelului Sacel / viaduct Aciliu).


* de mentionat ca in Germania legea spune ca o restrictie afisata prin panou electronic sau semn de circulatie trebuie respectata pe urmatorii 5 km. Daca dupa 5 km nu este repetata, ea isi pierde valabilitatea - asadar dupa legile din Germania, panourile VMS la interval mai mare de 5km nu ar produce efecte pe toata lungimea unei autostrazi. Logica legii este legata de posibilitatea ca panoul de ridicare a unei restrictii sa fie stricat sau semnul fix sa fie doborât de vânt - in lipsa acestei reglementari ar fi rezultat obligatia neverosimila de a circula poate si sute de km cu restrictia anterior intalnita. Legea impune si politiei / companiilor sa repete cel tarziu dupa 5 km o restrictie, pentru ca soferilor sa le fie clar ca ea continua.
« Last Edit: May 17, 2014, 03:35:59 PM by vancouver »
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti. Prioritate zero virgula zero: A0 centura Bucuresti. Importante: A7 Ploiesti - Bacau; A13 Sibiu - Brasov; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiesti - Brasov; A12 Pitesti - Craiova. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene (mix de fonduri).

danutzu_1069

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.082
  • Karma: +317/-159
Re: Traficul rutier in direct
« Reply #41 on: May 17, 2014, 11:34:32 PM »
Daca exista colegi care folosesc aplicatia WAZE, va astept in grupul PeUndeMerg.ro

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.033
  • Karma: +1134/-519
Re: Traficul rutier in direct
« Reply #42 on: May 20, 2014, 09:48:56 AM »
Iata si o filmare d ela grindina de pe A2: http://www.trafictube.ro/grindina-vara-a2/

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.238
  • Karma: +2998/-77
Re: Traficul rutier in direct
« Reply #43 on: May 20, 2014, 10:49:43 PM »
Si in Ardeal a venit vara :)))

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

Goldmund

  • Hero
  • *
  • Posts: 591
  • Karma: +310/-459
    • Google Maps-Stuttgart